Ben jij wellicht een allochtoon?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:37 schreef pinine het volgende:
zowiezo het volkslied zingen, gisteravond begonnen engelse supporters ook ineens hun volkslied te zingen in het stadion
Oh simpel, alle nederlagen van Nederland tijdens het EK , alle gemiste kansen leidde een spoor naar Portugal.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:30 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
hoe heb je dat gemeten
Dus als jij voor de tv zit en je ziet dat bijvoorbeeld Willems niet meezingt, erger je je dan daaraan? Wauw..quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:37 schreef AppelCake het volgende:
Ik zeur daar altijd over tegen me vrienden...er zijn toch geen allochtonen waar ik woon.
Want je mag alleen trots zijn op iets waar je moeite voor hebt gedaan?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:34 schreef Michielos het volgende:
Sowieso zingen met een volksliedDan ben je echt een haagse proletarier
Meezingen en "trots" zijn op iets waar je nul komma nul moeite voor hebt hoeven doen. Dat is echt VMBO denken
Lijkt me wel? Ik vind het i.i.g. belachelijk als je echt trots op iets bent waar je geen moeite voor hebt hoeven doen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Want je mag alleen trots zijn op iets waar je moeite voor hebt gedaan?
qftquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
Lijkt me wel? Ik vind het i.i.g. belachelijk als je echt trots op iets bent waar je geen moeite voor hebt hoeven doen.
HIHA IK BEN TROTS WANT IK HEB 10 VINGERS
Ik ben liever trots op zaken waar ik voor gevochten heb, waar ik voor gewerkt heb, waar ik voor gestudeerd heb, waar ik moeite voor heb gedaan.
Verder ben ik trots op iemand anders om dingen die iemand doet, niet op wat hij/zij is en waar ie vandaan komt. Dan kun je echt net zo goed naar de Ku Klux Klan ofzo
Maar de mannen die op het EK staan, die kunnen toch trots zijn dat ze hun land mogen vertegenwoordigen? Als vertegenwoordiger van een land mag je dan best mee zingen, ook al heb je er niks voor hoeven doen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
Lijkt me wel? Ik vind het i.i.g. belachelijk als je echt trots op iets bent waar je geen moeite voor hebt hoeven doen.
HIHA IK BEN TROTS WANT IK HEB 10 VINGERS
Ik ben liever trots op zaken waar ik voor gevochten heb, waar ik voor gewerkt heb, waar ik voor gestudeerd heb, waar ik moeite voor heb gedaan.
Verder ben ik trots op iemand anders om dingen die iemand doet, niet op wat hij/zij is en waar ie vandaan komt. Dan kun je echt net zo goed naar de Ku Klux Klan gaan ofzo
Hoezo moet je dan meezingen? Ik ben trots op dat ik mag voetballen voor mijn land. Dat betekent niet automatisch dat ik Freddy Mercury ben en moet meezingen? Ik moet niks? Niet zingen betekent niet automatisch dat je niet trots bent? Zingen staat niet gelijk aan trots?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar de mannen die op het EK staan, die kunnen toch trots zijn dat ze hun land mogen vertegenwoordigen? Als vertegenwoordiger van een land mag je dan best mee zingen, ook al heb je er niks voor hoeven doen.
Of gaat jouw redenering verder en kunnen we net zo goed het hele EK, WK, en alle internationale toernooien waar landen tegen elkaar strijden opheffen?
Dat maak jij ervan. Ik ben juist anti-racisme, en als je je luikjes goed had open gedaan en alles goed had gelezen, dan was dit toch erg DUIDELIJK naar voren gekomen. Sneu gevalquote:
Hypocrieten zoals jij. Iedereen is altijd zo snel met te zeggen ''ga toch lekker terug naar je eigen land'' of whatever en nu ineens, wanneer het om het zoiets gaat wil iedereen ineens een ''saamhorigheidsgevoel'' ? GTFO.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:56 schreef SpecialK het volgende:
Mensen die hier geboren zijn, de taal spreken, hier op school hebben gezeten, hier vrienden hebben, hier de cultuur hebben meegekregen en dan denken "dat ze van een ander land zijn" en om die reden niet trots zijn op hun land.![]()
![]()
Ik zing het Wilhelmus niet mee omdat ik het een onzinnig en leeg vertoon van vaderlandsliefde vind. Maar ik zie niet wat specifiek 2e en 3e generatie zelfbenoemde allochtonen van moet weerhouden om trots te zijn op hun Nederlandersschap en het volkslied mee te zingen.
Behalve dan een misplaatst gevoel van allochtoonschap vanuit een ziekelijke corrosieve vorm van diasporanationalisme.
Je bent anti-racisme, maar toch horen spelers met een Nederland paspoort volgens jou dus het volkslied van het land te zingen waar hun roots liggen? Als je een Nederlands paspoort hebt ben je toch gewoon een Nederland?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:58 schreef HilaryBanks het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Ik ben juist anti-racisme, en als je je luikjes goed had open gedaan en alles goed had gelezen, dan was dit toch erg DUIDELIJK naar voren gekomen. Sneu geval
Juist jaquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:56 schreef SpecialK het volgende:
Mensen die hier geboren zijn, de taal spreken, hier op school hebben gezeten, hier vrienden hebben, hier de cultuur hebben meegekregen en dan denken "dat ze van een ander land zijn" en om die reden niet trots zijn op hun land.![]()
![]()
Ik zing het Wilhelmus niet mee omdat ik het een onzinnig en leeg vertoon van vaderlandsliefde vind. Maar ik zie niet wat specifiek 2e en 3e generatie zelfbenoemde allochtonen van moet weerhouden om trots te zijn op hun Nederlandersschap en het volkslied mee te zingen.
Behalve dan een misplaatst gevoel van allochtoonschap vanuit een ziekelijke corrosieve vorm van diasporanationalisme.
Jij snapt ook echt helemaal niks. Volgens mij heb ik echt duidelijk gezegd ''BIG DEAL?'' : ik vind dat als men verwacht dat de allochtonen meezingen, de Nederlanders net zo goed mee zouden moeten zingen'' UIT VOLLE BORST VOOR HET VADERLAND'' om een paar losers te citeren. Wat je voor de één zegt, moet ook voor de ander gelden hé.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:02 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Je bent anti-racisme, maar toch horen spelers met een Nederland paspoort volgens jou dus het volkslied van het land te zingen waar hun roots liggen? Als je een Nederlands paspoort hebt ben je toch gewoon een Nederland?
En zing je derhalve mee met het Nederlands volkslied?
Echt hé, heb ik ook nooit begrepen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:06 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Ook een beetje vreemd om te gaan zingen dat je van Duitsen bloed bent..
Tuurlijk, iedere speler zou wat mij betreft mee moeten zingen, gewoon omdat het kan.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:08 schreef HilaryBanks het volgende:
[..]
Jij snapt ook echt helemaal niks. Volgens mij heb ik echt duidelijk gezegd ''BIG DEAL?'' : ik vind dat als men verwacht dat de allochtonen meezingen, de Nederlanders net zo goed mee zouden moeten zingen'' UIT VOLLE BORST VOOR HET VADERLAND'' om een paar losers te citeren. Wat je voor de één zegt, moet ook voor de ander gelden hé.
Niet echt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:06 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Ook een beetje vreemd om te gaan zingen dat je van Duitsen bloed bent..
Dat staat er niet?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:59 schreef HilaryBanks het volgende:
[..]
Hypocrieten zoals jij. Iedereen is altijd zo snel met te zeggen ''ga toch lekker terug naar je eigen land'' of whatever en nu ineens, wanneer het om het zoiets gaat wil iedereen ineens een ''saamhorigheidsgevoel'' ? GTFO.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |