Dat wordt massaal gedaan. Als er tenminste een container is want veelal moeten ze nu alles weer mee terug nemen en zelf voor de afvalverwerking zorgen. Gezien daarvoor betaald moet worden, zie je dat sommige markthandelaren nog wel eens de laatste restjes achterlaten of gratis uitdelen. Op de centrummarkt op zaterdag in Rotterdam heb ik dat volop gezien en dat zal in Groningne niet veel anders zijn?quote:Op maandag 2 juli 2012 12:39 schreef frederik het volgende:
wordt er op het einde van de marktdag ook niet fruit en groente ed klaargezet voor de gemeentereiniging, waar vervolgens mensen nog tussen kijken of er wat voor hun gading bij zit?
Hoe daar tegenaangekeken wordt (door marktkooplui, en omstanders) weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb het zelf nooit gedaan, en of ik het zelf snel zou doen vraag ik me ook af.
Misschien een advies dus om een paar keer te kijken rond of vlak na sluiting van de markt, wat dan gangbaar is.
Goeie. Had ik nog niet aan gedacht.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:39 schreef frederik het volgende:
Misschien een advies dus om een paar keer te kijken rond of vlak na sluiting van de markt, wat dan gangbaar is.
Dit.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:50 schreef borbit het volgende:
gebeurt in de meeste steden wel denk ik hoor. Is ook niks vies aan, zo vaak dat ze gewoon een heel treetje van een bepaald product weg mieteren alleen maar omdat er 1 verpakking is gaan lekken. Dat de rest nog in blik/ plastic verpakt zit en gewoon even afgespoeld kan worden komt niet op bij de vakkenvullertjes. Tevens zijn de dingen nog makkelijk te eten als ze net over de datum zijn. Alleen met vlees moet je een beetje op passen. Als je het niet vertrouwd probeer het aan een (straat) kat te voeren, die ruiken perfect of vlees nog goed is. Als de kat het niet lust moet je het zelf ook niet eten.
Dat doen ze vast en zeker, maar het is een misvatting dat alleen junks skippen. In Zweden is het vrij normaal onder studenten en mensen met lagere lonen.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:15 schreef Pagan het volgende:
Ga eens posten bij de methadonpost en spreek daar wat klanten aan, hoewel je van heroine/methadon niet echt een vreetkick krijgt doen ze toch misschien wel aan dumpsterdiven.
Bron?quote:
Je kan zelf ook even zoeken.quote:
Ik heb vaker dan eens krusten opgepakt zien worden in elk geval.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:03 schreef skunkasaur het volgende:
Dat is de grap; ik heb al gezocht. Zolang je niet over hekken klimt of je anderszins op privé-terrein begeeft is alles toegestaan. Daarom wil ik graag een bron waaruit blijkt dat het verboden is.
Nadeel (voor jouw doel) is wel dat veel winkels hun afvoer op eigen terrein hebben staan.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:03 schreef skunkasaur het volgende:
Dat is de grap; ik heb al gezocht. Zolang je niet over hekken klimt of je anderszins op privé-terrein begeeft is alles toegestaan. Daarom wil ik graag een bron waaruit blijkt dat het verboden is.
Gewoon nog eigendom van de winkel.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:09 schreef frederik het volgende:
[..]
Nadeel (voor jouw doel) is wel dat veel winkels hun afvoer op eigen terrein hebben staan.
Bovendien weet ik eerlijk gezegd niet hoe het geregeld is mbt het ophalen van verschillende zaken op openbaar terrein (het zijn immers geen verloren zaken, maar zaken die daar bewust neergezet zijn, onder gevonden voorwerpen kun je het denk ik niet zo makkelijk gooien)
Ik heb een tijdje rechten gestudeerd en ik kan me herinneren dat als iemand iets op straat zet/laat staan en je kunt er redelijkerwijs van uitgaan dat iemand er afstand van doet, je het dan gewoon mee mag nemen. Iemand biedt het immers als afval aan. Ik weet niet meer het wetsartikel en heb even kort gezocht en kan het ook niet vinden.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:09 schreef frederik het volgende:
[..]
Nadeel (voor jouw doel) is wel dat veel winkels hun afvoer op eigen terrein hebben staan.
Bovendien weet ik eerlijk gezegd niet hoe het geregeld is mbt het ophalen van verschillende zaken op openbaar terrein (het zijn immers geen verloren zaken, maar zaken die daar bewust neergezet zijn, onder gevonden voorwerpen kun je het denk ik niet zo makkelijk gooien)
edit : maar als je alles volledig legaal zou willen doen (zonder toestemming van de winkel/marktkraamhouder) dan zou je eens in WGR kunnen vragen naar de wettelijke regels daarover.
Stuff en aanverwante troep dien je dan ook met een grote boog om heen te lopen.quote:
Klopt, maar ik denk dat je makkelijker een skippende verslaafde vind als een skippende student of minimum inkomen..quote:Op maandag 2 juli 2012 15:53 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Dat doen ze vast en zeker, maar het is een misvatting dat alleen junks skippen. In Zweden is het vrij normaal onder studenten en mensen met lagere lonen.
Zullen we maar verdergaan in het Nederlands? Die Engelse terminologie mag achterwege blijven.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:13 schreef Pagan het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat je makkelijker een containervoedsel zoekende verslaafde vind als een containervoedsel zoekende student of iemand met een minimum inkomen..
https://zembla.vara.nl/Af(...)074d6a52d5c205721c10
WTF?quote:Op maandag 2 juli 2012 18:37 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zullen we maar verdergaan in het Nederlands? Die Engelse terminologie mag achterwege blijven.
Hier nog een ( misselijkmakend ) verhaaltje.
Met een klap gooi ik de container open die vlak bij de ingang van de supermarkt staat. De vuilniswalm wordt vermengd met de stank van poep die zojuist aan Stefans schoenzool is blijven plakken. We zetten onze Petzl-hoofdlampjes aan en we beginnen te graaien in de grote verrassingsbak. Vandaag hebben we zin in vlees. Na enkele vuilniszakken te hebben kapotgescheurd hebben we beet. Een zak met allerlei exclusieve vleessoorten wordt van zijn inhoud ontdaan. Al dit lekkers verdwijnt in de boodschappentas. We fietsen tevreden naar mijn huis waar we in het holst van de nacht gaan zitten genieten van gebakken kalkoen. We zijn niet de enige studenten die skippen. Er is een groep Wageningers die eet wat supermarkten in overvloed weggooien. Ik ben wel eens in een studentenhuis geweest waar de bewoners bijna alleen skipvoedsel aten. Lekker goedkoop. En bij de container van de Supercoop kwamen Stefan en ik tot voor kort vaak andere hongerige studenten tegen. Wat je niet lekker vond kon je dan ruilen. Het lekkere afval zat daar altijd achter een cijferslot, maar iedereen kende de code. Jammer genoeg is die container weggehaald. We skippen nu bij andere supermarkten. Minder gezellig, wel net zo lekker. Wie denkt dat skipvoedsel gevaarlijk en ongezond is, overdrijft. We zijn eens uitgenodigd op de koffie bij voedingsmicrobioloog Rijkelt Beumer. Hij vertelde ons bijvoorbeeld dat je vlees over de datum veilig kunt eten als je het maar goed verhit. Voor een paar producten moet je oppassen, zoals vla en ham. En je moet je zintuigen goed gebruiken. Die vertellen je wel of iets nog eetbaar is. Meurt het? Weg ermee. Zo niet, eet smakelijk!
Bron: http://resource.wur.nl/st(...)de-container-schaft/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |