USA powerquote:De Republikeinse presidentskandidaat Mitt Romney heeft tijdens een toespraak aan veteranen beloofd dat hij een leger in stand zal houden dat 'met geen enkele vergelijkbare kracht, waar dan ook ter wereld' te vergelijken is.
Romney deed zijn uitspraken in San Diego op Memorial Day, de dag waarop Amerika zijn omgekomen militairen herdenkt. De toespraak van Romney stond dan ook officieel niet te boek als campagnebijeenkomst, maar de Republikein deed zijn best de verschillen tussen hem en president Barack Obama zo veel mogelijk uit te venten.
Romney waarschuwde voor het beeld dat Amerika steeds zwakker wordt. Volgens Romney moeten de Verenigde Staten het sterkste leger ter wereld hebben om oorlogen te winnen en om ze te voorkomen. Senator John McCain - de vorige Republikeinse presidentskandidaat en gedecoreerd oorlogsveteraan - noemde Romney 'volledig geschikt' om als hoogste legerleider op te treden.
Obama eerde vandaag in Washington de veteranen.
Romney is veel populairder onder veteranen dan Obama. Een peiling van Gallup laat zien dat 58 procent van de veteranen Romney steunt, tegenover slechts 34 procent Obama. Veteranen zijn een belangrijke groep kiezers in de Verenigde Staten, ze maken zo'n 13 procent van de bevolking uit.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ger-ter-wereld.dhtml
Zolang ze de sterkste, beste en modernste zijn op militair gebied.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:52 schreef Roellie80 het volgende:
13% is veteraan, OMFG
Hoe lang gaat de wereld nog zoveel vertrouwen houden in dat pauperland zeg
Wanneer China nou eindelijk een keer de dollar laten vallen dan is dat hele Amerika helemaal nergens meerquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:53 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Zolang ze de sterkste, beste en sterkste zijn op militair gebied.
Je weet wat de volgende stap dan is he...quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:51 schreef Hephaistos. het volgende:
En ondertussen aan alle kanten economisch voorbij gestreefd worden... Sta je dan, met je 800.000 nieuwste kruisraketten.
Chinaquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:53 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Wanneer China nou eindelijk een keer de dollar laten vallen dan is dat hele Amerika helemaal nergens meer
Ja daar heeft China zichzelf ook totaal niet mee. Al hun jarenlang gemaakte prullaria in dollars laten betalen die in 1 klap dan waardeloos zijn EN hun grootste afzetmarkt kwijtquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:53 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Wanneer China nou eindelijk een keer de dollar laten vallen dan is dat hele Amerika helemaal nergens meer
VS en China zijn idd heerlijk tot elkaar veroordeeld en dit alles ten koste van het armste continent ter wereld waar corrupte machthebbers visrechten en mijnrechten voor een nieuwe mercedes en twee thaise hoeren verkwanselen. Wat een wereld leven we toch inquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:55 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
China.
Verzonnen economische groei van tiental procenten per jaar. Enorme armoede onder de bevolking en volledig en compleet afhankelijk van de VS om hun hongerloon export-meuk aan de man te brengen.
Niet dat China daar op dit moment beter van word. Maar ze hebben genoeg dollars in kas om dat hele omhooggevallen usa op te kopen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja daar heeft China zichzelf ook totaal niet mee. Al hun jarenlang gemaakte prullaria in dollars laten betalen die in 1 klap dan waardeloos zijn EN hun grootste afzetmarkt kwijt
China. Waar men communistisch beweert te zijnquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:53 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Edit: Sterkste en beste ook haha. Stop eens met actiefilms serieus te nemen
Er is genoeg mis met de VS.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:57 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Niet dat China daar op dit moment beter van word. Maar ze hebben genoeg dollars in kas om dat hele omhooggevallen usa op te kopen.
En niet dat ik een China fan ben maar ik kost behoorlijk op die eindeloze USA propaganda/zelfverheerlijking. Jammer dat de nuchtere Hollanders hier zo voor vallen.
If you're not with us, you're against us.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:57 schreef Roellie80 het volgende:
En niet dat ik een China fan ben maar ik kost behoorlijk op die eindeloze USA propaganda/zelfverheerlijking. Jammer dat de nuchtere Hollanders hier zo voor vallen.
EN zit China met een hoop waardeloze T-Bills en zijn zij ook nergens meer.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:53 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Nee, maar daar ging het niet over. Het ging over het Oh-zo machtige grootste/sterkse allerbeste land Amerika natuurlijkquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
EN zit China met een hoop waardeloze T-Bills en zijn zij ook nergens meer.
Waarvan geen woord gelogen is.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:59 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Nee, maar daar ging het niet over. Het ging over het Oh-zo machtige grootste/sterkse allerbeste land Amerika natuurlijk
Ik wou eigenlijk stoppen met het afkraken van Amerika aangezien je het puur vanuit militair opzicht wil bekijken. Maar toen ging ik toch maar even kijken op wikipedia. En wat schetste mijn verbazingquote:Op woensdag 30 mei 2012 14:17 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Waarvan geen woord gelogen is.
Op militair gebied is de VS op afstand het sterkste land ter wereld. Dat heeft verder niets met sympathiek gelul te maken.
Dat er daarnaast veel zaken mis zijn op sociaal en economisch gebied is weer een andere discussie.
Fijn manquote:Op woensdag 30 mei 2012 14:23 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik wou eigenlijk stoppen met het afkraken van Amerika aangezien je het puur vanuit militair opzicht wil bekijken. Maar toen ging ik toch maar even kijken op wikipedia. En wat schetste mijn verbazing
Lijst van landen naar aantal militairen
1. China 7.024.000
2. Verenigde Staten 5.338.213
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |