abonnement Unibet Coolblue
pi_110759376
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek


Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110759392
Via telefoon, dus geen kopie vd laatste posts.
pi_110759760
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:13 schreef simmu het volgende:

[..]

die oude draagdoeken van draagdoek.nl waren dat dacht ik
En hoe oud is oud dan? Ik heb er een van ongeveer 2 jaar geleden.
pi_110761766
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:46 schreef Bleie het volgende:

[..]

En hoe oud is oud dan? Ik heb er een van ongeveer 2 jaar geleden.
geen idee, er staat me bij dat 3 jaar geleden psies de omslag was. ik zou hem gewoon gebruiken tot het niet prettig meer is

edit; die nieuwe hebben geloof ik een ByKay merkje ipv draagdoek.nl. maar pin me er niet op vast!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_110765172
Dank jullie O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_110770641
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:51 schreef simmu het volgende:

[..]

geen idee, er staat me bij dat 3 jaar geleden psies de omslag was. ik zou hem gewoon gebruiken tot het niet prettig meer is

edit; die nieuwe hebben geloof ik een ByKay merkje ipv draagdoek.nl. maar pin me er niet op vast!
:Y
pi_110777199
Oh, die van mij heeft een draagdoek.nl-merkje. Ik merk t wel wanneer hij niet meer prettig is, heb toch al een geweven doek ook. Vandaag heeft Pietje heerlijk in de rekbare doek gezeten. Ik merk nu al trouwens dat ik (hoewel ik er nog een beetje mee moet oefenen) de geweven doek eigenlijk comfortabeler vind, maar vandaag was het handig om de doek thuis vast rustig te kunnen knopen, en dat kan met een geweven nou eenmaal niet (toch?).
pi_110778246
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:22 schreef Bleie het volgende:
Oh, die van mij heeft een draagdoek.nl-merkje. Ik merk t wel wanneer hij niet meer prettig is, heb toch al een geweven doek ook. Vandaag heeft Pietje heerlijk in de rekbare doek gezeten. Ik merk nu al trouwens dat ik (hoewel ik er nog een beetje mee moet oefenen) de geweven doek eigenlijk comfortabeler vind, maar vandaag was het handig om de doek thuis vast rustig te kunnen knopen, en dat kan met een geweven nou eenmaal niet (toch?).
ligt eraan wat voor knoop je gebruikt. bij een gewone kan het wel hoor. dan haal je de knoop los als je er een kind in wil, alles ff wat losser, kind erin en dan alles op volgorde goed aanspannen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_110782256
Hmm, daar ben ik denk ik nog niet helemaal handig genoeg voor. En hij is pas 3 maanden, dus hij kan nog prima in een rekbare doek.
  woensdag 25 april 2012 @ 21:30:29 #10
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_110788193
Ik ben vandaag weer de attractie van het ziekenhuis & de stad geweest. Draakje zat lekker in m'n Girasolletje O+ . De orthopeed was lyrisch over de draagdoek en in de stad klampte een oud vrouwtje me aan dat ze dit in haar cultuur (volgens mij was zij van een indianenstam ofzo, althans, zo zag ze eruit), ook heel veel deden en dat ze dat wel miste hier in Nederland.
Draakje heeft op een kwartiertje na de hele tijd geslapen, het boeide haar allemaal niet zo geloof ik ;) .
pi_110790114
Een lyrische orthopeed? Dat maak je ook niet vaak mee ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 26 april 2012 @ 17:26:24 #12
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_110822169
*O* Hij is binnen! Ik vind m erg mooi! Wel gek: er zitten geen schuine punten aan (dat is op zich niet zo heel gek), maar op de uiteinden zit een soort 'zakje' met klittenband. Weet iemand waarvoor dat is?

Heel snel ff foto's gemaakt voor het idee. En ja, de spiegels zijn vies :P.

Hier zie je de kleur het best op:


En hier de voorkant:
pi_110822696
Mooi O+

Dat zakje is om je sleutels in te doen, of een luier... of.... (ik vind hem irritant :P)
  donderdag 26 april 2012 @ 17:48:49 #14
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_110823099
Ah haha dat dacht ik al. Lijkt mij ook niet het toppunt van handigheid, maar leuk geprobeerd van ze ;).
  donderdag 26 april 2012 @ 17:49:53 #15
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_110823145
De doek was trouwens wel een stuk donkerder dan ik dacht (het grijze deel). Dussssss nu denk ik 'eigenlijk moet ik nog wel een lichtgekleurde doek, want dat is toch veel vrolijker voor van de zomer' O-) . Hehehe.
pi_110823697
Welkom bij je nieuwe verslaving :P
  donderdag 26 april 2012 @ 19:14:53 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110826763
Fee, hij staat jullie mooi :Y
Enne verder sluit ik me aan bij Gerberaatje :P
pi_110827443
Net mevrouw voor het eerst in de boba gehangen.. Heel kort ivm heel moe ;)
Ze vond het wel wat....

"paard!" riep ze }:|

Moet nog wel even met de banden schuiven voel ik... Beetje het gevoel alsof de heupband wat naar beneden zakte.. (heb dan ook wel een figuur waar je broek vanaf zakt ;) letterlijk.. wel buik geen kont/heup)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_110829910
:D hier krijg ik ook altijd de sporen (knieën :P) in mijn zij gedrukt en gaat ze hopsen :')
pi_110830863
Beco besteld :)
Nu hopen dat ie zaterdag al komt zodat we hem met koninginnedag kunnen proberen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_110831237
Tof Vanyel, welke?
pi_110831926
Paige. Neutraal maar niet saai (vonden wij).
Geen foto want mobiel.

Nu 4 doeken en 1 drager. Best netjes.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_110832176
Tof O+

En netjes :D ik ben ook aardig netjes voor mijn doen op het moment! O-) 2 maatjes 4, 6 maatjes 6, 2 ringslings, 2 wompats en een bondolino.

Heel keurig zelfs als je bedenkt waar ik vandaan komt qua aantal :') op het moment ook niet echt koopneigingen (op dat vlak dan hè :P) maar dat komt omdat ik nu gewoon even niet kan dragen ;(
pi_110832670
Stel nou je kon wel dragen, gebruikte je ze dan ook allemaal? Ik heb met die 4 al dat er een blijft liggen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_110832859
Van dit stapeltje wel nagenoeg alles :) al is 1 doek hoofdzakelijk schommeldoek (hebben van die haken in het plafond gemaakt ;)) maar juist de maatjes 6 gebruikte ik weer veel met de DH, want mijn spekkont werd echt te zwaar voor een Ruck...

Maar, toen ik nog tegen de 20 :') doeken zat droeg ik lang niet met alles nee...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')