abonnement Unibet Coolblue
pi_111632206
The Vampire Diaries



Amerikaanse serie (het derde seizoen start op 15 september 2011) die de vampier-trend volgt, gebaseerd op de gelijknamige boekenreeks van L.J. Smith. Uitgezonden op de CW.

Na de dood van hun ouders proberen Elena en Jeremy Gilbert hun leven weer op te pakken met hun tante Jenna Sommers. Wanneer het nieuwe schooljaar van start gaat, wordt het leven van Elena volledig onderste boven gedraaid door een knappe en mysterieuze nieuwe student Stefan Salvatore. Wat zij en haar vrienden Matt (tevens haar ex), Caroline en Tyler niet weten, is dat Stefan een eeuwenoude vampier is welke een rustig en vredig leventje probeert te leiden. Stefans broer Damon, welke ook een vampier is, is volledig het tegenovergestelde van hem en leeft erg geweldadig. Het enige wat de twee broers delen is hun liefde voor Katherine Pierce, de vampier die er in 1864 voor zorgde dat de broers vampier werden en Elena, Katherines dubbelgangster(!).

Uiteindelijk ontdekt Elena de waarheid en in de loop van het eerste seizoen wordt ook duidelijk dat er naast de vampiers en vampierjagers (geschiedenis leraar Alaric Saltzman én de 'city council' samengesteld uit leden van de familie's die zich als eersten in de stad vestigden) ook heksen, zoals Elenas vriendin Bonnie Bennett, in Mystic Falls wonen. Bovendien komt Elena er achter dat ze geadopteerd is, dat haar oom Jonathan Gilbert eigenlijk haar vader is en dat haar echte moeder, Isobel Flemming (Alarics 'vrouw'), een aantal jaren geleden door Damon in een vampier is veranderd.

Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, komen steeds meer mensen (zoals o.a. Jeremy) achter het bestaan van de vampiers, blijkt aan het einde van het eerste seizoen dat Katherine terug is en wordt aan het begin van het tweede seizoen onthuld dat sommige leden van de Lockwood familie weerwolven zijn.
Dat is echter niet het enige probleem. Verder in het tweede seizoen blijkt dat er een aantal 'Originals' (eeuwenoude, zeer sterke vampieren) zijn die Elena nodig hebben voor een dodelijk ritueel.


Cast:




Bedacht door:
Producent: Kevin Williamson (Scream, Dawson's Creek)
Producent: Julie Plec
Schrijfster: L.J. Smith

Sites:
CW: officiële site
Wikipedia: wiki.vampire-diaries

Cast en Crew op Twitter:
Nina Dobrev: @ninadobrev
Ian Somerhalder: @iansomerhalder
Candice Accola: @CandiceAccola
Katerina Graham: @KatGraham
Zach Roerig: @Zgeorge222
Michael Trevino: @M_Trevino
Matt Davis: @ErnestoRiley
Sara Canning: @saradjcanning
Kevin Williamson: @kevwilliamson
Julie Plec: @Julieplec

Promoclip:
Bekijk deze YouTube-video
People live to learn things, and I learn to live...
pi_111632343
Nieuw topic! *O*

nog maar 4 maanden :') ben weer bij seizoen 1 begonnen, vind het vooral leuk om te kijken nu ik alles al weet zegmaar :)
pi_111632954
alweer beginnen met seizoen 1 ? dat doe je na elke seizoenstop ?
pi_111633132
Nee, heb het tot nu toe nog niet gedaan. Maar ik moest strijken en ik wilde iets op de tv kijken en toen zag ik mijn VD dvd's liggen. Vandaar :P
pi_111640650
Nog effies een keer hier, omdat het oude topic dicht zit:

Indien er nog mensen zijn met interesse, oa Ian Somerhalder, Paul Wesley en Daniel Gillies zijn in het eerste weekend van juni te vinden in Bonn (Duitsland, voor degenen die een beetje wereldvreemd zijn ;)) op zo'n vampire convention.
Weet niet of er iemand zin heeft om tussen allemaal van die hysterisch gillende keukentieners te staan (dat stel ik me er eigenlijk bij voor, but what do I know?), maar dacht ik deel het toch maar effies, aangezien we nog tot september moeten wachten... ;)
  ESF Reporter woensdag 16 mei 2012 @ 20:53:35 #6
87554 Cee
Welluk?
pi_111640707
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:52 schreef MissRelin het volgende:
Nog effies een keer hier, omdat het oude topic dicht zit:

Indien er nog mensen zijn met interesse, oa Ian Somerhalder, Paul Wesley en Daniel Gillies zijn in het eerste weekend van juni te vinden in Bonn (Duitsland, voor degenen die een beetje wereldvreemd zijn ;)) op zo'n vampire convention.
Weet niet of er iemand zin heeft om tussen allemaal van die hysterisch gillende keukentieners te staan (dat stel ik me er eigenlijk bij voor, but what do I know?), maar dacht ik deel het toch maar effies, aangezien we nog tot september moeten wachten... ;)
:o Tempting :o
pi_111644826
pff september pas weer.... is hier iemand die True Blood kijkt? is dat een beetje even goed als vampire diaries?
Boeken van vampire diaries vond ik heel erg tegenvallen
pi_111645732
Ik heb een paar afleveringen van True Blood gezien want mijn oom is er gek van. Ik vind dat het totaal niet te vergelijken is met VD. Het sex & bloed gehalte is ook tamelijk hoog.

Ik herinner me een scene waar een hart uit een lijf wordt getrokken en opgegeten ofzoiets :X Zulke dingen kun je verwachten :P Ik denk dat je het helemaal niets vindt of er helemaal gek van bent. Ik zit een beetje tussenin :') Ik volg het niet maar als het op Foxlife komt dan kijk ik het wel eens.
pi_111655663
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:27 schreef SilverBrooke het volgende:
pff september pas weer.... is hier iemand die True Blood kijkt?
Hell yeah! Compleet andere sfeer dan VD, maar ik hou er wel van. Niet elk seizoen even sterk, maar seizoen 1 is sowieso het proberen waard :) 10 juni weer ;)
People live to learn things, and I learn to live...
pi_111657387
Ik vind True Blood totaal niet te vergelijken van TVD. Oh, wat Loezzzje zegt dus.
  ESF Reporter donderdag 17 mei 2012 @ 10:47:46 #11
87554 Cee
Welluk?
pi_111657616
True Blood heeft wel wat dingen gemeen met TVD (het onderwerp, het feit dat een meisje dat in een dorp vol vampieren leeft centraal staat, het feit dat er bloedige dingen gebeuren). Maar True Blood is veel explicieter en extremer. Minder focus op romances, meer op het slachten. Je moet ervan houden.
Eén reden om het sowieso een kans te geven: ERIC NORTHMAN. :9~
pi_111657916
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 10:47 schreef Cee het volgende:
Eén reden om het sowieso een kans te geven: ERIC NORTHMAN. :9~
Dit. Het is eigenlijk ook de voornaamste reden dat ik het wel eens kijk _O-
pi_111659403
klinkt toch wel interessant eens beginnen met de pilot!
;)
pi_111660788
omg wat een gruwlijke laatste episode!!
heeft iemand enig idee wanneer volgend seizoenbegint??
pi_111661392
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:32 schreef casper019 het volgende:
omg wat een gruwlijke laatste episode!!
heeft iemand enig idee wanneer volgend seizoenbegint??
Waarschijnlijk 13 september. Precieze datum is nog niet bekend, het is wel sowieso in september.
pi_111670296
vond het wel erg leuk om te zien dat ze damon al eerder had ontmoet dan stefan...
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:57:09 #17
147091 janeway
live long and prosper
pi_111672326
TrueBlood gaat niet om een meisje wat in een dorp vol vampieren woont hoor. Er is er in het begin maar een, dat de rest er omheen komt is weer een ander verhaal maar dan nog wonen de vampieren niet in haar dorp. Wel weer een 3 hoeks verhouding.. Maar iets meer explicite scenes.. Zeg maar, veel meer explicite scenes hahaha.. Ik zou mijn dochter van 16 niet zo snel naar True Blood laten kijken..Eric is een hottie, en veel humor ook.. Grensoverschrijdend voor de Usa.. En totaal niet zo soft.
Ik vind True Blood beter..
De boeken zijn ook leuk. Er zijn er 12 in het Engels en een stuk of 5 in het ned.
pi_111681673
Slecht nieuws. Ik las op een ander forum dat VD waarschijnlijk pas weer in Oktober terugkomt :'(
pi_111684340
Wees blij dat het nog terugkomt :') .
pi_111684434
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:23 schreef loezzzje het volgende:
Slecht nieuws. Ik las op een ander forum dat VD waarschijnlijk pas weer in Oktober terugkomt :'(
Net als elke andere serie van the CW.
  Redactie Frontpage donderdag 17 mei 2012 @ 22:59:34 #21
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_111686659
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 17:57 schreef janeway het volgende:

TrueBlood gaat niet om een meisje wat in een dorp vol vampieren woont hoor. Er is er in het begin maar een, dat de rest er omheen komt is weer een ander verhaal maar dan nog wonen de vampieren niet in haar dorp. Wel weer een 3 hoeks verhouding.. Maar iets meer explicite scenes.. Zeg maar, veel meer explicite scenes hahaha.. Ik zou mijn dochter van 16 niet zo snel naar True Blood laten kijken..Eric is een hottie, en veel humor ook.. Grensoverschrijdend voor de Usa.. En totaal niet zo soft.
Ik vind True Blood beter..
De boeken zijn ook leuk. Er zijn er 12 in het Engels en een stuk of 5 in het ned.

True Blood is beter. Echt een typische HBO-productie. Veel seks en geweld, en voor mannen beter te kijken dan VD
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 18 mei 2012 @ 07:04:15 #22
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_111694574
Meestal straten de series (tvd/grey's a) de week van mijn verjaardag (leuk verjaardagscadeau elk jaar) en ik ben de laatste week van september jarig
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_111763215
Grey's begint de 21ste (september) weer volgens tvcountdown.com. Zou wel crappy zijn als VD pas in oktober weer begint :'( Maar aan de andere kant gaan ze dan mss wel wat langer achter elkaar door met epi's en heb je niet zoveel pauzes.

De 25 beste momenten van Seizoen 3 volgens tv.com:
http://www.tv.com/news/th(...)ries-season-3-28716/

Nummer 12 en 15 _O-

Is it Friday yet? ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Jill-RMC op 19-05-2012 23:35:11 ]
pi_111767036
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 23:27 schreef Jill-RMC het volgende:
Grey's begint de 21ste (september) weer volgens tvcountdown.com. Zou wel crappy zijn als VD pas in oktober weer begint :'( Maar aan de andere kant gaan ze dan mss wel wat langer achter elkaar door met epi's en heb je niet zoveel pauzes.

De 25 beste momenten van Seizoen 3 volgens tv.com:
http://www.tv.com/news/th(...)ries-season-3-28716/

Nummer 12 en 15 _O-

Is it Friday yet? ;)
Bedankt voor de link! Ik lach me echt rot hier. Wat een droge plaatjes _O-
  zondag 20 mei 2012 @ 07:24:52 #25
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_111772821
Erg gelachen om de plaatjes :)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')