abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 augustus 2014 @ 07:14:34 #101
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_143618714


Gianni Morbidelli
Schijnbaar heeft dit Italiaanse raspaard deelgenomen aan 70 Grand Prix's in Formule 1. :?
Ik volg het wereldje 'pas' sinds 1996, dus ik ken hem eigenlijk uitsluitend van zijn 8 GP's in 1997 ter vervanging van Nicola Larini.
Daarvoor heeft Morbidelli gereden voor BMS Scuderia, Minardi, Footwork.

Na het ontslag van Prost eind 1991 mocht hij één GP aan de start verschijnen voor het grote Ferrari. In de Australische GP van 1991 kwalificeerde hij zich in de Ferrari als achtste, één plek achter teamgenoot Jean Alesi.

De wedstrijd in Australië werd geteisterd door stortbuien en later door nog hevigere moesson-achtige-regenbuien. In een tijdsbestek van 6 ronden werd de situatie zo slecht dat Pierluigi Martini, Nigel Mansell, Michele Alboreto, Stefano Modena, Nelson Piquet en Gerhard Berger (2x zelfs) spinden of crashten door aquaplaning.

In deze puinhoop wist Morbidelli zich naar een derde plek toe te rijden in Ronde 17 toen de wedstrijd stil werd gelegd na hevige gebaren van oa. Senna richting de wedstrijdleiding om de race stil te leggen.
Helaas voor Morbidelli besloot de wedstrijdleiding om voor de eindklassering terug te tellen naar Ronde 14. Daardoor kwam Mansell alsnog op het podium terecht en moest Morbidelli het doen met de zesde stek.

Na afloop had Senna, in een interview met Jackie Stewart, het volgende te zeggen over de condities op het circuit:
"I don’t think that was a race, it was just a matter of staying on the circuit, and there was no point to try to go quick at all. It was impossible! We had a race, a very bad one, here a couple of years ago and then was impossible (in reference to the 1989 Australian Grand Prix) and today was even worse! There was even more water on the back straight."

Twee zware crashes bij Sauber in 1997 deden Morbidelli ertoe beslissen om een einde te maken aan zijn F1 carriere.

Daarna was Morbidelli vooral terug te vinden in verschillende Tourwagen kampioenschappen.
In 1998 reed hij naast Rickard Rydell in de beroemde Volvo's in het BTCC. Daarna volgde enkele jaren in het ETCC waar hij reed voor BMW, Seat, Alfa Romeo.

In 2007 won hij twee races in de ADAC GT Masters en was succesvol in het Italian Superstars Championship, hij werd daar drie keer op rijd kampioen in een Audi RS4 en BMW M3.

In 2014 keerde Morbidelli terug naar het WTCC rijdend in een Chevrolet Cruze voor Münnich Motorsport. Hij pakte tot dusver één overwinning dit seizoen op de Hungaroring.


Bij Minardi (1991-1995)


Bij Scuderia Ferrari in 1991.


Bij Sauber Petronas Ferrari in 1997.


BTCC voor Volvo in 1998.


WTCC voor N. Technology in de Alfa-Romeo 156 in 2006.


WTCC voor ALL-INKL.COM Münnich Motorsport in de Chevrolet RML Cruze TC1 in 2014.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 07:42:39 #102
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_143618827
Die BTCC Volvo _O_. Ik was altijd Morbidelli met Toca Touringcars.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')