Dat zal lastig worden, daar dit ruimteschip buiten mededinging meedoet.quote:
Das toch heel simpel. Plaats het ding op een rollenbank, en kijk hoeveel vermogen het ding kan genereren. Gewone elektro motoren in de industrie worden dan wel uitgedrukt in kilo Watt, maar op de tagplaat van moderne motoren staat in 90% van de gevallen ook het vermogen in Pk. Eigenlijk is dit heel simpel om te rekenen aangezien 1 Pk 0.7357 kW is (ja dat laatste heb ik even moeten opzoeken )quote:Op maandag 4 juni 2012 16:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ook maf dat er gesproken wordt over 540 pk. Bij een elektromotor.
Ja dat snap ik allemaal wel. Ik vond het gewoon (net als Migue) vreemd dat ze niet gewoon de kW gaven en desnoods de pk tussen haakjes.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Uit vorig topic:
[..]
Das toch heel simpel. Plaats het ding op een rollenbank, en kijk hoeveel vermogen het ding kan genereren. Gewone elektro motoren in de industrie worden dan wel uitgedrukt in kilo Watt, maar op de tagplaat van moderne motoren staat in 90% van de gevallen ook het vermogen in Pk. Eigenlijk is dit heel simpel om te rekenen aangezien 1 Pk 0.7357 kW is (ja dat laatste heb ik even moeten opzoeken )
Klinkt eigenlijk simpel voor iemand die in de elektro industrie werkt, maar kan me indenken dat het al wat minder te begrijpen is voor een leek.
Waterstof + elektriciteit? Denk niet dat dat wat wordt. Als waterstof al bruikbaar gemaakt kan worden kun je net zo goed de huidige techniek blijven gebruiken.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:39 schreef Migue het volgende:
Pk is sowieso een achterhaalde eenheid, kW is veel relevanter. De leek went uiteindelijk ook wel weer aan de kW aanduiding bij motoren, je ziet het toch al overal bij motorspecificaties staan.
Ik ben fan van de GreenGT, zoals ik dat van iedere relevante innovatie ben! Jammer dat de auto er zo oerlelijk uitziet, maar soms gaat ook bij mij functie voor vorm.
Nog twee weken, yes!
Ze gebruiken ook de huidige techniek. Alleen in plaats van accu's gebruiken ze waterstof in combinatie met een brandstofcel. Daardoor wordt het ook mogelijk om te tanken ipv complete accu's te verwisselen. Ik ben benieuwd of het wat gaat worden.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waterstof + elektriciteit? Denk niet dat dat wat wordt. Als waterstof al bruikbaar gemaakt kan worden kun je net zo goed de huidige techniek blijven gebruiken.
Ik bedoel de huidige motortechniek.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:41 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ze gebruiken ook de huidige techniek. Alleen in plaats van accu's gebruiken ze waterstof in combinatie met een brandstofcel. Daardoor wordt het ook mogelijk om te tanken ipv complete accu's te verwisselen. Ik ben benieuwd of het wat gaat worden.
We know dude, we know.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:44 schreef Alleskids het volgende:
rtl7 zend de 24 uur live uit, 24 uur lang, van zaterdag 14.30 tot zondag 15.15
quote:1 Capello/Kristensen/McNish (Audi R18 e-tron quattro), 3m 25.927s
2 Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro), 3m 26.468s
3 Dumas/Duval/Gené (Audi R18 ultra), 3m 26.561s
4 Wurz/Lapierre/Nakajima/Buemi (Toyota), 3m 27.204s
5 Davidson/Buemi/Sarrazin/Nakajima (Toyota), 3m 28.298s
6 Bonanomi/Jarvis (Audi R18 ultra), 3m 28.765s
7 Leventis/Watts/Kane (HPD-Honda), 3m 34.243s
8 Belicchi/Primat/Bleekemolen (Lola-Toyota), 3m 35.357s
9 Prost/Jani/Heidfeld (Lola-Toyota), 3m 36.876s
10 Ara/Minassian (Dome-Judd), 3m 37.149s
Over Toyota gesproken. Ze gaan met een elektrische auto deelnemen aan Pikes Peakquote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:32 schreef Waffle het volgende:
Het zal wel weer een mooie strijd worden tussen de audi's. Verwacht eigenlijk niet dat Toyota ook maar een kleine kans heeft.
quote:TOYOTA MOTORSPORT GmbH BRINGS ELECTRIC TECHNOLOGY TO PIKES PEAK
TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) will demonstrate its high-performance electric powertrain technology on one of North America’s most demanding motorsport events; the Pikes Peak International Hill Climb in Colorado on 8 July.
Last year TMG set a new electric lap record at the Nürburgring Nordschleife with the road-legal TMG EV P001 car, a record which still stands today.
TMG’s advanced electric and electronic department has spent the past months developing on an updated electric powertrain, which is more powerful and more durable than its predecessor.
That high-performance electric powertrain is the heart of the new TMG EV P002 car, which will compete at Pikes Peak as part of a project from Japanese company RK1 Inc. Multiple Japanese rally champion Fumio Nutahara will drive the car which features prominent branding from Yokohama.
Based on a Radical chassis, the TMG EV P002 has a predicted top speed of 240km/h in Pikes Peak configuration, with combined maximum power of 350kW from its two axial flux motors.
The hillclimb, which begins at an altitude of 2,800m and reaches the summit of 4,300m, is an ideal environment to showcase the strengths of an electric powertrain. TMG’s high-performance electric powertrain maintains full power despite the thin atmosphere at high altitude while delivering an impressive 900Nm of torque through its single-speed gearing.
The TMG EV P002 underwent a successful three-day testing session at the Paul Ricard circuit in southern France in May to verify car and powertrain performance.
top, ik zag dat audi ook iets gaat doen op http://www.audi-liveracing.com/desktop/index.jsp?l=en_US#quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:35 schreef Migue het volgende:
Audi.tv en Speed.tv heeft normaal ook altijd onboard beelden van de Corvettes wanneer er geen live uitzending op tv is. Mogelijk doet ook Toyota iets. Verder vooral twitter in de gaten houden, er zijn regelmatig teams die hun onboard camera live streamen.
quote:JRM Racing to stream debut Le Mans campaign live online
JRM Racing will stream its debut 24 Hours of Le Mans campaign live online on its website, www.jrm-group.com. JRM will contest its first Le Mans this year in the LMP1 class with David Brabham, Peter Dumbreck and Karun Chandhok.
Fans will be able to follow the progress of car #22 live throughout the 24 hours of racing from a camera mounted on the front of the team’s Honda HPD ARX-03a.
The camera will provide unparalleled access to the cut and thrust of the Le Mans field and the progress of the JRM Racing crew as it takes on the works and privateer teams of the field.
Interspersing the coverage will be live interviews from the pit lane to give a complete insight of JRM’s debut Le Mans 24 Hours race progress. A JRM Racing pit lane crew will be catching up with the drivers after each stint, the mechanics as they follow the race in the garage, plus following any news stories live from the pit wall with insights from chief engineer, Nigel Stepney, and team principal, James Rumsey.
Coverage will start immediately before the start of the race at 15:00hrs CET on Saturday 16 June and finish just after the conclusion of the race at 15:00hrs CET Sunday 17 June.
Fans should log onto the JRM website www.jrm-group.com and click on the portal for the live streaming.
The stream will also be shown on www.crash.net and www.speedhunters.com.
James Rumsey, JRM Racing team principal said, ‘Le Mans is one of the most thrilling races on the racing calendar. As well as racing cars in class, each lap the LMP1 cars will have to negotiate the traffic and deal with the potentially evolving track and weather conditions. Having an onboard camera tracking our progress will give fans a pretty unique insight of what it’s like to be in the hot seat, actually out on track. The addition of the live commentary will also keep viewers up to date on the overall progress of the race, with all the latest news from the team and our direct competitors.
‘Le Mans is a very special race and we are delighted we can give fans access all areas to see how we are progressing over the race. It’s our aim to finish our debut race and, where possible, to finish well – become part of the team as we try to achieve our goals.’
JRM Racing is the reigning FIA GT1 World champion and is owned by entrepreneur James Rumsey and led by the motor racing veteran Nigel Stepney. In 2011 JRM took the German pairing of Michael Krumm and Lucas Luhr to victory in the Championship using Nissan GT1 GT-Rs.
Nou, het is maar wat je een mooie strijd noemt.... Ik had toch liever weer Audi vs Peugeot gehad. Dit gaat zo goed als zeker een walk over van de audi´s worden, ik hoop dat ik positief verrast wordt.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:32 schreef Waffle het volgende:
Het zal wel weer een mooie strijd worden tussen de audi's. Verwacht eigenlijk niet dat Toyota ook maar een kleine kans heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |