abonnement Unibet Coolblue
pi_111374946
http://thepiratebay.se.proxy.piratenpartij.nl/ (werkt ook voor Ziggo en XS4All).
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:38:50 #277
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111375544
He, kan dit in een ander topic?
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:44:40 #279
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111375617
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:42 schreef Tegan het volgende:
He, kan dit in een ander topic?
Eigenlijk niet, want volgens mij mag het in geen enkel topic. :P
pi_111375797
quote:
99s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:44 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet, want volgens mij mag het in geen enkel topic. :P
http://www.fucktimkuik.org/ Blijft gewoon werken.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:52:11 #282
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111375899
quote:
99s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:44 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet, want volgens mij mag het in geen enkel topic. :P
dus hier ook niet, lijkt mij een logisch vervolg?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:52:36 #283
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111375915
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:52 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dus hier ook niet, lijkt mij een logisch vervolg?
Ja, dat bedoelde ik ook.
pi_111375931
Dus maar weer ontopic.
pi_111381260
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:29 schreef Tegan het volgende:
Alcatraz is canceled. The Finder ook.
Oh vind dat nog best jammer. Ok het was niet bijzonder maar vond het toch nog een leuke serie.
pi_111385154
Kan echt bijna wel gokken wat gecancelled gaat worden tegenwoordig en dat is echt veel. Soms denk ik kunnen ze niet beter wat meer energie in een goede serie stoppen dan al die prut?
pi_111385524
Alcatraz is dit seizoen pas de eerste serie die ik volg die ook daadwerkelijk geannuleerd wordt. Ik zal er geen traan om laten.
pi_111385529
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:47 schreef JDx het volgende:
Kan echt bijna wel gokken wat gecancelled gaat worden tegenwoordig en dat is echt veel. Soms denk ik kunnen ze niet beter wat meer energie in een goede serie stoppen dan al die prut?
Het ligt niet echt aan de energie die ze erin steken, meer het gebrek aan goede ideeën. Driekwart is tegenwoordig reality en het andere kwart bestaat voor 15% uit case of the week cop shows, een paar remakes en dan nog een paar procent aan nieuwe ideeën...dan moet je maar net geluk hebben dat daar ook daadwerkelijk iets tussen zit.

We kunnen eerder de domme tv-kijker bedanken die al die reality shows en kansloze case of the week CSI's etc maar blijft kijken.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:24:24 #289
300718 Kenju
Say It!!??
pi_111386535
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:57 schreef Tim86 het volgende:

Het ligt niet echt aan de energie die ze erin steken, meer het gebrek aan goede ideeën.
Ideeën is natuurlijk ook onderdeel van engergie.
Veel van die ideeën waren gewoon niet sterk genoeg, en dat hadden ze kunnen weten. Wanneer je bijv. met Terra Nova komt, begrijp ik echt niet dat ze dachten dat mensen daar warm voor zouden lopen.
quote:
Driekwart is tegenwoordig reality en het andere kwart bestaat voor 15% uit case of the week cop shows, een paar remakes en dan nog een paar procent aan nieuwe ideeën...dan moet je maar net geluk hebben dat daar ook daadwerkelijk iets tussen zit.
'Zat case of the week'-shows waar weinig mis mee is hoor. Ik heb er ook niets op tegen. Als men het maar interessant houdt. En dat laatste is gewoon een probleem. Men vervalt in routines. Wanneer de productie ook nog eens van beperkte kwaliteit is is het kansloos. En soms moet je er gewoon net op het juiste moment bij zijn.

We kunnen eerder de domme tv-kijker bedanken die al die reality shows en kansloze case of the week CSI's etc maar blijft kijken.
[/quote]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_111388949
Het probleem is denk ik dat die case of the week dingen kunnen de Amerikanen makkelijk een keer kijken en dan een tijd niet en dan weer enzo. Terwijl de echte sterke verhalen moet je echt alles voor gezien hebben om te volgen.
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:02:29 #291
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_111397405
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:26 schreef Tegan het volgende:
Het probleem is denk ik dat die case of the week dingen kunnen de Amerikanen makkelijk een keer kijken en dan een tijd niet en dan weer enzo. Terwijl de echte sterke verhalen moet je echt alles voor gezien hebben om te volgen.
Hopelijk gaan de series met een doorlopend verhaal meer in trek komen naarmate video on demand steeds gebruikelijker word. Dan kun je altijd het hele verhaal volgen.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_111401035
Ik vind juist het aanbod van series sterker geworden door zenders als HBO, AMC en Showtime die kwaliteitsseries aanbieden met een goed geschreven verhaal waarin uitstekend geacteerd wordt.

En case of the week series zijn niet per definitie slecht.
De CSI's waren bijvoorbeeld ook sterk, maar zijn compleet uitgemolken.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 00:11:03 #293
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_111403615
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:26 schreef Tegan het volgende:
Het probleem is denk ik dat die case of the week dingen kunnen de Amerikanen makkelijk een keer kijken en dan een tijd niet en dan weer enzo. Terwijl de echte sterke verhalen moet je echt alles voor gezien hebben om te volgen.
Heeft ook met syndication te maken, case of the week series kan je makkelijker door elkaar uitzenden, dus de afleveringen niet op volgorde. Dat kan handig zijn als je eens een dubbele uitzending wil hebben of een gat moet opvullen, zonder dat je mensen voor het hoofd stoot.

Ander punt is dat de mensen die uiteindelijk beslissen over de serie niet een achtergrond hebben in film en televisie, het zijn advocaten, managers etc die zich opgewerkt hebben. Dus ze maken veel fouten. Bij Battlestar Galactica bijvoorbeeld was er zo'n iemand die ervan overtuigd was dat er een hond op het schip moest zijn. Daar had je ook een op een gegeven moment een seizoen waar afleveringen veel meer op zichzelf gingen staan, was van hoger hand opgegeven, kijkcijfers daalde en het werd gelukkig weer terug gedraait.

Awake doet het denk ik zo slecht omdat het teveel een de case van de week is, terwijl het achterliggende verhaal te langzaam gaat. Lost had een goede balans de eerste seizoenen, maar werd daarna slecht. Heroes was weer een succes omdat er vaart in zat, maar werd uiteindelijk de das omgedaan door het vertrek van tim kring en de writers staking. Prison Break had weer geen plan voor meerdere seizoenen, die hadden op dertien afleveringen gerekend kregen een vol seizoen en toen nog een seizoen, maar ja wat moet je met een serie die prison break heet en je bent uit de gevangenis.

Voor zenders als ABC, FOX, NBC is het de heilige graal eigenlijk om zo'n serie weer te vinden, maar het op safe moeten spelen breekt veel series op. HBO, AMC, Showtime en FX hebben daar minder last van, ze hebben meer geld te besteden door het abbo systeem. Inkomsten zijn gegarandeerd dus ze kunnen risico nemen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:28:52 #294
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_111417163
valt me vooral op de laatste jaren eigenlijk geen serie meer is waar over gepraat werd zoals prison break, heroes of lost. Series die veel gevolgd werden, waar de kwaliteit niet altijd even hoog bleef maar die wel iets aparts hadden en bovendien een aantal jaren liepen.

Dan heb ik het uiteraard niet over hbo, showtime, amc en fx series
pi_111417405
Ja inderdaad, echt zo'n serie waarvan mensen zeggen, wow heb je die aflevering gister gezien? En waar het lange verhaal ook echt ergens naartoe ging. Uiteraard totdat het te ver werd uitgemolken.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:37:45 #296
206322 Seam
Pillz-E
pi_111417540
Wat was de laatste serie dan die dat nog wel had? De afgelopen vier jaar toch niets?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:43:10 #297
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_111417779
De reguliere networks leggen het kwalitatief inderdaad al een aantal jaren af tegen HBO, Showtime etc.
Ze hebben het wel geprobeerd met series als The Event, Terra Nova en Flash Forward. Maar dat was van begin af aan al om van te huilen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:46:53 #298
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_111417952
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:37 schreef Seam het volgende:
Wat was de laatste serie dan die dat nog wel had? De afgelopen vier jaar toch niets?
Homeland?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:56:16 #299
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_111418365
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:37 schreef Seam het volgende:
Wat was de laatste serie dan die dat nog wel had? De afgelopen vier jaar toch niets?
dat zeg ik :P

eigenlijk is dat nu wel weer het geval bij Game of Thrones. Er wordt veel over gepraat, veel vrienden hebben het gezien en ik heb elke week het huis vol zitten met kijkers die speciaal voor de nieuwe aflevering even langskomen :)

en ik verwacht dat dit in de komende jaren alleen nog maar meer wordt
pi_111420230
Enkele jaren geleden had je gewoon en Prison Break, en 24, en Heroes, en Lost en Jericho tegelijk lopen. Wat een luxe was dat eigenlijk.. Allemaal series met de focus op het doorlopende verhaal en toch enorm populair.

Op dit moment zijn het inderdaad vooral de kabelzenders die de toon zetten met series zoals Game of Thrones, Breaking Bad, The Walking Dead en Homeland. Van de netwerkseries zijn Fringe en Person of Interest noemenswaardig maar daarna houdt het eigenlijk al gauw op.

Wellicht dat er enkele pareltjes bij de nieuwe lichting series voor komend seizoen zitten, zou mooi zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')