abonnement Unibet Coolblue
pi_111126347
MissN gaat lekker al!

leuk uiltje zo met die wol! ik vroeg mij wel even af.. is een gehaakte snavel niet leuker omdat je alles gehaakt hebt?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_111127225
woah dat uiltje!! Ik ben helemaal gek van uiltjes maar nog geen tijd gevonden om er 1 te haken.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:00:50 #203
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_111127924
Oh die uil is prachtig O+
an urge to help mankind overcomes me
pi_111130538
Leuke verkleedpopjes, trui! :D

Ben niet heel gek op uiltjes, maar deze is wel echt heel tof, Angel! :Y

Hier van de week nog een klein beertje ge-free-styled aan de hand van een foto (vond $18 erg veel om 'm kant-en-klaar te kopen ;) ):



Ben van plan om ook nog een pandabeer en ijsbeer te maken, en misschien ook nog eentje met pluizig garen!

Ondertussen ook de poten van Bowser (waar ik gisteren mee zat te klooien) zelf geïmproviseerd en ben best tevreden! :s)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_111130755
Wat een mooie uil! Mooie kleuren ook!

En dan beertje so cute!
En dat uit je hoofd? Echt dat snap ik nog niet he, dat mensen dat zo verzinnen :) Zal wel komen omdat ik beginnende haakster ben ;)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:04:13 #206
211083 Angelof9
I must go first
pi_111130766
Ik kan het ook niet hoor ;)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_111131142
cute!!! wat een leuk bekkie O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_111131205
Thanks! :)

En echt uit m'n hoofd was het niet hoor, ik heb net zo lang naar de foto's van het origineel zitten turen tot ik de steken bijna kon tellen :P

En op zich is zo'n beertje natuurlijk niet heel ingewikkeld
Smile, tomorrow will be worse...
pi_111131244
Mijn baby-uit-de-kluwen-gegroeide-deken vordert en vordert..
vandaag eens op bed gelegd om te kijken hoeveel ik nog moet...



nog een flink stuk! -O-
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:21:09 #210
211083 Angelof9
I must go first
pi_111131402
Hoeveel bollen wol gaan er wel niet in?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_111131498
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:16 schreef Dottey het volgende:

nog een flink stuk! -O-
Je hebt al een flink stuk! *O*

;) Hij wordt mooi!
Smile, tomorrow will be worse...
pi_111133134
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:56 schreef YogaLove het volgende:

[..]

Thanks, ik ben benieuwd wat jij ervan bakt.
De wol heb ik eens gekregen (ik betwijfel ook of het wel genoeg is voor een bolero), via google vind ik deze:
http://www.tricoland.fr/sportive/93-sportive-1232.html

Mooi trui, misschien nog een wit (of blauw of roze) sierrandje erom? De poppetjes zijn ook erg leuk! :Y
Mocht je tekort komen ik heb hem hier ook. Geef maar een gil als je extra nodig hebt.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:10:34 #213
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_111133314
dat uiltje is tof in die kleuren :D:D heb je een patroon?? :@

en het beertje is schattig :D
deken wordt gaaf zeg!! en je bent al een heel eind~!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:14:44 #214
211083 Angelof9
I must go first
pi_111133471
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:37:23 #215
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_111134348
Ow, gave dingen weer gezien! ( ik vind alles leuk en sla veel te veel op :') )

Uiltje vind ik helemaal stoer, is weer eens een keer een ander soort.
Beertje is hartstikke goed, ik ga het ook nog eens een keer proberen om iets na te maken, maar tot nu toe nog genoeg patronen om af te werken.
Deken wordt ook leuk, zeg! Veel werk, dat dan weer wel.

En Saaw, bedankt voor het patroon van de sloffen, die had ik net een paar nieuwe nodig :P ( dus jah, ook maar weer erbij)

Kan iemand mij vertellen hoe groot een foto het best kan zijn om hier te plaatsen? Ga ik straks of morgen weer even knutselen met de foto en anders wordt het weer zo'n kleintje ben ik bang.

En verder wil ik eigenlijk wol bestellen van Drops, want ik wil ooit nog een tasje maken om te vervilten, maar hoeveel krimpt dat dan? En welke kan ik dan het beste nemen?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:53:57 #216
374433 Bizjou
Illustrator
pi_111134971
BrainTeaser wat een super gaaf beertje is dat geworden!

Ik ga het haken ook maar eens oppakken ... Ik zie zo veel gave dingen!
(word aan gewerkt)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:01:53 #217
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_111135285
wat een leuke uil, angel! (en staat in jouw tuin ook zo'n paardebloem als de onze? ;) ).

en dottey, een mooie deken wordt dat!!

BT, je BeerTje! O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:37 schreef BakkieDoen het volgende:
Ow, gave dingen weer gezien! ( ik vind alles leuk en sla veel te veel op :') )

Uiltje vind ik helemaal stoer, is weer eens een keer een ander soort.
Beertje is hartstikke goed, ik ga het ook nog eens een keer proberen om iets na te maken, maar tot nu toe nog genoeg patronen om af te werken.
Deken wordt ook leuk, zeg! Veel werk, dat dan weer wel.

En Saaw, bedankt voor het patroon van de sloffen, die had ik net een paar nieuwe nodig :P ( dus jah, ook maar weer erbij)

Kan iemand mij vertellen hoe groot een foto het best kan zijn om hier te plaatsen? Ga ik straks of morgen weer even knutselen met de foto en anders wordt het weer zo'n kleintje ben ik bang.

En verder wil ik eigenlijk wol bestellen van Drops, want ik wil ooit nog een tasje maken om te vervilten, maar hoeveel krimpt dat dan? En welke kan ik dan het beste nemen?
het ligt eraan wat je wil maken. neem in elk geval iets dat puur wol is, bijv. drops eskimo. dat krimpt behoorlijk sterk, wordt ongeveer 1/3 kleiner (een beetje afhankelijk van hoe heet je 't wast). eskimo is wel vrij dik, dus er zit relatief weinig (lengte) op een bol van 50g.

en wat die foto's betreft: verkleinen naar 640x480 ongeveer is prima. iets groter of kleiner is ook geen probleem.
in de haak.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:14:39 #218
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_111135775
Dank je wel, Trui! Zal eens kijken welke ik mooi vind. Het scheelt nu wel lekker in prijs en dat probeert toch wat lekkerder uit ;)

Formaat foto's staat genoteerd!
pi_111136042
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:06 schreef stamaar het volgende:

[..]

Mocht je tekort komen ik heb hem hier ook. Geef maar een gil als je extra nodig hebt.
Thanks! Ik zal t noteren :P
Eerst een haakbaar patroon vinden! ;)

Angelof Leuke uil!
BT Wat een mooi beertje, hij lijkt qua vorm veel op de Spring Bunny;s, eigenlijk alleen andere oren :) http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-spring-bunny
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:26:04 #220
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_111136206
De voetjes van mn sloffen zijn af *O*
an urge to help mankind overcomes me
pi_111136731
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:21 schreef YogaLove het volgende:
BT Wat een mooi beertje, hij lijkt qua vorm veel op de Spring Bunny;s, eigenlijk alleen andere oren :) http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-spring-bunny
Ja, dat krijg je bij zulke kleine ami's he, het lijkt allemaal op elkaar! ;)

Hij is wel wat anders qua verhoudingen hoor. Heb die spring bunnies zelf ook gemaakt, maar daar vond ik de verhoudingen een beetje raar af en toe.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_111137321
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:26 schreef saaw het volgende:
De voetjes van mn sloffen zijn af *O*
[ afbeelding ]
Mooi tot nu toe Saaw, en thx voor het patroon! :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:02:59 #223
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111137453
die slofjes he, mag ik daar misschien ook het patroon nog van? ik heb kouwe voeten... :') :@
Kwak
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:08:18 #224
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_111137590
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:02 schreef kwakz0r het volgende:
die slofjes he, mag ik daar misschien ook het patroon nog van? ik heb kouwe voeten... :') :@
Bovenaan de vorige pagina staat mijn linkje :)


[edit]
Wauw, ik heb eerst een paar keer het patroon goed moeten lezen maar die schubben haken is superleuk! *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door saaw op 04-05-2012 18:32:46 ]
an urge to help mankind overcomes me
pi_111141085
Wat een leuke uil!

En trui je popjes O+ Was die panda ook van het patroon? Hij lijkt zo uit verhouding. Of heeft ie gewoon te veel gegeten?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:10:22 #226
211083 Angelof9
I must go first
pi_111142404
Ik heb eindelijk zo'n speldenkussen gemaakt, wat een leuk projectje!

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:49:00 #227
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_111144306
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:09 schreef x__duck het volgende:

[..]

Dankje! Ik heb een 4 en een 4,5 en zelf een 5 liggen maar ga het met de 4 eens proberen :)
Waar heb jij het patroon van die draak vandaan?
sorry dat ik zo laat reageer, maar ik lees vaak mobiel mee maar dan vind ik het niet handig om te reageren. Het patroon is van Delicious Crochet (betaalpatroon).
klerkje
pi_111144498
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:21 schreef Angelof9 het volgende:
Hoeveel bollen wol gaan er wel niet in?
ik heb het niet bijgehouden en de bollen verschillen wat qua lengte :D maar toch zeker al een bol of 6-8

dank allemaal.. ik doe steeds een stukkie tussendoor. Las namelijk een tijdje terug dat het de moeite waard is.. 2500 euro :')
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_111144721
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:00 schreef Angelof9 het volgende:
Yojo, EsseEi kan het patroon niet meer verspreiden helaas, maar deze giraffe lijkt wel een beetje op die van haar. Waarschijnlijk kun je zelf wel de armen en benen wat groter maken, mocht je dat willen.
Dit ziet er ook prima uit. Dank je wel, ik ga ermee aan de slag! Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen (ook al ga ik nog niet zo snel...)
pi_111144985
Wat een leuke uil, Angel. Misschien wordt dat wel mijn volgende project, na de giraffe :)
pi_111150793
Ik kom weer met een vraag ;)

Op het moment ben ik bezig met een enorm project en ik ben bij de ogen aangekomen.
Er zijn enkele afkortingen die ik niet ken:
- Close each round with sl-st *wat is sl-st*?
- Work now 1 sc in organge and 1 in yellow for the 4. rd *moet ik hier 1 vaste oranje, 1 vaste geel en dat vier keer herhalen*?
- Vcs = meerderen toch en Acs = minderen (alleen waarom moet je dan ook aan het einde 1 skippen, dan krijg je toch lelijke gaten in je werk)?

De rest staat in de spoiler (anders wordt het een te lang stalk bericht). De rest snap ik wel, alleen dit patroon (van dat hele beest) is een beetje vaag opgeschreven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:45:31 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_111151484
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:41 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat een leuke uil!

En trui je popjes O+ Was die panda ook van het patroon? Hij lijkt zo uit verhouding. Of heeft ie gewoon te veel gegeten?
nee die panda was uit m'n hoofd. :') maar ik dacht 'ach ja, panda's zijn IRL ook wat dikkig. :) '
in de haak.
pi_111151640
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kom weer met een vraag ;)

Op het moment ben ik bezig met een enorm project en ik ben bij de ogen aangekomen.
Er zijn enkele afkortingen die ik niet ken:
- Close each round with sl-st *wat is sl-st*?
- Work now 1 sc in organge and 1 in yellow for the 4. rd *moet ik hier 1 vaste oranje, 1 vaste geel en dat vier keer herhalen*?
- Vcs = meerderen toch en Acs = minderen (alleen waarom moet je dan ook aan het einde 1 skippen, dan krijg je toch lelijke gaten in je werk)?

De rest staat in de spoiler (anders wordt het een te lang stalk bericht). De rest snap ik wel, alleen dit patroon (van dat hele beest) is een beetje vaag opgeschreven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sl st = slip stitch = halve vaste
voor de rest moet ik nadenken mmm
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:55:23 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_111151969
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
- Close each round with sl-st *wat is sl-st*?
slip stitch (halve vaste). je haakt dus niet in spiralen, maar je sluit elke ronde af met een halve vaste en begint dan een nieuw ronde/toer.

quote:
- Work now 1 sc in orange and 1 in yellow for the 4. rd *moet ik hier 1 vaste oranje, 1 vaste geel en dat vier keer herhalen*?
ik denk niet dat die 4 op het aantal keren herhalen staat; eerder iets als 'voor de vierde ronde', maar wat ze er nou echt precies mee bedoelt weet ik ook niet zeker. waarschijnlijk dat je in de vierde ronde om en om geel en oranje moet haken. (wat wordt het precies, misschien scheelt het als je het plaatje van het voorbeeld er even bij zet?)

quote:
- Vcs = meerderen toch en Acs = minderen (alleen waarom moet je dan ook aan het einde 1 skippen, dan krijg je toch lelijke gaten in je werk)?
volgens mij bedoelt ze inderdaad meerderen met Vsc en minderen met Asc. Soms kun je ook steken overslaan om te minderen, ik heb dat ook wel eens gezien in de laatste rondes van een bolletje oid, dan levert 'mooi' minderen niet zoveel meer op boven een steek overslaan. maar hier zou je als je dat zelf wil volgens mij ook best kunnen kiezen voor een andere manier van minderen.
De rest staat in de spoiler (anders wordt het een te lang stalk bericht). De rest snap ik wel, alleen dit patroon (van dat hele beest) is een beetje vaag opgeschreven.
in de haak.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:58:27 #235
211083 Angelof9
I must go first
pi_111152119
Is dat nog steeds die sextopus?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_111152460
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:55 schreef trui het volgende:

[..]

slip stitch (halve vaste). je haakt dus niet in spiralen, maar je sluit elke ronde af met een halve vaste en begint dan een nieuw ronde/toer.

[..]

ik denk niet dat die 4 op het aantal keren herhalen staat; eerder iets als 'voor de vierde ronde', maar wat ze er nou echt precies mee bedoelt weet ik ook niet zeker. waarschijnlijk dat je in de vierde ronde om en om geel en oranje moet haken. (wat wordt het precies, misschien scheelt het als je het plaatje van het voorbeeld er even bij zet?)

[..]

volgens mij bedoelt ze inderdaad meerderen met Vsc en minderen met Asc. Soms kun je ook steken overslaan om te minderen, ik heb dat ook wel eens gezien in de laatste rondes van een bolletje oid, dan levert 'mooi' minderen niet zoveel meer op boven een steek overslaan. maar hier zou je als je dat zelf wil volgens mij ook best kunnen kiezen voor een andere manier van minderen.
De rest staat in de spoiler (anders wordt het een te lang stalk bericht). De rest snap ik wel, alleen dit patroon (van dat hele beest) is een beetje vaag opgeschreven.
\
Dank je wel :)!

Foto van de ogen:

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_111152688
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:58 schreef Angelof9 het volgende:
Is dat nog steeds die sextopus?
Jops... (ik had hem wel circa twee/drie weken weggelegd omdat ik gek werd), inmiddels staat het lijf/beest in elkaar en kan ik beginnen aan alle details (ogen, stekels, mond, strikje, et cetera)
Hij wordt echt te groot :P (lees +/- 50 cm hoog)



Sorry voor het witte vlak, iets met paint en zo ;)
En zo moet hij dus uiteindelijk worden

De mijne is nu zo:



[ Bericht 4% gewijzigd door ChildoftheStars op 04-05-2012 23:16:38 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:17:20 #238
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_111153137
hoi meiden, wat een mooie dingen weer, maar dat uiltje pppfffttt gaaf, ach alles is leuk, ben nog steeds aan mijn eigen popcornkleed bezig, en koop steeds nieuwe kleurtjes erbij dus hij wordt groot breed en lang.......foto volgt wel een keer....
nou meisjes haakse en kom af en toe binnen waaien, want ik hou jullie in de gaten..........
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:19:50 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_111153287
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Jops... (ik had hem wel circa twee/drie weken weggelegd omdat ik gek werd), inmiddels staat het lijf/beest in elkaar en kan ik beginnen aan alle details (ogen, stekels, mond, strikje, et cetera)
Hij wordt echt te groot :P (lees +/- 50 cm hoog)

[ afbeelding ]

Sorry voor het witte vlak, iets met paint en zo ;)
En zo moet hij dus uiteindelijk worden

De mijne is nu zo:

[ afbeelding ]
ah kijk, de onderkant van die ogen zie je toch niet, dus kun je net zo goed minderen door wat steken over te slaan. en dat om en om geel en oranje in de vierde ronde is hier ook duidelijk zichtbaar. succes, ik vind 'm er al heel goed uitzien!
in de haak.
pi_111153419
Het is dus gewoon om de beurten met geel en oranje haken een tour lang?
*omg... dit project is soms echt een beetje te ambitieus voor mij. Dacht goed te kunnen haken alleen dit patroon is soms echt te vaag voor mij*

Dank je wel Trui, dat had ik geloof ik nog niet gezegd :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:35:49 #241
211083 Angelof9
I must go first
pi_111154188
CotS, het ligt echt niet aan jou hoor! Ik had dat ding allang aan de kant gegooid. Ik heb er echt bewondering voor dat je het nog steeds niet hebt opgegeven. Wat een ingewikkeld patroon!

Ik heb inmiddels nóg een speldenkussen gemaakt, wat een leuk ding om te doen! :D

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_111154319
Hmm..ik heb weer wat in m'n hoofd, maar weet niet of het echt gaat werken...dus vraag ik jullie even om raad! ;)

Heeft er iemand ervaring met het haken van woorden in een deken ofzo?

Dus dat je een lapje haakt in kleur A en dan op de 'juiste' plekken af en toe een steek in kleur B, waardoor er uiteindelijk woorden verschijnen in je lapje.

(Die 'juiste' plekken zou ik dan vooraf op ruitjespapier ofzo uittekenen)

Sorry voor m'n wazige uitleg, dat krijg je op vrijdagavond ;)

Iemand een idee of ervaring of dat zo werkt?
Smile, tomorrow will be worse...
pi_111154381
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:35 schreef Angelof9 het volgende:
CotS, het ligt echt niet aan jou hoor! Ik had dat ding allang aan de kant gegooid. Ik heb er echt bewondering voor dat je het nog steeds niet hebt opgegeven. Wat een ingewikkeld patroon!

Ik heb inmiddels nóg een speldenkussen gemaakt, wat een leuk ding om te doen! :D

[ afbeelding ]
:P Normalitair dacht ik ook nooit moeite te hebben met patronen (soms gewoon niet op een afkortingen komen hooguit), van die Amigurumiartist bestel ik niet snel meer wat. Hoorde van een vriendin ook al dat haar patronen bijzonder ingewikkeld waren om te lezen (voor anderen)

Van die speldenkussentjes ben ik helemaal fan :) Je kiest er ook lekkere kleuren voor uit *'k word er blij van :)*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_111154499
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:38 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm..ik heb weer wat in m'n hoofd, maar weet niet of het echt gaat werken...dus vraag ik jullie even om raad! ;)

Heeft er iemand ervaring met het haken van woorden in een deken ofzo?

Dus dat je een lapje haakt in kleur A en dan op de 'juiste' plekken af en toe een steek in kleur B, waardoor er uiteindelijk woorden verschijnen in je lapje.

(Die 'juiste' plekken zou ik dan vooraf op ruitjespapier ofzo uittekenen)

Sorry voor m'n wazige uitleg, dat krijg je op vrijdagavond ;)

Iemand een idee of ervaring of dat zo werkt?
Ik denk *en weet niet zeker of het werkt, dat moet je gewoon proberen* dat je lapjes dan op de meest simpele manier moet haken (rij lossen met daarop steeds vasten, natuurlijk een keersteek tussen de touren) en dan inderdaad op ruitjes papier de letters tekenen en dat dan overnemen. (en daarvoor dan net zoveel hokjes gebruiken als je lussen in een rij hebt (dus als je twintig hokjes hebt, begin je ook met twintig lossen). Waarbij je natuurlijk met meerdere kleuren haakt (want anders zie je het niet ;))

(maar misschien weet een meer ervaren dame hier het beter)?

Denk er wel om dat (als je gewone Zeeman/Wibrawol gebruikt) elke rij erg dun is (maar een milimeter of twee dik) en dat je dan de letters extra dik moet maken om het goed zichtbaar te hebben (en dat vasten langwerpig zijn en hokjes papier vierkant en dat het vormverschil dus meegerekend moet worden in je uitgetekende vorm, anders heb je misvormde letters)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_111154832
Thanks voor het meedenken! :)

Ik wil iets dikkere wol gebruiken dan Wibra/Zeeman, maar weet niet zeker of dat uitmaakt...

Ik meen wel eens ergens gelezen te hebben dat een vaste juist een vierkante steek is. Dus als je een lapje haakt van 10 vasten breed en 10 rijen hoog, dat dat lapje dan ongeveer vierkant wordt. Maar geen idee of dat klopt hoor!

Ik denk dat ik sowieso eerst beter een proeflapje kan haken, dan kan ik het denk ik beter inschatten!
Smile, tomorrow will be worse...
pi_111154947
Ik denk ook dat de vorm van een steek een beetje per persoon verschilt. Ik keek even naar mijn pus en de mijne zijn net iets meer "hoog" dan "breed.

Succes ermee! (en laat even horen wat de uitkomst is, want nu ben ik wel nieuwsgierig)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_111154948
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:38 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm..ik heb weer wat in m'n hoofd, maar weet niet of het echt gaat werken...dus vraag ik jullie even om raad! ;)

Heeft er iemand ervaring met het haken van woorden in een deken ofzo?

Dus dat je een lapje haakt in kleur A en dan op de 'juiste' plekken af en toe een steek in kleur B, waardoor er uiteindelijk woorden verschijnen in je lapje.

(Die 'juiste' plekken zou ik dan vooraf op ruitjespapier ofzo uittekenen)

Sorry voor m'n wazige uitleg, dat krijg je op vrijdagavond ;)

Iemand een idee of ervaring of dat zo werkt?
Brainteaser, kijk eens op deze site: even klikken

Alle figuurtjes die je in die deken ziet, zijn er in gehaakt, wat jij wilt gaan doen met die woorden dus...
Is wel tunisch haken, maar er zijn (ook op die site, maar youtube heeft er ook veel) zat filmpjes te vinden die uitleggen hoe dat moet. En die vakjes zijn wel vierkant (of in ieder geval zo goed als), dus een tekening op ruitjespapier komt dan wel goed uit als je 't gaat haken.

Wat voor deken ben je van plan te gaan maken?
pi_111155022
Sorry voor mijn foutieve informatie :@
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_111155108


[ Bericht 100% gewijzigd door ChildoftheStars op 04-05-2012 23:57:34 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_111155432
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:53 schreef Peetje_75 het volgende:

[..]

Brainteaser, kijk eens op deze site: even klikken

Alle figuurtjes die je in die deken ziet, zijn er in gehaakt, wat jij wilt gaan doen met die woorden dus...
Is wel tunisch haken, maar er zijn (ook op die site, maar youtube heeft er ook veel) zat filmpjes te vinden die uitleggen hoe dat moet. En die vakjes zijn wel vierkant (of in ieder geval zo goed als), dus een tekening op ruitjespapier komt dan wel goed uit als je 't gaat haken.

Wat voor deken ben je van plan te gaan maken?
Die ben ik al wel eens tegengekomen ja, echt geweldig! O+

Heb dat tunisch haken even gegoogled, maar dat is wel even heel andere koek zeg! Voor zo'n project als die deken kan ik me wel voorstellen dat het een perfecte techniek is, maar vraag me af of 'gewone' kleurwisselingen niet makkelijker zijn als je maar 2 verschillende kleuren hebt?

Ik wil graag een projecttasje voor mezelf haken (die deken was maar als voorbeeld), maar dan met een paar woorden erop.

Heel erg bedankt voor het meedenken, ik zal dat tunisch haken zeker nog eens doornemen! :)
Smile, tomorrow will be worse...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')