abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:10:29 #176
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_111650230
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:10 schreef The_Dean het volgende:
Oh ja, geen probleem.
Je bent altijd welkom!
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:30 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Nice :)
Dankje :)

Heeft best veel moeite in gezeten nog :P

Hier ook nog een filmpje van de andere band, waar ik gitaar in speel!

pi_111652074
ik ga binnenkort een accoustische gitaar kopen maar weet nog niet de welke. is het echt zo belangrijk om die gitaar in je handen te hebben?
want ik ga niet graag naar winkels en dacht dat ik mss dan beter af zou zijn met een webwinkel.

ik kan toch geen gitaar spelen dus is het dan belangrijk dat ik dan naar de winkel ga of gewoon online een gitaar koop van mijn budget? verschillen de prijzen van gitaar hard met die in de winkel ?was aan denken om gitaar op thomann te kopen omdat ik die site wel gebruiksvriendelijk vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2012 00:50:36 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 17 mei 2012 @ 00:55:39 #178
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_111652284
Even het ding in je handen hebben gehad is wel lekker, Vergelijkt makkelijker.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_111652608
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:50 schreef redboyke het volgende:
ik ga binnenkort een accoustische gitaar kopen maar weet nog niet de welke. is het echt zo belangrijk om die gitaar in je handen te hebben?
want ik ga niet graag naar winkels en dacht dat ik mss dan beter af zou zijn met een webwinkel.

ik kan toch geen gitaar spelen dus is het dan belangrijk dat ik dan naar de winkel ga of gewoon online een gitaar koop van mijn budget? verschillen de prijzen van gitaar hard met die in de winkel ?was aan denken om gitaar op thomann te kopen omdat ik die site wel gebruiksvriendelijk vind.
Tja, het is nogal persoonlijk. Er zit nogal veel verschil tussen de gitaren. Ik zou je toch aanraden naar een winkel te gaan samen met iemand die wel kan spelen. Dan kan je namelijk in ieder geval horen hoe de gitaar klinkt (als de andere hem voor je probeert) en hem toch even zelf vast houden. Sommige gitaren 'voelen' gewoon beter dan anderen. Verder: Wil je een Spaanse gitaar of een Western? Welke muziek? Welke merken gebruiken de gitaristen die je tof vindt. Welke merken en wat voor een soort geluid vind je mooi? Wil je hem ook aan kunnen sluiten? Hoe hoog wil je bij de nek kunnen (wat voor een nummers wil je gaan spelen).

Als het kan zou ik je sowieso aanraden om eerst een gitaar van iemand te lenen of een lesje bij iemand te nemen zodat je er een beetje gevoel bij krijgt. En anders zeker niet een te dure gitaar kopen. Ga uit van 150 euro, dan kan je wel iets grappigs vinden tot je erachter komt of je het echt leuk genoeg vindt om een betere gitaar te kopen :)
pi_111652642
quote:
10s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:55 schreef KaMo het volgende:
HEUH LIVEVIDEO MULTICAM

https://vimeo.com/42119761
Jullie zanger blijft echter bagger, maar dit brengt mij toch wel een beetje aan het swingen. Het klinkt lekker en ziet er tof uit (en daardoor kan ik de zang toch beter waarderen :P ). Vooral zo door gaan! :D
pi_111652743
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:10 schreef KaMo het volgende:

[..]

Hier ook nog een filmpje van de andere band, waar ik gitaar in speel!

Meer mijn muziek! Je zit er nog wel vaak naast met de gitaar maar het nummer zelf is echt tof! De zangeres ook! Ik wil haar hebben :9~
pi_111654745
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:10 schreef KaMo het volgende:

[..]

Je bent altijd welkom!

[..]

Dankje :)

Heeft best veel moeite in gezeten nog :P

Hier ook nog een filmpje van de andere band, waar ik gitaar in speel!

Klinkt tof man!, leuk ook dat die zangeres de interactie zo met het publiek zoekt "Lekker een drankje doen" lol

Enne, je gitaarspel is best wel ok :) Klinkt best tof!
Iedereen heeft zo z`n dagje dat het wel/niet/wel/niet gaat, laat je daar zèker niet door ontmoedigen, keep up the good work, lekker bandje!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2012 03:02:57 ]
pi_111656247
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:10 schreef KaMo het volgende:

[..]

Je bent altijd welkom!

[..]

Dankje :)

Heeft best veel moeite in gezeten nog :P

Hier ook nog een filmpje van de andere band, waar ik gitaar in speel!

Minder mijn ding, wel leuk in elkaar gezet though
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:04:30 #184
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_111656686
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:04 schreef The_Dean het volgende:
En straks in het bezit van BHV [en eerste hulp/reanimatie] diploma's, voor als een band met pyro acts nog een roadie zoekt.

Tijd voor vlammen, Witchfynder? :D

[ afbeelding ]
:D :D :D.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_111662946
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 01:05 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Tja, het is nogal persoonlijk. Er zit nogal veel verschil tussen de gitaren. Ik zou je toch aanraden naar een winkel te gaan samen met iemand die wel kan spelen. Dan kan je namelijk in ieder geval horen hoe de gitaar klinkt (als de andere hem voor je probeert) en hem toch even zelf vast houden. Sommige gitaren 'voelen' gewoon beter dan anderen. Verder: Wil je een Spaanse gitaar of een Western? Welke muziek? Welke merken gebruiken de gitaristen die je tof vindt. Welke merken en wat voor een soort geluid vind je mooi? Wil je hem ook aan kunnen sluiten? Hoe hoog wil je bij de nek kunnen (wat voor een nummers wil je gaan spelen).

Als het kan zou ik je sowieso aanraden om eerst een gitaar van iemand te lenen of een lesje bij iemand te nemen zodat je er een beetje gevoel bij krijgt. En anders zeker niet een te dure gitaar kopen. Ga uit van 150 euro, dan kan je wel iets grappigs vinden tot je erachter komt of je het echt leuk genoeg vindt om een betere gitaar te kopen :)
mijn budget is 500 wat mij verteld werd is dat ik een met nylon snaren moest pakken en niet steel strings.
verder kan ik maar een paar akkoorden A D en E maar speel ze nog niet zuiver. of blind
welke liedjes ik leuk vind zijn rustige liedjes met uischieters van acdc guns en roses and red hot chili peppers.
een week terug was ik dus een liedje aan het zoeken dat ik tof vond ik dat liedje neuriën had het niet gevonden maar bij suggesties stond er spanish romance.
ken eigenlijk geen enkele guitaristen maar iedere keer ik nu een liedje hoor lijkt het wel of ik altijd gitaar hoor terwijl me dat vroeger nieteens opviel.

was ook aan het denken om te stoppen met muziekles omdat ik zie die elke week en die verplicht me dus een beetje van mee te doen met hem en dan lijkt het alsof ik voor publiek moet spelen en ik kan niet tonen aan andere mensen hoe hard ik suck. ik hoor als het niet goed klinkt en ik wil het liever alleen leren dan denk ik dat ik er meer plezier aan ga hebben dan verplicht tegen volgende week iets moeten oefenen en laten horen. ik werk niet goed met deadlines.

verder heb ik al paar android apps voor gitaar: guitar pro (benodigd .gp3 bestanden en hoger ), ultimate guitar tools(tuner en chords zoeker in 1), gstrings(voor te stemmen), songsterr(toont tabs) en tab pro.(kan je online opzoeken en direct afspelen toont de snaren en de noten)

ik heb nu een oefen gitaar en ik moet zeggen dat ik er niet altijd op zit te spelen gisteren wel wat geoefend maar daarvoor was het weer 3 dagen geleden. ik kan ook niet tegen mezelf zeggen van "hey redboyke nu ga je een uur oefenen" meestal is het 10min en daarna doe ik weer iets anders en dan hoor ik een liedje dat ik leuk vind en probeer ik die noten te zoeken op het gehoor
ik vind de zoektocht naar de noten veel leuker dan dat iemand mij zou vertellen waar ze staan.
en dan laat ik achteraf een tab ik en zie ik dat ik juist was en dan heb ik echt zo "YOU RULE!"gevoel

ik heb ook jamguru geprobeerd daar kan je zogezegd een gitaar op aansluiten beetje zoals guitar heroes denk ik maar de app craschte toen ik microphoon van de laptop selecteerde aangezien ik een klassieke oefen gitaar heb.
  Overall beste user 2022 donderdag 17 mei 2012 @ 14:44:03 #186
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_111665177
Gezien de muziek die je noemt zou ik voor stalen snaren gaan. Nylon lijkt me eerder iets voor klassiek gitaar spelen of voor Spaans spul. :P.

En als je 500 pop wilt uitgeven zou ik zeker langs een paar muziekzaken gaan om te kijken wat je hebben wilt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_111666909
Zojuist spontaan een Boss RC-3 besteld :') 200 euro armer...
pi_111673538
Vervelend.... dat intro van One van U2 is nog knap lastig om onder de knie te krijgen, vooral omdat het best veel kracht in m`n vingers vereist, en ik dat (nogsteeds) Niet heb.

Verdere uitleg niet nodig.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2012 18:31:10 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 17 mei 2012 @ 18:33:44 #189
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_111673631
Gewoon met je tanden spelen, Braddie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_111674648
Ik moest lachen :')
Nee maar serieus, ik oefen me suf maar heb nog steeds niet genoeg kracht in m`n vingers, naja ehh Op de Strat lukt het me wel(nouja, klinkt het beter) maar op de Les Paul lukt het me helemaal niet, dan zijn er gewoon snaren onnodig gedempt...
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:49:47 #191
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_111679974
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:50:33 #192
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_111680011
Gitaarspelen heeft niks met kracht te maken maar met techniek.
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:56:04 #193
20720 brother52
Dus..........
pi_111680282
Of de techniek helemaal overboord gooien en gewoon lomp hakken.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:06:24 #194
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_111680779
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Gitaarspelen heeft niks met kracht te maken maar met techniek.
Ja heb je voor een gedeelte gelijk in.
Maar als ik langer als 5 minuten barrees aan het leggen ben dan wil mijn duim gewoon even niks meer doen een poosje. Nu kan ik misschien teveel kracht gebruiken maar ik denk zelf dat ik gewoon niet genoeg kracht in mijn vingers heb. (oke miss moet ik het ook niet doen op .11, ik hou van die uitdaging en het maakt het spelen op mijn andere gitaren een walk in the park)

Ik zit er dus serieus over te denken om zo'n ding te bestellen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:10:25 #195
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_111681019
Dan kan het ook zijn dat je gitaar niet fijn afgesteld is. Maar je hoort er gewoon niet teveel kracht voor te zetten. Aangezien als je veel kracht gaat zetten en je noten hard gaat fretten je je snaren vals trekt.
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:11:06 #196
20720 brother52
Dus..........
pi_111681054
Dan gebruik je eerder te veel kracht of bent gewoon te krampachtig bezig.

Je spieren worden misschien wel sterker door zo'n ding maar dat gaat ten koste van je souplesse.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_111681074
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Gitaarspelen heeft niks met kracht te maken maar met techniek.
Ook, maar volgens mij moet je wel degelijk kracht in je vingers hebben, toch?, barre akkoorden lukken me nu over de gehele hals prima, maar met sommige dingen zoals 7add9 akkoorden(Noem het altijd disco/funk akkoorden) Gaat het lastiger, dan mute ik onnodig snaren)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2012 21:13:53 ]
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:18:16 #198
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_111681391
En door meer kracht te zetten mute je niet onnodig snaren :? Dat slaat natuurlijk als een vis op een boterham
pi_111681510
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:18 schreef Dribbel_ het volgende:
En door meer kracht te zetten mute je niet onnodig snaren :? Dat slaat natuurlijk als een vis op een boterham
Dat merk ik bij mezelf toch ècht, als ik meer kracht zet op m`n wijsvinger(Waar ik dus mee barrè) dan lukt het me beter, of het zit tussen m`n oren omdat ik dan *misschien* ook m`n vinger tòch anders hou ofzo... ik weet het niet precies..

Meh, gitaar spelen is vervelend van tijd op tijd.
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:21:59 #200
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_111681586
Leg je je wijsvinger plat? Zo ja:
NIET DOEN

:+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')