abonnement Unibet Coolblue
pi_114072926




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, en seizoen 2 wordt van 1 april t/m 3 juni uitgezonden.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.





Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart. Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeedt. En er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.



De serie zelf: http://www.imdb.com/title/tt0944947/
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): http://www.imdb.com/name/nm1125275/
George RR Martin zelf is ook betrokken: http://www.imdb.com/name/nm0552333/








Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM :)
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King

Handige Links
De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.

Props voor eQual voor de karakterplaatjes.



Editje:

VERBODEN OM HET WOORD BOEK TE NOEMEN.

[ Bericht 0% gewijzigd door Franknfurter op 11-07-2012 18:34:20 ]
pi_114073058
quote = mooi ;)
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_114073354
oud maar goed :P
pi_114073356
Het was dit of 'more wine.' :')
pi_114073414
Nieuw topic heuj :9
pi_114073549
Met extra edit :7
pi_114075151
Ik heb mijn overzichtje nog even bijgewerkt aan de hand van de laatste roddels! :7



According to Entertainment Weekly, Benioff and Weiss confirmed that the following characters will be cast for season 3 along with "a few others":

- Mance Rayder, the Wildling "King beyond the Wall"
- Tormund Giantsbane, a Wildling raider
- Daario Naharis, a Tyroshi mercenary captain
- Jojen and Meera Reed, two young Crannogman siblings, children of Howland Reed, a Stark bannerman
- Edmure Tully, Catelyn Stark's brother
- Brynden Tully, the "Blackfish", Catelyn's uncle; cast with Clive Russell
- Selyse Florent, Stannis Baratheon's wife (the character, played by an unnamed extra, briefly appeared in "The North Remembers")
- Shireen Baratheon, their daughter; cast with Kerry Ingram
- Olenna Redwyne, the "Queen of Thorns", Margaery and Loras Tyrell's grandmother
- Beric Dondarrion, the leader of the "Brotherhood Without Banners" (the character, played by David Michael Scott, briefly appeared in "A Golden Crown")
- Thoros of Myr, a red priest with the Brotherhood
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_114077052
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:10 schreef Khaleesi het volgende:
Ik heb mijn overzichtje nog even bijgewerkt aan de hand van de laatste roddels! :7

[ afbeelding ]

According to Entertainment Weekly, Benioff and Weiss confirmed that the following characters will be cast for season 3 along with "a few others":

- Mance Rayder, the Wildling "King beyond the Wall"
- Tormund Giantsbane, a Wildling raider
- Daario Naharis, a Tyroshi mercenary captain
- Jojen and Meera Reed, two young Crannogman siblings, children of Howland Reed, a Stark bannerman
- Edmure Tully, Catelyn Stark's brother
- Brynden Tully, the "Blackfish", Catelyn's uncle; cast with Clive Russell
- Selyse Florent, Stannis Baratheon's wife (the character, played by an unnamed extra, briefly appeared in "The North Remembers")
- Shireen Baratheon, their daughter; cast with Kerry Ingram
- Olenna Redwyne, the "Queen of Thorns", Margaery and Loras Tyrell's grandmother
- Beric Dondarrion, the leader of the "Brotherhood Without Banners" (the character, played by David Michael Scott, briefly appeared in "A Golden Crown")
- Thoros of Myr, a red priest with the Brotherhood

Mooi plaatje ;). Als je zo kijkt komen er toch weer veel nieuwe koppen in het derde seizoen. Hopen dat dit niet ten kosten gaat van leuke die er nog zijn.
pi_114078902
McGinley als Ramsay lijkt me vreselijk :{ Mag toch hopen dat hij Edmure of Beric speelt :)
pi_114081967
Als we iets hebben geleerd is het wel om acteurs niet af te serveren voordat we ze in de serie zelf hebben gezien. Veel mensen klaagden over de acteurs die Robert Baratheon en Catelyn Stark speelden maar achteraf gezien waren dat geweldige keuzes, ook al zien ze er heel anders uit dan in de boeken.

Morgen Comic-Con, aangezien het zo stil is met officiele casting-announcements wordt wel verwacht dat we hier wat nieuwe namen gaan horen!
pi_114082919
charlotte en nathalie mogen van mij komen acteren :9~ , de rest boeit me niet zo.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:05:24 #12
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_114083849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:17 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Een tijd geleden was het eerste seizoen in de aanbieding bij de mediamarkt, dus hij is al gewoon uitgegeven in Nederland hoor. Dan is dat iets wat ze nu veranderen.
Ehm ja dat is wat ik zei en wat er in de tekst stond.
pi_114083899
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:48 schreef Kloonhommel het volgende:
charlotte en nathalie mogen van mij komen acteren :9~ , de rest boeit me niet zo.
Sarah Bolger niet?
pi_114084449
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:06 schreef Nagil het volgende:

[..]

Sarah Bolger niet?
[ afbeelding ]
Nou vooruit dan maar, hierop ziet ze er weer beter uit. Alhoewel ik al tevreden was met die 2 neem ik nu wel genoegen met een quadro. :9~
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_114086311
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:30 schreef Nagil het volgende:

Morgen Comic-Con, aangezien het zo stil is met officiele casting-announcements wordt wel verwacht dat we hier wat nieuwe namen gaan horen!
*O*

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:06 schreef Nagil het volgende:

[..]

Sarah Bolger niet?
Ziet er wel een beetje lijkerig uit, niet? -O- Zal het licht zijn....
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_114086540
Pardon, vrijdag comic-con :|W
pi_114087848
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:54 schreef Nagil het volgende:
Pardon, vrijdag comic-con :|W
Taking place on Friday, July 13 from 2:45 p.m. – 3:45 p.m. in Hall H, this years ‘Game of Thrones’ panel will feature the likes of Alfie Allen (Theon Greyjoy), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Michelle Fairley (Catelyn Stark), Kit Harington (Jon Snow), Lena Headey (Cersei Lannister), and Richard Madden (Robb Stark). George R. R. Martin, who also serves as a co-executive producer and writer on the series, will moderate the panel with executive producer Carolyn Strauss.

Kit Harington wordt vervangen door Ygritte, niet?

Was vorig jaar zeker een leuke interview sessie! Vooral dankzij Jason Momoa/Drogo die de show stal. 8-) Lena Headey was vrij nutteloos meen ik me te herinneren. Tot dusver mijn recensie :')


Nice >:)

[ Bericht 7% gewijzigd door Khaleesi op 11-07-2012 23:33:01 ]
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_114088012
Headey komt dit keer niet

Rose Leslie komt inderdaad wel.
pi_114089268

O+
pi_114090277
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:43 schreef Rumille het volgende:
[ afbeelding ]
O+
:9~ _O_ :9~ _O_
  donderdag 12 juli 2012 @ 00:04:54 #21
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_114090281
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:17 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Taking place on Friday, July 13 from 2:45 p.m. – 3:45 p.m. in Hall H, this years ‘Game of Thrones’ panel will feature the likes of Alfie Allen (Theon Greyjoy), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Michelle Fairley (Catelyn Stark), Kit Harington (Jon Snow), Lena Headey (Cersei Lannister), and Richard Madden (Robb Stark). George R. R. Martin, who also serves as a co-executive producer and writer on the series, will moderate the panel with executive producer Carolyn Strauss.

Kit Harington wordt vervangen door Ygritte, niet?

Was vorig jaar zeker een leuke interview sessie! Vooral dankzij Jason Momoa/Drogo die de show stal. 8-) Lena Headey was vrij nutteloos meen ik me te herinneren. Tot dusver mijn recensie :')

[ afbeelding ]
Nice >:)
Peter Dinklage was juist ontiegelijk saai. Maar dat is ie geloof ik altijd in interviews. :')
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_114090748
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:04 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Peter Dinklage was juist ontiegelijk saai. Maar dat is ie geloof ik altijd in interviews. :')
Ik hd juist gelezen dat niemand met Lena Headey wilde praten omdat ze in de serie zon bitch is. Dit nam ze toen op als compliment omdat ze haar rol dus goed speelde.
pi_114091131
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:15 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Ik hd juist gelezen dat niemand met Lena Headey wilde praten omdat ze in de serie zon bitch is. Dit nam ze toen op als compliment omdat ze haar rol dus goed speelde.
LOL er was een geweldig moment tijdens die comic-con:

Lena zit half uur ongeinteresseerd toe te kijken hoe Kit alle vragen krijgt van het publiek.
- Fan: Lena I just wanted to tell you I loved you in [insert film naam hier]
- Lena veert op, duidelijk geflatteerd: Why thank you!
- Fan: But actually I have a question for Kit...

:') :') :') :')



Was wel een beetje zielig. -O-
Dinklage was idd ook niet erg spraakzaam nee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Khaleesi op 12-07-2012 00:30:35 ]
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_114091647
Wat ziet iedereen toch in die Kit 'walking turd' Harrington? :r
  donderdag 12 juli 2012 @ 00:52:07 #25
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_114092245
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:36 schreef Franknfurter het volgende:
Wat ziet iedereen toch in die Kit 'walking turd' Harrington? :r
Hij is geil. :9
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_114092421
Iemand een video van het interview?
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_114092461
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:56 schreef benx het volgende:
Iemand een video van het interview?
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_114093234
quote:
Thx, maar.. that sound :'(
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_114093289
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:43 schreef Rumille het volgende:
[ afbeelding ]
O+
Conscience do cost.
pi_114093383
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:20 schreef benx het volgende:

[..]

Thx, maar.. that sound :'(
i knowz :'(
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_114100641
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_114104262
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:24 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

LOL er was een geweldig moment tijdens die comic-con:

Lena zit half uur ongeinteresseerd toe te kijken hoe Kit alle vragen krijgt van het publiek.
- Fan: Lena I just wanted to tell you I loved you in [insert film naam hier]
- Lena veert op, duidelijk geflatteerd: Why thank you!
- Fan: But actually I have a question for Kit...

:') :') :') :')

[ afbeelding ]

Was wel een beetje zielig. -O-
Dinklage was idd ook niet erg spraakzaam nee.
Hahah, dat is inderdaad wel sneu ja.
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:29:30 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_114105370
Ik denk dat Lena nu wel wat meer vragen krijgt. Ze heeft in seizoen 2 echt laten zien dat de een geniale Cersei Lannister neer kan zetten. Veel beter dan in seizoen 1.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_114112034
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:29 schreef DustPuppy het volgende:
Ik denk dat Lena nu wel wat meer vragen krijgt. Ze heeft in seizoen 2 echt laten zien dat de een geniale Cersei Lannister neer kan zetten. Veel beter dan in seizoen 1.
Ja ik hoop het voor haar. Ze is inderdaad veel beter. Soms kreeg ik echt het gevoel van, tis ook gewoon maar een vrouw die het beste wilt. Volgens mij is ze wel aardig. De volgende scene was het dan weer duidelijk een kut wijf.
pi_114115595
Als ik het audiocommentaar van seizoen 1 mag geloven is Lena ook een behoorlijke GoT-fanboy
pi_114115816
Het valt me toch op hoe weinig mensen die in de serie spelen de boeken ook daadwerkelijk gelezen hebben. Van gevestigde acteurs met minder grote rollen als Tywin (Charles) verwacht ik het wel, maar als ik een rol zou krijgen in zo'n populaire tv-serie zou ik linea recta alles wat met het verhaal te maken heeft onderzoeken.

Maargoed, wie ben ik ;(
Conscience do cost.
pi_114116488
Eigenlijk is dat niet zo vreemd hoor. De boeken zijn natuurlijk heel andere koek dan het seriescript en hun uiteindelijke teksten.
Plus is het beter dat ze niet op voorhand weten wat het lot is van hun personages, en/of hoe ze veranderen door de seizoenen.
Daarom beter karakter omschrijvingen van de hand van de regisseurs lezen en hun teksten en dan weten ze meer dan genoeg ;)

En, ook niet onbelangrijk --> scheelt weer 30 potentiële spoileraars ^O^ :7
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_114116629
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:24 schreef Khaleesi het volgende:
Eigenlijk is dat niet zo vreemd hoor. De boeken zijn natuurlijk heel andere koek dan het seriescript en hun uiteindelijke teksten.
Mja, maar de boeken omschrijven wel in diepte de persoonlijkheid van een karakter en waarom hij/zij zo is. Ik ben geen acteur, maar dat lijkt me toch wel relevante (en leuke!) informatie.
quote:
Plus is het beter dat ze niet op voorhand weten wat het lot is van hun personages, en/of hoe ze veranderen door de seizoenen.
Dat weten ze wel. Misschien niet alle details, maar elke karakter weet hoe zijn verhaal in het boek ongeveer gaat, inclusief hun lot.
quote:
Daarom beter karakter omschrijvingen van de hand van de regisseurs lezen en hun teksten en dan weten ze meer dan genoeg ;)
Oh ik klaag verder niet, de serie is prima en de acteurs doen het geweldig. Alleen ik persoonlijk zou niet stoppen voordat ik de boeken heb uitgelezen, denk ik :P
Conscience do cost.
pi_114116892
Ik zou als regisseur zijnde de acteurs niet meer info meegeven dan ze tot op heden nodig hebben...
Als Cersei in seizoen 1 een cold-ass bitch moet spelen, dan hoeft ze vind ik nog niet te weten dat ze in seizoen 2 juist een veel emotionelere kant moet tonen. Dat maakt het alleen maar verwarrender, denk ik dan. :)

Afijn de acteurs zijn ongetwijfeld professioneel genoeg om zulksch het hoofd te kunnen bieden, maar toch, het onderbewustzijn is een onberekenbaar projectiel 8-)
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_114117570
Blijkbaar gaat het ze tot noch toe prima af, ondanks hun voorkennis :P
Conscience do cost.
pi_114118484
ik zie opeens overal SO2E1 opduiken.. wtf?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_114118557
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef RanTheMan het volgende:
ik zie opeens overal SO2E1 opduiken.. wtf?
OMG da kannie! :D

:')
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_114118637
quote:
4s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:18 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

OMG da kannie! :D

:')
nee zal wel fake zijn idd... maar toch apart
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_114118663
Je weet dat seizoen 2 al afgelopen is he :s)
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_114118845
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:21 schreef Khaleesi het volgende:
Je weet dat seizoen 2 al afgelopen is he :s)
duhh.....
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_114119847
even over acteurs en de boeken lezen: de schrijver werkt toch mee aan de serie? Dan lijkt het me dat hij ze wel vertelt hoe het karakter in elkaar zit. Misschien zijn ze daarom allemaal zo goed gelukt?
pi_114134819


Jaja, 9gag plaatje, maar hier moest ik wel hardop om lachen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:30 schreef Nagil het volgende:
Als we iets hebben geleerd is het wel om acteurs niet af te serveren voordat we ze in de serie zelf hebben gezien. Veel mensen klaagden over de acteurs die Robert Baratheon en Catelyn Stark speelden maar achteraf gezien waren dat geweldige keuzes, ook al zien ze er heel anders uit dan in de boeken.

Morgen Comic-Con, aangezien het zo stil is met officiele casting-announcements wordt wel verwacht dat we hier wat nieuwe namen gaan horen!
Ik vind Catelyn juist ontzettend kut. In de boeken is ze veel sympathieker.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_114135192
Ik heb een hekel aan Catelyn in de boeken én in de serie. Vreselijk mens. :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:28:23 #49
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_114136892

O+
吴 曼 迪
  vrijdag 13 juli 2012 @ 01:11:03 #50
305022 benx
Siktigit
pi_114138301
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')