abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 juni 2012 @ 16:19:52 #1
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_112429266


De belangrijkste race van het jaar, de 24 uren van Le Mans.

Dit jaar op 16 juni.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_112429345
Er staat nog 2011 in de TT.
To err is human, to forgive bovine.
  maandag 4 juni 2012 @ 16:22:45 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_112429400
Oeps :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_112429990
de winnaar:

Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_112431365
Ik vraag me af hoe ze dat waterstof ding gaan tanken. Ik kan me herinneren uit het formule zero tijdperk dat het tanken van waterstof nogal een redelijk gevaarlijke bezigheid was en ze daarom eigenlijk alleen complete tanks verwisselden ipv het echte tanken. Dat is in een 24h race natuurlijk geen optie.

Daarnaast moeten die brandstofcellen echt goed gekoeld worden. Ben benieuwd hoe dat gaat worden volgend jaar. Ben geen liefhebber van elektrische racewagens, maar juich dit soort innovaties toch wel aan. Als een dergelijke auto succes heeft in de autosport, dan is dat natuurlijk ook erg goed voor consumentenwagens. En een auto met een brandstofcel lijkt me heel wat praktischer dan een auto met accu's.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_112431440
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:35 schreef Spooky4u het volgende:
de winnaar:

[ afbeelding ]
Dat zal lastig worden, daar dit ruimteschip buiten mededinging meedoet. :)
Feel free to ignore my comments.
  maandag 4 juni 2012 @ 17:48:22 #7
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_112433174
Uit vorig topic:
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ook maf dat er gesproken wordt over 540 pk. Bij een elektromotor.
Das toch heel simpel. Plaats het ding op een rollenbank, en kijk hoeveel vermogen het ding kan genereren. Gewone elektro motoren in de industrie worden dan wel uitgedrukt in kilo Watt, maar op de tagplaat van moderne motoren staat in 90% van de gevallen ook het vermogen in Pk. Eigenlijk is dit heel simpel om te rekenen aangezien 1 Pk 0.7357 kW is (ja dat laatste heb ik even moeten opzoeken :@ )

Klinkt eigenlijk simpel voor iemand die in de elektro industrie werkt, maar kan me indenken dat het al wat minder te begrijpen is voor een leek.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 4 juni 2012 @ 21:39:40 #8
184465 Migue
Sensuele man
pi_112446299
Pk is sowieso een achterhaalde eenheid, kW is veel relevanter. De leek went uiteindelijk ook wel weer aan de kW aanduiding bij motoren, je ziet het toch al overal bij motorspecificaties staan.

Ik ben fan van de GreenGT, zoals ik dat van iedere relevante innovatie ben! Jammer dat de auto er zo oerlelijk uitziet, maar soms gaat ook bij mij functie voor vorm.

Nog twee weken, yes!
  maandag 4 juni 2012 @ 21:55:17 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_112447647
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Uit vorig topic:

[..]

Das toch heel simpel. Plaats het ding op een rollenbank, en kijk hoeveel vermogen het ding kan genereren. Gewone elektro motoren in de industrie worden dan wel uitgedrukt in kilo Watt, maar op de tagplaat van moderne motoren staat in 90% van de gevallen ook het vermogen in Pk. Eigenlijk is dit heel simpel om te rekenen aangezien 1 Pk 0.7357 kW is (ja dat laatste heb ik even moeten opzoeken :@ )

Klinkt eigenlijk simpel voor iemand die in de elektro industrie werkt, maar kan me indenken dat het al wat minder te begrijpen is voor een leek.
Ja dat snap ik allemaal wel. Ik vond het gewoon (net als Migue) vreemd dat ze niet gewoon de kW gaven en desnoods de pk tussen haakjes.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 4 juni 2012 @ 21:56:27 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_112447742
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:39 schreef Migue het volgende:
Pk is sowieso een achterhaalde eenheid, kW is veel relevanter. De leek went uiteindelijk ook wel weer aan de kW aanduiding bij motoren, je ziet het toch al overal bij motorspecificaties staan.

Ik ben fan van de GreenGT, zoals ik dat van iedere relevante innovatie ben! Jammer dat de auto er zo oerlelijk uitziet, maar soms gaat ook bij mij functie voor vorm.

Nog twee weken, yes!
Waterstof + elektriciteit? Denk niet dat dat wat wordt. Als waterstof al bruikbaar gemaakt kan worden kun je net zo goed de huidige techniek blijven gebruiken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_112452067
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waterstof + elektriciteit? Denk niet dat dat wat wordt. Als waterstof al bruikbaar gemaakt kan worden kun je net zo goed de huidige techniek blijven gebruiken.
Ze gebruiken ook de huidige techniek. Alleen in plaats van accu's gebruiken ze waterstof in combinatie met een brandstofcel. Daardoor wordt het ook mogelijk om te tanken ipv complete accu's te verwisselen. Ik ben benieuwd of het wat gaat worden.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  maandag 4 juni 2012 @ 22:48:19 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_112452751
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:41 schreef Waffle het volgende:

[..]

Ze gebruiken ook de huidige techniek. Alleen in plaats van accu's gebruiken ze waterstof in combinatie met een brandstofcel. Daardoor wordt het ook mogelijk om te tanken ipv complete accu's te verwisselen. Ik ben benieuwd of het wat gaat worden.
Ik bedoel de huidige motortechniek.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_112461434
Zijn er ook livestreams die alleen de onboard beelden van 1 auto uitzenden? Ik ga met vrienden er het hele weekend voor zitten en het leek ons wel tof om behalve de reguliere uitzending en de livetiming ook 1 (of meerdere) scherm(en) neer te zetten waarop we de race vanuit een auto kunnen volgen :)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 09:35:14 #14
184465 Migue
Sensuele man
pi_112464506
Audi.tv en Speed.tv heeft normaal ook altijd onboard beelden van de Corvettes wanneer er geen live uitzending op tv is. Mogelijk doet ook Toyota iets. Verder vooral twitter in de gaten houden, er zijn regelmatig teams die hun onboard camera live streamen.
pi_112619656
rtl7 zend de 24 uur live uit, 24 uur lang, van zaterdag 14.30 tot zondag 15.15
pi_112619895
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:44 schreef Alleskids het volgende:
rtl7 zend de 24 uur live uit, 24 uur lang, van zaterdag 14.30 tot zondag 15.15
We know dude, we know. :)
Feel free to ignore my comments.
pi_112622104
Test day 03/06/2012

quote:
1 Capello/Kristensen/McNish (Audi R18 e-tron quattro), 3m 25.927s
2 Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro), 3m 26.468s
3 Dumas/Duval/Gené (Audi R18 ultra), 3m 26.561s
4 Wurz/Lapierre/Nakajima/Buemi (Toyota), 3m 27.204s
5 Davidson/Buemi/Sarrazin/Nakajima (Toyota), 3m 28.298s
6 Bonanomi/Jarvis (Audi R18 ultra), 3m 28.765s
7 Leventis/Watts/Kane (HPD-Honda), 3m 34.243s
8 Belicchi/Primat/Bleekemolen (Lola-Toyota), 3m 35.357s
9 Prost/Jani/Heidfeld (Lola-Toyota), 3m 36.876s
10 Ara/Minassian (Dome-Judd), 3m 37.149s
Feel free to ignore my comments.
pi_112644854
Het zal wel weer een mooie strijd worden tussen de audi's. Verwacht eigenlijk niet dat Toyota ook maar een kleine kans heeft.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:37:46 #19
184465 Migue
Sensuele man
pi_112650597
JRM zendt ook een live video stream uit, al weet ik niet of dat onboardbeelden zijn of gewoon de FIAWEC.com stream, of iets anders, is.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 juni 2012 @ 23:30:21 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112679135
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 00:32 schreef Waffle het volgende:
Het zal wel weer een mooie strijd worden tussen de audi's. Verwacht eigenlijk niet dat Toyota ook maar een kleine kans heeft.
Over Toyota gesproken. Ze gaan met een elektrische auto deelnemen aan Pikes Peak
quote:
TOYOTA MOTORSPORT GmbH BRINGS ELECTRIC TECHNOLOGY TO PIKES PEAK

TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) will demonstrate its high-performance electric powertrain technology on one of North America’s most demanding motorsport events; the Pikes Peak International Hill Climb in Colorado on 8 July.

Last year TMG set a new electric lap record at the Nürburgring Nordschleife with the road-legal TMG EV P001 car, a record which still stands today.

TMG’s advanced electric and electronic department has spent the past months developing on an updated electric powertrain, which is more powerful and more durable than its predecessor.

That high-performance electric powertrain is the heart of the new TMG EV P002 car, which will compete at Pikes Peak as part of a project from Japanese company RK1 Inc. Multiple Japanese rally champion Fumio Nutahara will drive the car which features prominent branding from Yokohama.

Based on a Radical chassis, the TMG EV P002 has a predicted top speed of 240km/h in Pikes Peak configuration, with combined maximum power of 350kW from its two axial flux motors.

The hillclimb, which begins at an altitude of 2,800m and reaches the summit of 4,300m, is an ideal environment to showcase the strengths of an electric powertrain. TMG’s high-performance electric powertrain maintains full power despite the thin atmosphere at high altitude while delivering an impressive 900Nm of torque through its single-speed gearing.

The TMG EV P002 underwent a successful three-day testing session at the Paul Ricard circuit in southern France in May to verify car and powertrain performance.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_112733830
En we zijn er weer bij dit jaar! Donderdag vertrekken voor een weekend vol bier, vet vlees en vooral veel autosport! Zin an!!
pi_112796750
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 09:35 schreef Migue het volgende:
Audi.tv en Speed.tv heeft normaal ook altijd onboard beelden van de Corvettes wanneer er geen live uitzending op tv is. Mogelijk doet ook Toyota iets. Verder vooral twitter in de gaten houden, er zijn regelmatig teams die hun onboard camera live streamen.
top, ik zag dat audi ook iets gaat doen op http://www.audi-liveracing.com/desktop/index.jsp?l=en_US#
  dinsdag 12 juni 2012 @ 20:19:24 #23
184465 Migue
Sensuele man
pi_112803798
JRM zendt ook onboard beelden uit, met live interviews:

quote:
JRM Racing to stream debut Le Mans campaign live online


JRM Racing will stream its debut 24 Hours of Le Mans campaign live online on its website, www.jrm-group.com. JRM will contest its first Le Mans this year in the LMP1 class with David Brabham, Peter Dumbreck and Karun Chandhok.

Fans will be able to follow the progress of car #22 live throughout the 24 hours of racing from a camera mounted on the front of the team’s Honda HPD ARX-03a.

The camera will provide unparalleled access to the cut and thrust of the Le Mans field and the progress of the JRM Racing crew as it takes on the works and privateer teams of the field.

Interspersing the coverage will be live interviews from the pit lane to give a complete insight of JRM’s debut Le Mans 24 Hours race progress. A JRM Racing pit lane crew will be catching up with the drivers after each stint, the mechanics as they follow the race in the garage, plus following any news stories live from the pit wall with insights from chief engineer, Nigel Stepney, and team principal, James Rumsey.

Coverage will start immediately before the start of the race at 15:00hrs CET on Saturday 16 June and finish just after the conclusion of the race at 15:00hrs CET Sunday 17 June.

Fans should log onto the JRM website www.jrm-group.com and click on the portal for the live streaming.

The stream will also be shown on www.crash.net and www.speedhunters.com.

James Rumsey, JRM Racing team principal said, ‘Le Mans is one of the most thrilling races on the racing calendar. As well as racing cars in class, each lap the LMP1 cars will have to negotiate the traffic and deal with the potentially evolving track and weather conditions. Having an onboard camera tracking our progress will give fans a pretty unique insight of what it’s like to be in the hot seat, actually out on track. The addition of the live commentary will also keep viewers up to date on the overall progress of the race, with all the latest news from the team and our direct competitors.

‘Le Mans is a very special race and we are delighted we can give fans access all areas to see how we are progressing over the race. It’s our aim to finish our debut race and, where possible, to finish well – become part of the team as we try to achieve our goals.’

JRM Racing is the reigning FIA GT1 World champion and is owned by entrepreneur James Rumsey and led by the motor racing veteran Nigel Stepney. In 2011 JRM took the German pairing of Michael Krumm and Lucas Luhr to victory in the Championship using Nissan GT1 GT-Rs.
pi_112808239
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 00:32 schreef Waffle het volgende:
Het zal wel weer een mooie strijd worden tussen de audi's. Verwacht eigenlijk niet dat Toyota ook maar een kleine kans heeft.
Nou, het is maar wat je een mooie strijd noemt.... Ik had toch liever weer Audi vs Peugeot gehad. Dit gaat zo goed als zeker een walk over van de audi´s worden, ik hoop dat ik positief verrast wordt.
pi_112816310
Ik ben benieuwd hoe ze de 24 uur gaan uitzenden gaan ze de commentaar afwisselen tussen Kalff en Mol of zijn er nog een paar commentaren erbij? Ik vraag me ook af hoe ze het gaan doen met de reclame's.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')