Whut? Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:21 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ik wil altijd voor de bocht schakelen, dus dan weer gaspedaal induwen en dan stoot je weer naar voren.
Hoe krijg ik wat voor elkaar?quote:Op zondag 15 juli 2012 11:14 schreef princess-a het volgende:
[..]
Whut? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik heb ook een licht motorische stoornis, maar gewoon de reguliere weg gedaan. Het is een gevoel wat je moet ontwikkelen en dat gaat echt wel lukken . Nog altijd ben ik nog wel eens klunzig met de auto, maar je moet even geluk hebben op je examen, dus het op dat moment niet te doen, komt goed hoor... Succes en ben benieuwd naar de rijschool die zich hier in specialiseert, welke is dat?quote:Op zondag 15 juli 2012 22:16 schreef pietkanarie het volgende:
Ik ga woensdag mijn eerste rijles doen. Omdat ik verwacht er boven gemiddeld veel moeite mee te hebben (ik heb moeite met motorische dingen en overzicht) dus aangemeld bij een speciale rijschool....
Heb vandaag op onze oprit geoefend met de koppeling. Heel zachtjes een klein stukje rijden. Alles en iedereen is nog heel. Ik verwacht veel lessen nodig te hebben daarom heel lang uitgesteld. Ben nu net 26 en begin toch te verlangen naar de vrijheid van zelf kunnen rijden.
Ook al zo snel, succes!quote:
Kun je liever doorschakelen anders rem je weer op de motor af.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:32 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben nog wel eens zo dom om te denken: nee schakelen voor de bocht ga ik niet halen. Maar dat besef ik dan nadat ik de koppeling al inhad, die ik dus weer op laat komen om in de 1 de bocht door te willen. Helaas is dit nooit succesvol.
Vooruit schokken door gas te geven maar ik snap wat je bedoeldequote:Op zondag 15 juli 2012 17:31 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Hoe krijg ik wat voor elkaar?
Ik bedoel van als je in zijn 1 gas plotseling loslaat of geeft dan heb je die schok altijd.
Drempels dienen een handhavend effect te hebben, en zou je dus altijd met dezelfde snelheid als die daar geldt moeten kunnen nemen.quote:Op zondag 15 juli 2012 22:44 schreef princess-a het volgende:
[..]
Vooruit schokken door gas te geven maar ik snap wat je bedoelde
Hoe nemen jullie de drempels altijd? ik deed dinsdag hoge drempels in zn 1 en wat lagere in de 2, toen kreeg ik op mn kop van mn instructeur dat bijna alle drempels in zn 2 kunnen, mits je rustig rijdt
Dus afgelopen vrijdag nam ik de meeste drempels, rustig, in zn 2. Kreeg ik weer op mn kop dat ze eigenlijk altijd in zn 1 moeten
Hoe leren jullie het van je instructeur?
Ik vond de oefenexamens moeilijker, maar lees wel goed de feedback op de oefenexamens door want sommige vragen kunnen terug komen op het echte examenquote:Op zondag 15 juli 2012 22:42 schreef Paxcon het volgende:
Weet iemand hoe de moeilijkheidsgraad van de ANWB-oefenexamens en die uit het oefenboek van Smit verkeersmiddelen ten opzichte van het echte examen is? Is het echte gelijkwaardig, of makkelijker/moeilijker?
Gevaarherkenning gaat altijd wel goed maar dat andere gedeelte heb ik nog wel eens 10/7 ofzo fout.
Hangt af waar de drempels zich bevinden, met de rijlesauto nam ik hem altijd in zijn 2 maar met de auto van mijn vader kan het gemakkelijk in zijn 3.quote:Op zondag 15 juli 2012 22:44 schreef princess-a het volgende:
[..]
Vooruit schokken door gas te geven maar ik snap wat je bedoelde
Hoe nemen jullie de drempels altijd? ik deed dinsdag hoge drempels in zn 1 en wat lagere in de 2, toen kreeg ik op mn kop van mn instructeur dat bijna alle drempels in zn 2 kunnen, mits je rustig rijdt
Dus afgelopen vrijdag nam ik de meeste drempels, rustig, in zn 2. Kreeg ik weer op mn kop dat ze eigenlijk altijd in zn 1 moeten
Hoe leren jullie het van je instructeur?
De wat hogere drempels meestal met koppeling in in zn 2, eventueel bijremmen als je te hard gaat. En anders zoals Paxcon zegt met dezelfde snelheid als de limiet als de drempels wat lager zijn.quote:Op zondag 15 juli 2012 22:44 schreef princess-a het volgende:
[..]
Vooruit schokken door gas te geven maar ik snap wat je bedoelde
Hoe nemen jullie de drempels altijd? ik deed dinsdag hoge drempels in zn 1 en wat lagere in de 2, toen kreeg ik op mn kop van mn instructeur dat bijna alle drempels in zn 2 kunnen, mits je rustig rijdt
Dus afgelopen vrijdag nam ik de meeste drempels, rustig, in zn 2. Kreeg ik weer op mn kop dat ze eigenlijk altijd in zn 1 moeten
Hoe leren jullie het van je instructeur?
ja, maar je mag de bus niet hinderen.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:06 schreef Paxcon het volgende:
Mag je eigenlijk laden en lossen bij een bushalte?
Was alleen passagiers laten in en uit stappen toch? Laden en lossen is vlgs, mij toch weer een andere discipline..quote:Op zondag 15 juli 2012 23:07 schreef krokdown het volgende:
[..]
ja, maar je mag de bus niet hinderen.
Dat zou ook kunnen, je mag er in iedergeval iets doen, maar ik weet niet zeker wat.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:16 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Was alleen passagiers laten in en uit stappen toch? Laden en lossen is vlgs, mij toch weer een andere discipline..
Nu weet ik het zeker, zie verkeersregels @ http://nl.wikipedia.org/wiki/Bushaltequote:Op zondag 15 juli 2012 23:17 schreef krokdown het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen, je mag er in iedergeval iets doen, maar ik weet niet zeker wat.
Yep, stilstaan binnen 12 meter van een bushalte is verboden maar passagier afzetten/ophalen is toegestaan. Laden/lossen niet.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:16 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Was alleen passagiers laten in en uit stappen toch? Laden en lossen is vlgs, mij toch weer een andere discipline..
Lekkere tijd, het is ook schoolvakantie dus ook geen schooldrukte. Wel even rekening houden met het weer, want het gaat vrijwel zeker regenen. Even goed checken hoe je ruitenwissers werken dus , staat zo slordig als je niet weet hoe ze aan of uit gaan . Succes!!quote:Op zondag 15 juli 2012 23:22 schreef JochemP het volgende:
Zo, alle papieren uitgezocht, ingevuld en klaargelegd voor praktijkexamen van morgen. Mag gelukkig lekker uitslapen, pas om 14:55 examen. Word om 13:30 opgehaald. Nu maar mijn bedje opzoeken, hopelijk kan ik beetje slapen
Als ik me niet vergis geldt de regel rechts heeft voorrang. 5 moet dus inhouden en ruimte maken en wachten tot 4 op de juiste rijstrook zit, daarna kan 5 naar rechts.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:26 schreef KNAK het volgende:
Zomaar even een vraagje
[ afbeelding ]
Nummer 4 komt aan aan van de linkerbaan voor rechtdoor maar wilt linksaf en je moet dus opschuiven. Nummer 5 komt ook aan, en wilt naar rechts opschuiven om rechtdoor te gaan
Nummer 4 lig vergeleken met nr 5 iets voorop, rijdt iets sneller
Linksafslaan staat op rood en de rechterbaan voor linksaf, daar staan wat auto's te wachten. Nummers 1,2 en 3.
Hoe moet nr 4 invoegen?
afstand van het begin van blokmarkering (waar het baanschuiven mag beginnen) tot auto nr 3 minder dan 75m
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |