abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:32:19 #1
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111746452
Ik had interesse in een leuke tussenwoning. Kale huur 500eu per maand. Contact opgenomen met de makelaar die de woning verhuurd en nu blijkt dat ik minimaal 2000euro bruto inkomen moet hebben per maand :( En dan staat er in de advertentie op Funda ook nog dat huurtoeslag mogelijk is voor die woning. Dan klopt er toch gewoon iets niet? Volgens de makelaar klopt alles wel, maar iemand met 2000euro bruto per maand zit op 24000euro bruto per jaar en heeft dan voor zover ik weet geen recht op toeslag.

Kan via woningstichting wel weer huren maar dan moet ik t/m juli wachten voor ik eindelijk een huis heb. En er is nu erge haast bij, dus ben nu telkens via makelaars op zoek naar een appartementje of kleine tussenwoning.

Ook heb ik het helemaal gehad met de woningstichting waarvan ik al eerder huurde. Wegens vochtproblemen/zwammen (waar alle bewoners in het hele blok last van hadden, paar maanden later zijn alle woningen ook gesloopt) in m`n woning heb ik m`n woning opgezegd en tijdelijk bij m`n vader gaan wonen. Bij woningstichting zeiden ze dat ze binnen 6 maanden wel een andere woning voor me zouden hebben, ben nu inmiddels bijna 3 jaar verder :( In de tussentijd wel samengewoond, maar woon inmiddels wegens relatiebreuk weer bij m`n vader in huis. Telkens weer contact gehad met woningstichting en kan nog tot en met juli gaan wachten :( Het is gewoon om gek van te worden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Wildervankstertje op 19-05-2012 17:37:48 ]
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:38:31 #2
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_111746682
Tjah, dat is vrij standaard met de huur via particulier of makelaar.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:41:09 #3
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111746767
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:38 schreef Civilian het volgende:
Tjah, dat is vrij standaard met de huur via particulier of makelaar.
Dat zou kunnen, maar dan horen ze toch niet in de advertentie te zetten dat er toeslag mogelijk is? Mensen met zo`n hoog inkomen hebben helemaal geen recht op toeslag.
pi_111747018
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:41 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar dan horen ze toch niet in de advertentie te zetten dat er toeslag mogelijk is? Mensen met zo`n hoog inkomen hebben helemaal geen recht op toeslag.
Klopt gewoon :)

http://www.belastingdiens(...)_ouder_jonger_dan_65

Uw rekenhuur is minimaal ¤ 215,50 en maximaal ¤ 664,66 per maand.
Het gezamenlijke inkomen is maximaal ¤ 29.900 per jaar.
U, uw partner en medebewoners hebben ieder niet meer dan ¤ 21.139 aan spaargeld en beleggingen. Voor alleenstaande ouders gelden extra regels.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:49:48 #5
375545 FunkyTown
Geniet nooit met mate
pi_111747083
Deze constructie zou mogelijk moeten zijn mits je aan de gestelde voorwaarden voor onderverhuur voldoe
pi_111747125
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:49 schreef FunkyTown het volgende:
Deze constructie zou mogelijk moeten zijn mits je aan de gestelde voorwaarden voor onderverhuur voldoe
Welke constructie ?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:57:17 #7
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_111747330
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:49 schreef FunkyTown het volgende:
Deze constructie zou mogelijk moeten zijn mits je aan de gestelde voorwaarden voor onderverhuur voldoe
Hoezo onderverhuur?
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 18:04:54 #8
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111747557
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:57 schreef Civilian het volgende:

[..]

Hoezo onderverhuur?
De woning die ik op het oog had wordt niet onderverhuurd. De makelaar die de woning in verhuur heeft is ook de eigenaar.

Heb inmiddels alweer wat anders op het ook wat wel kan met mijn inkomen. Ook via een makelaar. Deze makelaar heeft in 1 flatgebouw vrij veel woningen opgekocht en verhuurd ze nu.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 18:11:34 #9
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_111747812
Waarom heb je geen urgentie gekregen toen je vorige huurwoning gesloopt werd?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 18:15:34 #10
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111747925
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:11 schreef Nerys het volgende:
Waarom heb je geen urgentie gekregen toen je vorige huurwoning gesloopt werd?
Omdat toen ik eruit ging nog niet bekend was wanneer ze de boel gingen slopen, tenminste dat zeiden ze bij de woningstichting. Ik denk zelf dat dat een leugen was. Ze beweerden dat dat nog wel een jaar of 4 kon duren. Maar ongeveer 2 maanden nadat ik eruit ben gegaan zijn ze opeens wel begonnen met het uitplaatsen van alle anderen en die hebben dus meteen een andere woning gekregen. Maar ik ben uit mezelf weg gegaan dus geen recht op meteen een andere woning. Op mij na was er nog 1 gezin die in dezelfde situatie zat. Maar die konden particulier meteen een duurdere woning huren omdat ze 2 inkomens hadden.
pi_111749709
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:15 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Omdat toen ik eruit ging nog niet bekend was wanneer ze de boel gingen slopen, tenminste dat zeiden ze bij de woningstichting. Ik denk zelf dat dat een leugen was. Ze beweerden dat dat nog wel een jaar of 4 kon duren. Maar ongeveer 2 maanden nadat ik eruit ben gegaan zijn ze opeens wel begonnen met het uitplaatsen van alle anderen en die hebben dus meteen een andere woning gekregen. Maar ik ben uit mezelf weg gegaan dus geen recht op meteen een andere woning. Op mij na was er nog 1 gezin die in dezelfde situatie zat. Maar die konden particulier meteen een duurdere woning huren omdat ze 2 inkomens hadden.
Dus je heb gewoon je huur opgezegd, en dus nergens recht op.
Dat ze na jouw vertrek besluiten om de boel versneld te slopen zegt niets, wie weet vonden ze de woning die jij achterliet inderdaad te erg om te verhuren en hebben ze andere conclusies getrokken.

Pas op het moment dat de ws besluit om te gaan slopen hebben zittende huurders recht op vervangende woning, dit recht is op jouw totaal niet van toepassing, dat het zuur is, is begrijpelijk maar het was je eigen keuze om uit dat huis te vertrekken voordat er iets geregeld werd, en nu mag je aansluiten.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 19:15:00 #12
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111749850
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:11 schreef klipper het volgende:

[..]

Dus je heb gewoon je huur opgezegd, en dus nergens recht op.
Dat ze na jouw vertrek besluiten om de boel versneld te slopen zegt niets, wie weet vonden ze de woning die jij achterliet inderdaad te erg om te verhuren en hebben ze andere conclusies getrokken.

Pas op het moment dat de ws besluit om te gaan slopen hebben zittende huurders recht op vervangende woning, dit recht is op jouw totaal niet van toepassing, dat het zuur is, is begrijpelijk maar het was je eigen keuze om uit dat huis te vertrekken voordat er iets geregeld werd, en nu mag je aansluiten.
Toen ik net in de woning kwam en m`n huurcontract tekende stond er in het contract dat de woning op sloopnominatie stond voor 2007/2008. Maar toen is er dus nog niks gesloopt, tenminste niet het rijtje waar ik woonde. Wel de andere 3 rijtjes van hetzelfde type woning.

Ze zeiden toen ik de boel leeg had en er iemand kwam voor eindcontrole dat de woning gewoon weer verhuurd ging worden. Denk dat ze gewoon de mensen voor hebben gelogen zodat ze geen verhuiskostenvergoeding hoefden te betalen. Scheelt hun toch weer 5500euro per gezin.
pi_111751153
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:15 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Toen ik net in de woning kwam en m`n huurcontract tekende stond er in het contract dat de woning op sloopnominatie stond voor 2007/2008. Maar toen is er dus nog niks gesloopt, tenminste niet het rijtje waar ik woonde. Wel de andere 3 rijtjes van hetzelfde type woning.

Ze zeiden toen ik de boel leeg had en er iemand kwam voor eindcontrole dat de woning gewoon weer verhuurd ging worden. Denk dat ze gewoon de mensen voor hebben gelogen zodat ze geen verhuiskostenvergoeding hoefden te betalen. Scheelt hun toch weer 5500euro per gezin.
Al hadden ze op dat moment tegen jou gezegd dat ze gingen slopen, dan nog had je geen recht op een andere woning of verhuiskostenvergoeding.
pi_111751635
De meeste makelaars vragen een bruto maandloon van 4-5 keer de huur.
Succes.. Juli is nog best snel, hier zijn de wachtlijsten ca 3 jaar. Maar ik hoop voor je dat je al eerder iets vindt.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 20:02:41 #15
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111751872
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:57 schreef poemojn het volgende:
De meeste makelaars vragen een bruto maandloon van 4-5 keer de huur.
Succes.. Juli is nog best snel, hier zijn de wachtlijsten ca 3 jaar. Maar ik hoop voor je dat je al eerder iets vindt.
Ik sta al bijna 4 jaar op de wachtlijst. Voordat ik weer bij m`n vader ging wonen had ik me al weer in laten schrijven voor een andere woning omdat ik telkens ziek was.
pi_111761345
Blijkbaar niet veel ervaring met de particuliere verhuurmarkt? Dit is geen absurd hoge inkomenseis, is volkomen normaal. Aantal jaar geleden wilde de verhuurders vaak 3x de huur aan inkomen zien. Met crisis en dergelijke willen de verhuurders ook minder risico nemen en is dit 4x geworden.

En zo te horen mag je blij zijn dat de woningstichting jou per juli iets kan aanbieden. Meeste mensen mogen er een paar jaartjes meer op wachten als ze vrijwillig weg zijn gegaan. En tot juli wachten? Kom op, dat is slechts 1,5e maand.

Bizar ook dat jij in plaats van 1,5e maand wachten liever naar een dure particuliere woning gaat dan een goedkope sociale huurwoning. Dan ben je echt honderden euro's per jaar meer kwijt.
  zondag 20 mei 2012 @ 06:49:38 #17
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111772759
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 22:58 schreef jroz het volgende:
Blijkbaar niet veel ervaring met de particuliere verhuurmarkt? Dit is geen absurd hoge inkomenseis, is volkomen normaal. Aantal jaar geleden wilde de verhuurders vaak 3x de huur aan inkomen zien. Met crisis en dergelijke willen de verhuurders ook minder risico nemen en is dit 4x geworden.

En zo te horen mag je blij zijn dat de woningstichting jou per juli iets kan aanbieden. Meeste mensen mogen er een paar jaartjes meer op wachten als ze vrijwillig weg zijn gegaan. En tot juli wachten? Kom op, dat is slechts 1,5e maand.

Bizar ook dat jij in plaats van 1,5e maand wachten liever naar een dure particuliere woning gaat dan een goedkope sociale huurwoning. Dan ben je echt honderden euro's per jaar meer kwijt.
Zoals ik al zei: Ik sta al 4 jaar ingeschreven. En de particuliere woningen die ik tegenkom op funda verschillen met de huurprijs nauwelijks met die van de woningstichting. Woningstichting heeft veel goedkope woningen laten slopen de afgelopen jaren en dure van tussen de 550eu en 600eu per maand weer laten bouwen.

Ben er inmiddels achter dat er een flat is waarin appartementen zitten die ik wel kan huren via een makelaar en dan ben ik goedkoper uit per maand dan bij de woningstichting. Daar zijn meerdere woningen leeg momenteel dus ik breng morgen een bezoekje aan de makelaar.

Dat ik er zo`n haast mee heb is omdat mijn WW uitkering begin juni stopt. Zoals het er nu naar uit ziet kan ik dan meteen terug naar mijn oude werkgever maar dat kunnen ze me niet 100% garanderen. Ik solliciteer dagelijks en hoop dat ik snel aan het werk kan maar als dat niet gebeurd zit ik per begin juni zonder inkomen en recht op bijstand heb ik niet omdat ik bij m`n vader woon. Daar is namelijk een nieuwe wet voor gekomen dit jaar. En mijn vader wil mij niet financieel onderhouden, dat zou dus betekenen dat als ik niet heel snel een woning heb dat ik dan m`n verzekeringen niet meer kan betalen en dus in de schulden kom, wat ik dus niet wil. Vandaar dat ik dus gewoon binnen een paar weken woonruimte moet hebben.
pi_111772855
4 a 5 x de huur als inkomen is vrij normaal. Zeker in de vrije sector.
Ik moest zelfs voor mijn corporatiewoning destijds 5 x de huur verdienen (2150 euro in 2008). Hoe ze dat dan met bijstandstrekkers doen is me een raadsel.
  zondag 20 mei 2012 @ 08:14:03 #19
285174 Evienne
never odd or even
pi_111772908
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 06:49 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]
... als dat niet gebeurd zit ik per begin juni zonder inkomen en recht op bijstand heb ik niet omdat ik bij m`n vader woon. Daar is namelijk een nieuwe wet voor gekomen dit jaar.
Vraag dit bij je gemeente even goed na! De kunduz-coalitie wil de huishoudtoets weer schrappen dus veel gemeentes hebben de procedures die ze in gang hadden gezet, alweer bevroren.

Daarbij zou de huishoudtoets in juli ingaan, dus mocht je nog bij je vader wonen, zit je een week of wat, hooguit een maandje zonder geld, dat is wel te overleven als je thuis goed mee kan eten. Zodra je de sleutel van je sociale huurwoning in juli krijgt, kun je alsnog gewoon een bijstandsuitkering aanvragen indien je niet weer aan het werk bent.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zondag 20 mei 2012 @ 08:32:59 #20
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111772972
quote:
7s.gif Op zondag 20 mei 2012 08:14 schreef Evienne het volgende:

[..]

Vraag dit bij je gemeente even goed na! De kunduz-coalitie wil de huishoudtoets weer schrappen dus veel gemeentes hebben de procedures die ze in gang hadden gezet, alweer bevroren.

Daarbij zou de huishoudtoets in juli ingaan, dus mocht je nog bij je vader wonen, zit je een week of wat, hooguit een maandje zonder geld, dat is wel te overleven als je thuis goed mee kan eten. Zodra je de sleutel van je sociale huurwoning in juli krijgt, kun je alsnog gewoon een bijstandsuitkering aanvragen indien je niet weer aan het werk bent.
Dan kan ik voor juni dus nog wel bijstand aanvragen want per 4 juni stopt mijn ww. Ik had gebeld met de sociale dienst en de vrouw die ik aan de telefoon had zei dat die nieuwe wet 1 juli in gaat. Maar ik vraag het morgen gewoon aan via www.werk.nl nee heb ik, ja kan ik krijgen. Ik heb wel mazzel dat de belastingteruggave van 2011 eraan zit te komen, helemaal zonder geld kom ik niet te zitten. Al wil ik het grootste deel van die teruggave gebruiken voor spullen voor in m`n huisje.
  zondag 20 mei 2012 @ 09:08:30 #21
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_111773183
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 06:49 schreef Wildervankstertje het volgende:
Dat ik er zo`n haast mee heb is omdat mijn WW uitkering begin juni stopt. Zoals het er nu naar uit ziet kan ik dan meteen terug naar mijn oude werkgever maar dat kunnen ze me niet 100% garanderen. Ik solliciteer dagelijks en hoop dat ik snel aan het werk kan maar als dat niet gebeurd zit ik per begin juni zonder inkomen
En dit is nou een reden waarom ze willen dat je 4 of 5x de huur qua bruto salaris verdiend. Zij zouden jou dit appartement nu verhuren met een kale huur van 500 euro, en over een paar maand zit je in de bijstand en kun je het niet meer betalen. Niet meer dan logisch dat ze zulke (niet zo gekke) eisen stellen.

Hou voor jezelf in de gaten dat je ongeveer een derde van je salaris/inkomsten kunt 'verwonen'. Als je dus 2000 bruto verdiend, zit je op zo'n 1400 a 1500 netto, kun je precies een derde van je inkomsten besteden aan de woninghuur.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  zondag 20 mei 2012 @ 09:15:16 #22
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111773236
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 09:08 schreef Sandyman het volgende:

[..]

En dit is nou een reden waarom ze willen dat je 4 of 5x de huur qua bruto salaris verdiend. Zij zouden jou dit appartement nu verhuren met een kale huur van 500 euro, en over een paar maand zit je in de bijstand en kun je het niet meer betalen. Niet meer dan logisch dat ze zulke (niet zo gekke) eisen stellen.

Hou voor jezelf in de gaten dat je ongeveer een derde van je salaris/inkomsten kunt 'verwonen'. Als je dus 2000 bruto verdiend, zit je op zo'n 1400 a 1500 netto, kun je precies een derde van je inkomsten besteden aan de woninghuur.
Ooit van huurtoeslag gehoord? De toeslaggrens ligt tegenwoordig vrij hoog. Maximale huur per maand is ¤ 664,66 om in aanmerking te komen voor toeslag.
  zondag 20 mei 2012 @ 09:16:57 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111773247
Verhuurder wil geen sloebers in zijn woning
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 mei 2012 @ 09:21:28 #24
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111773283
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Verhuurder wil geen sloebers in zijn woning
Wat versta jij onder sloebers? Toen ik net op mezelf woonde (ik was 20) zat ik helaas ook in de bijstand. Had een inkomen van net 650 per maand omdat ik jonger dan 21 was. Huurde toen een woning van 315euro per maand en gas/water/elektra/kabeltv kwam er dus nog overheen, kreeg 100eu toeslag per maand en had nooit financiële problemen. De 1 kan goed met geld omgaan, de ander niet.
  zondag 20 mei 2012 @ 09:26:04 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111773324
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 09:15 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ooit van huurtoeslag gehoord? De toeslaggrens ligt tegenwoordig vrij hoog. Maximale huur per maand is ¤ 664,66 om in aanmerking te komen voor toeslag.
Leuk, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de particuliere verhuurder geen inkomenseisen mag hebben.
Ongeacht de hoogte van de huur wil hij gewoon de garantie dat hij de huur probleemloos kan ontvangen.
Zelfs als er loonbeslag nodig zou zijn dan kan dat voor de volledige huur als die huur een kwart van het inkomen is, waar het nogal een probleem wordt als iemand bijstand heeft en 632 huur moet betalen.

Een sociale verhuurder heeft wat meer ruimte om dat soort ellende op te vangen, een particuliere verhuurder heeft soms maar een of twee woningen in de verhuur, en heeft wel een probleem als de huur niet binnenkomt, dus hij stelt eisen aan het inkomen van degene die de huur moet betalen, lijkt me logisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 mei 2012 @ 09:27:02 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111773331
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 09:21 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Wat versta jij onder sloebers? Toen ik net op mezelf woonde (ik was 20) zat ik helaas ook in de bijstand. Had een inkomen van net 650 per maand omdat ik jonger dan 21 was. Huurde toen een woning van 315euro per maand en gas/water/elektra/kabeltv kwam er dus nog overheen, kreeg 100eu toeslag per maand en had nooit financiële problemen. De 1 kan goed met geld omgaan, de ander niet.
Mensen met een laag inkomen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_111773619
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 09:21 schreef Wildervankstertje het volgende:
Toen ik net op mezelf woonde (ik was 20) zat ik helaas ook in de bijstand. Had een inkomen van net 650 per maand omdat ik jonger dan 21 was. Huurde toen een woning van 315euro per maand en gas/water/elektra/kabeltv kwam er dus nog overheen, kreeg 100eu toeslag per maand en had nooit financiële problemen. De 1 kan goed met geld omgaan, de ander niet.
Da's dus het hele eiereneten, kan je je uitgaven op orde brengen en houden.

Alles wat abonnement/verzekering is/heet, is verdacht en dient kritisch beschouwd te worden:

1. Mobiel -> naar prepaid.
2. Kranten/tijdschriftenabonnement -> opzeggen
3. Verzekeringen: -> de goedkoopste uitzoeken en jaarlijks switchen
4. Gas/El. -> idem.

Kleding incidenteel. Eten/drinken - 5¤ p.p.p.d. Klaar. Heb zo in m'n studentenkamer overleeft en het prima naar m'n zin gehad.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 20 mei 2012 @ 10:05:17 #28
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111773710
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 09:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Da's dus het hele eiereneten, kan je je uitgaven op orde brengen en houden.

Alles wat abonnement/verzekering is/heet, is verdacht en dient kritisch beschouwd te worden:

1. Mobiel -> naar prepaid.
2. Kranten/tijdschriftenabonnement -> opzeggen
3. Verzekeringen: -> de goedkoopste uitzoeken en jaarlijks switchen
4. Gas/El. -> idem.

Kleding incidenteel. Eten/drinken - 5¤ p.p.p.d. Klaar. Heb zo in m'n studentenkamer overleeft en het prima naar m'n zin gehad.
Ik had gewoon een tussenwoning :D Maar het was wel te doen met weinig geld. Telefoonabbo had ik al niet, verder ook nergens abonnementen. Gas/water/elektra was ik ook zuinig mee, 10 minuten douchen in plaats van een half uur, niet onnodig voor kleine beetjes was de wasmachine aan. En als ik bijvoorbeeld macaroni of nasi maakte dan meteen voor 2 dagen. Verder in supermarkten altijd op de aanbiedingen letten. Dat deed ik trouwens toen ik ging werken nog steeds, was daaraan gewend.
  zondag 20 mei 2012 @ 10:08:17 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111773758
Om te beginnen kan iemand natuurlijk ook een huurwoning zoeken waarvoor hij geen huurtoeslag nodig heeft natuurlijk...

Je hoeft niet in de buurt van de huurtoeslaggrens te zoeken omdat je toch wel huurtoeslag krijgt.

Bij een hoop sociale verhuurders kom je ook niet voor zo'n dure woning in aanmerking als je inkomen niet hoog genoeg is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage zondag 20 mei 2012 @ 10:08:33 #30
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_111773762
Die eis valt nog mee. 5x kale huur = bruto inkomen is normaal. Je wordt dus nog 20% gematst.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 20 mei 2012 @ 10:18:15 #31
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111773899
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 10:08 schreef Leandra het volgende:
Om te beginnen kan iemand natuurlijk ook een huurwoning zoeken waarvoor hij geen huurtoeslag nodig heeft natuurlijk...

Je hoeft niet in de buurt van de huurtoeslaggrens te zoeken omdat je toch wel huurtoeslag krijgt.

Bij een hoop sociale verhuurders kom je ook niet voor zo'n dure woning in aanmerking als je inkomen niet hoog genoeg is.
Dan zou ik een woning moeten hebben onder de 300 euro per maand en die zijn er bijna niet meer. Had een aantal jaren geleden een benedenwoning waar ik maar 185 kale huur voor moest betalen. Maar wegens een buurvrouw die nogal veel geluidsoverlast veroorzaakte elke nacht ben ik toen verhuist. Anders had ik nu nog steeds wel in die goedkope woning gewoond.
  zondag 20 mei 2012 @ 10:21:54 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111773937
Tussen onder de 300 en boven de 500 zit wel een heleboel ruimte, ik snap sowieso niet waarom je je dan niet op de goedkopere woningen richt, maar juist op het 500+ segment.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 mei 2012 @ 10:22:33 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111773947
Maar goed, ik zou eens een advocaat een brief laten schrijven aan de woonstichting.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 mei 2012 @ 10:25:17 #34
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111773979
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 10:21 schreef Leandra het volgende:
Tussen onder de 300 en boven de 500 zit wel een heleboel ruimte, ik snap sowieso niet waarom je je dan niet op de goedkopere woningen richt, maar juist op het 500+ segment.
Omdat onder de 500euro hier in de buurt heel moeilijk is, die zijn er gewoon bijna niet meer. Zijn bijna allemaal gesloopt. En de woningen van die prijs die er nog wel zijn hier in de buurt daar ben ik te oud voor :(

Ik blijf wel naar wat goedkoops zoeken maar de kans dat het gaat lukken om dat te vinden is heel klein.
  zondag 20 mei 2012 @ 10:30:55 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111774056
Misschien je eisen wat bijstellen, een tussenwoning via een makelaar die 500 kost, minimaal 2000 bruto inkomen moet hebben en subsidiabel is, heeft simpelweg een meerpersoonshuishouden als doelgroep, ik zou niet weten waarom je als alleenstaande een tussenwoning moet hebben die je niet kunt betalen. Een flatje kan ook prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 mei 2012 @ 10:37:13 #36
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111774163
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 10:30 schreef Leandra het volgende:
Misschien je eisen wat bijstellen, een tussenwoning via een makelaar die 500 kost, minimaal 2000 bruto inkomen moet hebben en subsidiabel is, heeft simpelweg een meerpersoonshuishouden als doelgroep, ik zou niet weten waarom je als alleenstaande een tussenwoning moet hebben die je niet kunt betalen. Een flatje kan ook prima.
Het liefst zou ik ook een flatje willen hebben omdat ik het liefst een woning zonder tuin heb maar de flats hier in de omgeving zijn net zo duur en vaak zelfs nog duurder omdat er vaak hoge servicekosten (gemiddels 117euro) bij komen. Die tussenwoning waar ik interesse in had is trouwens geen 1gezinswoning maar een kleine tussenwoning voor 1/2 personen.
pi_111774455
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 06:49 schreef Wildervankstertje het volgende:

Zoals ik al zei: Ik sta al 4 jaar ingeschreven. En de particuliere woningen die ik tegenkom op funda verschillen met de huurprijs nauwelijks met die van de woningstichting. Woningstichting heeft veel goedkope woningen laten slopen de afgelopen jaren en dure van tussen de 550eu en 600eu per maand weer laten bouwen.

Dat heet "sociale woningbouw" :?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 20 mei 2012 @ 11:00:11 #38
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111774572
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 10:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat heet "sociale woningbouw" :?
Ze kunnen het beter asociale woningbouw noemen. Woningstichting hier in de gemeente gaat een nieuwe portiekflat bouwen met woningen in de sociale sector stond er in de krant. Maar blijkt dat die woningen 560eu per maand gaan kosten, dat is tegenwoordig dus sociaal. Portiekflats (waar niks aan mankeerde) van 280eu per maand slopen en nieuwbouw er weer neerzetten waarvoor ze dubbel zoveel huur vragen.
  zondag 20 mei 2012 @ 11:13:18 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111774798
Niet alle sociale woningbouw heeft dezelfde doelgroep, en ook binnen de de inkomensgrenzen van de sociale woningbouw zijn er groepen waarvoor een huur van 600 per maand een normale huur is, en waarvoor die 280 een absurd lage huur was.
Een alleenstaande met een inkomen net onder modaal bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 mei 2012 @ 11:19:15 #40
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111774913
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:13 schreef Leandra het volgende:
Niet alle sociale woningbouw heeft dezelfde doelgroep, en ook binnen de de inkomensgrenzen van de sociale woningbouw zijn er groepen waarvoor een huur van 600 per maand een normale huur is, en waarvoor die 280 een absurd lage huur was.
Een alleenstaande met een inkomen net onder modaal bijvoorbeeld.
Hier in de omgeving heb ik niet veel keuze wat woningstichtingen betreft, er is er hier in de gemeente maar 1 en die werkt met een lotingsysteem waar ik al jaren mee bezig ben.

In Hoogezand waar ik graag weer naar terug wil werken ze gelukkig met punten, degene die het langst ingeschreven staat heeft als eerste een woning. Maar daar gaan ze ook weer heel veel slopen de komende tijd dus mensen uit die sloopwoningen gaan voor. Maar daar moet ik dus tot juli wachten en het is dan nog maar de vraag of ik een goedkope woning krijg of toch een dure. Is allemaal afwachten.
  zondag 20 mei 2012 @ 11:21:36 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111774966
Is Emmen e.o. geen optie, als je daar weer gaat werken?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 20 mei 2012 @ 11:24:29 #42
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111775013
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Is Emmen e.o. geen optie, als je daar weer gaat werken?
Nee, als ik me daar laat inschrijven voor een woning dan kan ik jaren wachten tot ik iets heb. En tegen die tijd werk ik er waarschijnlijk al niet meer. Werk namelijk via uitzendbureau. Telkens een tijd aan het werk en dan weer 6 maanden weg. Ik kom oorspronkelijk uit Hoogezand en daar wil ik graag naar terug, en het is de gemeente waar ik het snelste aan een woning kan komen.
pi_111775965
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 09:15 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ooit van huurtoeslag gehoord? De toeslaggrens ligt tegenwoordig vrij hoog. Maximale huur per maand is ¤ 664,66 om in aanmerking te komen voor toeslag.
En wat denk je dat de maximale huurtoeslag is dan?
Je mag blij zijn met zo'n ¤238 , tel daar je bijstandsuitkering van zo'n ¤622 bij op en je zit op ¤860, trek daar je huur vanaf en je houd zo'n ¤360 over voor eten, kleding, energie, verzekering, enz.
Zorgtoeslag heb je natuurlijk ook recht op, maar dat dekt dan nog niet de volledige kostprijs.

Nee het is niet meer dan terecht dat ze dat eisen, jdx kan er volledig over mee praten.
  zondag 20 mei 2012 @ 12:28:54 #44
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111776717
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:03 schreef klipper het volgende:

[..]

En wat denk je dat de maximale huurtoeslag is dan?
Je mag blij zijn met zo'n ¤238 , tel daar je bijstandsuitkering van zo'n ¤622 bij op en je zit op ¤860, trek daar je huur vanaf en je houd zo'n ¤360 over voor eten, kleding, energie, verzekering, enz.
Zorgtoeslag heb je natuurlijk ook recht op, maar dat dekt dan nog niet de volledige kostprijs.

Nee het is niet meer dan terecht dat ze dat eisen, jdx kan er volledig over mee praten.
622eu bijstand? Dat is standaard voor iemand die inwonend is bij ouders en ouder is dan 21. Als je uitwonend bent krijg je er nog extra toeslag voor uitwonend overheen en kom je op ongeveer 900eu uit. Weet er alles van, zelf meegemaakt namelijk.

Al vind ik 622 voor een inwonende ook vreemd. 3 jaar geleden toen ik net weer bij m`n vader kwam wonen kreeg ik van de sociale dienst 671eu per maand. Daarvoor woonde ik dus alleen en kreeg ik ongeveer 900. Misschien dat die toeslagen per gemeente verschillen? Dat weet ik verder ook niet, ik ga uit van wat ik in de gemeenten Hoogezand-Sappemeer en Veendam kreeg.
  zondag 20 mei 2012 @ 12:33:26 #45
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_111776874
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:57 schreef poemojn het volgende:
De meeste makelaars vragen een bruto maandloon van 4-5 keer de huur.
Succes.. Juli is nog best snel, hier zijn de wachtlijsten ca 3 jaar. Maar ik hoop voor je dat je al eerder iets vindt.
Particulier een wachtlijst van 3 jaar? En 4/5 keer de huur? Dan heb ik geluk schijnbaar, ik heb in het centrum van Utrecht letterlijk binnen een week een andere woning gevonden particulier. 850 incl. en volgens mij was de eis iets van 2400 bruto. Ik was wel gelijk 2500 euro verder voor een maand huur, een maand borg en een maand bemiddelingskosten + 20% btw :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_111777641
Je zou misschien nog met de makelaar om tafel kunnen gaan om hem te overtuigen dat je met jouw inkomen die 500 euro huur maandelijks kunt ophoesten (bijv. met bankafschriften van afgelopen jaren als bewijs of een dikke spaarrekening). Al werkt het feit dat je nu een uitkering hebt niet in je voordeel. Kan me goed voorstellen dat ze liever een huurder nemen die wel genoeg verdient en vast werk heeft.

Moet verder ook zeggen dat die inkomenseisen niet eens zo gek zijn. Woon zelf in een duurdere woning en zit boven de inkomenseis, maar als ik daar precies op zat zou ik met mn andere vaste kosten niet veel overhouden. Veel ruimte voor financiele tegenslagen is er dan niet en daarom hebben ze ook die inkomenseis.
pi_111780281
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:28 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

622eu bijstand? Dat is standaard voor iemand die inwonend is bij ouders en ouder is dan 21. Als je uitwonend bent krijg je er nog extra toeslag voor uitwonend overheen en kom je op ongeveer 900eu uit. Weet er alles van, zelf meegemaakt namelijk.

Al vind ik 622 voor een inwonende ook vreemd. 3 jaar geleden toen ik net weer bij m`n vader kwam wonen kreeg ik van de sociale dienst 671eu per maand. Daarvoor woonde ik dus alleen en kreeg ik ongeveer 900. Misschien dat die toeslagen per gemeente verschillen? Dat weet ik verder ook niet, ik ga uit van wat ik in de gemeenten Hoogezand-Sappemeer en Veendam kreeg.
Zolang je thuis woont heb je geen recht op de aanvulling, maar voor het overige heb je gelijk.
Die aanvulling zouden ze van mij mogen afschaffen, ik heb liever dat ze allen bij elkaar wonen dan allemaal apart, dat scheelt gewoon lekker veel geld.
  zondag 20 mei 2012 @ 14:20:50 #48
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111780690
quote:
5s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:33 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Particulier een wachtlijst van 3 jaar? En 4/5 keer de huur? Dan heb ik geluk schijnbaar, ik heb in het centrum van Utrecht letterlijk binnen een week een andere woning gevonden particulier. 850 incl. en volgens mij was de eis iets van 2400 bruto. Ik was wel gelijk 2500 euro verder voor een maand huur, een maand borg en een maand bemiddelingskosten + 20% btw :')
Is wacht niet op een woning van een particulier maar op een woning van een woningstichting. Maar ik kijk ook op Funda naar woningen via makelaars. Al heb ik liever een woning van een woningstichting omdat er dan geen inschrijfkosten/borg betaald hoeft te worden.
  zondag 20 mei 2012 @ 15:08:35 #49
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_111782937
Tja, woningstichtingen en wachtlijsten, overal een vervelend item. De woningstichting hier hanteerd een wachtlijst van 4,5 jaar. ( De Volmacht ) Ook zijn zij van mening dat een alleenstaande niet thuishoort in een gezinswoning.

Destijds stond ik ook ingeschreven, ik zou dan alleen in aanmerking komen voor een kleine woning,
zo eentje waar vaak jongeren in bivakkeren. Mij niet gezien, ik heb dan ook bedankt voor de eer.
Inmiddels huur ik alweer drie jaar in de vrije sector, het wel iets duurder, maar goed te doen.
Inkomens-eis is 4 keer de maandhuur, tevens een bankgarantie van 2 keer de maandhuur.

In deze economisch zware tijden vind ik het niet meer dan terecht dat zulke voorwaarden worden gesteld.
Een ieder wil graag zijn geld ontvangen, ook een verhuurder.

Tegen de TS wil ik dan ook zeggen, ga actief solliciteren, niet vanachter je computertje, maar ga bij de bedrijven langs. Zo toon je de juiste houding.
Succes!
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_111783346
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:32 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik had interesse in een leuke tussenwoning. Kale huur 500eu per maand. Contact opgenomen met de makelaar die de woning verhuurd en nu blijkt dat ik minimaal 2000euro bruto inkomen moet hebben per maand :
Als het daadwerkelijk om het bruto-salaris gaat, vind ik het zeker geen absurde eis. Vaak zie ik dat soort woningen waarin 4-4,5 x de huur aan netto-salaris wordt gevraagd.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 20 mei 2012 @ 15:22:08 #51
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111783535
quote:
10s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:08 schreef cvboer het volgende:
Tja, woningstichtingen en wachtlijsten, overal een vervelend item. De woningstichting hier hanteerd een wachtlijst van 4,5 jaar. ( De Volmacht ) Ook zijn zij van mening dat een alleenstaande niet thuishoort in een gezinswoning.

Destijds stond ik ook ingeschreven, ik zou dan alleen in aanmerking komen voor een kleine woning,
zo eentje waar vaak jongeren in bivakkeren. Mij niet gezien, ik heb dan ook bedankt voor de eer.
Inmiddels huur ik alweer drie jaar in de vrije sector, het wel iets duurder, maar goed te doen.
Inkomens-eis is 4 keer de maandhuur, tevens een bankgarantie van 2 keer de maandhuur.

In deze economisch zware tijden vind ik het niet meer dan terecht dat zulke voorwaarden worden gesteld.
Een ieder wil graag zijn geld ontvangen, ook een verhuurder.

Tegen de TS wil ik dan ook zeggen, ga actief solliciteren, niet vanachter je computertje, maar ga bij de bedrijven langs. Zo toon je de juiste houding.
Succes!
Ik ben 27 en ik wil juist graag een klein huisje. Liefst gewoon een simpel flatje met 1 of 2 slaapkamers. Heb in een hele kleine duplexwoning gewoont. Woonkamer van 5x3M, 1 slaapkamer, wc+douche in 1 ruimte, klein keukentje en een vrij lange hal vanaf voordeur naar keuken/woonkamer. Wel een vrij ruime berging erachter met een (te) grote tuin. Betaalde daar 185eu per maand voor incl. water omdat de watermeter gedeeld was met bovenbuurman. Zoiets zou ik graag weer willen. In die straat staat er momenteel heel wat leeg, heb daar ook al naar geïnformeerd maar ze weten bij woningstichting Lefier in Hoogezand nog niet 100% zeker of ze die woningen nog wel weer gaan verhuren of dat ze ze leeg laten staat totdat ze over 5 jaar gesloopt worden.
  zondag 20 mei 2012 @ 15:25:18 #52
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111783689
quote:
10s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:08 schreef cvboer het volgende:
Tja, woningstichtingen en wachtlijsten, overal een vervelend item. De woningstichting hier hanteerd een wachtlijst van 4,5 jaar. ( De Volmacht ) Ook zijn zij van mening dat een alleenstaande niet thuishoort in een gezinswoning.

Destijds stond ik ook ingeschreven, ik zou dan alleen in aanmerking komen voor een kleine woning,
zo eentje waar vaak jongeren in bivakkeren. Mij niet gezien, ik heb dan ook bedankt voor de eer.
Inmiddels huur ik alweer drie jaar in de vrije sector, het wel iets duurder, maar goed te doen.
Inkomens-eis is 4 keer de maandhuur, tevens een bankgarantie van 2 keer de maandhuur.

In deze economisch zware tijden vind ik het niet meer dan terecht dat zulke voorwaarden worden gesteld.
Een ieder wil graag zijn geld ontvangen, ook een verhuurder.

Tegen de TS wil ik dan ook zeggen, ga actief solliciteren, niet vanachter je computertje, maar ga bij de bedrijven langs. Zo toon je de juiste houding.
Succes!
Solliciteren doe ik dagelijks op verschillende manieren :) Voor ongeveer 95% is het ook zeker dat ik terug ga naar m`n oude werkgever per 4 juni. Maar dan nog blijf ik zoeken naar een woning omdat ik zo snel mogelijk weer een plek voor mezelf wil. Een kamer huren is geen optie voor mij. Op m`n 20e had ik al een tussenwoning met 2 slaapkamers voor me alleen, dus ik zou nooit voorzieningen met anderen kunnen delen.
pi_111783729
2000 bruto is toch niet veel?
  zondag 20 mei 2012 @ 15:27:37 #54
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111783771
quote:
9s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:26 schreef Poepoog het volgende:
2000 bruto is toch niet veel?
Ik vind het veel, zoveel zal ik bruto ook lang niet verdienen als ik per 4 juni weer werk heb.
pi_111783890
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:27 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik vind het veel, zoveel zal ik bruto ook lang niet verdienen als ik per 4 juni weer werk heb.
Maar wat is het probleem dat iemand in de vrije sector dit vraagt en ipv een uitkeringsjosti die voor hoge kosten kan gaan zorgen, meer zekerheid wil. Het heet toch niet voor niets VRIJE sector :')
  zondag 20 mei 2012 @ 15:34:47 #56
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111784077
quote:
9s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:30 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Maar wat is het probleem dat iemand in de vrije sector dit vraagt en ipv een uitkeringsjosti die voor hoge kosten kan gaan zorgen, meer zekerheid wil. Het heet toch niet voor niets VRIJE sector :')
Probleem is dat veel advertenties niet kloppen. Heb ook woningen zien staan van 400euro. Vragen ze ook zo`n hoog inkomen. En dan staat er nog bij ook dat recht op toeslag mogelijk is. Maar als je 2000eu bruto per maand hebt en een woning van 400eu per maand huurt, dan krijg je geen toeslag. Dus dat klopt er gewoon niet aan.
  zondag 20 mei 2012 @ 16:07:13 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111785497
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:34 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Probleem is dat veel advertenties niet kloppen. Heb ook woningen zien staan van 400euro. Vragen ze ook zo`n hoog inkomen. En dan staat er nog bij ook dat recht op toeslag mogelijk is. Maar als je 2000eu bruto per maand hebt en een woning van 400eu per maand huurt, dan krijg je geen toeslag. Dus dat klopt er gewoon niet aan.
Nee, in jouw situatie niet, maar met een meerpersoonshuishouden wel, want voor een meerpersoonshuishouden ligt de grens op ¤ 29.350
Dus je kunt wel blijven piepen dat het niet klopt, maar het klopt wel, alleen niet voor iedere gezinssituatie.
Het geeft overigens vooral aan dat het woningen zijn die bedoeld zijn voor meer dan 1 persoon.

Volgens de berekening van toeslagen.nl heeft een alleenstaande ouder met een inkomen van ¤ 26.000 bruto per jaar, en een huur van ¤ 400 per maand recht op ¤ 63,= huurtoeslag per maand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_111799763
quote:
9s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:26 schreef Poepoog het volgende:
2000 bruto is toch niet veel?
Nee, het is beneden modaal. Maar het punt is waarschijnlijk vooral dat er voor de laagste inkomens (alleenstaand) moeilijk woningen te vinden zijn, dus 1400-2000 bruto per maand.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:31:02 #59
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_111865770
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:47 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Klopt gewoon :)

http://www.belastingdiens(...)_ouder_jonger_dan_65

Uw rekenhuur is minimaal ¤ 215,50 en maximaal ¤ 664,66 per maand.
Het gezamenlijke inkomen is maximaal ¤ 29.900 per jaar.
U, uw partner en medebewoners hebben ieder niet meer dan ¤ 21.139 aan spaargeld en beleggingen. Voor alleenstaande ouders gelden extra regels.
Dat klopt niet, met dat inkomen krijg je géén huurtoeslag. Staat notabene een klein stukje eronder:

Voorbeeld

Uw huur is ¤ 350 en uw gezamenlijk inkomen is ¤ 27.000. U krijgt geen huurtoeslag omdat uw inkomen te hoog is in verhouding tot uw huur.

Daarnaast is TS alleen volgens mij en dan geldt:

Uw rekenhuur is minimaal ¤ 215,50 en maximaal ¤ 664,66.
Uw inkomen is maximaal ¤ 22.025 per jaar.
U hebt maximaal ¤ 21.139 aan spaargeld en beleggingen.

quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 07:50 schreef announcement het volgende:
4 a 5 x de huur als inkomen is vrij normaal. Zeker in de vrije sector.
Ik moest zelfs voor mijn corporatiewoning destijds 5 x de huur verdienen (2150 euro in 2008). Hoe ze dat dan met bijstandstrekkers doen is me een raadsel.
Het is 'normaal' in de zin dat veel mensen de 4 tot 5 keer norm hanteren maar het is eigenlijk absurd in een land waar gemiddeld ruim 30% van je inkomen aan woonlasten opgaat om dat bij huren op 20 tot 25% te houden.

quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 09:08 schreef Sandyman het volgende:

[..]

En dit is nou een reden waarom ze willen dat je 4 of 5x de huur qua bruto salaris verdiend. Zij zouden jou dit appartement nu verhuren met een kale huur van 500 euro, en over een paar maand zit je in de bijstand en kun je het niet meer betalen. Niet meer dan logisch dat ze zulke (niet zo gekke) eisen stellen.

Hou voor jezelf in de gaten dat je ongeveer een derde van je salaris/inkomsten kunt 'verwonen'. Als je dus 2000 bruto verdiend, zit je op zo'n 1400 a 1500 netto, kun je precies een derde van je inkomsten besteden aan de woninghuur.
500 euro huur kan je zelfs met een bijstand uitkering nog prima betalen. Tevens heb je dan ook recht op huursubsidie. Bij zulke relatief lage huren is zo'n hoge inkomenseis gewoon raar.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_111865891
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:34 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Probleem is dat veel advertenties niet kloppen. Heb ook woningen zien staan van 400euro. Vragen ze ook zo`n hoog inkomen. En dan staat er nog bij ook dat recht op toeslag mogelijk is. Maar als je 2000eu bruto per maand hebt en een woning van 400eu per maand huurt, dan krijg je geen toeslag. Dus dat klopt er gewoon niet aan.
Dus jouw probleem hier is, is enkel dat de advertenties niet kloppen :')
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:35:43 #61
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111865896
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat klopt niet, met dat inkomen krijg je géén huurtoeslag. Staat notabene een klein stukje eronder:

Voorbeeld

Uw huur is ¤ 350 en uw gezamenlijk inkomen is ¤ 27.000. U krijgt geen huurtoeslag omdat uw inkomen te hoog is in verhouding tot uw huur.

Daarnaast is TS alleen volgens mij en dan geldt:

Uw rekenhuur is minimaal ¤ 215,50 en maximaal ¤ 664,66.
Uw inkomen is maximaal ¤ 22.025 per jaar.
U hebt maximaal ¤ 21.139 aan spaargeld en beleggingen.

[..]

Het is 'normaal' in de zin dat veel mensen de 4 tot 5 keer norm hanteren maar het is eigenlijk absurd in een land waar gemiddeld ruim 30% van je inkomen aan woonlasten opgaat om dat bij huren op 20 tot 25% te houden.

[..]

500 euro huur kan je zelfs met een bijstand uitkering nog prima betalen. Tevens heb je dan ook recht op huursubsidie. Bij zulke relatief lage huren is zo'n hoge inkomenseis gewoon raar.

500eu wil inderdaad prima met een bijstandsuitkering.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:36:39 #62
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111865924
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:35 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Dus jouw probleem hier is, is enkel dat de advertenties niet kloppen :')
Nee, probleem blijft dat die eisen gewoon niet normaal zijn. Mensen met een laag of gemiddeld inkomen kunnen nauwelijks een woning huren.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:37:09 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111865934
@ metro:
Nee, het voorbeeld gaat over een meerpersoonshuishouden met een bruto inkomen van 27.000 en een huur van 350, dan is het inkomen te hoog om huurtoeslag te ontvangen op zo'n lage huur.
Anders doe je de berekening even voor een meerpersoonshuishouden dat 550 huur betaalt bij hetzelfde inkomen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 mei 2012 @ 09:38:18 #64
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111865953
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:36 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Nee, probleem blijft dat die eisen gewoon niet normaal zijn. Mensen met een laag of gemiddeld inkomen kunnen nauwelijks een woning huren.
Mensen met een laag inkomen komen over het algemeen in aanmerking voor de sociale huursector met navenante huurprijzen. :)
Definieer gemiddeld inkomen eens. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_111865997
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:36 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Nee, probleem blijft dat die eisen gewoon niet normaal zijn. Mensen met een laag of gemiddeld inkomen kunnen nauwelijks een woning huren.
Maar nu even uit het oogpunt van de verhuurder, jij zou dus totaal geen inkomenseis instellen? En dus ook de meest risicovolle mensen aantrekken. Als jij vrije sector wilt gaan huren met een bijstandsuitkering, dan moet je imho eerst even je computer uitzetten en eerst je financiën doorrekenen. Huursubsidie is wel degelijk mogelijk zoals hier boven beschreven.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:43:35 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111866056
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:36 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Nee, probleem blijft dat die eisen gewoon niet normaal zijn. Mensen met een laag of gemiddeld inkomen kunnen nauwelijks een woning huren.
Die mensen moeten ook niet proberen vrije sector te huren, daar worden inkomenseisen gesteld waar ze niet aan kunnen voldoen.

Dat zijn bij uitstek de mensen waar sociale huurwoningen voor bedoeld zijn, en ja, daar zit een wachttijd aan verbonden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:43:54 #67
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111866063
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mensen met een laag inkomen komen over het algemeen in aanmerking voor de sociale huursector met navenante huurprijzen. :)
Definieer gemiddeld inkomen eens. :)
Gemiddeld denk ik bij gemiddeld aan bruto 1600eu per 4 weken, als ik uit ga van wat ik zelf verdiende in 2 ploegendienst.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:45:11 #68
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_111866101
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:37 schreef Leandra het volgende:
@ metro:
Nee, het voorbeeld gaat over een meerpersoonshuishouden met een bruto inkomen van 27.000 en een huur van 350, dan is het inkomen te hoog om huurtoeslag te ontvangen op zo'n lage huur.
Anders doe je de berekening even voor een meerpersoonshuishouden dat 550 huur betaalt bij hetzelfde inkomen...
TS is toch alleen? En als ze 2000 bruto per maand verdiend (kleine 26k per jaar) dan is de berekening:

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 mei 2012 @ 09:45:39 #69
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111866114
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:43 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Gemiddeld denk ik bij gemiddeld aan bruto 1600eu per 4 weken, als ik uit ga van wat ik zelf verdiende in 2 ploegendienst.
Het gemiddelde inkomen van de werkzame beroepsbevolking (dit zijn 7.785.000 personen) is ¤ 34.600 per jaar.
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/modaal-inkomen.php
En nog een andere link. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:46:38 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111866134
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:43 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Gemiddeld denk ik bij gemiddeld aan bruto 1600eu per 4 weken, als ik uit ga van wat ik zelf verdiende in 2 ploegendienst.
Als we voor gemiddeld nou eens modaal nemen, lijkt je dat geen beter idee?
Want als we allemaal onze eigen situatie als gemiddeld neerzetten dan zitten er zelfs mensen bij voor wie 2 keer modaal gemiddeld is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:48:32 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111866175
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

TS is toch alleen? En als ze 2000 bruto per maand verdiend (kleine 26k per jaar) dan is de berekening:

[ afbeelding ]
Ja, TS is alleen maar dat wil niet zeggen dat een inkomen van 26.000 altijd betekent dat je geen huurtoeslag kunt krijgen, want iemand die niet alleen is kan het wel krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:48:48 #72
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111866186
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als we voor gemiddeld nou eens modaal nemen, lijkt je dat geen beter idee?
Want als we allemaal onze eigen situatie als gemiddeld neerzetten dan zitten er zelfs mensen bij voor wie 2 keer modaal gemiddeld is.
Modaal is voor de 1 ook meer dan de ander. Mijn ex verdiende 1400eu netto per maand terwijl hij een vaste baan had en hij dacht dat hij een boven modaal inkomen had.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:49:54 #73
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_111866217
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, TS is alleen maar dat wil niet zeggen dat een inkomen van 26.000 altijd betekent dat je geen huurtoeslag kunt krijgen, want iemand die niet alleen is kan het wel krijgen.
Als de andere persoon niet werkt inderdaad wel maar het ging toch over of TS wel of niet huurtoeslag kon krijgen :) ?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 mei 2012 @ 09:50:31 #74
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111866236
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:48 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Modaal is voor de 1 ook meer dan de ander. Mijn ex verdiende 1400eu netto per maand terwijl hij een vaste baan had en hij dacht dat hij een boven modaal inkomen had.
Modaal is een redelijk vast fictief bedrag. :)
Dus iets wat niet van de ene op de andere dag veranderd. :)
En als je ex gegoogled had, was hij er vanzelf achter gekomen dat hij geen modaal inkomen had.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:51:24 #75
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_111866270
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:48 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Modaal is voor de 1 ook meer dan de ander. Mijn ex verdiende 1400eu netto per maand terwijl hij een vaste baan had en hij dacht dat hij een boven modaal inkomen had.
:D

Modaal is gewoon modaal, ongeveer 2550 euro bruto is ongeveer 1800 netto.
Natuurlijk kun je je rijk vinden met 1400 netto maar het feit is en blijft dat het een stuk beneden modaal ligt :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_111866285
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:48 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Modaal is voor de 1 ook meer dan de ander. Mijn ex verdiende 1400eu netto per maand terwijl hij een vaste baan had en hij dacht dat hij een boven modaal inkomen had.
:') , wereldvreemd anyone?
pi_111866326
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:48 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Modaal is voor de 1 ook meer dan de ander. Mijn ex verdiende 1400eu netto per maand terwijl hij een vaste baan had en hij dacht dat hij een boven modaal inkomen had.
Modaal is modaal. Dat is de definitie van modaal, dat verschilt niet per persoon. :o
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 mei 2012 @ 09:54:42 #78
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111866357
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:52 schreef Poepoog het volgende:

[..]

:') , wereldvreemd anyone?
Meh, half NL weet niet wat modaal nou precies inhoud. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:54:54 #79
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111866363
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:52 schreef Poepoog het volgende:

[..]

:') , wereldvreemd anyone?
Denk het wel ja, hij dacht dat ie een goed inkomen had omdat hij anders volgens hem geen huis had kunnen kopen.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:55:04 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111866370
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als de andere persoon niet werkt inderdaad wel maar het ging toch over of TS wel of niet huurtoeslag kon krijgen :) ?
Nee, het gaat erom dat TS zich beklaagt dat makelaars bij een huurwoning van 500 per maand aangeven dat er huurtoeslag mogelijk is voor de woning en een inkomenseis van 2.000 bruto per maand hebben en dat je met zo'n inkomen volgens TS helemaal geen recht op huurtoeslag hebt, en dat dus een leugen van de makelaars is.

Terwijl het prima kan zijn dat er een huurder is die aan de inkomenseis voldoet en recht op huurtoeslag heeft, alleen voor TS zou dat niet gelden want zelfs als ze aan de inkomenseis zou voldoen dan zou ze geen recht op huurtoeslag hebben.

Maar omdat het voor TS niet zou gelden wil niet zeggen dat het voor niemand zou gelden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:56:59 #81
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111866420
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom dat TS zich beklaagt dat makelaars bij een huurwoning van 500 per maand aangeven dat er huurtoeslag mogelijk is voor de woning en een inkomenseis van 2.000 bruto per maand hebben en dat je met zo'n inkomen volgens TS helemaal geen recht op huurtoeslag hebt, en dat dus een leugen van de makelaars is.

Terwijl het prima kan zijn dat er een huurder is die aan de inkomenseis voldoet en recht op huurtoeslag heeft, alleen voor TS zou dat niet gelden want zelfs als ze aan de inkomenseis zou voldoen dan zou ze geen recht op huurtoeslag hebben.

Maar omdat het voor TS niet zou gelden wil niet zeggen dat het voor niemand zou gelden.
Een alleenstaande die 2000eu bruto per maand heeft krijgt geen toeslag voor een woning van 500. En die inkomenseis is voor een alleenstaande. Bij meerpersoons huishouden is de inkomenseis hoger.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:57:31 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111866439
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:48 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Modaal is voor de 1 ook meer dan de ander. Mijn ex verdiende 1400eu netto per maand terwijl hij een vaste baan had en hij dacht dat hij een boven modaal inkomen had.
Nee, modaal wordt jaarlijks vastgesteld door het CBS, en voor dit jaar is het ¤ 33.000 bruto.

Het is dus niet zomaar een bedrag dat voor iedereen anders is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:59:06 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111866486
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:56 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Een alleenstaande die 2000eu bruto per maand heeft krijgt geen toeslag voor een woning van 500. En die inkomenseis is voor een alleenstaande. Bij meerpersoons huishouden is de inkomenseis hoger.
De makelaar stelt verschillende inkomenseisen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:00:58 #84
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111866535
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

De makelaar stelt verschillende inkomenseisen?
Ja voor een alleenstaande is dat 4x de kale huur en voor 2verdieners 5,5x de kale huur.
pi_111866558
Ik huur particulier (664 euro) per maand en ik moet het doen van mijn stufi en 275 euro aan stagevergoeding. Mij hebben ze nooit ergens om gevraagd :)
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:02:51 #86
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111866596
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:01 schreef Guidetti het volgende:
Ik huur particulier (664 euro) per maand en ik moet het doen van mijn stufi en 275 euro aan stagevergoeding. Mij hebben ze nooit ergens om gevraagd :)
Ligt aan de verhuurder hè. Heb me nu in laten schrijven voor onderstaand appartement:

http://www.funda.nl/huur/(...)t-15-a/omschrijving/

Krijg daar voor vrijdag reactie op.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:03:18 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111866613
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:00 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ja voor een alleenstaande is dat 4x de kale huur en voor 2verdieners 5,5x de kale huur.
Iemand die niet alleen is hoeft geen 2-verdiener te zijn...
Een alleenstaande ouder is ook een meerpersoonshuishouden, maar geen 2-verdiener.
Maar zo te zien willen ze er vooral geen tokkies inhebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:04:38 #88
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111866651
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iemand die niet alleen is hoeft geen 2-verdiener te zijn...
Een alleenstaande ouder is ook een meerpersoonshuishouden, maar geen 2-verdiener.
Alleenstaande ouders komen niet in aanmerking voor die flat waar ik het over heb, zit maar 1 slaapkamer in. Woningen worden niet toegewezen aan mensen met kinderen.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:05:47 #89
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111866677
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iemand die niet alleen is hoeft geen 2-verdiener te zijn...
Een alleenstaande ouder is ook een meerpersoonshuishouden, maar geen 2-verdiener.
Maar zo te zien willen ze er vooral geen tokkies inhebben.
Het vreemde is dat ze vragen om een VAST inkomen. Maar tot mijn verbazing heeft iemand die ik ken daar wel een appartement toegewezen gekregen en die persoon heeft geen vast inkomen. Werkt soms een paar weken of maanden, dan weer de uitkering in, dan weer even werken enz.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:06:35 #90
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111866694
Maar ik heb inmiddels alweer contact gehad met een andere makelaar over het appartement waarvan ik hierboven een linkje heb geplaatst. 360euro kale huur per maand en er is geen inkomenseis.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:16:28 #91
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_111866936
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

dat dus een leugen van de makelaars is.
Dat is een pleonasme. Ik heb echt _zo_ weinig op met makelaars.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_111866980
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:16 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat is een pleonasme. Ik heb echt _zo_ weinig op met makelaars.
O jemig, ik denk dat ik aan de hand van jouw berichtje mijn mening over makelaars moet herzien ;(
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:20:28 #93
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_111867021
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:18 schreef Poepoog het volgende:

[..]

O jemig, ik denk dat ik aan de hand van jouw berichtje mijn mening over makelaars moet herzien ;(
Je hebt gelijk, het is niveautje slow-chat. Ik begin me als een reguliere fokker te gedragen :-(
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:22:40 #94
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_111867097
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:04 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Alleenstaande ouders komen niet in aanmerking voor die flat waar ik het over heb, zit maar 1 slaapkamer in. Woningen worden niet toegewezen aan mensen met kinderen.
Dan nog, de wereld bestaat niet enkel uit alleenstaanden, 1-ouder gezinnen óf tweeverdieners. Je kunt ook met z'n tweeën zijn en maar 1 inkomen hebben. In dat geval heb je wel recht op huurtoeslag en heeft de makelaar dus niet gelogen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:22:44 #95
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111867098
Op het laatste appartement waar ik op gereageerd heb heeft nog niemand anders een optie genomen :)

Appartement heeft namelijk geen balkon, dus veel mensen haken daarom al af. Dus hoop eind van de week op goed nieuws van de makelaar.

Wat inkomen betreft kan ik het makkelijk doen. Ik krijg ook nog 200eu per netto extra van de SVB (mantelzorg) maar dat rekenen ze niet mee als inkomen.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:23:47 #96
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111867133
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:22 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Dan nog, de wereld bestaat niet enkel uit alleenstaanden, 1-ouder gezinnen óf tweeverdieners. Je kunt ook met z'n tweeën zijn en maar 1 inkomen hebben. In dat geval heb je wel recht op huurtoeslag en heeft de makelaar dus niet gelogen.
Dan nog moet je voor een deel van de appartementen in die flat 5,5x de bruto maandhuur aan inkomen hebben. Dus ookal ben je met 2, dan moet 1 van de 2 zoveel verdienen. Een aantal van de appartementen zijn opgekocht door de makelaar maar er zijn er ook nog een aantal die ze verhuren voor een particulier, denk dat daar het verschil in zit.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:46:18 #97
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_111867766
Is die inkomenseis nou werkelijk zo absurd? Ik vind het eigenlijk wel meevallen :@
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_111867932
4x kale huur vind ik ook wel meevallen.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:08:10 #99
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111868539
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:46 schreef ElisaB het volgende:
Is die inkomenseis nou werkelijk zo absurd? Ik vind het eigenlijk wel meevallen :@
Ligt er maar net aan wat je verdiend. De mensen die zeggen van valt wel mee zijn denk meest personen die een boven modaal inkomen hebben. En de meeste mensen hier in Noord Nederland verdienen niet zoveel.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:11:01 #100
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_111868623
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:08 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ligt er maar net aan wat je verdiend. De mensen die zeggen van valt wel mee zijn denk meest personen die een boven modaal inkomen hebben. En de meeste mensen hier in Noord Nederland verdienen niet zoveel.
Ik heb het natuurlijk over de inkomenseis in relatie tot de hoogte van de huur.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:26:17 #101
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111869221
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:11 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik heb het natuurlijk over de inkomenseis in relatie tot de hoogte van de huur.
Ik vind (als ik het netto bekijk) dat je met zo`n 1300eu per maand zonder toeslag gerust een woning van 500eu kan betalen dus met bijstand + toeslag lukt dat ook wel. Hou je nog genoeg over voor overige kosten die je maakt per maand. Er is zelfs een tijd geweest dat ik 650eu per maand had, huurde een kleine benedenwoning van 185eu kale huur per maand en alle andere kosten kwamen er nog bij. En heb het prima gered. Maar ze moeten uiteraard ook rekening houden met mensen die niet met geld kunnen omgaan.
pi_111869812
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:43 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Gemiddeld denk ik bij gemiddeld aan bruto 1600eu per 4 weken, als ik uit ga van wat ik zelf verdiende in 2 ploegendienst.
Dan zit je toch boven de grens voor huurtoeslag?
400*4,3*12,96 = 22.291 euro. Dat is meer dan 21.450 per jaar..
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:46:51 #103
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111870209
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:38 schreef poemojn het volgende:

[..]

Dan zit je toch boven de grens voor huurtoeslag?
400*4,3*12,96 = 22.291 euro. Dat is meer dan 21.450 per jaar..
Dat was zo ja, nu niet. Zit nu bruto op nog geen 1100 in de maand met mijn WW. En zodra ik weer aan het werk ben verdien ik ook minder dan voorheen omdat ik in een lagere loonschaal (fase A) kom.
pi_111870286
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als we voor gemiddeld nou eens modaal nemen, lijkt je dat geen beter idee?
Want als we allemaal onze eigen situatie als gemiddeld neerzetten dan zitten er zelfs mensen bij voor wie 2 keer modaal gemiddeld is.
Als je bij dat funda-linkje kijkt naar feiten & cijfers, lijkt het gemiddeld besteedbaar maandinkomen in Veendam 920 euro per maand te zijn (dat is dus netto, na aftrek zorgverzekering). Dan is het niet zo raar dat Wildervankje haar eigen situatie als gemiddeld pakt. Voor heel NL is het alleen niet gemiddeld.
pi_111870315
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:46 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Dat was zo ja, nu niet. Zit nu bruto op nog geen 1100 in de maand met mijn WW. En zodra ik weer aan het werk ben verdien ik ook minder dan voorheen omdat ik in een lagere loonschaal (fase A) kom.
Iig prettig dat je dan al wel vrij zeker weet dat je over dit jaar geen toeslag hoeft terug te betalen. :) Enig idee wanneer je meer weet over die woning?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:01:24 #106
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111870818
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:48 schreef poemojn het volgende:

[..]

Als je bij dat funda-linkje kijkt naar feiten & cijfers, lijkt het gemiddeld besteedbaar maandinkomen in Veendam 920 euro per maand te zijn (dat is dus netto, na aftrek zorgverzekering). Dan is het niet zo raar dat Wildervankje haar eigen situatie als gemiddeld pakt. Voor heel NL is het alleen niet gemiddeld.
Er is in zuidoost-Groningen helaas veel werkeloosheid.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:02:06 #107
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111870848
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:49 schreef poemojn het volgende:

[..]

Iig prettig dat je dan al wel vrij zeker weet dat je over dit jaar geen toeslag hoeft terug te betalen. :) Enig idee wanneer je meer weet over die woning?
Donderdag of vrijdag hoor ik er meer over. Hoop dat het doorgaat, vind het zelf een prima plekje zo midden in het centrum. Alle winkels en andere voorzieningen rondom. En 360eu vind ik zelf niet duur voor een appartement in het centrum. Meestal is dat veel duurder.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:02:47 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111872832
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:46 schreef ElisaB het volgende:
Is die inkomenseis nou werkelijk zo absurd? Ik vind het eigenlijk wel meevallen :@
Nee, niets absurds aan de inkomenseis, het gaat immers niet om sociale verhuur maar om particulier.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 juni 2012 @ 15:55:59 #109
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_113006988
Over ongeveer 6 weken EINDELIJK verhuizen :D
pi_113045748
Gefeliciteerd :)
  woensdag 20 juni 2012 @ 10:32:00 #111
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_113133481
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 12:34 schreef poemojn het volgende:
Gefeliciteerd :)
Thnx :)

En niet particulier, gewoon een sociale huurwoning van een woningstichting :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')