abonnement Unibet Coolblue
pi_111132523
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:33 schreef Bajskorv het volgende:
Al lang?
Al bijna tien jaar nu ja. Wajong op basis van 80-100%. Sinds een poos gaat het bergafwaarts dus ik heb een nieuwe aanvraag gedaan.
Mushroom poisoning is usually the result of ingestion of wild mushrooms after misidentification of a toxic mushroom as an edible species.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:11:18 #52
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111133348
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:50 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

Al bijna tien jaar nu ja. Wajong op basis van 80-100%. Sinds een poos gaat het bergafwaarts dus ik heb een nieuwe aanvraag gedaan.
Maar ondertussen wel fokken? Licht administratief moet dan ook wel lukken lijkt me.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_111133671
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:11 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar ondertussen wel fokken? Licht administratief moet dan ook wel lukken lijkt me.
De markt lijkt me op zijn zachtst gezegd nogal verzadigd met mensen die licht administratief werk kunnen doen.

Niettemin denk ik wel dat de Wajong nog eens tegen het licht gehouden moet worden. Ik hoor te vaak dat mensen Wajong krijgen, terwijl ze prima kunnen werken. Het helpt ook niet mee dat gemeentes mensen vanuit de bijstand in de Wajong proberen te werken. Minder mensen in de bijstand levert gemeentes namelijk geld op, maar dat geld wordt weer net zo hard uitgegeven door de rijksoverheid die verantwoordelijk is voor de arbeidsongeschiktheidsregelingen.
pi_111134058
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:20 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De markt lijkt me op zijn zachtst gezegd nogal verzadigd met mensen die licht administratief werk kunnen doen.

Niettemin denk ik wel dat de Wajong nog eens tegen het licht gehouden moet worden. Ik hoor te vaak dat mensen Wajong krijgen, terwijl ze prima kunnen werken. Het helpt ook niet mee dat gemeentes mensen vanuit de bijstand in de Wajong proberen te werken. Minder mensen in de bijstand levert gemeentes namelijk geld op, maar dat geld wordt weer net zo hard uitgegeven door de rijksoverheid die verantwoordelijk is voor de arbeidsongeschiktheidsregelingen.
De wajong komt straks ook volgens de nieuwe wet (als die doorgaat i.v.m. de val van het kabinet) bij de gemeenten te liggen. Niet dat het mij iets aangaat, want bij mensen die langdurig en volledig arbeidsongeschikt zijn veranderd er niet veel.
Mushroom poisoning is usually the result of ingestion of wild mushrooms after misidentification of a toxic mushroom as an edible species.
pi_111138610
01: Bedrijfstak: Chemie
02: Functie: Scientist
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 25 (net afgestudeerd)
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 48
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3000
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 0 jaar, net begonnen
12: Goodies: laptop, telefoon, bonusregeling, eindejaarsuitkering, winstdeling

Tevreden? Jazeker, meteen ook een vast contract, wat ik erg fijn vind! In een bedrijf met veel doorgroeimogelijkheden
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:46:22 #56
57586 Bananenman
-----------
pi_111138779
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:41 schreef DaDude1987 het volgende:
01: Bedrijfstak: Chemie
02: Functie: Scientist
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 25 (net afgestudeerd)
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 48
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3000
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 0 jaar, net begonnen
12: Goodies: laptop, telefoon, bonusregeling, eindejaarsuitkering, winstdeling

Tevreden? Jazeker, meteen ook een vast contract, wat ik erg fijn vind! In een bedrijf met veel doorgroeimogelijkheden
Holy shit, je bent een vijfde van het jaar vrij man. Doe mij ook even zoveel vakantiedagen :')
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:48:36 #57
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_111138881
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:01 schreef static het volgende:

[..]

Dan doe je toch iets niet goed.
Lol, 4k zonder opleiding? Dan doe je zeker wel iets goed!
pi_111141097
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:41 schreef DaDude1987 het volgende:
01: Bedrijfstak: Chemie
02: Functie: Scientist
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 25 (net afgestudeerd)
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 48
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3000
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 0 jaar, net begonnen
12: Goodies: laptop, telefoon, bonusregeling, eindejaarsuitkering, winstdeling

Tevreden? Jazeker, meteen ook een vast contract, wat ik erg fijn vind! In een bedrijf met veel doorgroeimogelijkheden
In deze barre economische tijden meteen 3K bruto + bonus + eindejaarsuitkering + winstdeling en dat onder voorbehoud van een vast contract voor iemand die net afgestudeerd is...? Ik beoefen het verkeerde vak zie ik.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:03:55 #59
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_111142096
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:41 schreef DaDude1987 het volgende:
01: Bedrijfstak: Chemie
02: Functie: Scientist
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 25 (net afgestudeerd)
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 48
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3000
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 0 jaar, net begonnen
12: Goodies: laptop, telefoon, bonusregeling, eindejaarsuitkering, winstdeling

Tevreden? Jazeker, meteen ook een vast contract, wat ik erg fijn vind! In een bedrijf met veel doorgroeimogelijkheden
Petrochemie?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_111145983
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Petrochemie?
:Y
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:07:04 #61
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_111152596
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:45 schreef Rio het volgende:
01: Bedrijfstak: Energie
02: Functie: Een seniorfunctie in de sales
03: Opleiding: niets afgemaakt
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week: 40 (minstens)
06: Aantal vakantiedagen: 23
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ca. 4000
09: Netto maand salaris: ca. 2650
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: jaar of zes
12: Goodies: bonusregeling en een nokia die 8 dagen standby blijft :-)
hoe ben je daar in gekomen, als ik vragen mag?
pi_111155810
Dacht laat ik ook eens meedoen na al die tijd mee gekeken te hebben. Het stelt niks voor hoor maar posten kan niks kwaad.

Oud!

01: Bedrijfstak: Horeca
02: Functie: Basis kok
03: Opleiding: VMBO BB, MBO2
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 0 uren contract (gemiddeld werkte ik daar 30 uur per week) En soms 2 a 3 weken achter elkaar 60 uur per week. ^O^
06: Aantal vakantiedagen: 0
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: Weet niet zeker omdat ik nooit loonstrookjes kreeg, maar het was in ieder geval onder de 1500.
09: Netto maand salaris: tussen de 1000 a 1100
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Wel elke maand wat fooi wat in de zomermaanden (Juni, Juli en Augustus) weleens kon oplopen naar 400 euro p.p.

Tevreden? Nee maar wil ook stoppen in de Horeca en iets anders gaan doen.

Nieuw: (wordt nog bijgewerkt 10 mei aanstaande) (tijdelijke fulltime baan tot ik weer naar school kan gaan, en mijn keuze heb gemaakt)

01: Bedrijfstak: Horeca
02: Functie: Basis kok
03: Opleiding: VMBO BB, MBO2
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: Minimaal 20 uur en maximaal 37,5 uur
06: Aantal vakantiedagen: weet nog niet
07: 13e maand: weet nog niet
08: Bruto maand salaris: weet nog niet
09: Netto maand salaris: weet nog niet
10: Overuren betaald: weet nog niet
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Nee

Tevreden? Op het eerste gezicht is alles al veel duidelijker dan mijn vorige werkgever. Ik begin daar 15 mei dus nog even afwachten. :Y
  zaterdag 5 mei 2012 @ 08:35:56 #63
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_111161043
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:07 schreef Frith het volgende:

[..]

hoe ben je daar in gekomen, als ik vragen mag?
Talent en geluk.
Ben er overigens wel van overtuigd dat je salestalent hebt of niet. Kun je niet op school leren.
Ik heb al een boek.
pi_111161782
Daar heb je vast gelijk in.
Ben je goed op school, maar een sociaal wrak... kun je het wel vergeten natuurlijk :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:33:11 #65
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111165739
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:15 schreef FerryNL het volgende:
Dacht laat ik ook eens meedoen na al die tijd mee gekeken te hebben. Het stelt niks voor hoor maar posten kan niks kwaad.

Oud!

01: Bedrijfstak: Horeca
02: Functie: Basis kok
03: Opleiding: VMBO BB, MBO2
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 0 uren contract (gemiddeld werkte ik daar 30 uur per week) En soms 2 a 3 weken achter elkaar 60 uur per week. ^O^
06: Aantal vakantiedagen: 0
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: Weet niet zeker omdat ik nooit loonstrookjes kreeg, maar het was in ieder geval onder de 1500.
09: Netto maand salaris: tussen de 1000 a 1100
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Wel elke maand wat fooi wat in de zomermaanden (Juni, Juli en Augustus) weleens kon oplopen naar 400 euro p.p.

Tevreden? Nee maar wil ook stoppen in de Horeca en iets anders gaan doen.

Nieuw: (wordt nog bijgewerkt 10 mei aanstaande) (tijdelijke fulltime baan tot ik weer naar school kan gaan, en mijn keuze heb gemaakt)

01: Bedrijfstak: Horeca
02: Functie: Basis kok
03: Opleiding: VMBO BB, MBO2
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: Minimaal 20 uur en maximaal 37,5 uur
06: Aantal vakantiedagen: weet nog niet
07: 13e maand: weet nog niet
08: Bruto maand salaris: weet nog niet
09: Netto maand salaris: weet nog niet
10: Overuren betaald: weet nog niet
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Nee

Tevreden? Op het eerste gezicht is alles al veel duidelijker dan mijn vorige werkgever. Ik begin daar 15 mei dus nog even afwachten. :Y
Ik mag toch aannemen dat je weet wat je gaat verdienen voor je een contract tekent?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_111165916
Ach, voor een tijdelijke baan? Hij zal wel een idee hebben.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111166014
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:33 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik mag toch aannemen dat je weet wat je gaat verdienen voor je een contract tekent?
9,50 bruto.
pi_111167697
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:44 schreef FerryNL het volgende:

[..]

9,50 bruto.
Waarom ben je van baan geswitcht?

Maar even iets anders, ik heb met jou toch in een ander topic over die 21+ toets gehad? Je wilde toch ook de ICT in?
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_111168491
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:45 schreef WillieW het volgende:

[..]

Waarom ben je van baan geswitcht?

Maar even iets anders, ik heb met jou toch in een ander topic over die 21+ toets gehad? Je wilde toch ook de ICT in?
Ik ben niet van baan geswitcht, maar door een miscommunicatie kon ik daar niet meer blijven. En een paar maanden nadat ik weg was zijn ze ook failliet gegaan.

Wat betreft de ICT, daar ben ik eigenlijk een beetje vanaf gestapt. Ik hoor en lees toch steeds vaker dat het als beginner (geen ervaring) echt super moeilijk is om werk te vinden in de ICT. En daarbij moet je wel echt van de techniek houden, en is het wereldje toch ook wel iets waar je in moet passen. Je moet altijd weer doorleren omdat de technieken veranderen.

Ik vind computers nog steeds heel leuk hoor en interessant, maar dat is helaas niet meer voldoende voor een werkgever. Ik bouw wel zelf pc's voor andere en mezelf, maar daar is ook alles mee gezegd. Qua Windows installeren ben ik ook anders dan de gemiddelde pc gebruiker. Want ik optimaliseer alle services etc die ik niet nodig heb, en die zet ik dus uit. Maar dat is allemaal niet voldoende meer om werkgevers te overtuigen om jouw op te leiden.

Ik heb zelf ook overwogen om eerst maar een BBL opleiding te gaan volgen, maar dat lukt al helemaal niet. Omdat werkgevers liever een MBO4 laatste jaars stagiaire willen of een HBO student.
En ik heb ondertussen al iets van 200 brieven en mails verstuurd, maar zonder resultaat. En dat zegt denk ik wel genoeg hoe moeilijk het is om als beginner in de ICT te komen.

Dus daarom heb ik de ICT eigenlijk maar laten varen. Ook al vind ik het jammer en moeilijk omdat ik in eerste instantie echt de ICT in wilde. ;(
Ik kan wel 5 dagen naar school gaan en dan onderaan beginnen met MBO 3 Medewerker Beheer ICT. Maar dat zie ik helemaal niet zitten om 5 dagen in de week tussen de 17 jarige te zitten. :N
pi_111168915
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:15 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik ben niet van baan geswitcht, maar door een miscommunicatie kon ik daar niet meer blijven. En een paar maanden nadat ik weg was zijn ze ook failliet gegaan.

Wat betreft de ICT, daar ben ik eigenlijk een beetje vanaf gestapt. Ik hoor en lees toch steeds vaker dat het als beginner (geen ervaring) echt super moeilijk is om werk te vinden in de ICT. En daarbij moet je wel echt van de techniek houden, en is het wereldje toch ook wel iets waar je in moet passen. Je moet altijd weer doorleren omdat de technieken veranderen.

Ik vind computers nog steeds heel leuk hoor en interessant, maar dat is helaas niet meer voldoende voor een werkgever. Ik bouw wel zelf pc's voor andere en mezelf, maar daar is ook alles mee gezegd. Qua Windows installeren ben ik ook anders dan de gemiddelde pc gebruiker. Want ik optimaliseer alle services etc die ik niet nodig heb, en die zet ik dus uit. Maar dat is allemaal niet voldoende meer om werkgevers te overtuigen om jouw op te leiden.

Ik heb zelf ook overwogen om eerst maar een BBL opleiding te gaan volgen, maar dat lukt al helemaal niet. Omdat werkgevers liever een MBO4 laatste jaars stagiaire willen of een HBO student.
En ik heb ondertussen al iets van 200 brieven en mails verstuurd, maar zonder resultaat. En dat zegt denk ik wel genoeg hoe moeilijk het is om als beginner in de ICT te komen.

Dus daarom heb ik de ICT eigenlijk maar laten varen. Ook al vind ik het jammer en moeilijk omdat ik in eerste instantie echt de ICT in wilde. ;(
Ik kan wel 5 dagen naar school gaan en dan onderaan beginnen met MBO 3 Medewerker Beheer ICT. Maar dat zie ik helemaal niet zitten om 5 dagen in de week tussen de 17 jarige te zitten. :N
Raar dat er totaal geen bedrijven zijn die interesse hebben in iemand die het vak wilt leren. Ik ben op die manier ook gestart. Zoals je in een ander topic hebt gelezen had ik ook geen ICT ervaring, maar ik ben wel op een helpdesk begonnen en toen ook begonnen met mijn hbo deeltijd opleiding.
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_111169235
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:29 schreef WillieW het volgende:
Raar dat er totaal geen bedrijven zijn die interesse hebben in iemand die het vak wilt leren. Ik ben op die manier ook gestart. Zoals je in een ander topic hebt gelezen had ik ook geen ICT ervaring, maar ik ben wel op een helpdesk begonnen en toen ook begonnen met mijn hbo deeltijd opleiding.
Omdat zulke mensen ("wij" noemen ze 'handige neefjes') er al ten overvloede zijn. Doordat steeds meer geautomatiseerd is en in 'de cloud' plaats vindt, zijn zelfs traditionele systeembeheerders steeds minder nodig. Ook in 'mijn wereldje' (websites, webapplicaties, software) zie je een flinke verdringing/concurrentie op de markt, doordat iedereen tegenwoordig zelf al heel veel zelf in elkaar kan frunnikken met één van de vele open-source systemen/frameworks/platformen die je tegenwoordig hebt. Goede kansen in 'de ICT' liggen daardoor nagenoeg alleen bij lui die echt ervaring, kennis en/of de juiste diploma'/certificaten in huis hebben.
pi_111169595
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:29 schreef WillieW het volgende:

[..]

Raar dat er totaal geen bedrijven zijn die interesse hebben in iemand die het vak wilt leren. Ik ben op die manier ook gestart. Zoals je in een ander topic hebt gelezen had ik ook geen ICT ervaring, maar ik ben wel op een helpdesk begonnen en toen ook begonnen met mijn hbo deeltijd opleiding.
Ja het is jammer maar helaas. ;(

Ik vind het wel heel leuk om met mensen te werken en mensen te helpen en te adviseren. Dus zat er eigenlijk al een tijdje over te denken om dan misschien Personeel en Arbeid te gaan doen. Ik wil geen hulpverlening zoals de zorg gaan doen maar echt meer dienstverlening.

Maarja hoe goed zijn daar de baankansen vraag ik me dan weer af. :{

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:39 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Omdat zulke mensen ("wij" noemen ze 'handige neefjes') er al ten overvloede zijn. Doordat steeds meer geautomatiseerd is en in 'de cloud' plaats vindt, zijn zelfs traditionele systeembeheerders steeds minder nodig. Ook in 'mijn wereldje' (websites, webapplicaties, software) zie je een flinke verdringing/concurrentie op de markt, doordat iedereen tegenwoordig zelf al heel veel zelf in elkaar kan frunnikken met één van de vele open-source systemen/frameworks/platformen die je tegenwoordig hebt. Goede kansen in 'de ICT' liggen daardoor nagenoeg alleen bij lui die echt ervaring, kennis en/of de juiste diploma'/certificaten in huis hebben.
Dit precies idd. Zulke mensen hebben nog wel kans op een baan binnen de ICT, maar anders wordt het echt wel heel moeilijk.
pi_111216693
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Engineer
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28 a 30 (kan er 2 bij verdienen)
07: 13e maand: nee (wel bonus)
08: Bruto maand salaris: 2450 + 300 (soms 500) toeslag onregelmatigheden
09: Netto maand salaris: 1894 (soms 2061) + 300 euro reiskosten vergoeding
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 4 jaar
12: Goodies: laptop, telefoon + abonnement , bonusregeling, auto van de zaak, internet thuis vergoed, ontbijt + lunchkosten vergoed

Tevreden: Ja. Leuk werk, maar stiekem wou ik eigenlijk iets meer verdienen. :)
pi_111216800
Note: Ik krijg een reiskosten vergoeding omdat ik nog geen gebruik maak van de auto van de zaak. (wel besteld, maar wordt pas in Augustus geleverd)
pi_111220057
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:37 schreef Piet1982 het volgende:
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Engineer
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28 a 30 (kan er 2 bij verdienen)
07: 13e maand: nee (wel bonus)
08: Bruto maand salaris: 2450 + 300 (soms 500) toeslag onregelmatigheden
09: Netto maand salaris: 1894 (soms 2061) + 300 euro reiskosten vergoeding
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 4 jaar
12: Goodies: laptop, telefoon + abonnement , bonusregeling, auto van de zaak, internet thuis vergoed, ontbijt + lunchkosten vergoed

Tevreden: Ja. Leuk werk, maar stiekem wou ik eigenlijk iets meer verdienen. :)
Ik zie dat je in de IT zit. :)

Hoe was het voor jou om in de IT werk te vinden? Ik zie wel dat jij al 4 jaar ervaring hebt dus dat werkt ook wel mee natuurlijk.

Het punt is dat ik eigenlijk ook de ICT in wil, maar ben bang dat het heel moeilijk gaat worden voor mij. Aangezien ze liever mensen hebben die van het HBO/WO komen en een boel ervaring bij zich dragen.
Ik heb eigenlijk altijd in de Horeca gewerkt en wil eigenlijk een switch maken. Ik vind computers etc heel leuk en interessant, maar heb natuurlijk nog niet veel ervaring. Meer echt de basis dingen die je wel weet als je vaak een pc gebruikt.

Maar hoor gewoon steeds meer dat het voor beginners echt super moeilijk is om aan de slag te gaan binnen de ICT. Wat is jouw mening hierover? :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')