abonnement Unibet Coolblue
pi_112772296
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

Depressie & Angst #1
Depressie & Angst #2
Depressie & Angst #3
Depressie & Angst #4
Depressie & Angst #5
Depressie & Angst #6
Depressie & Angst #7
Depressie & Angst #8
Depressie & Angst #9
Depressie & Angst #10
Depressie & Angst #11
Depressie & Angst #12
Depressie & Angst #13
Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
Depressie & Angst #16
Depressie & Angst #17
S. 2014
J. 2016
pi_112830606
Owwwww, binnenkort word Seroquel generiek :(
Ik heb altijd! problemen met generieke medicatie..maar het moet eerst fout gaan voordat de arts er een medische noodzaak van voorschrijft.
Nexium tablet in ziekenhuis gekregen, 40mg, nog amper last van mn maag, i.t.t esomeprazol 40;
Paroxetine in t originele zout, prima, maar andere oplossingen=zweten ziek zijn ..
Modiodal werkt ook wat sterker dan generieke modafinil.
Bah, besparen op medicatie :') T kost al amper een paar euro per persoon per dag, bespaar dan op de bureaucratie!!! :{ :( aflevertarieven vd apotheek kunnen best lager als het een "grootverbruiker" is, etc.
pi_112845426
Ohw... kut is dat SF...
Niet zoveel last van geloof ik, en gelukkig maar.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_112846273
Ik zal later even updaten denk ik, tijdje niet geweest hier :W
Rustig aan.
pi_112854825
Hey, ik vond dit een erg interessante lezing over depressie:

pi_112868066
Jongens! Ik heb gisteren afscheid genomen van mijn psycholoog! Ik heb een jaar lang heel hard gevochten en heel veel geleerd en vooral heb ik nu weer het vertrouwen dat ik het alleen kan! Of alleen, samen met mijn lief en mijn familie! Anyway ik ben blij en trots!
S. 2014
J. 2016
pi_112868174
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 23:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Jongens! Ik heb gisteren afscheid genomen van mijn psycholoog! Ik heb een jaar lang heel hard gevochten en heel veel geleerd en vooral heb ik nu weer het vertrouwen dat ik het alleen kan! Of alleen, samen met mijn lief en mijn familie! Anyway ik ben blij en trots!
Wat goed van je. Heel veel succes maar dat gaat vast lukken.
A dirty mind is a joy forever.
pi_112869728
@ gewoonmezelf!
Go girl. Knap van je.

hier gaat het met ups en downs, ook wel normaal na zoiets ingrijpends en onverwachts. Maar soms voel ik me ook schuldig..omdat ik diep van binnen best wil huilen maar het gevoel heb het niet helemaal te kunnen. Terwijl mjin oom het rouwen meer dan waard is.
Aan de ene kant getuigd dat dat ik sterk ben en het wel aankan, maar tegelijkertijd voelt het zo raar.
Vandaag weer naar school gegaan na 2 dagen vrijgenomen te hebben, en dat voelde zo raar..op de fiets was het constant alsof ik iets miste..
pi_112873595
Spontaan uit het niets... Weer eens een bepaald gevoel dat me overmeesterd waardoor ik nergens meer zin in heb. Geen idee waarom dat nu opeens weer op duikt.. Ik snap er niks van... Ik kan echt geen duidelijke aanleiding vinden, komt dit dan helemaal random opduiken? Kan dat?
Rustig aan.
pi_112875211
wow gewoonmezelf, dat is ook best snel eigenlijk! Hopelijk gaat het de komende tijd dan net zo goed!
Cafpow, kan je niet samen met je moeder rouwen? Is het een broer van haar?

En kingtoppie, ik herken dat wel hoor, dat het er opeens weer in lijkt te schieten. Vaak heb ik achteraf na een tijdje dan door waardoor het misschien is gekomen. Maareuh, ik zie dat je berichtje van midden in de nacht is. Is een beter ritme ook niet iets waardoor je je beter voelt?

Nog ruim 2 weken voordat ik begin. Het komt nu opeens wel erg dicht bij allemaal en het sijpelt er langzaam in dat het echt over MIJ gaat. WTF, straks zit ik daar met 17 anderen 4 maanden lang. Een heleboel als denken..... Vanmiddag nog maar even lekker werken zolang dat nog kan.
pi_112877892
@kingtoppie balen dat het zo spontaan uit het niets komt. Maar meestal is er wel een reden ook al is die heel verstopt.

@Nyota,
probeer gewoon wat afleiding te zoeken, want dat als denken maakt dingen vaak erger dan ze zijn. Hoewel ze dan uiteindelijk ook kunnen meevallen..

En het rouwen gaat niet echt makkelijk samen. Want we rouwen beiden op een andere manier, mijn ma gaat echt heel actief aan de slag met typische zinnen van mijn oom uit de mails halen en fotos plaatsen in de groep op facebook van de familie. En ik ben meer een denkende rouwer, passiever. En inderdaad het was haar broer, met een leeftijdsverschil van 2 jaar...want mijn ma is de oudste en hij komt erna. Maar goed ik ga weer naar school zometeen :)
pi_112887466
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 09:10 schreef Nyota het volgende:
En kingtoppie, ik herken dat wel hoor, dat het er opeens weer in lijkt te schieten. Vaak heb ik achteraf na een tijdje dan door waardoor het misschien is gekomen. Maareuh, ik zie dat je berichtje van midden in de nacht is. Is een beter ritme ook niet iets waardoor je je beter voelt?
Voetbal gekeken, late avond... Veel alcohol op.... Uit het niets totaal sociaal incapabel en teruggetrokken + naar voelen.
Rustig aan.
pi_112897207
Misschien reageer je slecht op drank?
S. 2014
J. 2016
pi_112898165
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Misschien reageer je slecht op drank?
Idd, helemaal als je AD slikt is die kans groot. Ik sta zelf ook op mn kop na 1 glasje alcohol sinds ik AD heb, dus drink gewoon helemaal niks meer.
pi_112901758
Ik sluit me bij de rest aan, geen alcohol en een regelmatig ritme.
A dirty mind is a joy forever.
pi_112901811
Ja het klopt ergens wel... Maar het is niet altijd...

Soms.. Reageer ik slecht op alcohol.. Andere keer gewoon goed.
Rustig aan.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 09:35:53 #17
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_112916732
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:37 schreef kingtoppie het volgende:
Ja het klopt ergens wel... Maar het is niet altijd...

Soms.. Reageer ik slecht op alcohol.. Andere keer gewoon goed.
Dan moet je zelf besluiten of je het risico wil nemen om he er kut door te gaan voelen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_112932569
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 09:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dan moet je zelf besluiten of je het risico wil nemen om he er kut door te gaan voelen.
Ik ga wel weer ff voorzichtiger doen, als het weer tijdje goed gaat doe ik wel weer anders.
Rustig aan.
pi_112938235
Oooh man, ik ben de laatste dagen niet te stuiten qua energie! Vandaag heb ik het hele huis schoon gemaakt,en taarten gebakken, want morgen zit mn huisje vol! Because its my birthday!!
S. 2014
J. 2016
pi_112939740
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 18:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oooh man, ik ben de laatste dagen niet te stuiten qua energie! Vandaag heb ik het hele huis schoon gemaakt,en taarten gebakken, want morgen zit mn huisje vol! Because its my birthday!!
*O* *O*
Rustig aan.
pi_112944199
Klinkt alsof je er zin in hebt gewoonmezelf!!! Enjoy!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_112945727
Klinkt goed gewoonmezelf! Alvast gefeliciteerd en een fijne dag morgen! :*

Vandaag gesprek gehad met mn nieuwe zoco, was wel even confronterend. Hebben het gehad over mijn vermijdingsgedrag van de laatste weken en dat hakte er toch wel even in. En hij had meteen al door dat ik ook conflicten vermijd, en aangezien het niet klikt met mn psychotherapeut moest ik van hem toch weer een afspraak met haar maken om dat tegen haar te zeggen en te zeggen dat ik graag een ander wil. Echt doodeng vind ik dat -O-

En ben bezig met een weekschema maken omdat ik toch weer een beetje in een dal zit en niet echt de controle over mn eigen leven neem. Dus ga nu gewoon proberen weer op tijd op te staan, te sporten, huishoudelijke dingen op vaste momenten doen etc. Weer even zelf voor de structuur en controle zorgen dus.

En ben op zoek naar werk, maar dat wil nog niet echt lukken :( En dan komt die angst weer boven dat ik straks misschien geen inkomen heb en voel ik me echt waardeloos en heb ik gewoon zin om het op te geven. Maar dan ga ik dus weer vermijden... Fijn om in zo'n cirkeltje te zitten ;(

[ Bericht 42% gewijzigd door _Hestia_ op 15-06-2012 21:04:50 ]
pi_112946383
Even rust in je koppie en iets stap voor stap doen....

Als je op zoek bent naar werk en dat lukt niet dan kan jij daar niks aan doen, dus dat ligt niet aan jou, dus daarom ben je niet waardeloos wil het niet lukken, dat je je best doet betekent dat jij juist waardevol bent vind ik.

Opgeven is niet goed, maar je mag jezelf best tijd gunnen als je je best al doet!
Rustig aan.
pi_112960512
Sylvana, succes met zeggen dat het niet klikt! Je kan het hoor!
Op zoek naar werk... neem je ff niet teveel hooi op je vork, volgens mij kan je ook wel iets milder voor jezelf zijn n.a.v. je situatie op het moment :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_112960650
Thnx kingtoppie :*

Nijna dankjewel en dat is waar, maar ik moet voor 1 september wat hebben, dus voel gewoon aardig wat druk daarom :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')