Vespa had vroeger handgeschakelde brommers net zoals Kreider, Zundapp, Puch, Tomos, NSU, etc.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:40 schreef Edskimo het volgende:
Vespa maakte 50 jaar geleden al scooters, die nu nog steeds rondrijden
Zonder de vespa scooter had de scooter zoals we m vandaag kennen misschien geeneens bestaan.
je kan niet schakelen? zelfs mijn moeder kan schakelen op mijn brommerquote:Op donderdag 5 april 2012 13:42 schreef Willaaam het volgende:
Brommers van de tweetaktbrigade kunnen dus wel heel zuinig zijn, maar je benen krijgen het er wel koud op in de winter en je moet lekker zelf schakelen.
je ben toch geen wijfquote:Op donderdag 5 april 2012 13:42 schreef Willaaam het volgende:
Brommers van de tweetaktbrigade kunnen dus wel heel zuinig zijn, maar je benen krijgen het er wel koud op in de winter en je moet lekker zelf schakelen.
Wel een mietje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4-TAKT FTW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tweetakt is voor pubers en shagrokende wao'ers! Loopt nooit echt goed, altijd stinken met die kankerverwekkende ultrafijnstofwalm, maakt een pokkeherie en heeft een supersmalle powerband. Ouderwetse ellende voor sentimentele communisten die nog denken dat een Trabant de ultieme vorm van luxe is.
Viertakt daarentegen is veel zuiniger, heeft meer koppel bij lage toeren, rijdt ook goed bij halfgas en is veel duurzamer dan zo'n tweetaktfossiel. Viertakt wordt niet voor niks in bijna elk motorvoertuig toegepast, Waarom? Omdat viertakt beter is!Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
Ook mooi, helaas is alleen het bereik nog niet helemaal geweldig.quote:
Snorscootersquote:Op donderdag 5 april 2012 16:09 schreef tntkiller het volgende:
neem vooral geen 4taks snorscooter die zijn zo onzuinig als de pest...ik kan het weten
toen ik die van mij kocht reed dat ding 1 op 22 het enige wat helpt is die vario ring eruit te mollen maar dan rijd hij wel ineens dubbel zo hard (maar goed hij ging wel nu 1 op 40 rijden.)
denk dat ik die van mij maar ga inruilen voor een gewone brom uitvoering die zijn niet geknepen en dus veeel zuiniger.
apart wanneer ze langs je rijden... je hoort alleen de banden.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:10 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ook mooi, helaas is alleen het bereik nog niet helemaal geweldig.
Je mag hier maar 45, dus je mag er niks aan veranderen. Heb je bovenin een heel klein beetje koppel, kan je 5 keer gaan doorschakelen en dan rijd je wel minimaal 47 km/h hoor...quote:Op donderdag 5 april 2012 16:10 schreef leeell het volgende:
en powerband is afhankelijk van je setup, dus uitlaat icm cilinder, dan kan je hem net zo laag/middel/hoog-toerig maken als je wil
Hangt maar net van de gebruikte motor en uitlaatlijn af.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:12 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
apart wanneer ze langs je rijden... je hoort alleen de banden.
Net als met auto's maar bij scooters/brommers heb je altijd in je hoofd zitten dat ze een rotlawaai maken.
Bij auto's is dat nooit zo geweest.
Nee hoor, Piaggio, Vespa, Aprilia, Sym, Kymco en Peugeot zijn geen Chinese merken maar verkopen wel heel veel 4t scooters.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:13 schreef NickB het volgende:
Dude 4-takt is helemaal niet beter dan 2-takt.
Maar afgezien daarvan is een 50cc 4-takt brommer wel het zuinigste.
Pas alleen op aangezien 90% tegenwoordig chinees is als het om 4-takt gaat en dat valt uit elkaar tijdens het rijden, inc motor.
Jawel hoor.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Studenten rijden niet op brommers, klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |