abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 juni 2012 @ 23:23:47 #301
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_112867542
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 22:42 schreef Cool_Runner het volgende:
Even een beginnersvraag. Ik heb mijn oog laten vallen op een Cube Acid 2010 voor ¤450.

Zag er heel goed uit en prijs leek me redelijk. Heb er even op gezeten maar de maat van het frame ben ik nog niet zeker over. Een 20", ik ben 1,84m. Verkoper zei dat ie wel past.
Waar moet je op letten qua zitpostitie? Het voelt mij nog wat onwennig aan zo'n mountainbike.
Qua zadelpositie: zet een pedaal zo laag mogelijk (dus de crankarm verticaal naar beneden). Als je je hak dan op het pedaal zit, en je been strekt, weet je de hoogte van het zadel (ongeveer). Dit is punt 1. Als het zadel belachelijk laag staat, is er een kans dat het frame te groot is, en vice versa.

De rest van de posities is wat meer op gevoel. Sommige mensen vinden het fijn om diep te zitten, sommige juist niet, en dit geldt ook voor gestrekt zitten etc. Ik denk dat 1.84 voor een 20" gewoon goed is (heb ik ook ongeveer), maar dit verschilt per persoon en fiets. Het beste kun je proberen een aantal kilometers te testrijden, bij voorkeur op verschillende fietsen, zodat je een beetje kunt proberen wat jij het fijnst vindt.
26"
Fading slowly.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')