abonnement Unibet Coolblue
pi_114373851
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_114375358
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Er staat een prachtig (maar enigzins verontrustend) stuk in The Guardian deze maand. De kern is dat moedermelk helaas veel gifstoffen bevat. In Noorwegen blijkt langvoeden daarom ter discussie te staan. 99% van de noorse babies begint aan BV. Na een half jaar krijgt nog meer dan de helft. Reklame voor flesvoeding is er verboden en men heeft 42 weken betaald zwangerschapsverlof. Zeer bv vriendelijk dus.
Maar zij discussieren nu over of de voordelen van langer dan 6 maanden voeden opwegen tegen de (zeker in verhouding) grote hoeveelheden gifstoffen.

Ik wil echt geen paniek zaaien, maar t is wel iets wat ik had willen weten toen ik ging voeden. Dus vandaar dat ik het wel noem.

Het zijn echt geen kinderachtige hoeveelheden!
En zo krijgen we lekker onze eigen rotzooi terug. w/

Kers! *O*
pi_114377655
Voor de 140 gram extra van Seth *G* *G* *G*

Wat vervelend van de spruw Gerbera! Beterschap voor jullie beide.

* Tinuviel is blij dat ik de dans ben ontsprongen ondanks 2x ab tijdens zwangerschap en 2x ab tijdens bevalling
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114379688
Beterschap gerbera+mini spruw is echt naar :X
GV hielp bij ons ook super goed! Beter dan de med van de ha.

Kersjes *O*

O+ fysio en ex-collega vonden het echt top dat ik na alle opstartproblemen en borstontsteking nog steeds bv geef :) wel fijn om ook eens iets positiefs te horen ipv mensen die zeggen: waarom bouw je niet af en geef je geen kv? Veel makkelijker! En ook beter voor je herstel :{w
Ik geniet echt heel erg van het voeden, ben blij dat ik niet gestopt ben :)
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:08:44 #5
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114380397
Gerbera, fijn dat de gv zo goed aanslaat!

Zoe O+
.... met gevoel voor drama....
pi_114387061
Zoe fijn dat de fysio en ex- collega's zo positief waren over de bv.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114388110
Wat fijn Kersjes! ^O^

En Gerberaatje wat goed dat de GV zo snel zijn werk doet. :)

Dat is fijn Zoe, om af en toe ook wat bevestiging te krijgen.

Mijn meisje haar tandjes staan op doorkomen! 2 onder.:o
Ik geloof het nog steeds niet helemaal, ze is nog geen 4 maanden.
Ze loopt de hele tijd vooruit op de zaken.
Maar goed, ik hoop dat ze me niet gaat bijten alhoewel ik nu wel begrijp waarom die kaakjes af en toe wat dichtgeklapt zaten gister en vannacht. :{
Zoon was precies 6 maanden, dus dat ging zo mooi gelijk op met de bijvoeding.

Wb dat artikel over die gifstoffen, het lijkt een beetje op de adviezen om veel vette vis te eten want dat is vreselijk goed voor je gezondheid. Daar hoor je nooit over de kwik en andere metalen die in diezelfde vis zitten.
Tja, het komt toch elke keer weer neer op keuzes die jezelf moet maken.
Ik sta niet graag achter een scooter bij het stoplicht met mijn zwangere buik of kind op de fiets sinds ik begreep dat een scooter evenveel fijnstof produceert als een vrachtwagen.
Maar ik ontkom niet aan scooters in de stad.
En wat er in koeienmelk/ kunstvoeding/ander eten zit....
Ik hoop dan maar dat de voordelen van bv opwegen tegen de nadelen. Die zijn er natuurlijk nog steeds.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_114401763
Wow Oeke tanden op doorkomen van je meisje van nog geen 4 maanden, dat is echt snel. Ik hoop ook voor je dat je gewoon kunt blijven voeden zonder dat ze je pijn doet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 19 juli 2012 @ 08:14:54 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114401993
Ai Oeke, ook al zo vroeg.... Sterkte.
Bij Soneal waren het er ook 2 met 4 maanden, en vervolgens niets meer tot 9 maanden ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114402069
Oeke, wat een snelle! Hoe is het trouwens met je rug?
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 19 juli 2012 @ 08:33:31 #11
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114402324
ooh oeke, zie jij ze al?
Hier verdenk ik Huubke ook van het krijgen van tanden. HIj heeft een rode wang, hij kwijlt echt énorm, wil overal op knagen en is hangerig/huilerig, maar ik voel of zie niks.

Overigens had ik vanmorgen dikke vette stuwing aan 1 kant (en nu zijn allebei de kanten wat vol) en dat terwijl ik gisteren nog wilde vragen of hij genoeg dronk. HIj wil eigenlijk niet graag liggend drinken, alleen in bed. Overdag in madonnahouding of doorgeschoven wil hij liever niet meer. Wordt dan boos en gaat trappen/slaan/krabben en overstrekken.
Het ging gisteren wel iets beter in rugbyhouding maar omdat hij zo lang is, zet hij zich af op de bank. Als ik dat probeer te voorkomen, moet ik zover naar voren zitten dat het weer beroerd voelt voor mijn bekken :X
Zittend heb ik ook een geprobeerd maar dat was ook geen succes.

Iemand nog een tip?
pi_114403624
Phaidra, mijn rug is weer redelijk in orde, gelukkig. Ik slik nog wel pijnstillers en doe oefeningen, maar ik kan L weer aankijken als ze drinkt, dat vond ik nog wel het moeilijkst ervan. :)

En het tandje is door. Vannacht voelde ik het ook. :X
Het tweede tandje zit ernaast en zal ook niet lang op zich laten wachten.
Ze kwijlde wel heel veel, maar omdat ze geen speen en geen pink wil maar het liefst op haar eigen vingers zuigt dacht ik dat het daaraan lag. Ze krijgt ze niet altijd vacuum gezogen en dan kwijlt ze flink. Rode wang heb ik niet gezien.
Ik merkte het vooral aan vaak huilend wakker worden, hele korte slaapjes doen.

Ik heb helaas geen tips Asy. Hopelijk gaat het over, en wil hij wel weer gevoed worden in de houding die voor jou het fijnst is. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_114407771
Asy en als je in Madonnahouding je arm hoger en schuin houdt, zodat hij half zit half ligt op je arm, zou dat beter zijn denk je?

Was zittend eigenlijk geen succes omdat hij nog niet echt zelf kan zitten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 19 juli 2012 @ 12:45:12 #14
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114409666
tinuviel, zittend is geen succes omdat hij dan wat onderuit zakt en ik hem niet goed ondersteund krijg. moet tegelijkertijd ook mijn borst ondersteunen ivm grote cup.
als hij zit, komt hij met zijn mond veel hoger dan mijn tepel :D

Oi oeke, auw!
pi_114409719
Oeh tandjes :X

Vanochtend naar CB geweest en M. is 140 gram gegroeid in 9 dagen dus netjes. Ze zit nu 40 gram boven geboortegewicht.
Ik merk dat de domperidon langzaam begint te werken. Mijn borsten voelen voller en in de nacht heb ik al lekkage gehad. Ik heb alleen minder kolfopbrengst, maar heb wel het idee dat ze meer uit mijn borst drinkt nu. Alleen het afbouwen van de KV gaat nog niet echt lekker. Komt ook nog bij dat mijn vriend bij elke huilbui vind dat ik KV moet geven.. wat ook niet echt bevordelijk werkt. Ik geef nog steeds tussen 150-200 KV. Ik had zelf het idee dat ik de KV ook makkelijker zou kunnen afbouwen, maar misschien dat ik het toch nog wat meer tijd moet geven.. maar soms twijfel ik ook wel weer of ik niet gewoon moet stoppen.
pi_114410518
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:46 schreef Mereltje het volgende:
Oeh tandjes :X

Vanochtend naar CB geweest en M. is 140 gram gegroeid in 9 dagen dus netjes. Ze zit nu 40 gram boven geboortegewicht.
Ik merk dat de domperidon langzaam begint te werken. Mijn borsten voelen voller en in de nacht heb ik al lekkage gehad. Ik heb alleen minder kolfopbrengst, maar heb wel het idee dat ze meer uit mijn borst drinkt nu. Alleen het afbouwen van de KV gaat nog niet echt lekker. Komt ook nog bij dat mijn vriend bij elke huilbui vind dat ik KV moet geven.. wat ook niet echt bevordelijk werkt. Ik geef nog steeds tussen 150-200 KV. Ik had zelf het idee dat ik de KV ook makkelijker zou kunnen afbouwen, maar misschien dat ik het toch nog wat meer tijd moet geven.. maar soms twijfel ik ook wel weer of ik niet gewoon moet stoppen.
Heel herkenbaar. Incl. vriend die snel kv wil geven. Maar nadat ik wat meer had uitgelegd hoe productieverhoging werkt en dat regelen daar ook bij hoort, is hij wat losser geworden.

Mijn kolfopbrengst was gister ook minder, maar mijn ukkie heeft ook vaak gedronken.

Succes, je doet het echt goed. De flesjes afbouwen heeft gewoon tijd nodig :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:12:06 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114410705
weet je wat het is? jij wil graag je kindje zelf voeden met bv. je partner ziet alleen een huilende vrouw en een baby'tje dat het ook prima doet op (deels) kv. hij maakt zich gewoon zorgen om jullie allebei.
misschien op een moment dat je er zelf niet doorheen zit, even uitleggen hoe het werkt en datje het janken gewoon soms even nodig hebt om door te kunnen. dat je van hem geen oplossing verwacht, maar gewoon een luisterend oor?

Succes dames :*
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:41:10 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114411896
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:33 schreef Asyniur het volgende:
ooh oeke, zie jij ze al?
Hier verdenk ik Huubke ook van het krijgen van tanden. HIj heeft een rode wang, hij kwijlt echt énorm, wil overal op knagen en is hangerig/huilerig, maar ik voel of zie niks.

Overigens had ik vanmorgen dikke vette stuwing aan 1 kant (en nu zijn allebei de kanten wat vol) en dat terwijl ik gisteren nog wilde vragen of hij genoeg dronk. HIj wil eigenlijk niet graag liggend drinken, alleen in bed. Overdag in madonnahouding of doorgeschoven wil hij liever niet meer. Wordt dan boos en gaat trappen/slaan/krabben en overstrekken.
Het ging gisteren wel iets beter in rugbyhouding maar omdat hij zo lang is, zet hij zich af op de bank. Als ik dat probeer te voorkomen, moet ik zover naar voren zitten dat het weer beroerd voelt voor mijn bekken :X
Zittend heb ik ook een geprobeerd maar dat was ook geen succes.

Iemand nog een tip?
kan je hem niet liggend in de rubyhouding aanleggen? Dat hij echt op de bank ligt, zeg maar?
Ik voed Aviva voornamelijk in de rugbyhouding (behalve laatste voeding op de stoel, dat is op schoot), en zij ligt languit op de bank. Past zittend echt niet meer :D
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:41:31 #19
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114411916
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:12 schreef Asyniur het volgende:
weet je wat het is? jij wil graag je kindje zelf voeden met bv. je partner ziet alleen een huilende vrouw en een baby'tje dat het ook prima doet op (deels) kv. hij maakt zich gewoon zorgen om jullie allebei.
misschien op een moment dat je er zelf niet doorheen zit, even uitleggen hoe het werkt en datje het janken gewoon soms even nodig hebt om door te kunnen. dat je van hem geen oplossing verwacht, maar gewoon een luisterend oor?

Succes dames :*
mooie post.
Daarom ff in de herhaling :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_114412359
Thanks dames :* Het is alleen een beetje lastig, omdat het dus vaak eind van de middag is tot in de avond. Gisteren ging ik bijvoorbeeld onze dochter naar bed brengen en dan hoor ik haar beneden keihard krijsen. Ik kan dan niet naar beneden om aan te leggen. Hij is ook moe van zijn werk en kan ook niet alles doen. Hij is dan bezig met de keuken opruimen. Was in de ochtend even samen met mijn dochter wezen fietsen, kom ik terug is hij haar kv aan het geven.. terwijl ik echt dacht dat ze wel even 'vol' zou zitten. Ik heb trouwens nog geen traan gelaten na de bevalling, maar ik vind het wel moeilijk.
We gaan gewoon weer verder. Onze dochter is nu bij de kdv dus heb echt even rust nu, kolf ik net 110 ml uit één borst, record!
pi_114412490
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:51 schreef Mereltje het volgende:
Thanks dames :* Het is alleen een beetje lastig, omdat het dus vaak eind van de middag is tot in de avond. Gisteren ging ik bijvoorbeeld onze dochter naar bed brengen en dan hoor ik haar beneden keihard krijsen. Ik kan dan niet naar beneden om aan te leggen. Hij is ook moe van zijn werk en kan ook niet alles doen. Hij is dan bezig met de keuken opruimen. Was in de ochtend even samen met mijn dochter wezen fietsen, kom ik terug is hij haar kv aan het geven.. terwijl ik echt dacht dat ze wel even 'vol' zou zitten. Ik heb trouwens nog geen traan gelaten na de bevalling, maar ik vind het wel moeilijk.
We gaan gewoon weer verder. Onze dochter is nu bij de kdv dus heb echt even rust nu, kolf ik net 110 ml uit één borst, record!
Heel veel kindjes hebben een huiluurtje zo net als je eten gaat koken... Alsof ze het ruiken, aanvoelen of wat dan ook. Wij aten op een gegeven moment ook maar apart...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:12:15 #22
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114413294
Liene zit helemaal niet meer stil tijdens het voeden, alleen maar snachts. Verder gaat ze alle kanten op, van dr hurken tot staand, dan weer liggen etc etc. Ken ik ook van Evie haha.
(kan dus niet zo fijn meer voeden in gezelschap; want mw is veel te druk en laat dan ook veel meer los...) Dus onderweg krijgt ze steeds vaker gewoon wat sap.
(ach ze is natuurlijk ook al 11 maanden)

en Asy mooi verwoordt, denk dat het idd een beetje zo gaat...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_114413464
mijn man heeft juist bij elke huiltje in het begin meteen geef haar tiet geroepen..snachts ook als ze bleef huilen "weet je zeker dat ze niet de borst nog wil" werd er soms gek van haha
als ze ging huilen en ik iets aan het doen was ging hij met haar lopen tot ik klaar was, eten deden we ook apart.

[ Bericht 4% gewijzigd door bitterend op 19-07-2012 14:28:51 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114415317
Zijn er hier toevallig nog meer die borstvoeding geven en waar het kindje losec gebruikt?
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:17:11 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114416166
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:51 schreef Mereltje het volgende:
Thanks dames :* Het is alleen een beetje lastig, omdat het dus vaak eind van de middag is tot in de avond. Gisteren ging ik bijvoorbeeld onze dochter naar bed brengen en dan hoor ik haar beneden keihard krijsen. Ik kan dan niet naar beneden om aan te leggen. Hij is ook moe van zijn werk en kan ook niet alles doen. Hij is dan bezig met de keuken opruimen. Was in de ochtend even samen met mijn dochter wezen fietsen, kom ik terug is hij haar kv aan het geven.. terwijl ik echt dacht dat ze wel even 'vol' zou zitten. Ik heb trouwens nog geen traan gelaten na de bevalling, maar ik vind het wel moeilijk.
We gaan gewoon weer verder. Onze dochter is nu bij de kdv dus heb echt even rust nu, kolf ik net 110 ml uit één borst, record!
Maar dat is hier ook hoor!
Bijna altijd onder/tegen etenstijd brullen. Ik ben zeer dankbaar voor de uitvinder van het schommelstoeltje want daarin is hij altijd wel even rustig en kan ik tenminste even rustig eten.
Ik bedoelde niet per se letterlijk huilend ;)

En jeumig, dat is echt een tophoeveelheid uit een borst hoor! ^O^
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:18:24 #26
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114416224
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:41 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

kan je hem niet liggend in de rubyhouding aanleggen? Dat hij echt op de bank ligt, zeg maar?
Ik voed Aviva voornamelijk in de rugbyhouding (behalve laatste voeding op de stoel, dat is op schoot), en zij ligt languit op de bank. Past zittend echt niet meer :D
deze snap ik niet.
dat hij ligt en ik er haaks overheen ga liggen ofzo? :?
of bedoel je gewoon liggend voeden zoals ik in bed ook doe maar dan op de bank?
pi_114416295
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:18 schreef Asyniur het volgende:

[..]

deze snap ik niet.
dat hij ligt en ik er haaks overheen ga liggen ofzo? :?
Ik krijg er een heel apart beeld bij :D
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:20:30 #28
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114416329
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:19 schreef sproet-je het volgende:

[..]

Ik krijg er een heel apart beeld bij :D
ja ik ook :D
voel mijn bekken al kraken alleen al bij de gedachte ;)
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:21:16 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114416359
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:58 schreef sproet-je het volgende:
Zijn er hier toevallig nog meer die borstvoeding geven en waar het kindje losec gebruikt?
hier niet, maar wat is je vraag?
pi_114416751
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:21 schreef Asyniur het volgende:

[..]

hier niet, maar wat is je vraag?
Nou we hebben dus losec voor verborgen reflux (hij was 's nachts uren aan het gorgelen). Het ging al een tijdje best goed dus ik was een klein beetje aan het afbouwen en eergister een keertje vergeten. Opeens ging het voeden heel moeizaam, B was vreselijk onrustig aan de borst en stopte soms om even heel hard te huilen en dan weer door te drinken. Dit herken ik dus niet van de tijd voordat hij aan de Losec ging. Zou het toch aan de reflux liggen of zijn kindjes van een weekje of 10 wel vaker zo onrustig aan de borst. Gister weer de volle dosis gegeven en vandaag gaat het voeden weer een stuk beter (al laat hij wel regelmatig los maar nu vooral om heel hard naar me te lachen O+ )
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_114417070
Oja, en de reden waarom ik al aan het afbouwen was is omdat de artsen dachten dat het zeer tijdelijk kon zijn. B is met twee weken opgenomen in het ziekenhuis ivm heel erg ziek zijn. Hij heeft toen een week antibiotica gehad en een sonde. Het kon dus zijn dat het maag/darmstelsel daarom een beetje van slag was.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:54:54 #32
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114417829
uhm, je zou het een weekje gewoon weer kunnen geven en dan weer afbouwen en kijken of je weer een onrustig kindje hebt.
het kan ook toevallig zijn geweest...
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:46:58 #33
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114425883
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:18 schreef Asyniur het volgende:

[..]

deze snap ik niet.
dat hij ligt en ik er haaks overheen ga liggen ofzo? :?
of bedoel je gewoon liggend voeden zoals ik in bed ook doe maar dan op de bank?
jij zit rechtop en Huubke ligt op zijn zij op de bank.
snappu?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:51:16 #34
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114426049
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:46 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

jij zit rechtop en Huubke ligt op zijn zij op de bank.
snappu?
nope :N
Huubke is pas 3 maanden hè? Mijn tetten zijn huge maar ze halen de bank nog nét niet ;)
Dus als hij op de bank zou liggen en ik zit, dan kan hij er never nooit niet bij. Vandaar dat ik dat dus oplos met een voedingskussen maar hij zet zich met zijn voetjes af op de rugleuning van de bank.
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:41:48 #35
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114428141
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:51 schreef Asyniur het volgende:

[..]

nope :N
Huubke is pas 3 maanden hè? Mijn tetten zijn huge maar ze halen de bank nog nét niet ;)
Dus als hij op de bank zou liggen en ik zit, dan kan hij er never nooit niet bij. Vandaar dat ik dat dus oplos met een voedingskussen maar hij zet zich met zijn voetjes af op de rugleuning van de bank.
Kan je zijn lijfje dan niet ondersteunen met het voedingskussen?
Of je benen gekruist, dat zijn hoofd op je bovenbeen rust en zijn lijfje dus "weggedraaid" kan liggen?

Mijn 2,5 jarige is idd andere koek :D
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_114438124
Asy en madonnahouding met verhoogde/ schuine arm, zodat hij Een houding tussen liggen en zitten aanneemt?

Even een vraagje, ontdooide maar nog niet opgewarmde bv, mag je die nog in de koelkast bewaren en hoe lang? Ik heb soms de gekolfde melk al een dag of 2 in de koeling staan voordatikhem invries.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114438279
Als iemand nog een goede handkolf zoekt! Truus heeft de Avent met 50% korting, nu voor ¤ 30,- :)
pi_114439652
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 22:40 schreef Tinuviel het volgende:
Asy en madonnahouding met verhoogde/ schuine arm, zodat hij Een houding tussen liggen en zitten aanneemt?

Even een vraagje, ontdooide maar nog niet opgewarmde bv, mag je die nog in de koelkast bewaren en hoe lang? Ik heb soms de gekolfde melk al een dag of 2 in de koeling staan voordatikhem invries.
Ontdooide melk 24 uur houdbaar.
Gekolfde melk binnen 24 uur invriezen.
Correct me if i'm wrong.

Ik zit te denken mijn niet gebruikte, dubbelzijdig elektrische kolf in de verkoop te doen voor een zachte prijs. Pm bij interesse.
pi_114443050
Jammer dat je.m nu in de verkoop doet wup :D
Wil eerst even aankijken hoe t straks allemaal loopt voor k een kolf ga kopen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:14:04 #40
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114448897
Ik heb gekolfde melk wel vaker langer in de koelkast staan voordat ik hem invries. Je mag gekolfde melke wel 5-8 dagen in de koelkast bewaren, dus waarom zou je hem dan niet kunnen invriezen na 2 dagen ofzo :?
Toen ik nog ijsklontjeszakjes gebruikte, spaarde ik altijd totdat ik ongeveer 300cc (=inhoud ijsklontjeszakje) bij elkaar had en dan vroor ik het in. Nu ik die milktrays heb, heb ik maar 30cc nodig om een staafje te kunnen vriezen dus dat is wel prettig.
pi_114449137
Invriezen, daar kan ik binnenkort misschien ook mee beginnen. Vandaag over naar 30 ml bijvoeding per voeding en ik heb nu al 110 in voorraad voor vandaag.

Mijn ukkie heeft van 23 tot 5.45 geslapen :o. Daarna goed volgetankt (borsten stonden ook op springen) en zonder bijvoeding is hij weer in slaap gevallen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114449222
Asy en WupWup het ging mij om de tijd dat ik uit de vriezer ontdooide melk mocht bewaren. Omdat er een max tijd wordt aangegeven in de koelkast wist ik niet hoe het met het bewaren van ontdooide melk in de koelkast zat.

Wup mijn buuf had interesse dacht ik. Kun je me pmen welk merk en soort je hebt en welke prijs jij in gedachten had? Ze is alleen nu op vakantie, dus voor 5 augustus kan ik het helaas niet vragen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:49:35 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114449340
Phaidra, wat goed zeg!

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 22:40 schreef Tinuviel het volgende:

Even een vraagje, ontdooide maar nog niet opgewarmde bv, mag je die nog in de koelkast bewaren en hoe lang? Ik heb soms de gekolfde melk al een dag of 2 in de koeling staan voordatikhem invries.
ooh, ik raakte een beetje in de war omdat je het hebt over ontdooide bv maar ook over gekolfde bv in de koelkast...
maar ontdooide bv die in de koelkast bewaard wordt binnen 24 uur opmaken.
Ik geloof wel dat als je het pasteuriseert, dat je het dan weer opnieuw kan invriezen of nog kan gebruiken maar dat weet ik niet zeker...
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:12:44 #44
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114451419
Phaidra, dat klinkt als een lekker nachtje!

Hmmf, ik heb weer een zere rode plek :(
En ik vermoed ook spruw, al heb ik dat nog nooit eerder gehad.
Lijkt wel alsof ik op de proef gesteld word dit keer: hoe graag wil ik bv blijven geven?
Nou, komt 'ie hoor: Heel Graag!
Dit is mijn laatste baby en ik laat me lekker niet klein krijgen :6

Wup, je hebt pm.
.... met gevoel voor drama....
pi_114451524
wat goed phaidra!

wij vriezen melk ook binnen 24u in en als het langer dan 24u ontdooid is gooien we het weg. (was wel zonde, meer dan 240ml maar S was toen erg overstuur na een middag oppas dus kwam ze weer mee naar huis & de melk vergeten.)

sproet-je
S is ongeveer even oud, en als ze moe is bijv is ze ook onrustig aan de borst. Soms even huilen tijdens het drinken of regelmatig trekken & loslaten (terwijl er genoeg melk loopt). Of ze laat zelf los en huilt en als ze de borst weer voelt is het weer goed :P. Voor ons een teken om haar snel op bed te doen.

:( kersjes
:*

Een vraagje,
S laat soms los terwijl de melk snel loopt, dus dan knoeit het heel erg.. heb dus een doekje onder mn borst maar ik vroeg me af of dat normaal is. Excollega vroeg me waarom ik niet in het openbaar wil voeden, maar dat is dus ook een reden, maar daar heeft excollega nooit last van gehad tijdens het voeden, en zie wel meer dames tijdens een verjaardag bijv voeden (vrienden van familie) en die gebruiken dus geen knoei-doekjes :@
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:21:48 #46
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114451693
Zoe, ik heb de eerste twee maanden ook standaard een hydrofiel bij het voeden gehad en later een spuugdoekje. Er liep altijd wat melk uit als ze tussendoor losliet en dat ging vanzelf over. Je kan ook altijd even met je duim je tepel zachtjes indrukken, zo stop je de melkstroom.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:21:51 #47
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114451694
Zoe, hier was het ook een grote knoeiboel met voeden. Werd na verloop van tijd vanzelf minder, maar in het openbaar had ik voor de zekerheid ook vaak een doekje erbij.
En leuk is het als ze loslaten tijdens een tsr. Ik heb eens zittend op de bank de TV weten onder te sproeien, toch zeker 2 meter verderop _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Kersjes op 20-07-2012 10:22:59 (niet overdrijven) ]
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:28:58 #48
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114451931
:D Ik moest lachen

Mijn man heeft ook wel eens vol verbazing zitten kijken tijdens de eerste weken, dan had ik weer een natte plek op mijn bovenbeen door de melk. :)
pi_114451934
bedankt juud, dat kan ik wel proberen

kersjes :D haha dat is wel knap ;)
zo raar om te zien dat het er gewoon uit sproeit! begrijp ook wel dat het voor S veel kan zijn, zo'n melkstroom.
pi_114451990
Ik koop trouwens al mn shirts bv-proof :@ met een lage hals zodat ik de hals onder mn borst kan doen zegmaar
Tijdens mn zw.schap heb ik ervaren welke merken goed mee rekken en weer terug veren, en die kan ik ook prima gebruiken voor de bv. Vind shirts omhoog doen niet zo prettig (ivm mn buik enzo :@)

Hoe doen jullie dat?

edit; je hebt natuurlijk bv-shirts.. maar er zijn vast ook nog wel meer opties
pi_114452485
Hempie onder je shirt. Die houdt dan je buik bedekt.
pi_114452622
Ja, een hemd eronder en dan je shirt omhoog, die bedekt de borst van de bovenkant en je hemd bedekt je buik. En dan hemdjes met elastieken bandjes zodat je het onder je borst kan trekken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_114452626
spring
Gister geprobeerd, alleen hempje wil dan weer niet onder de borst (die is dus niet zo flexibel)
maar dan moet ik misschien maar wat andere aanschaffen :+

heb ook veel jurkjes met een soort omslag-voorkant ^O^ dat is helemaal perfect
pi_114452678
De hema heeft fijne hemdjes met elastieken bandjes.

Ik vind het zelf niet zo fijn als mijn borst er helemaal bloot bij ligt, Dus een shirt erbovenop is voor mij een uitkomst.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_114452777
Asy, ik ben me aan het oriënteren op kolfspullen ed, en vind de milktrays erg interessant. Maar wat ik me wel afvraag: die mag je niet steriliseren staat er, ze zijn gemaakt van gepresteriliseerd plastic. Hoe is dat in de praktijk? Flesjes ed moeten wel gesteriliseerd, ik vind het een beetje engig ofzo.. :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_114452868
bedankt voor de tip oeke :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 11:06:14 #57
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114453161
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:55 schreef Morretje het volgende:
Asy, ik ben me aan het oriënteren op kolfspullen ed, en vind de milktrays erg interessant. Maar wat ik me wel afvraag: die mag je niet steriliseren staat er, ze zijn gemaakt van gepresteriliseerd plastic. Hoe is dat in de praktijk? Flesjes ed moeten wel gesteriliseerd, ik vind het een beetje engig ofzo.. :P
ik was ze gewoon af in een heet sopje...
pi_114453429
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:06 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ik was ze gewoon af in een heet sopje...
Maar de flessen en spenen moet wel gesteriliseerd toch? Ik ben zo'n enorme flessenn00b :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_114453477
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:50 schreef Zoë23 het volgende:
spring
Gister geprobeerd, alleen hempje wil dan weer niet onder de borst (die is dus niet zo flexibel)
maar dan moet ik misschien maar wat andere aanschaffen :+

heb ook veel jurkjes met een soort omslag-voorkant ^O^ dat is helemaal perfect
Hemahemdjes!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 11:16:53 #61
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114453523
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:14 schreef Morretje het volgende:

[..]

Maar de flessen en spenen moet wel gesteriliseerd toch? Ik ben zo'n enorme flessenn00b :D
ja, maar daar ben ik nu ook minder nauwkeurig mee dan toen bij Harry. Bij Harry kookte ik elke dag alles uit incl kolfspullen tot ik aan het werk ging en toen ging ik over op ongeveer 2x per week.
maar volgens het boekje is het materiaal zodanog gemaakt dat steriliseren niet nodig is...
pi_114454320
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:16 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ja, maar daar ben ik nu ook minder nauwkeurig mee dan toen bij Harry. Bij Harry kookte ik elke dag alles uit incl kolfspullen tot ik aan het werk ging en toen ging ik over op ongeveer 2x per week.
maar volgens het boekje is het materiaal zodanog gemaakt dat steriliseren niet nodig is...
Ja, dat las ik idd.. Ok, duidelijk! Merci ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_114460205
Morretje, mijn kraamzorg zei dat ze zelfs in de kraamtijd nu aanraden om niet alle flessen elke dag te steriliseren zodat kindjes ook een afweersysteem opbouwen, maar het is ook afhankelijk waar jij je prettig bij voelt.mals je ijsklontjesbakjes zou gebruiken, kun je die ook niet uitkoken.

Kersjes haha.

Zoe, de bv shirts waar in het vorige topic een linkje naartoe was gepost bedekken denk ik ook je buik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114471770
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:41 schreef Tinuviel het volgende:

Wup mijn buuf had interesse dacht ik. Kun je me pmen welk merk en soort je hebt en welke prijs jij in gedachten had? Ze is alleen nu op vakantie, dus voor 5 augustus kan ik het helaas niet vragen.
Er zijn 2 wachtenden voor u ;)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 23:16:28 #65
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114481669
Zoe, ik heb ook wel eens hemdje omhoog gedaan en shirt naar beneden, dat werkt soms beter.
Dan bedekt het hemdje aan de bovenkant je borst en je shirt de rest van je lijf.

:)

Je kan natuurlijk ook bv-shirtjes kopen, das helemaal handig.
pi_114481728
Ik heb de shirtjes binnen van de link van Gerbera, zijn fijne dingen :) Ik vind die bv shirts ook het fijnst voor het voeden waar anderen bij zijn.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114488945
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 23:17 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb de shirtjes binnen van de link van Gerbera, zijn fijne dingen :) Ik vind die bv shirts ook het fijnst voor het voeden waar anderen bij zijn.
Hoe vallen ze? Ik heb normaal gesproken maat XS, dus twijfel of de S niet veel te ruim zal zitten...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114488977
Lang en smal ;) ik heb normaal maat 42-44 en heb de XL en die zitten precies goed. Dus ws zit de maat S dan prima!
pi_114488985
Oh en ik heb een nachtprutser :') alle signalen geven dat ze honger heeft en als je haar dan aanlegt na 3 seconde hoofd wegdraaien enzo :') leg ik haar weer naast me neer begint het weer opnieuw terwijl ze overdag meer dan prima drinkt.

Boef is het...
  zaterdag 21 juli 2012 @ 08:08:22 #70
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114489034
ik heb nog niks binnen. :N
ik heb L besteld dus hopelijk passen ze...
pi_114489036
Wat gerbera zegt ja! En dat lang ben ik wel heel blij mee :) plus voor 5 euro kan je je er niet echt een buil aan vallen ;)
Pff, fijn hoor dat m'n meisje zo lekker slaapt nu, maar mama vind het wel tijd dat ze wakker wordt, heb ploftieten *auw* :')
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114489053
Wanneer heb je besteld Asy? Ik Maandag en gisteren was het binnen..

Ik heb de antraciet (een met lange mouw en nog een met korte) e van de aubergine idem. Vind ze zo fijn dat ik er wel meer zou willen maar de rest van de kleuren vind ik niet zo...
  zaterdag 21 juli 2012 @ 08:20:59 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114489096
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 08:12 schreef Gerberaatje het volgende:
Wanneer heb je besteld Asy? Ik Maandag en gisteren was het binnen..

Ik heb de antraciet (een met lange mouw en nog een met korte) e van de aubergine idem. Vind ze zo fijn dat ik er wel meer zou willen maar de rest van de kleuren vind ik niet zo...
woensdagochtend
ik heb een roze en aubergine met korte mouw besteld en ecru met lange mouwen. ik wilde eigenlijk zo'n blauwe met lange mouw maar die was niet meer in L
pi_114489691
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 07:54 schreef Gerberaatje het volgende:
Lang en smal ;) ik heb normaal maat 42-44 en heb de XL en die zitten precies goed. Dus ws zit de maat S dan prima!
Ah, dan zal het wel goedkomen idd :). Ze zullen bij mij ws meer tuniekjes worden ivm de lengte, maar dat vind ik niet zo erg.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114496857
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 23:17 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb de shirtjes binnen van de link van Gerbera, zijn fijne dingen :) Ik vind die bv shirts ook het fijnst voor het voeden waar anderen bij zijn.
Mag ik dat linkje nog eventjes? :)
pi_114496955
Www.drommels.nl :)
pi_114499403
Bedankt! :)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 20:46:49 #78
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114508347
Drommels drommels, krijg er helemaal Bassie & Adriaan associaties bij }:|

Sinds gisteren aan de ab, heb nu gelukkig geen koorts meer. Voeden is nog behoorlijk outch, zeker als die kleine friemelhandjes mijn borst aanraken. Maar dat zal vast wel goed komen.

Morgen gaan we voor het eerst sinds ik live voed voor een paar uurtjes de deur uit. Spannend!!
We gaan midden in een weiland naar luid ronkende tractoren kijken die allerlei zware voorwerpen gaan trekken enzo :P
Ook niet dat je even een hoekje achteraf kan vinden om even rustig in privacy te voeden, maar ik ga proberen hem ervoor in de auto nog te voeden en dan huphup in de draagdoek. Hopelijk slaapt hij dan door tot we weer terug bij de auto zijn. En zo niet... dan floepen we de rode borst maar wat eerder te voorschijn :D
.... met gevoel voor drama....
pi_114547920
Gerb :* voor de mama van de nachtprutser

Kersjes en hoe ging het voeden met zicht op de tractoren of was dat niet nodig? Wanneer en waar is dat eigenlijk? Lijkt me ook echt iets voor onze grote knul.

Wup, prima ik wacht op mijn beurt :P. Als je voor 5 augustus weet dat die weg is, laat je het even weten svp? Anders vraag ik het dan nog een keertje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 23 juli 2012 @ 09:01:34 #80
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114557411
Wup d'r kolf is weg :)

Het voeden gister ging prima!
Zodra hij wakker werd heb ik hem uit de doek gehaald en ben ik een beetje achteraan op het gras gaan zitten. Met de doek over hemzelf en mijn ontblote borst gedrapeerd zag je vrijwel niks, en waren we nog beschermd tegen het zonnetje ook.
Met de bo gaat het goed, borst doet vrijwel geen zeer meer.

Tinu, we waren naar de 2 jaarlijkse Trekkertrek van de Middenbeemster. Maar een hoop boerengehuchten hebben in de zomer, tijdens de feestweek, van die tractorpulling-evenementen.
.... met gevoel voor drama....
pi_114559521
Fijn Kersjes! O+

Pff we zitten middenin wat regeldagen. Minstens elk uur moet er gedronken worden. We zijn vrijdag weer een stapje teruggegaan in de bijvoeding en dat merken we goed. En natuurlijk ga ik me dan weer zorgen maken of we het wel goed doen, of het niet te snel gaat. Vanmorgen 2 kleine plasluiers, dus toch wat extra gegeven. 1x liet hij het staan, net wel 15 cc extra op.

Belde net het CB op om te vragen of ik deze week langs zou kunnen komen om even te wegen... Nou, bij gratie was er woensdag wel tijd voor :'). Mijn hemel wat deed ze moeilijk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114560791
Phaidra, succes met de regeldagen!
Merk hier ook dat er meer gedronken wordt, maar ligt ook aan het weer volgens mij. Het is weer erg warm nu.

Hebben jullie ervaring met dikke / pijnlijke kliertjes van Montgomery? Ik heb er nu eentje vlak naast mijn tepel die dik is en zeer doet. En met aanhappen en de eerste tellen drinken ga ik echt door de grond, zo'n zeer doet het. Als ze even drinkt gaat het wel beter, maar pfff. Het is echt niet leuk.
Kan ik er iets tegen doen? Of is het gewoon wachten tot het overgaat?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 23 juli 2012 @ 12:06:17 #83
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114560960
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Phaidra, succes met de regeldagen!
Merk hier ook dat er meer gedronken wordt, maar ligt ook aan het weer volgens mij. Het is weer erg warm nu.

Hebben jullie ervaring met dikke / pijnlijke kliertjes van Montgomery? Ik heb er nu eentje vlak naast mijn tepel die dik is en zeer doet. En met aanhappen en de eerste tellen drinken ga ik echt door de grond, zo'n zeer doet het. Als ze even drinkt gaat het wel beter, maar pfff. Het is echt niet leuk.
Kan ik er iets tegen doen? Of is het gewoon wachten tot het overgaat?
Ik peuter er altijd aan..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114561069
Wat fijn Kersjes!

Bij mij is zo'n kliertje wel eens ontstoken geraakt. Ging vanzelf over. (het is een soort talgklier en die raken ook wel eens ontstoken, bv acne)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_114561903
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik peuter er altijd aan..
Peuteren doet ook heel veel zeer, al geprobeerd :') maar even tanden bijten dus, thanks!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 23 juli 2012 @ 12:45:31 #86
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114562136
bij mij zijn er altijd 2 die melk geven. althans het ziet eruit als melk

Phaidra, ik heb hier ook wel eens wat mindere plasluiers maar dat maakt hij dan bij de volgende weer goed ;)
pi_114562183
Hebben ze geen inloopspreekuur phaidra?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114562326
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hebben ze geen inloopspreekuur phaidra?
Blijkbaar niet. Ik vroeg wanneer ik deze week langs zou kunnen komen om even te wegen en vervolgens ging ze moeilijk zitten doen om me ergens 'tussen' te plannen. Raar idd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114562453
vreemd phaidra.. hier bij zuidzorg heeft ieder CB op een andere dag inloopspreekuur. Zodat je iedere dag ergens terecht kunt voor wegen. Als ik donderdag in paniek raak kan ik bij mijn eigen CB, en op andere dagen in een andere wijk.
Regelen is vervelend voor jou, maar goed voor je productie :)
Ik zou om twee kleine plasluiers nu niet gaan bijvoeden. Juist in deze regeldagen verstoor je daarmee je vraag/aanbod en dit zou nu net het moment kunnen zijn waarop je volledig bij kunt trekken en geen kunstvoeding meer nodig hebt. Er zijn ook andere redenen voor wat mindere plasluiers. Het is nu bijvoorbeeld net wat warmer dan anders, dus misschien wat meer zweet en dus wat minder plas..? En het zijn er pas twee, misschien heb je straks wel een rete volle in je hand (en dat is dan niet van die 15 cc kunstvoeding ;))
pi_114562774
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:55 schreef Nirak het volgende:
vreemd phaidra.. hier bij zuidzorg heeft ieder CB op een andere dag inloopspreekuur. Zodat je iedere dag ergens terecht kunt voor wegen. Als ik donderdag in paniek raak kan ik bij mijn eigen CB, en op andere dagen in een andere wijk.
Regelen is vervelend voor jou, maar goed voor je productie :)
Ik zou om twee kleine plasluiers nu niet gaan bijvoeden. Juist in deze regeldagen verstoor je daarmee je vraag/aanbod en dit zou nu net het moment kunnen zijn waarop je volledig bij kunt trekken en geen kunstvoeding meer nodig hebt. Er zijn ook andere redenen voor wat mindere plasluiers. Het is nu bijvoorbeeld net wat warmer dan anders, dus misschien wat meer zweet en dus wat minder plas..? En het zijn er pas twee, misschien heb je straks wel een rete volle in je hand (en dat is dan niet van die 15 cc kunstvoeding ;))
Thanks. Ik weet het ook wel... en aangezien hij op zich niet veel extra wilde drinken, zal ik idd onterecht ongerust zijn geweest :). Na die 15 cc extra (totaal 45 gehad) werd hij rustig en viel in slaap.

Maar omdat ik in het begin echt te weinig productie had, blijft ik het afbouwen eng vinden. Vind het lastig om mijn lichaam weer 100% te vertrouwen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114563231
Lieve schat, ik geef bijna 9 maanden borstvoeding en ik heb dat vertrouwen nog niet in mijn lijf na die productiedip die ik gehad heb. Maar sinds we met vast voedsel begonnen zijn rond een maand of 6 maak ik me er niet zo'n zorgen meer over, dus ik heb wat makkelijker praten :P Het enige probleem wat ik nog heb is dat ik nog te weinig kolf (drinken is er voldoende, maar het komt er niet uit), maar dat is maar 3 dagen in de week en haalt hij wel weer in als ik thuis ben (en 's nachts) :)
Het komt goed, echt :) Maar vertrouwen in je lijf zou al een hoop verschil maken denk ik..
pi_114563801
Lief O+.

Je had gelijk trouwens, net had hij wel weer een flinke plasluier :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114564701
Phaidra, wat raar van het cb. Ons cb heeft ook een inloop spreekuur en bij de eerste afspraak zei ze dat ik zelfs op een andere dag mocht komen wegen alleen was zij er dan niet om vragen te beantwoorden. En helemaal nu in de zomerperiode zullen ze het toch echt niet zo druk hebben, lijkt mij.
Gewoon genieten, maak het je gemakkelijk in tijden dat hij clustert: lekker met drinken en een ijsje op de bank bijvoorbeeld.

Kersjes, jij hebt de kolf opgekocht dus;) Fijn dat het voeden buiten goed ging en de bo bijna weg is.

Marjolijntje, sorry geen tips helaas.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114567346
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:45 schreef Asyniur het volgende:
bij mij zijn er altijd 2 die melk geven. althans het ziet eruit als melk
Dat heb ik ook :D maar die doen geen zeer
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114570780
Heeft een van jullie toevallig nog deze in huis en wil ze verkopen?

http://www.philipsstore.n(...)_01_NL_SHOPPUB/NL/nl
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114572017
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:32 schreef Tinuviel het volgende:
Heeft een van jullie toevallig nog deze in huis en wil ze verkopen?

http://www.philipsstore.n(...)_01_NL_SHOPPUB/NL/nl
Volgens mij kun je daarvoor ook die van avent gebruiken, of hema of kruidvat. Maar dan moet je natuurlijk een hele fles kopen..
Woon je in de buurt van 040? Ik heb nog een ongebruikte avent ring liggen van zo'n klein gratis flesje, kun je die eens proberen?

Ik gebruik zelf nml avent spenen icm hema en kruidvat flessen met brede hals. Flessen van avent zijn nml rete duur in verhouding met hema/kruidvat. En de combinatie gaat prima :)
pi_114573654
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:11 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, wat raar van het cb. Ons cb heeft ook een inloop spreekuur en bij de eerste afspraak zei ze dat ik zelfs op een andere dag mocht komen wegen alleen was zij er dan niet om vragen te beantwoorden. En helemaal nu in de zomerperiode zullen ze het toch echt niet zo druk hebben, lijkt mij.
Gewoon genieten, maak het je gemakkelijk in tijden dat hij clustert: lekker met drinken en een ijsje op de bank bijvoorbeeld.
The story continues: ze belden vanmiddag nog op (naar mijn vriend ipv naar mij), want woensdag was er niemand aanwezig... Nou kan ik morgen ook wel langskomen. Vaag! _O-

Oh ja, vanmiddag ook bij mijn apotheek langsgeweest voor domperidon. Nou, daar hadden ze dus nog nooit gehoord van domperidon bij borstvoeding. Er werden 3 mensen bijgehaald en uiteindelijk kreeg ik 2 doosjes van 10 mee :'). Maar ik moest wel snel gaan afbouwen, want je weet maar nooit wat er bij de baby uitkomt...

NTS (of iemand anders), waar bestel jij online?

[ Bericht 5% gewijzigd door Phaidra op 23-07-2012 19:31:38 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114575232
Nirak, degene die ik postte zijn de Avent, die worden door Philips geproduceerd. Hema of Kruidvat heb ik nog nooit gebruikt. Dat weet ik dus niet. 040 is toch regio Den Haag? Ik woon in 020 regio Amsterdam.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114575476
040 is een stukje zuidelijker dan Den Haag (das.070)
pi_114576702
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh ja, vanmiddag ook bij mijn apotheek langsgeweest voor domperidon. Nou, daar hadden ze dus nog nooit gehoord van domperidon bij borstvoeding. Er werden 3 mensen bijgehaald en uiteindelijk kreeg ik 2 doosjes van 10 mee :'). Maar ik moest wel snel gaan afbouwen, want je weet maar nooit wat er bij de baby uitkomt...

NTS (of iemand anders), waar bestel jij online?
http://www.drogistenapoth(...)avis_ua_30tab_868822

En 040 is eindhoven, idd wat zuidelijker :)
  maandag 23 juli 2012 @ 20:21:38 #101
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114576752
040 is Eindhoven e.o.

Phaidra, ik bestel ze via medicijnen.nl en dan Domperidon Sandoz.
Het duurt bij mij 2 dagen voordat ik ze in huis had. Er worden geen medische vragen o.i.d., zelfs niet als je meerdere doosjes besteld. Lekker ongecompliceerd bestellen dus ;).
pi_114576807
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:32 schreef Tinuviel het volgende:
Heeft een van jullie toevallig nog deze in huis en wil ze verkopen?

http://www.philipsstore.n(...)_01_NL_SHOPPUB/NL/nl
Ik zal kijken of ik ze heb dan mag je het gewoon hebben
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114577029
Kijk



Links hema, rechts avent

Links is een hele fles voor ¤3,25
http://www.hema.nl/winkel/babyspullen/eten-drinken/fles-(33591105)
Voor alleen de avent ring betaal je al ¤3,99...

De speen meteen wegknikkeren, tenzij je het leuk vind dat je kleine zich grandioos verslikt (mijne doet t nog op de nr 2 van avent) en er de avent speen in stoppen :)
pi_114577049
Super, dankje Bitterend :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114577337
Nirak de diameter en schroefmechaniek zien er echter anders uit. Past het echt precies en lekt niet. Bij de mijne gaat het goed met de Avent speen nr.1
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114579300
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:33 schreef Tinuviel het volgende:
Nirak de diameter en schroefmechaniek zien er echter anders uit. Past het echt precies en lekt niet. Bij de mijne gaat het goed met de Avent speen nr.1
Ik heb hier net de hema hals op de avent fles gedraaid, gaat prima. Het ziet er anders uit, maar de opening en de afstand tussen de draaidingen zijn hetzelfde. Ik wissel volgens mij ook wel eens per ongeluk..
Maa wat ik bedoelde te zeggen is dat de avent speen ook in een hema fles past. Want het gaat get kind om de speen en niet om de fles (toch?).
pi_114581062
S is nu echt kieskeurig geworden mbt fles en fopspeen
Ze trekt echt een vies gezicht :D soms moet ze wel een fles als ik weg ben.. Maar dan duurt het echt een half uur voor ze het leeg drinkt (met avent speen nr 2) met de borst is ze in 5-10min klaar.

Met dit mooie weer een paar keer buiten gevoed, heerlijk O+
Vind het wel jammer dat ik in mijn omgeving geen mensen ken die bv geven.. M'n excollega is gestopt na 8mnd en verder geeft iedereen de fles
pi_114599964
Weet iemand van jullie toevallig waarom bv poep zo dun, groen-gelig is en er stukjes in zitten, die eruit zien alsof je kind broccoli heeft gegeten hoewel het nog geen bijvoeding krijgt? En poepen sommige bv baby's met 2/3 maanden vaker dan andere omdat ze een sneller metabolisme hebben? Ik vraag dit puur uit interesse en om mijn kennis te verbreden :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114601851
goede vraag tinu! ben ik ook wel nieuwschierig naar
pi_114602287
Dat heb ik me ook al eens afgevraagd Tinu :Y. Heb geen antwoord though.

Terug van het CB, 3880 gram - 280 meer dan 2 weken geleden. Hij volgt netjes zijn lijntje *O*. Toch wel een geruststelling. Wel vreemd dat hij op onze gehuurde weegschaal vorige week maandag al op 3850 zat, maar ga er maar vanuit dat dat verschil veroorzaakt wordt door de andere weegschaal...

Ook een centimeter langer en hoofdomtrek ook 1 cm meer :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:31:22 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114602305
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:30 schreef Phaidra het volgende:
Dat heb ik me ook al eens afgevraagd Tinu :Y. Heb geen antwoord though.

Terug van het CB, 3880 gram - 280 meer dan 2 weken geleden. Hij volgt netjes zijn lijntje *O*. Toch wel een geruststelling. Wel vreemd dat hij op onze gehuurde weegschaal vorige week maandag al op 3850 zat, maar ga er maar vanuit dat dat verschil veroorzaakt wordt door de andere weegschaal...
Verschillende weegschalen :Y
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114602476
Verschillende weegschalen inderdaad. In het ziekenhuis scheelde het 100 gram, de weegschaal boven en beneden. Gek werd ik ervan.. En tussen de weegschaal van de kraamzorg en het CB zat ook weer een flink verschil waardoor het CB weer ging panieken.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114602613
Dat is ook veel verschil Marjolijntje!

280 gram erbij in 2 weken op dezelfde weegschaal, hoe dan ook is dat prima :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114603088
Dat is zeker netjes!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114603159
Wat goed phaidra! *O*
pi_114605046
*G* voor Phaidra en haar lekker groeinde uk!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:08:47 #117
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114605371
Wat goed Phaidra!!!
pi_114606739
Lolwhut, ik heb dus helemaal de verkeerde cijfers in m'n hoofd zitten :'). Wil ik de nieuwe stats bijwerken, zie ik dat hij 2 weken geleden niet 3600 woog, maar 3400. Dus 480 gram erbij :D. Mijn hemel, waar is m'n geheugen heen?!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114607215
*O* slagroom FTW :9 *O*
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:11:21 #120
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114607309
Gerbera! Hebben we al eens een foto van je nieuwe?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114608355
Wat goed phaidra! :D

Ik geloof dat die poep iets te maken had met licht verteerbaar. Borstgevoede baby's poepen (als ze uitsluitend bv krijgen) ook maar eens in de oaar dagen (niet allemaal). Die vlokken weet ik niet.. Wel interessante vraag.

Ik realiseer me zonet dat ik morgen voor het laatst in de tijd van de baas mag kolven.. Maar ik kan nog niet zonder, mijn zoon drinkt nog rond 1200 en meestal rond 1600 en ik MOET 2x kolven om iets de fles van 1200 uberhaubt te kunnen vullen..
Waarom heb ik niet zo'n makkelijk lijf wat met 1x kolven het halve dorp kan voeden? :(
pi_114608446
quote:
Korreltjes en vlokjes
Eventuele korreltjes en/of vlokjes bestaan uit onverteerbare of niet volledig verteerde melkresten, meestal eiwit. Als een baby verder goed groeit, dan is het niet volledig verteren van de melk het resultaat van een ruim aanbod van melk.
Bron.
pi_114608581
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:48 schreef Nirak het volgende:
Wat goed phaidra! :D

Ik geloof dat die poep iets te maken had met licht verteerbaar. Borstgevoede baby's poepen (als ze uitsluitend bv krijgen) ook maar eens in de oaar dagen (niet allemaal). Die vlokken weet ik niet.. Wel interessante vraag.

Ik realiseer me zonet dat ik morgen voor het laatst in de tijd van de baas mag kolven.. Maar ik kan nog niet zonder, mijn zoon drinkt nog rond 1200 en meestal rond 1600 en ik MOET 2x kolven om iets de fles van 1200 uberhaubt te kunnen vullen..
Waarom heb ik niet zo'n makkelijk lijf wat met 1x kolven het halve dorp kan voeden? :(
Denk je dat je werkgever echt moeilijk gaat doen daarover? En weet hij/zij zelf überhaupt dat er een limiet aan zit? Zou gewoon doorgaan en kijken of er wat van gezegd wordt. Of anders aankaarten en uitleggen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114608710
Anders je pauze gebruiken? En/of ietsje eerder beginnen en/of langer doorwerken?
pi_114608797
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Denk je dat je werkgever echt moeilijk gaat doen daarover? En weet hij/zij zelf überhaupt dat er een limiet aan zit? Zou gewoon doorgaan en kijken of er wat van gezegd wordt. Of anders aankaarten en uitleggen.
Hoop dat er iets te regelen is Nirak

Bedankt voor het opzoeken spring!
pi_114608841
Nirak, als je een half uur pauze hebt, kun je in die tijd kolven. Anders idd je werktijd anders indelen, s'avonds kolven ofzo. Ik zou zelf niet zomaar doorgaan zonder met je baas te praten. Lijkt mij niet zo fijn. Ik zou het liever bespreken en kijken wat je samen kunt bedenken of welke oplossingen je werkgever goed vind.

Bedankt voor het opzoeken Spring. Is idd interessant om te weten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114612738
Thnx spring, interessante info!

Ik denk dat ik het eens aan ga kaarten, maar dat ik dan meteen voorstel dat ik een ronde in mijn pauze dor en de andere hoop cadeau te krijgen. Ik ben max 15/20 min bezig per keer en ik heb collega's die 5/6 x per dag een peuk gaan roken @ 10 min per keer.. Dus ik vind dat ik best mag kolven :)
pi_114615432
Hopelijk kan het op je manier nirak !

Mijn ventje is net zonder drinken gaan slapen, toch wel even slik. Kijken of hij het morgen ook zo accepteerd, hij vroeg er ook niet echt om vanavond. Bijna 20 maanden dan. Fijn als het zo kan gaan, zonder drama. Eerst de komende dagen even zien
pi_114617556
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:28 schreef mrien het volgende:
Hopelijk kan het op je manier nirak !

Mijn ventje is net zonder drinken gaan slapen, toch wel even slik. Kijken of hij het morgen ook zo accepteerd, hij vroeg er ook niet echt om vanavond. Bijna 20 maanden dan. Fijn als het zo kan gaan, zonder drama. Eerst de komende dagen even zien
Ooh mrien, na 20 maanden is dat op zich wel een mooi moment als hij het zelf zo wil...

Hier ook gaan slapen zonder drinken (hij wilde niet), ben benieuwd of ik het jaar ga halen...
pi_114617829
mrien mooi 20 maanden!
Hier is voeden altijd voor het slapen gaan :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114619957
Bijzonder mrien, 20maanden al O+
pi_114620855
Wat fijn Mrien 20 maanden al. Als hij het niet mist en jij het zo goed vind, prima toch. Wou jij niet meer of hoe kom je erbij dat het drama zou kunnen zijn?

Nirak, ik hoop dat je gewoon 2x per dag kunt blijven kolven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114640244
Tepelkloof :( Auw! hoe lang duurt het tot zo'n ding genezen is?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114641399
Nirak, ik mocht ook door blijven kolven, ging wel van mn eigen tijd af. Moet nu dus elke dag een kwartier langer blijven. Ergens wel flauw want rokers halen hun rooktijd toch ook niet in, maar volgens mn manager doen ze dat wel. Tuuuuuurlijk.... Het is maar een kwartiertje dat ik per dag kwijt ben. Maargoed, dan blijf ik toch wat langer :+
Tralalalaaa
pi_114642428
Tap
beetje offtopic ik ging vaak mee als een collega ging roken.
Vind die regeling niet logisch, dat iemand die kolft langer moet blijven en rokers niet. (want in de praktijk werken de meeste rokers echt niet langer)
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:40:19 #137
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114645523
Ik vind het sowieso raar dat je moet roken tijdens werktijd, je kan toch roken voor het werk, tussen de middag en na werktijd. WTF zeg, mensen beginnen daar toch zelf aan, dan is dat toch hun probleem.

Overigens vind ik het wel gezeik dat ze moeilijk doen over 15 minuten kolven, ik bedoel het is niet dat je dat nog aan jaar lang zo doet, beetje flexibiliteit van de werkgever uit zou dan wel fijn zijn.

Ow en vlokjes zijn melkresten, maar die mijne had ook geregeld bolletjes in dr luier, dat waren vetbolletjes.
Dr ging puur slagroom in de eerste 8/9 maanden. *)
pi_114646259
Bolletjes hebben wij hier niet, alleen korreltjes. Ben nog wel benieuwd waarom de kleur zo groen-geel-bruinig is. Dat stond helaas niet in de bron van Spring. Meestal met voedsel is het toch zo, dat ze de kleur van het voedsel aannemen. Dan zou bvpoep dus wit-gelig moeten zijn en niet groen :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114646385
Ik kolf nu in mijn lunchpauze maar dat is vooral omdat ik nog maar één keer per dag hoef en dan is de lunch een goed moment. Ik heb het nog nooit besproken maar kan me niet voorstellen dat mijn leidinggevende moeilijk zou doen aangezien ik hard genoeg werk.
pi_114648165
Je poept niet alleen maar eten, maar ook allerlei afvalstoffen. Waaronder gal. Babypoep hoort mosterdgeel te zijn, niet groen.
pi_114649620
Egopost: mijn baas vindt het prima dat ik nog ff doorkolf in zijn tijd *O*
Hij zal toch moeten eten was de reactie :)
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:40:29 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114649784
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:35 schreef Nirak het volgende:
Egopost: mijn baas vindt het prima dat ik nog ff doorkolf in zijn tijd *O*
Hij zal toch moeten eten was de reactie :)
fijn! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 25 juli 2012 @ 20:42:19 #143
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114655949
Yay Nirak *O*

270 gram aangekomen in 1 week tijd. Voeden op verzoek werkt *O*

En wat is het toch heerlijk om te voeden O+ Altijd en overal heb je de juiste voeding voor je kindje... Nu met het warme weer heeft Seth veel dorst, wil vaak drinken.
En overal waar ik mijn derrière kan neervlijen krijgt hij dat ook. Op het CB, op een parkbankje, onder een boom in de schaduw, in de speeltuin... Hij heeft er al heel wat picknicks op zitten :Y)
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:01:58 #144
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114656929
Fijn dat je baas zo met je meedenkt Nirak!!

Woehoew Kersjes (waar is die jompelsmiley nouhouw?!)!!

Ik mis het voeden momenteel wel heel erg... We hebben nog 3 tot 5 live voedingen per 24 uur, de rest word al door vaste voedingen overgenomen. Mijn kleine afvalbak lust gewoon alles wat je d'r aanbied. Ik probeer nu gewoon nog meer te genieten van onze spaarzame momentjes samen, maar ik vind het wel moeilijk,.mijn kleine meisje word groot O+...
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:23:35 #145
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114657949
kersjes wat fijn!

NTS de jompel is * O * *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_114658397
Fijn Nirak!

En kersjes! *O*

Aww NTS, kan het me voorstellen!

M'n kleine kletskous heeft iets nieuws, tijdens het drinken willen kletsen. Dus dan stopt ze even, kijkt ze met grote ogen en klets dan lekker :D & daarna drinkt ze weer verder haha. Echt heel leuk O+
pi_114658771
Bah Zoë, je post net wat ik ook wil posten :'( :P
Eerst flink grijnzen, dan kletsen en weer vrolijk door drinken.

Kersjes *O* fijn dat het nu zo goed gaat!
pi_114658987
Haha :D
Lieve mini's hebben we O+
pi_114659117
Yay Nirak, fijne baas heb jij!

Kersjes, *O* voor je slagroom borstvoeding. Zie je wel en jij maakte je er nog druk over of het wel goed zou zijn. :P

Zoë en Xanteh, wat lief O+ .
De mjne doet dat niet. Een echte man net zoals in mijn en liefs familie gebruikelijk is: als ze eten wordt er niet gepraat. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114659986
Nirak ^O^

Zoe toen R nog zo mini was deed ze dat ook! hebben we gefilmd..dan ligt ze te drinken, laat los gaat aahh ahh geluiden maken tegen de borst..drinkt weer dan weer geluiden O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:37:00 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114671736
whieee wat een leuke nieuwtjes zijn hier te lezen!

Ik had even nog een vraagje. Giteren heb ik Huubke heel vaak aangelegd vanwege het warme weer. Hij wilde zelf ook (hij drinkt niet als hij niks hoeft). Maar het kwam er gisteren ook veel vaker uit dan normaal. Echt ik heb wel 3 hydrofielen zeiknat gehad (en dan tel ik de vloer en mijn jurk en mijn mans broek niet eens mee). Mijn zus zei dat het kwam omdat ik hem veel te veel gaf, maar even ter geruststelling van mij: dat is niet waar hè? Ik wijt het eerder aan de warmte...
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:14:48 #152
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114672304
Overstromende baby :D
Maar hij heeft heus niet alles elke keer uitgespuugd, er is vast ook zat in blijven zitten. Ik zou me er niet al te druk om maken. Beter dit, dan dat je hem te weinig geeft.
Hier komt er ook weleens een flinke golf terug uit mond of neus _O-
.... met gevoel voor drama....
pi_114672373
Wij hebben ook meer gespuug met de warme dagen, dacht zelf ook dat het daar aan lag eigenlijk.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:28:44 #154
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114672528
Seth is verkouden, aangestoken door zijn broer die hem steeds natte kusjes geeft O+
Nu moet ik na het voeden steeds rondzwervende snotjes weghalen :D
.... met gevoel voor drama....
pi_114673000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:28 schreef Kersjes het volgende:
Seth is verkouden, aangestoken door zijn broer die hem steeds natte kusjes geeft O+
Nu moet ik na het voeden steeds rondzwervende snotjes weghalen :D
:o Hier ook heel veel (natte) kusjes door grote broer. Daardoor was mijn baby ook even verkouden.

Melk uit de neus heeft de mijne ook weleens. Dat vind ik zo zielig :{
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114673745
Je geeft hem niet te veel Asy, geen zorgen. Borstvoeding op vraag is niet te veel. En spugen is, zonder bijkomende problemen, slechts een wasprobleem.

Kersjes, gatver die snotjes :D
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:30:21 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114673900
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:28 schreef Kersjes het volgende:
Seth is verkouden, aangestoken door zijn broer die hem steeds natte kusjes geeft O+
Nu moet ik na het voeden steeds rondzwervende snotjes weghalen :D
wat klink je gelukkig! O+
fijn O+

aviva wordt groot. ipv "ik wil mama drinken" is het nu "ik wil bij jou drinken"
(meestal moeten ze vragen en reageren we niet op "ik wil", maar in dit geval voelt het amders of zo.)
blijft wel schattig O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_114673996
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:30 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

wat klink je gelukkig! O+
fijn O+

aviva wordt groot. ipv "ik wil mama drinken" is het nu "ik wil bij jou drinken"
(meestal moeten ze vragen en reageren we niet op "ik wil", maar in dit geval voelt het amders of zo.)
blijft wel schattig O+
O+
Hier klinkt het: "Mama, mag ik aan de borst drinken?" :o Eén van de weinige zinnetjes die er helemaal correct uitrollen :D
pi_114674525
Kersjes, wat ben ik blij voor je! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114675155
Kersjes, wat fijn!! Echt super dat het nu allemaal zo goed gaat :)

Wij hebben eindelijk een lk gebeld, kost nog wat moeite zo in de vakantie :D Morgenochtend komt ze langs. Hopelijk eindelijk dan echt van de tepelhoedjes af en misschien ook tips tegen de pijn van die stomme kloof. En tips voor de genezing..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114675446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 11:15 schreef Marjolijntje het volgende:
Kersjes, wat fijn!! Echt super dat het nu allemaal zo goed gaat :)

Wij hebben eindelijk een lk gebeld, kost nog wat moeite zo in de vakantie :D Morgenochtend komt ze langs. Hopelijk eindelijk dan echt van de tepelhoedjes af en misschien ook tips tegen de pijn van die stomme kloof. En tips voor de genezing..
Fijn dat een lk morgen komt om je te helpen! Voor de genezing van de kloof: je kan druppels van je eigen melk erover smeren na een voeding of tussen de voedingen een dun laagje bepanthen erop smeren misschien?

Ik merk trouwens goed dat mijn uk de afgelopen dagen vaker gedronken heeft. Nu heb ik echt al veel eerder volle borsten weer :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 26 juli 2012 @ 11:29:04 #162
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114675564
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:24 schreef WupWup het volgende:
Je geeft hem niet te veel Asy, geen zorgen. Borstvoeding op vraag is niet te veel. En spugen is, zonder bijkomende problemen, slechts een wasprobleem.

Kersjes, gatver die snotjes :D
Ik dacht het wel, maar omdat hij veel meer spuugde dan normaal had ik toch zoiets van 'even vragen' :@

Heel bekend hoor die snotjes!
Ik heb meestal zo'n draadje tussen tepelhof en neusje :Y)
  donderdag 26 juli 2012 @ 11:37:05 #163
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114675817
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 11:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Fijn dat een lk morgen komt om je te helpen! Voor de genezing van de kloof: je kan druppels van je eigen melk erover smeren na een voeding of tussen de voedingen een dun laagje bepanthen erop smeren misschien?

Ik merk trouwens goed dat mijn uk de afgelopen dagen vaker gedronken heeft. Nu heb ik echt al veel eerder volle borsten weer :P.
bepanthen is niet goed, dat verweekt de huis oid. Is iets mee iig
Je kan beter lanoline (purelan) gebruiken.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_114675850
Stom trouwens, gisteravond voor het eerst in minstens een jaar tiramisu gegeten (mét alcohol dus), vlak na de voeding van 22 uur. Meestal slaapt hij dan tot minstens 3 uur, dus dat leek me wel safe. Komt hij vannacht dus al om 1 uur }:|. Hopelijk zat er wel lang genoeg tussen (ik denk uiteindelijk 2,5 uur)...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114675902
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 11:37 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

bepanthen is niet goed, dat verweekt de huis oid. Is iets mee iig
Je kan beter lanoline (purelan) gebruiken.
Oh, ik dacht dat er op de verpakking stond dat het mocht. Maar hoe betrouwbaar eigen reclame is? :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114675964
Purelan gaan we zo halen dan, hebben ze wel bij de apotheek toch? :) En voeden is op zich wel te doen, alleen die eerste paar minuten, die doen onwijs zeer ;(

En volle borsten, check :D Zeker als ze 's nachts ineens wel 6 uur aan een stuk slaapt :D
En tiramisu! Ik wil ook! Misschien maar een flesje melk klaar zetten dan!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114676092
Kersjes * O*

Phaidra, ik meen op bv.com te hebben gelezen dat bij een kleine hoeveelheid alcohol met klein alc.percentage zoals 1 glas wijn of bier minimaal 2 uurvoor de volgende voeding, er dan weinig over was van het alcohol.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114676170
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 11:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat er op de verpakking stond dat het mocht. Maar hoe betrouwbaar eigen reclame is? :+.
In het ziekenhuis 1 dag na de bevalling had ik al kloven, de zusters zeiden dat ik een dunne laagje bepanten erop kon smeren en in de lucht laten drogen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114676397
ik gebruik lanoline zalf van avent marjolijntje, werkt goed!
ook voor als de baby veel drinkt en het wat gevoelig is, dan verlicht het.

hier de curves van Sara
de arts bij het cb vroeg wat ik haar te drinken gaf :+ ..mijn melk! O+

met 11weken 6155 gram en 64cm






[ Bericht 8% gewijzigd door Zoë23 op 26-07-2012 14:43:26 ]
pi_114677014
Wow wat gaat S. goed! Ze schiet echt de lengte in :o
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 26 juli 2012 @ 12:25:47 #171
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114677274
Phaidra, dat kan echt geen kwaad hoor. 1 glas alcohol is uit je systeem na 2 uurtjes. Jij hebt niet eens één glas op en het was al 3 uur later...

Zoë, hier staat het wel op de 6000 lijn :Y
Netjes!
pi_114677618
Die curve klopt prima, de stip zit boven de 6 kilo. Mooie lijnen!

Edit, gevonden:
http://www.borstvoedingna(...)7607_deel_2_IB_2.pdf
Maak je niet druk om tiramisu ;)

[ Bericht 68% gewijzigd door WupWup op 26-07-2012 12:42:46 ]
pi_114677768
Hier gebruik ik ook lanoline, fijn spul :Y

Na het voeden heb ik al een paar keer een lekker biertje gehad hoor, na twee uur is het uit je lichaam dacht ik ook.

Hier trouwens weinig vooruitgang. Heb me er maar bij neergelegd. Blijf gewoon veel aanleggen, maar geef ook extra KV (150-200 cc) bij en ik kolf nog 5 keer op een dag. Zie wel hoelang ik dit volhoud zo. Ik vrees toch dat de borstoperatie heeft gezorgd voor minder productie.
pi_114678818
Zoe mooi gegroeid jouw meisje.

Mereltje, balen dat je nog moet kolven en bijvoeden. Ik hoop dat het toch nog goed op gang komt. Heb jij al eens een lk erover gesproken?

Marjolijntje, fijn dat de lk morgen komt.

Davinia, leuk dat ze dat zo zegt. Volgende stap: mama mag ik alsjeblieft... :P. Hoewel ooit eens een uitzondering waar ze wel "ik wil de borst" mag zeggen kan ook geen kwaad lijkt mij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:33:13 #175
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114679182
Marjolijntje mijn laktatiedeskundige adviseerde om zoveel mogelijk in de open lucht ermee :+
Dus geen bh, geen lekpads en dergelijke. Zalfje er dunnetjes op en bloot ermee *O*
Ik had kloven dat leken wel kraters ;)
Toen kon ik me niet voorstellen dat het ooit over zou gaan, maar op den duur raken je borsten het gewend dat zuiggeweld ;) en heb je nergens meer last van :)
Rayen 2½ jaar!
pi_114680211
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:21 schreef Tinuviel het volgende:
Mereltje, balen dat je nog moet kolven en bijvoeden. Ik hoop dat het toch nog goed op gang komt. Heb jij al eens een lk erover gesproken?
Heb een borstvoedingsservicepakket afgesloten. Dit betekent vooraf aan bevalling telefonisch intakegesprek en voorlichtingsavond en na bevalling één consult aan huis en tot 6 weken na bevalling telefonisch en per e-mail onbeperkt advies. Morgen waarschijnlijk laatste telefonisch advies van lactatiedeskundige. Ze hebben me goed begeleid en ben blij dat ik dit heb gedaan. Maar meer adviezen kunnen ze me nu niet meer geven.
pi_114681636
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:33 schreef TimeJumper het volgende:
Marjolijntje mijn laktatiedeskundige adviseerde om zoveel mogelijk in de open lucht ermee :+
Dus geen bh, geen lekpads en dergelijke. Zalfje er dunnetjes op en bloot ermee *O*
Ik had kloven dat leken wel kraters ;)
Toen kon ik me niet voorstellen dat het ooit over zou gaan, maar op den duur raken je borsten het gewend dat zuiggeweld ;) en heb je nergens meer last van :)
:D 'ti's mooi weer voor blote tetten

Mereltje
Vervelend dat er nog weinig vooruitgang in zit :(
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:00:42 #178
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_114682085
Ik wilde nog even vertellen hoe het ons vergaan is de afgelopen tijd, jullie hebben me zo lief van tips voorzien. Begin juli bleek dus dat M niet was aangekomen, wel gegroeid in de lengte maar maar 20 gram in gewicht. Met veel aanleggen geprobeerd de productie te verhogen, maar het leek eerder steeds minder te worden. Ook met kolven op het werk liep de productie gigantisch terug. Ik had niet een heel volle vriezer, dus na een week van bijvoeden met ingevroren melk, was dat op. We hadden toen wel precies de 5 maanden exclusief borstvoeding gehaald!

Dat weekend begonnen met een flesje erbij. We wilden 2 voedingen gaan vervangen door de fles, maar M vond dat niet zo’n goed plan. Die had geen geduld meer voor de borst en ging borstweigeren. Dat vond ik zo naar, je kleintje dat zich hard huilend van je af gooit. Hij was pas tevreden met de fles. Zondag werd ook duidelijk waarom de productie nog verder achteruit was gehold, ik werd voor het eerst ongesteld. Lekkere timing!

De combinatie van beiden, samen met het feit dat ik eigenlijk vanaf 6 maanden sowieso wilde gaan afbouwen heeft ons doen beslissen eerder te gaan afbouwen. Eigenlijk dus zelfs van het ene op het andere moment. Ik gaf alleen nog ’s ochtends zelf en verder de fles. Bleek dus ook wel dat ik helemaal niet zo’n fantastische productie meer had want dat ging met nagenoeg geen stuwing. Na 2 weken de ochtend en heel af en toe ’s avonds nog zelf gegeven te hebben, is het van de week zo goed als opgedroogd. Hij kwam een half uur na de borst alweer voor een fles en haalde er dus echt zo goed als niets meer uit. En nu, nu geef ik al drie dagen helemaal geen borstvoeding meer. Heel gek vind ik het, zo’n prachtige en bijzondere fase afgesloten. Mijn lieve M en ik hebben er heel erg van genoten. Ik heb er veel moeite mee gehad dat we min of meer verplicht naar de fles gingen, maar heb daar inmiddels ook vrede mee gemaakt. Het is goed hoe het gelopen is, het was een fantastische periode die ik niet had willen missen.

Dames bedankt voor alle hulp en adviezen, ik heb er erg veel aan gehad!
pi_114690057
Balen Mereltje

Fijn dat je er inmiddels vrede mee hebt klavertje

Nu 3 dagen niet meer gevoed, mis het wel een beetje hoor. Maar het mannetje vond het net prima, ging keurig slapen zonder vragen. Ook amper/geen stuwing gelukkig, wat dat betreft was het al redelijk afgebouwd met om de dag 1 kant.
Zaterdag is hij 19 maanden, dat hebben we toch maar mooi gedaan samen O+
Zelf zal ik het nog even moeten accepteren/verwerken denk ik, hoewel ik natuurlijk zelf ook wilde stoppen ivm afvallen enzo, vind ik het nog wel een beetje moeilijk. Gelukkig van de week nog een mooie foto gemaakt O+

[ Bericht 0% gewijzigd door mrien op 26-07-2012 19:55:30 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 19:37:54 #180
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114690742
Klavertje en Mrien, aan al het goeds komt een eind, dat hoort zo. Maar makkelijk is het zeker niet :*

Kindjes die vragen O+
Hier is het nog heel makkelijk: hij slaapt, drinkt of huilt. En dat laatste valt vrijwel altijd te verhelpen door hem te laten drinken.
.... met gevoel voor drama....
pi_114691084
Mrien, ik dacht dat Jelle van eind december was? Dan is hij toch pas 19 maanden? Of vergis ik me nou een maand?
Niet dat dat iets afdoet aan een lange periode trouwens!
pi_114691457
Uh owja! Oeps!
Hoe kom ik daar nou weer bij dan 8)7
pi_114691611
Je wil hem te snel groot hebben :P
pi_114691862
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:59 schreef Fannetje het volgende:
Je wil hem te snel groot hebben :P
Hij wordt veel te snel groot :(
Soms vergeet ik echt dat hij nog zo jong is
pi_114696014
Waarom is dat dan dat een baby met warm weer veel meer spuugt. Aan de ene kant klinkt het logisch, want ze drinken standaard ook meer. Aan de andere kant weer niet logisch, want ze hebben ook meer nodig plus dat ze ook meer zweten en daardoor vocht verliezen. Kan iemand het mij uitleggen? Ik heb via googlen niet echt een antwoord kunnen vinden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114700420
Ja ik ben ook wel benieuwd waarom dat zo is. Te vol maagje? gokje hoor :P
Hier gisteren en vandaag ook extra veel kleding doorheen gejaagd. En veel gekwijl, maar dat komt door een tandje
pi_114700621
Wie zegt dat het meer spugen gelinkt is aan het warme weer dan?
pi_114701208
Het valt me wel op dat er meer gespuugd wordt nou ze de afgelopen dagen elk uur/anderhalf uur wil drinken, maar of het nou het gespuug te maken heeft met het warme weer weet ik niet. Maar ze drinkt wel meer nu het zo warm is, of misschien zit ik in de 3 maand regeldagen. Kan natuurlijk ook nog :o
pi_114702426
Asy zegt in haar post dat ze het meer spugen wijt aan het warme weer. Ook Marjolijntje en Xanteh hebben het idee dat hun baby's de laatste dagen meer spugen. Ik heb dat gevoel ook, daarom dacht ik dat het wel aan de warmte lag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114702645
Kan best, maar je zet het neer alsof het een feitelijke oorzaak-gevolg-relatie heeft. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
pi_114709389
Wup, ik dacht ook dat er een oorzaak-gevolg relatie was. Maar dat blijkt niet, ok. kan natuurlijk ook toeval zijn.

Even een vraagje: mijn baby van 11 weken drinkt de laatste dagen heel onrustig, wellicht door de warmte en/ of verkoudheid. Hij kronkelt zijn lijfje en mept met zijn armen. Waarschijnlijk slikt hij daardoor ook meer lucht in. Zo heeft hij gisteren ook luchtblazen gehad die de ontlasting blokkeerden. Als ik de thermometer anaal gebruik en hem erin en eruit beweeg komt er wat lucht vrij in vorm van een scheet en daarna komt de poep en dat helpt de krampjes te verhelpen. Herkennen jullie dit en/ of hebben jullie misschien tips hoe ik het opbouwen van lucht en het onrustige drinken kan voorkomen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114711479
Hier wordt ook weer meer gespuugd de laatste dagen...

Tinu: wat zielig voor je ventje! Geen idee wat je eraan kan doen. Misschien buikje een beetje masseren na een voeding, goed laten boeren en zo?

Onze vakantie was nogal een rollercoaster mbt de borstvoeding. Pietje was nogal van slag (andere omgeving, gedeelde slaapkamer), dus die dronk de eerste week opeens weer drie keer 's nachts, en dan ook echt een uur per voeding. Amper geslapen dus. Overdag was hij steeds ontzettend afgeleid, en dronk hij dus matig (dat zal ook hebben bijgedragen aan het slechte slapen 's nachts natuurlijk), en ik werd ook nog ongesteld. Zat er echt redelijk doorheen, en wilde eigenlijk stoppen met de bv. Maar de laatste nachten ging hij weer wel goed slapen, dus toen ging het weer. Alleen heeft hij met al die nachtvoedingen m'n productie natuurlijk behoorlijk verhoogd, dus ik zit nu weer met enorme klaptieten halverwege de nacht. Gaat ook wel weer over.

Afgelopen woensdag was hij 6 maanden, dus m'n doel van 6 maanden volledig bv is gehaald *O* *O* . Nu ga ik de voedingen overdag afbouwen, zodat ik niet meer hoef te kolven. Heb nog een klein voorraadje in de vriezer, voor de komende paar dagen, en daarna krijgt hij kv. En dan maar zien of m'n productie het trekt. Ben heel benieuwd.
pi_114712978
Pietje 6 maanden borstvoeding *O* wat fijn!

Tinu, wat rottig! Grote kans dat het ook door de warmte komt, Faye is ook veel onrustiger, die wordt ook niet blij van het plakweer volgens mij. Als het de warmte is, zou het morgen weer beter moeten gaan.

Hier is de LK net geweest, fijne vrouw :) Faye kan prima zonder tepelhoedje drinken, met flink wat aandacht voor het aanhappen. Grootste probleem ben ik zelf volgens mij, ben bang om haar weer zo boos en overstuur te krijgen. Dus we gaan nu gewoon lekker doorzetten. Moeten er wel op letten dat ze een mooie grote hap maakt. En morgen hebben we weer telefonisch contact.
Kloof moet gewoon genezen. Na iedere voeding purelan erop en dan zou het echt met een paar dagen beter moeten zijn. Ik hoop het. En ik hoop echt dat we nu zo van dat tepelhoedje af kunnen komen!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114713123
Bleie 6 maanden bv, mooie mijlpaal *O*

Marjolijntje als het niet te harden is om de borst met de kloof te geven kun je die ook kolven (als dat geen of minder pijn doet) en zonodig de afgekolfde melk naast de gezonde borst geven. Ik heb dat in mijn kraamweek gedaan voor iets meer dan 48 uur en toen waren de kloven helemaal weg. Ze kregen zo meer kans om te genezen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114713271
Het live voeden is op zich wel te doen, alleen de eerste minuut doet echt zeer, dus het aanhappen is vooral vervelend. Maar als het nu niet snel gaat genezen, ga ik inderdaad kolven. Voed nu al een week met pijn (eerst zo'n dik kliertje wat ook flink zeer deed en nu die kloof) en begin het best zat te worden.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 12:36:41 #196
351479 KatyM
Hihaah!
pi_114715894
Bedankt voor alle tips hier! Bij ons loopt het nu prima met de bv, ook zonder bijvoeding. In een week was hij 234 gram aangekomen, dus we zijn gestopt met de bijvoeding.

Even een zeurpost hoor..
Ik vind het wel een gedoe dat borstvoeding geven, terwijl ik hier zoveel mensen lees die het prachtig vinden. Ik vind het onhandig dat ik steeds de enige ben die kan voeden, ik kan amper een middagje weg, dan moet ik alles kolven. Elke keer m'n shirtje uit, ook in het park, in een restaurant, overal. Met visite is het heel onhandig, ik ga ik de slaapkamer zitten, maar het duurt wel drie kwartier, dan gaat de visite al bijna weer weg. Die voedingsbh's zitten voor geen meter met mijn grote cup. Hij slaapt veel minder lang op bv dan op kv, dat is vooral 's nachts bikkelen. Je weet niet of ie genoeg binnen krijgt, als hij na de voeding nog huilt, ga je toch maar weer aanleggen. Al met al, wat een gedoe. Dat voeden is zo intensief op deze manier. Dat lijkt me met kv toch een stuk minder. Zo, dat lucht op. *).

Ik blijf het wel nog even doen omdat het zo goed voor hem is, maar dat ontzettende genieten heb ik hier nog niet bereikt :').
pi_114716247
Dat duurt bij best veel dames wel even hoor Katy, voordat het genieten komt.. Heeft hier ook wel even geduurd. Nu is het makkelijk (9mnd oud), en wordt er ook minder vaak gedtonken en korter. Wij zijn binnen 10 min wel klaar, waar voorheen wel 17 min per borst voor stond ;)
pi_114716322
Ik vind het in veel gevallen ook helemaal niet handig hoor, Katy ;) gisteren zijn we uit eten geweest en openbaar voeden is gewoon niet helemaal mijn ding.. dus ik ben dan al tijden van de voren in mijn hoofd ermee bezig.. gelukkig fijn plekje gevonden, met mijn rug naar de mensen en het fijne bv shirt van mijn linkje laatst (die dingen zijn echt geniaal! Je zag echt niks...)

Inderdaad, 's nachts ben ik de enige (en meneer zet elke nacht dan een kopje thee voor me tijdens het voeden O+ dat is lief) die kan voeden.. meneer zegt wel eens: dan kolf je toch een keer? Dan voed ik haar? Maarja, dan heb ik weer stuwing want een voeding overslaan kan ik (nog) niet... Of dat ze 's nachts maar signalen geeft dat ze wil drinken en als je dan aanlegt, na 2 slokken loslaten, alleen maar grommen :') naar de tepel... maar niet drinken... best vermoeiend, vooral 's nachts ;)

Inderdaad clusteren, wegleggen en weer gesmak horen.. en dan blij zijn dat je even adem hebt en dat ze goed ligt bij meneer, en dan kun je weer ;)

Het is vaak ook wel genieten hoor, die lome gelukkige blik van de mini als ze lekker aan het drinken is... het idee dat ik nog iets nuttigs doe met mijn borsten (waar ik meer een haat relatie mee heb ;)) maar ik vind het over het algemeen helemaal niet 'makkelijk'... :)
pi_114716354
De voedingen duren hier ook rustig 3 kwartier, maar ik voed tegenwoordig vaak gewoon waar de visite bij is, als ze het niet willen zien kijken ze maar een andere kant op. En "in het wild" voeden heb ik ook niet veel moeite meer mee. Mijn kleine gaat gewoon overal mee naartoe.
En ik vind het een heerlijk knuffelmomentje en daar geniet ik echt van, ondanks het gekloot met tepelhoedje en de pijn.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 12:51:09 #200
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114716377
Katy :D

Ik weet niet wat voor bh's je hebt maar ik zit nu op cupmaat K en ik heb superfijne voedingsbh's van Hotmilk en Cake.
Verder is het voeden in het begin wel intensief, maar hoe langer je geeft, hoe makkelijker het wordt (tenminste dat is mijn ervaring). Eerst deed Huubke er ook lang over en inmiddels drinkt hij 5-10 minuten en dan is het klaar.
En waarom voed je dan niet gewoon bij de visite? Als je dat niet wil, zou je ook nét voordat de viiste komt hem kunnen aanleggen of met je visite afspreken dat je belt wanneer ze kunnen komen ivm voedingen?

En ja, een nadeel kan zijn dat jij de enige bent die hem voorziet van voeding. Ik vind dat geen bezwaar voor mezelf, want ik wil toch geen hele middag weg zonder mijn baby. Maar kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken...
pi_114716381
Dat is hier ook wel verschil, bij muppet voedde ik lang niet bij iedereen die op visite was, maar daar ben ik mee gestopt. Ik doe het nu gewoon, maakt me niet uit wíe er op visite is. Mijn huis en mijn kind heeft honger dus dan voed ik NU! ;)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 12:53:25 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114716473
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 12:51 schreef Gerberaatje het volgende:
Dat is hier ook wel verschil, bij muppet voedde ik lang niet bij iedereen die op visite was, maar daar ben ik mee gestopt. Ik doe het nu gewoon, maakt me niet uit wíe er op visite is. Mijn huis en mijn kind heeft honger dus dan voed ik NU! ;)
nou, dít dus...
als iemand het niet wil zien, kijkt ie maar even weg.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:02:12 #203
351479 KatyM
Hihaah!
pi_114716730
Ha, wat een snelle reacties.

Nirak, misschien dat het inderdaad makkelijker gaat als het wat korter is straks. Nu duurt het zeker wel drie kwartier tot een uur per voeding, dat is vooral 's nachts lang. En inderdaad Gerbera, valt ie in slaap, denk je, moooi, we zitten nu eindelijk op 40 minuten in totaal! En jahoor, gesmak en gejengel, kan je je wéér installeren :'). Heel herkenbaar :D. Ik heb dat shirtje gister ook besteld, dus ik hoop dat dat uitkomst biedt voor als er visite is, dan ga ik wel voeden waar ze bij zijn. Ik heb nogal veel mannelijke vrienden, ik vind het gewoon echt raar om dan met blote tieten erbij te gaan zitten.

Ik ga dat linkje even checken Asy, dat ding van de H&M is een verschrikking. Ik wil wel een middagje weg met baby, en ik voel me een beetje beperkt omdat ik dan toch liever thuis wil voeden. Misschien dat ik zo'n schort/cover ga kopen, al kost dat 25 euro voor zo'n stukje stof :'). (https://www.prettymum.nl/baby+aan+je+borst/borstvoedingscovers). Ik moet nog even wennen dat mijn leven nu bestaat uit luiers verschonen, voeden en wassen, dat is het misschien ook.

Fijn dat jullie het ook wel een beetje herkennen. Ik kijk nu al uit naar het moment dat het 10 minuten duurt. Oh hij huilt, gaan we weer :+.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:12:30 #204
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114717012
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:02 schreef KatyM het volgende:
Ha, wat een snelle reacties.

Nirak, misschien dat het inderdaad makkelijker gaat als het wat korter is straks. Nu duurt het zeker wel drie kwartier tot een uur per voeding, dat is vooral 's nachts lang. En inderdaad Gerbera, valt ie in slaap, denk je, moooi, we zitten nu eindelijk op 40 minuten in totaal! En jahoor, gesmak en gejengel, kan je je wéér installeren :'). Heel herkenbaar :D. Ik heb dat shirtje gister ook besteld, dus ik hoop dat dat uitkomst biedt voor als er visite is, dan ga ik wel voeden waar ze bij zijn. Ik heb nogal veel mannelijke vrienden, ik vind het gewoon echt raar om dan met blote tieten erbij te gaan zitten.

Ik ga dat linkje even checken Asy, dat ding van de H&M is een verschrikking. Ik wil wel een middagje weg met baby, en ik voel me een beetje beperkt omdat ik dan toch liever thuis wil voeden. Misschien dat ik zo'n schort/cover ga kopen, al kost dat 25 euro voor zo'n stukje stof :'). (https://www.prettymum.nl/baby+aan+je+borst/borstvoedingscovers). Ik moet nog even wennen dat mijn leven nu bestaat uit luiers verschonen, voeden en wassen, dat is het misschien ook.

Fijn dat jullie het ook wel een beetje herkennen. Ik kijk nu al uit naar het moment dat het 10 minuten duurt. Oh hij huilt, gaan we weer :+.
je kan er ook een hydrofiel voor gebruiken hè?
als Huubke onrustig drinkt en tig keer loslaat, doe ik dat ook. Eén hoekje onder je bh-bandje klemmen. Dan hoef je niet bang te zijn dat ie wegschuift...

Je moet er gewoon even je weg in vinden met zo'n (nieuwe) baby. Ook als je geen bv geeft...
Mijn overbuurvrouw heeft alleen maar kv gegeven en die werd onzeker als de baby de flessen niet leegdronk. Ze maakte haar baby ook wakker voor voedingen.
Komt wel goed hoor :*
Zolang je maar doet waar jullie je goed bij voelen :Y
pi_114717287
Ik zou idd eerst even het shirtje afwachten... Echt, ik vind het ideaal en ga er nog een paar bestellen :+ bh kan ik eronder losmaken, kind klaarleggen (met mijn cup H/I zoiets momenteel, kan ik ook niet gewoon kind op de arm leggen en dan aanleggen, ik hou haar voor mijn borst en hou met mijn andere hand mijn borst vast...) shirt stukje omhoog en zuipen maar :Y) en als ze klaar is eerst stukje stof weer over de borst en als ik kind weer iets handiger vast heb voedingsbh weer omhoog :+

Oh en inderdaad, iets meer qua kosten maar wel geniaal, voedingsbh's van Freya! :Y Hotmilks zijn ook fijn, maar bij mij zitten die van Freya mooier en beter ondersteund (bij Hotmilks merk ik gewoon dat er geen beugel inzit qua hoe ze zitten, bij de Freya's zitten ze alsof er een beugel in zit :))

Het ís ook allemaal even zoeken. En wat Asy zegt is denk ik wel waar.. je maakt je altijd zorgen of je kindje wel genoeg krijgt! Het ouderschap is gewoon eigenlijk 1 onzeker iets :P
pi_114717348
Oh en zodra het een beetje kan: leer liggend te voeden! Vooral 's nachts een uitkomst :Y ik probeer het nu wel eens (in echte drama nachten :+ dat ik echt zo moe ben dat ik zittend al bijna in slaap val :D) maar mini is nog net te mini (gezien mijn borst 2 x haar hoofd is nog :') moet ik die gewoon echt een beetje weghouden bij haar neus) maar als ze straks íets groter is, dan is het aanploppen en verder slapen, en kind zuupt zich dan wel vol :Y) win-win
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:25:04 #207
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114717364
ik vind de BV-bh's van Anita ook heel fijn, die met beugel.... :)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:43:28 #208
351479 KatyM
Hihaah!
pi_114718053
De hydrofieltip ga ik uitproberen! Dat shirtje, ben benieuwd, modieus is anders, maargoed, dat neem ik maar even voor lief.

Dat liggend voeden heb ik al even geprobeerd, maar ik moet dan wel echt m'n hoofd ondersteunen zodat die arme jongen die geplet wordt door mijn tiet. Als ik gewoon lig lukt het nog niet, maar dat ga ik zeker oefenen :).

Die bh's van Freya zien er mooi uit! Ga ik even over nadenken.

Tis inderdaad ook wennen zo'n baby hoor. Heeft ie net gegeten, begint ie te huilen. Wat zou er zijn? Luier checken, te warm? Nog honger? Toch aanleggen? Of gewoon zuigbehoefte? Of wil ie gewoon even huilen? Lastig zo'n baby :+. Tis een heerlijk schatje hoor O+.
pi_114718209
Ja dat zou toch wel handig zijn, een gebruiksaanwijzing bij levering :+
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:48:08 #210
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114718265
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:43 schreef KatyM het volgende:
De hydrofieltip ga ik uitproberen! Dat shirtje, ben benieuwd, modieus is anders, maargoed, dat neem ik maar even voor lief.

Dat liggend voeden heb ik al even geprobeerd, maar ik moet dan wel echt m'n hoofd ondersteunen zodat die arme jongen die geplet wordt door mijn tiet. Als ik gewoon lig lukt het nog niet, maar dat ga ik zeker oefenen :).

Die bh's van Freya zien er mooi uit! Ga ik even over nadenken.

Tis inderdaad ook wennen zo'n baby hoor. Heeft ie net gegeten, begint ie te huilen. Wat zou er zijn? Luier checken, te warm? Nog honger? Toch aanleggen? Of gewoon zuigbehoefte? Of wil ie gewoon even huilen? Lastig zo'n baby :+. Tis een heerlijk schatje hoor O+.
Huh? Hoe plet jij je baby dan onder je tiet? :D
Ik ga gewoon op mijn zij liggen en dan leg ik mijn baby op tepelhoogte (buik tegen buik) en dan is het drinken maar.

Maar vergeet inderdaad niet te genieten tussen al die onzekerheden door O+
pi_114718350
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 08:06 schreef Tinuviel het volgende:
Wup, ik dacht ook dat er een oorzaak-gevolg relatie was. Maar dat blijkt niet, ok. kan natuurlijk ook toeval zijn.

Even een vraagje: mijn baby van 11 weken drinkt de laatste dagen heel onrustig, wellicht door de warmte en/ of verkoudheid. Hij kronkelt zijn lijfje en mept met zijn armen. Waarschijnlijk slikt hij daardoor ook meer lucht in. Zo heeft hij gisteren ook luchtblazen gehad die de ontlasting blokkeerden. Als ik de thermometer anaal gebruik en hem erin en eruit beweeg komt er wat lucht vrij in vorm van een scheet en daarna komt de poep en dat helpt de krampjes te verhelpen. Herkennen jullie dit en/ of hebben jullie misschien tips hoe ik het opbouwen van lucht en het onrustige drinken kan voorkomen?
Doet S ook, vooral als ze moe is. Dan vecht ze tegen de slaap tijdens het drinken. Maar ze doet het ook als er scheetjes dwars zitten en leg ik dr op haar rug & fiets ik met dr beetjes zegmaar. Dat helpt ook wel.

Als ze echt heel onrustig is geef ik haar even aan (8> die loopt dan even met haar.
pi_114718718
KatyM :*
Na de borstontsteking en spruw is het hier eindelijk genieten, en nu ook ongv 10min drinken aan 1 borst en het is klaar. Kolven doe ik alleen voor het slapen gaan omdat S meestal lang slaapt. Heb geen stuwing snachts en het doet ook geen pijn als ze een langere tijd niet drinkt. Overdag drinkt ze vaker en is m'n borst voller, lichaam regelt het blijkbaar zelf allemaal :)

Live voeden bij visite doe ik niet, ik kolf van te voren of ik heb een voorraadje melk. Ik spreek een tijd af waarvan ik weet dat ze slaapt of net gedronken heeft. Als ze moet drinken & ik voel mijn borst op spanning staan dan zeg ik dat & gaat de visite weg (meestal als ze er al een tijdje zijn, dus 3uren ongv). Het is dus maar net hoe het loopt. Ik kan bijv naar boven gaan om te kolven maar na 3uren kletsen ben ik ook wel op :9
pi_114719239
KatyM: het wordt echt makkelijker. Liggend voeden is voor 's nachts inderdaad ideaal. Nou heb ik kleine borsten, misschien maakt dat het makkelijker. Maar anders was ik die nachten echt niet doorgekomen hoor. Voeden in het openbaar doe ik ook gewoon. Zorg bij voorkeur wel dat ik een hydrofiel of draagdoek bij me heb, en ik heb eigenlijk altijd bv-shirtjes aan, dus dan kan het vrij discreet. We waren eergisteren uit eten met mijn ouders, en mijn moeder maakte zich al bij voorbaat heel druk, dat ik daar toch maar beter niet kon voeden. Ik had Pietje wel wat laten drinken voor we gingen, maar als meneer geen honger heeft, dan drinkt hij niet. Dus in het restaurant moest hij drinken. Dus ik leg er een hydrofiel onder, en leg hem daaronder aan. Niks te zien. Mijn moeder helemaal verbaasd "Wat doe je dat netjes!" Ja, wat denkt ze dan, dat ik met mijn tiet in het rond ga zwaaien? Nou ja, eigenlijk vindt ze het gewoon heel vreemd dat ik 'nog steeds' voed, maar dat is haar probleem, niet het mijne.
pi_114720543
Ik heb eerst liggend leren voeden en daarna pas zittend.. Is dat zo'n vreemde volgorde?
pi_114721421
Neuh, ik heb ook de eerste voedingen liggend gedaan. Veel relaxter.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:44:49 #216
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114722764
Ja jemig zeg, ik ben nog niet eens klaar met mijn ab-kuur en nu heb ik bij dezelfde borst, aan de andere kant, een zere rode plek zitten. Gofferdegoffer :( :( :(

Katy, het is ook behoorlijk intensief allemaal.
Ik ben vanmorgen al vroeg de deur uit gegaan en heb bij de Hema ontbeten (voor 'n euro :o TIP!) en daarna wezen winkelen met mijn moeder en zusje. Seth was erg onrustig en ik heb hem in 3,5 uur tijd wel 4 keer aan de borst gehad. Ze waren stomverbaasd dat ik het volhield en er zo relaxt onder bleef.
Tja, kind heeft dorst/honger, voelt zich niet lekker, heeft het warm, is moe, heeft buikpijn, whatever.. Dus dan geef ik de borst. Bankjes en cafeetjes genoeg :Y
Als je het gewoon accepteert en mee gaat in zijn ritme en wensen, dan scheelt dat een hoop frustratie bij jullie allebei. En ja, het is intensief en vergt best veel van je, maar dat is alleen de eerste periode zo. Daarna wordt het alleen maar makkelijker en fijner, echt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kersjes op 27-07-2012 16:08:22 ]
.... met gevoel voor drama....
pi_114723757
Met mij bescheiden :') cup I zit Cake ook heerlijk, de Hotmilk probeer ik binnenkort, wordt voor mij na besteld want was uitverkocht.

Wij zijn bij het CB geweest (crosspost babytopic) 8970 gram en 71 cm *O* maar die cm kloppen niet, want hij lag ineengekrompen op t meetplankje en z'n been was niet recht (andere assistente vandaag).
En gisteren de mijlpaal van 9 maanden borstvoedig bereikt, dat had ik echt niet gedacht, ik hoop dat ik het jaar haal :)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 18:28:50 #218
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_114728668
Liggend voeden is mij nooit gelukt. En inmiddels pikt Ylana het ook echt niet als ik het wil proberen, dat vind ik echt jammer. Maar half zittend is ook lekker hoor O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_114730455
Ik heb ook eerst liggend leren voeden, daarna pas andere houdingen.

Niral 9 maanden BV, netjes!! Lekker doorgaan *O*

Voeden zonder tepelhoedje gaat redelijk hier, rechts gaat eerst goed, daarna wordt ze slordiger en gaat het zeer doen, dan maar weer tepelhoedje erbij, want ze wordt ook gefrustreerd van het steeds los halen (logisch) maar aanhappen doet ze al zonder, een hele overwinning!
Links heb ik het wel geprobeerd, maar zak door de grond van de pijn als ze aan het zoeken is en tegen mijn tepel stoot, dus daar probeer ik het nu niet meer. Eerst die stomme kloof weg ;( Het is echt tanden bijten met voeden nu en 'gelukkig' wil ze nu ook heel veel drinken ;( Heb echt tegen mijn vriend gezegd dat hij moet zorgen dat ik door ga met voeden, ik wil nog helemaal niet stoppen. Maar met aanleggen die eerste minuut pijn is echt echt niet leuk meer..
Morgen met de lk overleggen om misschien die kant toch maar te kolven tot de kloof weg is, hopelijk is dat iets minder pijnlijk en geneest de boel dan..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114730863
Marjolijntje
Vervelend dat het zoveel pijn doet :*
ik zou die borst kolven, heb ik ook gedaan toen ik veel pijn aan m'n borst had door spruw en kloofje. Deed veel minder pijn.
Hoop dat het snel beter word!

Nirak *O*

In de kraamweek zittend en liggend gevoed. Ik lag ook veel op bed toen dus was liggend wel prettig. Kraamhulp heeft alleen verteld hoe het ongv moest ze heeft nooit gekeken.
Nu vind ik de afwisseling wel prettig. Voor S op bed gaat ga ik altijd met dr op ons bed liggen O+ kan ik dr ook makkelijk in het ledikantje leggen
pi_114731484
Gerb en overige dames, mag ik even een persoonlijke vraag stellen? Hebben jullie onder de bv shirtjes dan gewone voedingsbh's aan, die aan de bovenkant zo'n kliksluiting hebben of van die speciale die je direct bij de tepel losmaakt? Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, anders post ik wel een foto van de bh's.
Ik heb de bv shirts vandaag ook binnen gekregen. Ondanks dat ik maat L heb besteld, zitten ze wat strak, maar op de schoulders wel goed denk ik. Ben bang dat als ik ze terugstuur en ruil voor XL, die misschien te groot zijn.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:50 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Doet S ook, vooral als ze moe is. Dan vecht ze tegen de slaap tijdens het drinken. Maar ze doet het ook als er scheetjes dwars zitten en leg ik dr op haar rug & fiets ik met dr beetjes zegmaar. Dat helpt ook wel.

Als ze echt heel onrustig is geef ik haar even aan (8> die loopt dan even met haar.
Ik gok bij ons ook op scheetjes, lucht die dwars zit of poep of iets dergelijks. Maar gaan jullie die dingen dan doen voordat je gaat voeden? Ik ben een beetje bang, dat hij dan hard gaat huilen omdat hij wel wil drinken ondanks dat hem iets dwars zit.

KatyM het wordt idd echt makkelijker. Aan het begin is een ritme ver te zoeken en zeker met deze hete dagen ben ik de kluts ook helemaal kwijt wat ritme enzo betreft. Maar als het weer wat koeler is en je kindje wat groter wordt het makkelijker. Als je liggend wil voeden kun je ook proberen om je kind ergens op te leggen zodat die iets hoger ligt, als die er anders niet goed bij kan.

Ik voed ook in het openbaar en ook als er visite komt. Soms dan draai ik me een beetje weg en/ of doe ik het discreet zodat je niets ziet.

Kers bluh alweer last van bo :{

Nirak 9 maanden bv *O*

Marjolijntje, heb jij geen kolf thuis? Als je die wel hebt zou ik namelijk gewoon even proberen of het kolven pijn doet en anders echt even gewoon alleen afkolven aan die borst. Doe je jezelf een plezier mee, want kloof is sneller weg en je hoeft geen pijn te lijden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114732056
tinuviel
ik leg S eerst aan en als ze dan los laat en die drukke bewegingen maakt dan ga ik even met haar beentjes fietsen. Dan weet ze dat ze de borst wel krijgt en huilt ze niet.
pi_114732743
Kolf heb ik wel ja, wilde morgen met de lk overleggen of dat inderdaad een betere optie was, morgen weer een belafspraak.
Maar het helpt ook echt niet mee dat ze nu echt iedere 1,5 uur wil drinken.. Morgen weer koeler, hoop dat het dan allemaal beter gaat.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 20:44:52 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114733648
Tinuviel, ik heb alleen maar voedingsbh's met zo'n sluiting bovenaan de cup.

Marjolijntje, balen van die rotkloof zeg! Dat ie maar snel mag oprotten.

En Kers, je omschrijft het mooi: hoe meer je gewoon in het ritme van je baby meebeweegt, hoe minder 'last' je ervan hebt en hoe sneller het voorbij is, is mijn ervaring.
pi_114734356
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 20:44 schreef Asyniur het volgende:

En Kers, je omschrijft het mooi: hoe meer je gewoon in het ritme van je baby meebeweegt, hoe minder 'last' je ervan hebt en hoe sneller het voorbij is, is mijn ervaring.
Die tip kreeg ik toen in het begin ook hier. En het is helemaal waar. :)
pi_114734493
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 20:21 schreef Marjolijntje het volgende:
Kolf heb ik wel ja, wilde morgen met de lk overleggen of dat inderdaad een betere optie was, morgen weer een belafspraak.
Maar het helpt ook echt niet mee dat ze nu echt iedere 1,5 uur wil drinken.. Morgen weer koeler, hoop dat het dan allemaal beter gaat.
Majolijn, Mothermates of Rite Aid kun je daar aankomen? Via LK of thuiszorgwinkel? Gelijk morgen even achteraan als het kan, echt dan ben je er zo vanaf!!

En goed opletten dat ze goed aanhapt en consequent afkoppelen en opnieuw laten aanhappen als je maar het idee hebt dat ze verkeerd ligt, niet stug doorgaan dan.. door de tepelhoedjes en nu je die niet meer gebruikt moeten je borsten/tepels echt wennen... ik zou pas in het uiterste geval gaan kolven... eventueel tijdelijk een andere houding met voeden proberen hielp hier ook wel...
  vrijdag 27 juli 2012 @ 21:12:39 #227
351479 KatyM
Hihaah!
pi_114734809
Ik ga ook gewoon door hoor dames, bedankt voor alle tips en trucs :*
pi_114734982
Verschillende houdingen heb ik al geprobeerd, maar links blijft het enorm zeer doen. Zo erg dat ik nu eigenlijk al op zie tegen de volgende voeding, want dan is links weer aan de beurt. Mothermates ga ik naar op zoek, ben alleen bang dat het na het weekend pas wordt.
Afkoppelen doe ik ook als ik het idee heb dat ze niet goed aangehapt heeft. Dit pikt ze wel een aantal keer, maar op een gegeven moment wordt ze boos (na een minuut of 10 gok ik, in de tussentijd heeft ze wel soms effectief gedronken).
Probleem is dat ze haar mond niet ver genoeg open doet. En als ze dat wel doet, dat ie na een tijdje drinken toch weer minder ver open is. Als ze te boos is, pak ik het tepelhoedje er weer bij. Het hoeft ook niet in 1x weer helemaal zonder, we moeten het beiden weer leren. Ik wil niet terug naar de drama van toen ze helemaal de borst weigerde ;(
Kolven zal alleen voor de kant met kloof zijn. De andere kant wil ik absoluut live blijven geven. En dat het nu een stuk gevoeliger is, is logisch! Dat stomme stuk plastic houdt een hoop tegen.

Sorry voor mn gezeik hier, maar voor vandaag ben ik er even klaar mee en zou nu het liefste de handdoek in de ring willen gooien. Doe ik niet, want wil veel liever blijven voeden, maar het moet binnenkort wel echt beter gaan. Een week voeden met pijn is echt niet tof. ;(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114736203
Marjolijntje, hier ook na het stoppen met tepelhoedje veel pijn gehad (bij Lotte helemaal niet, maar die was ouder, dus automatisch een grotere hap denk ik?) Noah kan het nu nog steeds niet goed. Hij doet rechts zn mond niet wijd open, maar gooit zn hoofd naar achteren zegmaar. In ieder geval hebben wij nog steeds wisselende fases van wel en geen pijn. Links gaat bij ons dan wel weer goed.

In ieder geval, sterkte! Het is niet fijn om zo op je tanden te moeten bijten. Goed smeren in elk geval! En anders links met hoedje en rechts zonder, zolang je de kloof hebt? Dan is het misschien iets minder pijnlijk en kan je daarna verder oefenen?
Lotte!
Noah!
pi_114736557
Is geen gezeik hoor Marjo, kloven zijn de hel -O-
pi_114737079
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:10 schreef WupWup het volgende:
Neuh, ik heb ook de eerste voedingen liggend gedaan. Veel relaxter.
Ik ook! Ik kon vlak na de bevalling toch nog niet veel rechtop zitten.

Voeden bij visite: ik kies vaak voor de middenweg, namelijk wel in de kamer maar een eindje verderop gaan zitten. Bijv. in de voorkamer als de visite aan de eettafel zit. In periodes dat Joris erg afgeleid raakt doe ik het wel boven.

Nu, bij tien maanden, is het voeden vaak een rustmomentje voor mij. Het kolven op mijn werk ook trouwens.

En over het niet weg kunnen zonder baby: dat wordt veel makkelijker als je weer werkt en je toch altijd twee/drie porties klaar hebt staan voor de volgende dag. Je voedt voordat je weggaat en als de kleine dan toch honger krijgt dan warmt je vriend een beetje melk uit de koelkast op. Moet je alleen als je thuis komt de opgedronken hoeveelheid weer kolven. Dat kolven bij thuiskomst is één van de dingen waar ik wel een hekel aan heb. Gelukkig slaapt Joris tegenwoordig van acht tot vier zonder te drinken dus ik kan makkelijk een avond weg zonder te kolven.
pi_114738308
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 21:16 schreef Marjolijntje het volgende:
Probleem is dat ze haar mond niet ver genoeg open doet. En als ze dat wel doet, dat ie na een tijdje drinken toch weer minder ver open is.
Waarschijnlijk heb je die tip allang gehad, maar voor de zekerheid: heb je geprobeerd om tijdens het aanhappen met je vinger op haar kin haar onderkaak wat verder omlaag te duwen, zodat de hap groter wordt? Waar je dan wel even op moet letten is dat je niet haar hele hoofd mee naar beneden beweegt.
Iemand anders zei het ook al: als ze verkeerd aanhapt, toch afhalen en overnieuw doen. Ook als ze tijdens de voeding wegglijdt.
pi_114738761
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 22:18 schreef WupWup het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je die tip allang gehad, maar voor de zekerheid: heb je geprobeerd om tijdens het aanhappen met je vinger op haar kin haar onderkaak wat verder omlaag te duwen, zodat de hap groter wordt? Waar je dan wel even op moet letten is dat je niet haar hele hoofd mee naar beneden beweegt.
Iemand anders zei het ook al: als ze verkeerd aanhapt, toch afhalen en overnieuw doen. Ook als ze tijdens de voeding wegglijdt.
Dat heb ik nog niet geprobeerd, ga ik de volgende voeding doen! Moet inderdaad even kijken hoe, kom een hand te kort denk ik :P Mn borst beethouden, Faye beethouden, dr kin naar beneden.
Als ze verkeerd hapt, haal ik haar ook los hoor! En ook als ze wel goed hapt maar dr mond tijdens het drinken verder dicht doet. Het doet zeer dan, dus overnieuw. Doorvoeden met (nog meer) pijn wil ik niet. En zij leert dan ook niet wat ze moet doen, dus daar schieten we allebei niets mee op.
Ik geloof ook echt wel dat het goed komt, maar het is nu gewoon even kut. Maarja, heb sowieso een beetje een baaldag, dus helpt allemaal niet mee. Morgen is het vast weer beter :)

Dankjewel voor al jullie tips en het even kunnen spuien. Zit er al wel een tijdje mee, maar het loopt nu gewoon even over.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114739269
Kloven doen echt vreselijk zeer, dus gezeik vind ik het absoluut niet, Marjolijntje! Ik had het bij E ook, kloven die niet wilden genezen. Bij ons was het waarschijnlijk ontstaan door een combi van slordig aanhappen (ze nam geen grote hap) en spruw. De pijn was echt niet te harden, ik "kon" haar gewoon niet meer aanleggen. Iedere keer als de kloof net begon te genezen, "trok" zij 'm weer kapot. :X In elk geval, ik heb toen de ene borst wel een paar dagen gekolfd, naast dat ik natuurlijk de spruw heb behandeld. Dat bood echt even de rust die het nodig had; in die paar dagen is het zo goed hersteld dat ik snel weer pijnloos kon voeden. Grote happen nemen heeft E trouwens nooit geleerd, ondanks alle verbeterpogingen bleef het een "slobberaar", maar goed, daar hebben we verder geen van beiden last van gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cantare op 27-07-2012 22:38:32 ]
pi_114740225
Marjo, ik heb hier ook zeker drie maanden de ellende van me af getypt ;) gewoon doen, daar hoef je geen sorry voor te zeggen :*

wat naast de tips misschien meehelpt is je tepel een beetje opvouwen als je je borst aanbied. Dan heb ke bij een niet zo grote hap toch meer tepelon de mond. Na een paar keer aanhappen is ze meer verzadigd en misschien minder fanatiek om haar mond goed open te doen, dit kan dan fijn zijn.

Zo goed dat jullie nieuwe dames doorzette ondanks de trubbels :*
pi_114740281
Ik heb trouwens ook 2 bv-shirtjes met korte mouw besteld bij Drommels en al even aangehad, het lijken me fijne dingen! Als ze straks in de praktijk ook goed bevallen dan koop ik er ook nog een paar met lange mouw.
pi_114741318
Tepelflippen! Goede aanvulling idd. Ik probeer een artikel bij te zoeken, maar het wil niet vlotten. Heb je tegoed van me.
pi_114742577
Graag! Alle tips zijn welkom :) Ik kan me er zo weinig bij voorstellen, wat ik moet doen dan.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:36:04 #239
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114744581
Marjolij tje en soms is het gewoon de tijd die nodig is voordat je tepels gewend zijn. Ik heb zo'n 3 weken haast lopen janken van de pijn. Lk diverse malen langsgeweest, dan met tepelhoedje, dan weer zonder, kloven kwamen, verdwenen en kwamen weer pfff.
Maar uiteindelijk gaat het helemaal pijnloos. Als ik toen op de fles over kon stappen had ik dat zeer waarschijnlijk ook gedaan, maar Rayen weigert de fles.
Dus ik kan zeker snappen dat je er soms over denkt.
Rayen zuigt nog vaak mijn tepel naarbinnen en zijn aanhappen is nou niet echt groter geworden.
Dus wat ik wil zeggen soms is het gewoon gewenning, veel sterkte met her doorstaan van de pijn want het kan verrekte zeer doen
Rayen 2½ jaar!
pi_114755398
Tepelflippen ja! Dat deed ik bij muppet ook hem als het ware naar binnen origamiën :') en dan ging het wel goed.. Zij kreeg (of deed) haar mond ook niet ver genoeg open, vooral de eerste maanden..

Bij deze baby gaat het allemaal vanzelf goed, maar bij muppet heb ik ook veel uitgeprobeerd voor het echt probleemloos ging.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 08:05:57 #241
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_114755937
Gisteren was Nathan jarig en werd hij 2 jaar!!! Dat betekent dat we tegen alle verwachtingen in de WHO norm hebben gehaald :o


Het loopt hier nu wel af, vanochtend hoefde hij in principe al niet meer :? hij heeft wel even gelegen en gesabbeld maar liep toen vrij snel naar beneden om in de keuken om een boodje te roepen *)

Ik denk dus dat ik zeer binnenkort afscheid kom nemen. Maar heej, jullie zien me in februari wel weer!
  zaterdag 28 juli 2012 @ 08:10:40 #242
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114755958
Ik kreeg de 'hamburger'-tip. Misschien is dat hetzelfde als flippen. Essentie is dat je je tepel en de huid eromheen in het verlengde van je kinds mondje vormt met je vingers (middel- en wijswinger, bijvoorbeeld).
pi_114756198
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 08:10 schreef Aventura het volgende:
Ik kreeg de 'hamburger'-tip. Misschien is dat hetzelfde als flippen. Essentie is dat je je tepel en de huid eromheen in het verlengde van je kinds mondje vormt met je vingers (middel- en wijswinger, bijvoorbeeld).
Bijna hetzelfde. Je zou er een combinatie van kunnen maken: hamburgeren en tepelflip (dan vouw ne de tepel naar boven, breng je naar de mond en laat je los zodat hij naar binnen flipt).
pi_114756693
Dat is de essentie idd, marjolijntje. Je vouwt je tepel wat naar boven door de huid boven je tepel in te drukken, dan breng je kind naar borst en als ze hapt, 'flip' je de tepel naar binnen toe waardoor ze meer tepelhof binnen heeft. Je hebt dus losgelaten voor ze aanzuigt.

Hamburgeren kán meer kwaad dan goed doen, doordat kind aanhapt, aanzuigt en moeder dan loslaat, waardoor de borst toch weer anders in de mond komt te liggen dan bij aanhappen.
pi_114756781
Twee jaar voeden, knap hoor! Gefeliciteerd :)
pi_114756838
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 09:48 schreef WupWup het volgende:
Hamburgeren kán meer kwaad dan goed doen, doordat kind aanhapt, aanzuigt en moeder dan loslaat, waardoor de borst toch weer anders in de mond komt te liggen dan bij aanhappen.
Toch is dat helaas de manier waarop de kraamzorg en zkh verpleegkundigen (met bv certificaat...) het mij aangeleerd hebben.. Heel jammer :(
Als ik nu nog een keer opnieuw mocht beginnen met voeden zou ik zoveel anders doen :)

Nog even een jompel trouwens voor 2 jaar voeden *O* knap hoor!
pi_114756844
Pessie, twee jaar! Wauw! Gefeliciteerd met je peuter en met het behalen van de WHO-norm! Dus vanaf februari zit je hier weer tot minimaal feb 2015 ;)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 10:12:05 #248
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114757020
Pessie, gefeliciteerd met je 2 jarig jubileum *O* !

Hamburgeren werd mij in het ziekenhuis ook aangedragen, gelukkig heeft mijn kraamverzorgster me gauw verbeterd.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 10:15:37 #249
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114757066
Als het niet werkt moet je het natuurlijk ook anders doen. Het is, tenminste in mijn ervaring, ook meer een techniek om je borsten aan te passen aan je kind (dat verder wel goed kan happen en mondje goed open krijgt etc,) Bijvoorbeeld als je heel gladde/strakke huid hebt en vlakke tepels.
pi_114757273
Pessie, twee jaar, wat goed!! *O*

Net de LK gebeld, links kolven om te kijken of de kloof dan beter dicht gaat en of dat minder pijnlijk is. En rechts even met tepelhoedje en max 2x per dag zonder oefenen, om te kijken of dat de pijn verminderd. En ze dacht ook mogelijk aan spruw ;( Tepels zijn iets roze en rechts heb ik nu wel een stekende pijn in mijn tepel, dus het zou wel kunnen. Fijn zo, op zaterdag.. Huisarts is er maandag pas weer (of is dit iets waar je de huisartsenpost voor belt?)
Heb wel iets gelezen over genitaan violet, is dat in de winkel te krijgen? Of alleen via internet?

Ik vind het voeden nu echt even helemaal niet leuk meer..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114757666
Ja erg vervelend als het allemaal tegenzit, maar er komt een moment dat je kan voeden zoals je wilt! Ik had kloven, borstontsteking en een productie die gekelderd was, en na tien weken kloten gaat alles nu goed.

Spruw weet ik weinig van, en ik weet niet of je de huisartsenpost daarvoor kan bellen maar je kunt het altijd proberen :)


Succes!
pi_114757896
Gentiaan violet kun je bij eurolac.net bestellen
Bij spruw kun je gewoon de Huisartsenpost bellen, vaak kun je dan een receptje ophalen bij hun
pi_114758212
Bleh spruw sucks, succes Marjolijntje :*

Pessie, wauw *O*

In het borstvoedingsboek van Stephan Kleintjes staat de flip-techniek uitgelegd met plaatjes. Ik heb er laatst foto's van gemaakt, ik probeer ze vanavond te posten.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_114758380
Nou, volgens de huisartsenpost is het geen spruw, want geen witte puntjes. En dat er meer symptomen zijn hebben ze geen boodschap aan. Maandag dan mijn eigen dokter maar bellen ;( Genitaan violet ga ik bestellen, maar dat zal ook pas maandag of dinsdag zijn op zijn vroegst voordat het binnen is ;( kutzooi.

Twinkly, als je de foto's kan uploaden, graag!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114758558
Gewoon beginnen met GV inderdaad. Hier geloofde de huisarts het om dezelfde reden ook niet, maar ik had wel degelijk spruw in mijn borsten.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_114758891
Pessie: twee jaar! *O* *O* Knap hoor.

Marjolijntje: ook nog spruw. Arme jij, je krijgt het wel te verduren. Wat stom van de hap dat ze niet geloven dat het spruw is. Ik zou inderdaad toch maar vast GV bestellen, dan heb je het zsm in huis. Sterkte meis. :*
pi_114760054
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 11:33 schreef Marjolijntje het volgende:
Nou, volgens de huisartsenpost is het geen spruw, want geen witte puntjes. En dat er meer symptomen zijn hebben ze geen boodschap aan. Maandag dan mijn eigen dokter maar bellen ;( Genitaan violet ga ik bestellen, maar dat zal ook pas maandag of dinsdag zijn op zijn vroegst voordat het binnen is ;( kutzooi.

Twinkly, als je de foto's kan uploaden, graag!
Kan je je vk niet bellen? Ik mocht met bv-vragen of -problemen altijd t spoednummer bellen, ook na de 6 weken :Y. Misschien heb je dan zo alsnog een receptje! Of mogen ze geen recepten uitschrijven? Weet ik eigenlijk niet :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114760423
Huisarts geloofde me omdat ik meer wist over spruw dan hij zelf :')
Zalf vd huisarts is echt irritant, voor en na iedere voeding tepels wassen (iig ik deed ook na)

Met gv was de spruw zo weg!
Met spruw heb ik alles volledig gekolft marjolijntje, deed veel minder pijn en je kunt de melk eventueel verwarmen ivm spruw.
En heeeel veeel wassen(60graden) huisarts zei dat hygiëne weinig uitmaakt en wist verder ook geen tips te geven.. Best jammer.
Gelukkig zijn hier veel ervaringsdeskundigen :)!

pessie
En 2jaar voeden! Super! *O*
pi_114761863
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Kan je je vk niet bellen? Ik mocht met bv-vragen of -problemen altijd t spoednummer bellen, ook na de 6 weken :Y. Misschien heb je dan zo alsnog een receptje! Of mogen ze geen recepten uitschrijven? Weet ik eigenlijk niet :@.
Dat recept niet, helaas.
Gentiaan violet werkt als een tiet ;) Irritant dat het weekend is en er dus even overheen gaat voor je het hebt. Verder alles wat in aanraking komt met jouw borsten, met melk en/of met de mond.van je.dochter uitkoken of wassen op 60 graden. Denk dus ook aan je kolfschelpen en tepelhoed, evt speentje, monddoekjes, hydrofielen, je pyjama etc.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:40:21 #260
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_114762150
voor spruw bij jezelf kun je gewoon miconazol creme kopen, is zonder recept en wordt dus sowieso niet vergoed door de zorgverzekeraar. Voor je kindje heb je wel een recept nodig, maar misschien kun je het dan even uithouden tot maandag?
En wat betreft de HAP: nogmaals bellen, vertellen dat je spruw hebt en een recept nodig voor je baby. Verder niet op ingaan. Als je maar doet alsof je het beter weet werkt meestal al afdoende.
pi_114763534
Gv ga ik bestellen zodra UPC het weer doet hier en maandag bel ik de huisarts. Faye lijkt gelukkig geen klachten te hebben, dat scheelt :)
Uitkoken doe ik sowieso dagelijks, wassen gaan we doen op 60 graden!
Live voeden links wil ik even laten zitten ivm die kloof, rechts wil ik live geven zo lang het te doen is, kolven is gelukkig nagenoeg pijnloos, dus die optie is er ook nog. Al zit ik er echt niet op te wachten om weer fulltime te gaan kolven.
Zojuist nog maar even zoogcompressen gehaald, wasbaar is niet te doen als ik na iedere voeding schone moet pakken.

Dank voor alle tips en het meeleven! Ik hoop gewoon dat het snel weer een stuk minder pijnlijk wordt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:58:27 #262
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114764844
Marjolijntje :*
Wat rot dat het nu even niet lekker loopt, van alles tegelijk zo...
Ik hoop dat het zich snel weer zal oplossen.
pi_114765510
Zo leuk dat hier zowel tweejarigen als piepkleine muppets langskomen! Voor iedereen jompelen en hulp bij alle bv-ongemakken, daarom kom ik hier graag! *O*
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:24:35 #264
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114767804
pessie gefeliciteerd met je mijlpaal! *O* wir had dat gedacht een jaar geleden :D

Marjolijntje, je kan ook kloven krijgen van spruw... succss ermee iig. met de gv ia het binnen twee dagen al een stuk beter. Ik hoop dat de bv-ellende straks jelemaal voorbij is ennje uitgebrei kan genketen van de rest van je bv-periode :*

gerb, is bij jullie de spruw helemaal weg?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_114772231
Pessie, 2 jaar!! _O_

Beetje mosterd na de maaltijd, maar wilde graag nog even reageren: Katy, borstvoeding geven de eerste weken is behoorlijk zwaar en tijdrovend. Ik begin het nu langzamerhand leuker te vinden en kan er soms echt van genieten. Maar de eerste periode is het wennen, borstvoeding geven kost tijd en het claimt je nogal. Vond ik ook lastig te accepteren, maar de dames hier hebben gelijk; het gaat makkelijker als je eraan toegeeft. Sterkte! :*

Ik heb net de eerste 50 ml in de vriezer gezet! Voor vandaag had ik al ruim voldoende staan, dus ik kan nu beginnen met een voorraadje aanleggen. Toch ook een soort mijlpaal :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114776590
heeft er nog iemand tips qua handkolven? Ik wil er mogelijk eentje bij kopen, maar welke is fijn?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114778955
Phaidra *O* lekker een voorraadje maken!

Marjolijntje
Ik heb de handkolf van avent, vind m zelf er fijn, goed schoon te maken enz.
http://www.baby-dump.nl/i(...)ep_id=3905&merk=3989
pi_114778980
Ik heb de Medela Harmony en die vind ik wel fijn; je kunt het toeschietreflex opwekken door de hendel op een bepaalde manier (dat kleine stukje aan de bovenkant van de hendel) snel in te drukken en daarna ga je over op normaal kolven.
Maar ik heb geen ervaring met andere handkolfen ;)







&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_114779734
Geen ervaring met handkolven, wel even een vraagje..
Kan het zijn dat D nu mijn borst weigert door tandpijn? Hij barst van de honger maar als hij mijn borst ziet hapt hij aan en meteen laat hij weer los en huilt hij :'( heel hard.. Net een flesje kv gemaakt en dat ging er in als zoete koek.. Gerum...

Ik denk dat ik het antwoord al weet.. Dat het kan.. Maar gaat dit duren totdat zijn tandjes door zijn of gaat het op en af en heb ik nu net de pech gehad dat hij vanaf zijn 1600 voeding tandpijn heeft en er dus twee aan mijn borst over slaat nu..
Net dus maar gekolft.
pi_114779858
Ja, heel herkenbaar. 's Nachts ging het drinken wel goed. Het duurde hier steeds ongeveer twee dagen en alleen bij de voortandjes. (Bij de kiezen en hoektanden had hij ook wel last natuurlijk, meer zelfs denk ik, maar minder bij aanzuigen)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_114780194
Goddank dat het niet aan mij ligt :)
De ondertandjes waren bij 5 en 5,5 maand al door, boven nu links een doorbraak, maar nog niet helemaal. Maar boven staat ook rechts en de twee hoektanden op springen denk ik. Andere tand laat witte punt zien en hoektanden boven gezwollen tandvlees..
Hoop dat het snel over is :)
pi_114780731
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:44 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb de Medela Harmony en die vind ik wel fijn; je kunt het toeschietreflex opwekken door de hendel op een bepaalde manier (dat kleine stukje aan de bovenkant van de hendel) snel in te drukken en daarna ga je over op normaal kolven.
Maar ik heb geen ervaring met andere handkolfen ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dankje! Morgen ga ik weer zonder hoedje proberen, en dit dus ook!
Kolven is meh, krijg met pijn en moeite 50-60cc uit links. Zo dan toch nog maar even zelf laten drinken links..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:33:25 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114781578
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:05 schreef Nirak het volgende:
Goddank dat het niet aan mij ligt :)
De ondertandjes waren bij 5 en 5,5 maand al door, boven nu links een doorbraak, maar nog niet helemaal. Maar boven staat ook rechts en de twee hoektanden op springen denk ik. Andere tand laat witte punt zien en hoektanden boven gezwollen tandvlees..
Hoop dat het snel over is :)
kan je mss voor het voeden wat dentinox op het tandvlees smeren?
Sterkte met de tandjespijn iig
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_114781702
Geprobeerd davinia, helaas geen resultaat.. Maar dank voor het meedenken O+
pi_114782636
Pessie gefeliciteerd met 2 jaar bv *O*

phaidra lekkere voorraad aanleggen *O*, heb ik ook al. Hoewel mijn productie deze keer beter lijkt dan de vorige keer. Maar is ook geen kunst gezien mijn oudste op deze leeftijd s'nachts niet meer dronk.

Sorry heb geen handkolf Marjolijntje.

Nirak vervelend dat die de borst niet wil. Hoop voor je dat het snel over gaat.

Gisteren had ik een aan bv comagezopen baby naast mij liggen. Het was echt "slok, slok, slok...." en toen knockout.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114782883
Marjolijntje, ik heb nog een Avent handkolf liggen waar ik niks meer mee doe, overnemen?
pi_114783049
Graag Bleie!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:28:00 #278
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114784207
Hier ook herkenbaar Nirak en bovendien beet hij me nog met zijn twee ondertandjes ;)
en inderdaad na zo twee dagen was het over.
zo zielig dat harde huilen en ander eten zoals pap en olvarit ging ook niet zo lekker
Rayen 2½ jaar!
pi_114795687
Ik heb een smeagol van LOTR :') 'my precious' echt hoor!

Grommen en kreunen en hijgen naar de tepel, met een smeagol achtige blik naar mijn borst kijken :') :D ze roept nog net niet my precious :')
pi_114795870
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:21 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb een smeagol van LOTR :') 'my precious' echt hoor!

Grommen en kreunen en hijgen naar de tepel, met een smeagol achtige blik naar mijn borst kijken :') :D ze roept nog net niet my precious :')
:D

Wij noemen ons ukkie ook wel 'onze kleine zombie' om dezelfde reden :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114797110
Muppets :D

Mijn grote muppet is trouwens onwijs geïnteresseerd in alles, dus net was ik even aan het kolven, wil met kleine beetjes een klein beetje voorraad opbouwen, helemaal geïnteresseerd aan het kijken en ze is dol op melk, dus ik zei: wil je zo ook een beetje melk?

Nou dat was de goede vraag.. Ze klokte het weg :') en vroeg om meer.. Ik vrees dat ik veel extra mag gaan kolven voor haar :D O+
  zondag 29 juli 2012 @ 12:15:33 #282
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114797175
Haha!! Jen deed dat ook een tijdje. Is denk ook een dingetje aandacht, want na een weekje of 2 vond ze het toch niet meer lekker, behalve als zusje het flesje niet leegdronk.

Ik vraag me af of leyla straks nog lust. Mooi met stuwing om dat af te kolven en gewoon aan nr 2 te geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114797265
Nou ja muppet is sowieso gek op melk, als ze de kans krijgt drinkt ze zo een liter per dag weg :P
pi_114797406
Smeagol :')

Vanmorgen kwamen mijn twee schatten mij wakker maken om 1100 (mama mocht weer uitslapen van mama O+ )
En ik slaap met alleen een pyamabroek aan sinds mijn borsten zindelijk zijn.
D kwam lachend op me afgekropen op het bed om vervolgens mijn borsten te zien en met zijn mond crashte hij recht op mijn tepel: honger! O+
pi_114797451
B vindt t ook heerlijk hoor, maar helaas voor haar heb ik eigenlijk nooit over. Ze heeft ook weleens gezegd dat ze bij mij wil drinken, maar als puntje bij paaltje kwam, deed ze dat dan toch niet.
pi_114798215
Mijn mini gromt ook :D O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114798377
Nou live bij me drinken hoeft eigenlijk niet zo van mij, maar ze heeft natuurlijk ook al een jaar niet meer bij me gedronken ;) ze pakte ook echt mijn kolfstuk, schoof die naar me toe en zei meer? :D :')

Nirak O+ O+ dat klinkt zo lief!!

Ik heb vanmorgen voor het eerst echt prima liggend gevoed :) slapen kan ik dan niet (omdat ik echt mijn borst een stuk van haar neus moet houden) maar het ging verder wel heel goed! Moet er alleen aan denken een hydrofiel onder ons te leggen, want mevrouw schrokt nogal :P dus het bed onder haar mond was nat :P :')
pi_114799314
Herkenbaar Gerbera.
Natte plek in bed na voeding: check
Fijn dat het goed ging :)

En dat "meer" O+
pi_114801804
Fijn dat liggend voeden goed ging Gerb. En grappig dat de grotemuppet de melk nog lekker vind. Heb er zelf nooit aan gedacht om mijn peuter te laten proeven. Ik heb zo'n vermoeden dat hij niet zou willen. Hij heeft soms zoiets van "wat de boer niet kent..." of tenminste nu sinds meer dan een jaar niet meer kent.

Nirak O+

fijn trouwens door dit wisselweer en extra voltankend kindje, had ik de laatste nacht weer stuwing en gelekt aan een kant. Dat komt dan denk ik, als hij aan de ene kant drinkt en de andere kant meedoet. Nadat het de eerste keer gebeurde deed ik uit voorzorg borstcompressen in. Trouwens wel apart dat het gelekte geen vlek achterliet en ook niet plakkerig was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114802738
Gerbera: nee, van mij hoeft dat ook niet, maar ik nam ook wel aan dat ze het niet echt zou doen. Ze heeft al ruim 2 jaar niet meer bij me gedronken. Maar ik wilde ook geen 'nee' tegen haar zeggen. Fijn dat het liggend voeden goed ging! Hier ook nog steeds een natte plek eronder hoor. Meneer is een nogal slordige drinker (ook als ik zittend voed, m'n halve shirt is altijd nat.
pi_114802782
Hannah dronk ook graag moedermelk die 'over' was :Y Als Mia haar flesje niet meer wil dan drinkt Hannah rustig de rest op ^O^ Nog steeds trouwens, maar dan nu kv.
pi_114802858
Bleie, na ja dan is het niet erg toch, dat ze niet echt ging drinken.

Slordige drinker: check, moet mijn voedingskussenhoes ook weer eens wassen en ik heb er maar een.

Dankje twinkly voor de afbeeldingenmet uitleg over tepelflippen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114804369
Overigens, het is echt niet normaal (of juist wel) hoe deze dame tankt.. liefst ligt ze 24 uur aan de borst... dat is wel even wennen na muppet die snel dronk en de borst ook echt als puur voeding zag (kon haar ook niet troosten met de borst deze dame wel)... en een luiers!! Mega pies luiers niet normaal....!

Ze doet het dus super maar soms denk ik, als ze al flink heeft liggen tanken, ze zelf loslaat en binnen een minuut weer aan het zoeken is wel: kind, alsjeblieft!! :') borst op pootjes momenteel...
  zondag 29 juli 2012 @ 16:30:27 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114807633
wil je geen speentje geven?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_114808915
Jawel, die krijgt ze ook al geregeld hoor ;) alhoewel ze liever de pink heeft, mevrouw heeft voorkeuren :P
pi_114812084
Zuiplap van Gerberaatje :D

En even een *O* voor hier, de kloof is weg! Eindelijk weer aan kunnen leggen zonder pijn! En weer klaar met kolven, voor nu! *O*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114814424
Ik kan me hier ook melden, met kleine zuiplap :D
Dame eerst een keer geprobeerd aan te leggen, wilde ze nog niet. (was ergens binnen een uur ofzo).
Uiteindelijk begon ze wel een beetje te drinken. En daarna begon ze te zoeken :D ongeveer iedere 1,5 uur/2uur komt ze. Zo'n verschil met Floris. Die wilde de eerste dagen niet zo.
Deze geeft t heeel duidelijk aan :D zodra iemand dr vastheeft wil ze weer drinken *lol*

Alleen de naweeën :X
pi_114814646
Jeej Marjolijn, en nu weghouden ;) *O*

Son, klinkt goed O+ :Y
  zondag 29 juli 2012 @ 19:27:57 #299
351479 KatyM
Hihaah!
pi_114814821
Lief phaidra :*

Hier ook een grommer, echt agressief uit de hoek komen kan ie O+.
pi_114815732
Marjolijn *O*
pi_114816739
Jeeh Marjolijntje, wat fijn *O*

Sonnetje nogmaals gefeliciteerd met je meid. Fijn dat het zo goed gaat met de bv.

Heeft iemand van het linkje van Gerb de borstvoedingsshirts de roze besteld? Zijn die ook zo doorschijnend als de ecru shirtjes? Dan moet ik even een andere kleur kiezen.

En dicht!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')