quote:Hoe lang heb ik garantie ?
Het Nederlands recht kent geen concrete termijn, maar de huidige regelgeving in Titel 1 van Boek 7 van het BW is gebaseerd op een EU richtlijn. In deze richtlijn staat dat de garantie altijd minimaal 2 jaar moet bedragen. Tevens is er bepaald dat wanneer iets binnen 6 maanden stuk gaat, dit behandeld moet worden alsof het artikel al stuk was op het moment van kopen.
Ja, dit heb ik inderdaad al gevonden.quote:
Je kunt een rits weldegelijk verkeerd gebruiken door hem bijv. scheef dicht te ritsen (dus dat je het lipje niet recht boven de rits houdt), en ook doordat er bijv. iets tussen komt. Als je even zoekt op google dan zie je dat heel vaak geen garantie zit op ritsen bij laarzen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Van laarzen van 90 euro per paar mag je inderdaad verwachten dat die dingen wat langer meegaan dan een paar weekjes lijkt me zo! En 'op de ritsen zit geen garantie' is bullshit - die ritsen zijn onderdeel van de laarzen, gaat de rits stuk, dan is de laars stuk, easy as that.
En hoe kun je een rits nou 'verkeerd gebruiken'? In principe heb je gewoon recht op een deugdelijk product.
Onzin. het product meot nog steeds deugdlijk zijn, daar doet een hoge of lage prijs niets aan af.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
NB: je zegt dat je de laarzen in de uitverkoop hebt gekocht, heb je dan wel 90 euro betaald of (veel) minder? Dat kan natuurlijk wel uitmaken voor het verhaal. Als je minder hebt betaald dan zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat je dan ook minder kunt verwachten van de kwaliteit van het product.
Okee, dat begrijp ik, dat is uiteraard mogelijk.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je kunt een rits weldegelijk verkeerd gebruiken door hem bijv. scheef dicht te ritsen (dus dat je het lipje niet recht boven de rits houdt), en ook doordat er bijv. iets tussen komt. Als je even zoekt op google dan zie je dat heel vaak geen garantie zit op ritsen bij laarzen.
Dan zullen ze moeten bewijzen dat je dochters de ritsen verkeerd gebruikt hebben, niet op voorhand elke garantie uitsluiten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:26 schreef mainedoll het volgende:
Echter, ze geven aan dat er op de ritsen geen garantie zit. Als ritsen verkeerd gebruikt worden gaan ze stuk.
Mijn punt is dat als je ze voor een habbekrats hebt kunnen krijgen in de uitverkoop, dat dat wel degelijk een indicatie is dat je er wellicht wat minder van had kunnen verwachten. Heel vaak geven winkeliers op uitverkoopproducten dan ook minder of geen garantie (zie bijvoorbeeld Koopjeshoek Ikea). Je uitgangspunt is natuurlijk correct, je houdt recht op een deugdelijk product, maar wel in relatie tot wat je tegen die prijs mocht verwachten van dat product.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:39 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Onzin. het product meot nog steeds deugdlijk zijn, daar doet een hoge of lage prijs niets aan af.
Tja dan had TS maar laarzen moeten kopen met een grotere kinderrits? Je kunt niet verwachten dat je een delicate rits koopt en die dan ondeskundig gaan gebruiken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Okee, dat begrijp ik, dat is uiteraard mogelijk.
Maar dan nog. Ik ga ervan uit dat de dochters van TS kinderen zijn. Van ritsen in laarzen voor kinderen mag je toch verwachten dat die niet bij het eerste het beste ongelukje stuk gaan lijkt me zo, die moeten tegen een stootje kunnen, zeker als ze 90 euro hebben gekost.
Je vergelijkt nu appels met peren.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Mijn punt is dat als je ze voor een habbekrats hebt kunnen krijgen in de uitverkoop, dat dat wel degelijk een indicatie is dat je er wellicht wat minder van had kunnen verwachten. Heel vaak geven winkeliers op uitverkoopproducten dan ook minder of geen garantie (zie bijvoorbeeld Koopjeshoek Ikea). Je uitgangspunt is natuurlijk correct, je houdt recht op een deugdelijk product, maar wel in relatie tot wat je tegen die prijs mocht verwachten van dat product.
Tuurlijk niet, dat is onzin.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Mijn punt is dat als je ze voor een habbekrats hebt kunnen krijgen in de uitverkoop, dat dat wel degelijk een indicatie is dat je er wellicht wat minder van had kunnen verwachten. Heel vaak geven winkeliers op uitverkoopproducten dan ook minder of geen garantie (zie bijvoorbeeld Koopjeshoek Ikea). Je uitgangspunt is natuurlijk correct, je houdt recht op een deugdelijk product, maar wel in relatie tot wat je tegen die prijs mocht verwachten van dat product.
De medewerkster van de winkel zegt niet voor niets dat ze met de laarzen terug moet gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan zullen ze moeten bewijzen dat je dochters de ritsen verkeerd gebruikt hebben, niet op voorhand elke garantie uitsluiten.
Niet de tandjes zijn stuk maar, de stof van de rits zeg maar. Dus de tandjes zijn van de stof af, zeg maar.quote:
Mij lijkt het ook dat het makkelijk gezegd is, dat er op ritsen geen garantie zitten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Van laarzen van 90 euro per paar mag je inderdaad verwachten dat die dingen wat langer meegaan dan een paar weekjes lijkt me zo! En 'op de ritsen zit geen garantie' is bullshit - die ritsen zijn onderdeel van de laarzen, gaat de rits stuk, dan is de laars stuk, easy as that.
En hoe kun je een rits nou 'verkeerd gebruiken'? In principe heb je gewoon recht op een deugdelijk product.
NB: je zegt dat je de laarzen in de uitverkoop hebt gekocht, heb je dan wel 90 euro betaald of (veel) minder? Dat kan natuurlijk wel uitmaken voor het verhaal. Als je minder hebt betaald dan zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat je dan ook minder kunt verwachten van de kwaliteit van het product.
NB2: tsja, je had natuurlijk beter méteen met die laarzen naar de winkel kunnen gaan, nu wordt het een beetje moeilijk om aan te tonen dat ze inderdaad al na x weken stuk waren.
Toch, veel succes, hopelijk beseft de winkel dat er ook nog zoiets bestaat als 'service' en 'coulance'.
Ze zijn 6 en bijna 8. En ook ik vind dat kinderschoenen daarop berekend moeten zijn.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Okee, dat begrijp ik, dat is uiteraard mogelijk.
Maar dan nog. Ik ga ervan uit dat de dochters van TS kinderen zijn. Van ritsen in laarzen voor kinderen mag je toch verwachten dat die niet bij het eerste het beste ongelukje stuk gaan lijkt me zo, die moeten tegen een stootje kunnen, zeker als ze 90 euro hebben gekost.
Opdat?quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De medewerkster van de winkel zegt niet voor niets dat ze met de laarzen terug moet gaan.
Uhm nee dus - ik vind dat TS gewoon recht heeft op een deugdelijk product of haar geld terug. Je kunt immers van kinderen niet verwachten dat ze alles meteen 'goed' doen, op kinderlaarzen hoort gewoon een meer 'kinderbestendige' rits te zitten, zeker voor die prijs.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tja dan had TS maar laarzen moeten kopen met een grotere kinderrits? Je kunt niet verwachten dat je een delicate rits koopt en die dan ondeskundig gaan gebruiken.
Weleens gehoord van Advocaatje van de Duivel spelen?quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dat is onzin.
Als ik een product verkoop met adviesprijs van 100 euro en dit over 2 maanden afprijs naar 50 euro, moet jij ineens minder kwaliteit verwachten van het product?
Nee hoor, dat kun je zien als je het koopt. Dus niet iets waar je pas na de schade achter komt. Als er dus een delicate rits op een kinderlaars zit dan gaat de fabrikant er vanuit dat de ouders de rits dichtmaken voor de kinderen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Uhm nee dus - ik vind dat TS gewoon recht heeft op een deugdelijk product of haar geld terug. Je kunt immers van kinderen niet verwachten dat ze alles meteen 'goed' doen, op kinderlaarzen hoort gewoon een meer 'kinderbestendige' rits te zitten, zeker voor die prijs.
dan is het waarschijnlijk idd een ondeugdelijke rits geweest.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef mainedoll het volgende:
[..]
Niet de tandjes zijn stuk maar, de stof van de rits zeg maar. Dus de tandjes zijn van de stof af, zeg maar.
Geloof je 't zelfquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kun je zien als je het koopt. Dus niet iets waar je pas na de schade achter komt. Als er dus een delicate rits op een kinderlaars zit dan gaat de fabrikant er vanuit dat de ouders de rits dichtmaken voor de kinderen.
Of iemand heeft er veels te hard aan getrokken waardoor het los is gaan raken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan is het waarschijnlijk idd een ondeugdelijke rits geweest.
Als ik het met m'n 30 jaar nog nooit voor elkaar heb gekregen dan zal een kind van 9 dat ook niet kunnen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:49 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Of iemand heeft er veels te hard aan getrokken waardoor het los is gaan raken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |