abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 april 2012 @ 18:48:21 #126
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_110938658
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:06 schreef Ole het volgende:
daar hebben de huge zwangere vrouwen natuurlijk ook last van. Maar iig is het vorige keer goed gegaan, daar ga ik nu ook maar vanuit. Ben toch al nerveus genoeg
Wanneer moet je? Ik heb net een heupoperatie achter de rug. Ik mocht geen ruggeprik maar dat had niets met mijn gewicht te maken, maar met de aard van de operatie (achteraf blij toe want operatie liep erg uit qua tijd). Wel werd vantevoren netjes door de narcotiseur aangegeven dat ik te kort ben voor mijn gewicht :P en dat ze daar rekening mee houden tijdens de narcose. Want je loopt meer risico, al is dat natuurlijk stukken minder dan 50 kilo geleden ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_110938855
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:48 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wanneer moet je? Ik heb net een heupoperatie achter de rug. Ik mocht geen ruggeprik maar dat had niets met mijn gewicht te maken, maar met de aard van de operatie (achteraf blij toe want operatie liep erg uit qua tijd). Wel werd vantevoren netjes door de narcotiseur aangegeven dat ik te kort ben voor mijn gewicht :P en dat ze daar rekening mee houden tijdens de narcose. Want je loopt meer risico, al is dat natuurlijk stukken minder dan 50 kilo geleden ;)
Ik kies voor elke operatie voortaan voor een ruggeprik dat ik mijn pijnmedicatie krijg vanuit een epederaal zal vast niet goed geschreven zijn. Mag geen morfine hebben ivm spierziekte. Hebben ze toen bij mijn gastric bypass helemaal verkeerd gedaan. Ik heb extreem veel morfine gehad waardoor ik super ziek ben geworden en ik ben door de oog van de naald gekropen zei mijn neuroloog naderhand. Het enige nadeel van een epederaal is dat je perse een catheter moet. Je mag namelijk dan niet uit bed omdat je dan niet goed op de been bent.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 april 2012 @ 19:05:56 #128
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_110939261
Katheter had ik ook een paar dagen maar dat kwam ook omdat ik niet mocht lopen. Er zijn leukere dingen maar echt vervelend vind ik het nou ook weer niet. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_110949493
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 19:05 schreef Rewimo het volgende:
Katheter had ik ook een paar dagen maar dat kwam ook omdat ik niet mocht lopen. Er zijn leukere dingen maar echt vervelend vind ik het nou ook weer niet. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Toen met de gastric bypass had ik er niet zoveel last van of merkte ik er weinig van ik was zo ziek en ik had zoveel pijn etc dat de katheter het minst erge was. Maar bij mijn ring ging het allemaal wel goed en had ik weinig last dus vond ik die katheter verschrikkelijk en die hadden ze ingebracht in de uitslaapkamer en niet onder narcose en bij de gastric bypass hadden ze het onder narcose gedaan. Dat zal ook wel schelen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 april 2012 @ 08:07:43 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_110956376
Ik heb er niks van gemerkt dat ze hem ingebracht hebben, volgens mij al voor de operatie, maar ik weet er niks meer van ;)

Was wel blij dat ie eruit mocht, stuk handiger lopen ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 30 april 2012 @ 08:48:34 #131
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_110956633
De laatste operaties heb ik geen morfine gehad gelukkig :N. In Terneuzen pompten ze je er vol mee niet echt fijn.

In België kreeg je geen katheter, dat is wel vervelend zeker als je niet je bed uit mag net na de operatie, en je op de po moet plassen :')
pi_110964742
quote:
17s.gif Op maandag 30 april 2012 08:48 schreef -Bubseltje- het volgende:
In Terneuzen pompten ze je er vol mee niet echt fijn.
Ik vond het anders heerlijk :Y
pi_110967492
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:32 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik vond het anders heerlijk :Y
Ik mocht het niet vanwege mijn spierziekte ze lazen mijn dossier gewoon niet goed terwijl er duidelijke afspraken over gemaakt waren dat ik geen pompje zou krijgen etc etc dus erg slecht. Maar ik was zo ziek dat ik het zelf niet duidelijk kon maken. Maar ze hadden moeten denken die word zo ziek van die morfine we kunnen het beter niet geven alleen daardoor al ik moest en bleef overgeven van die morfine en ik kan je vertellen als je net een gastric bypass hebt gehad is dat niet bepaald prettig en dan heeft dat nog niks met mijn spierziekte te maken.
pi_110967569
In Brugge krijg je niet eens morfine bij de GBP operatie. Morfine legt namelijk de darmwerking stil, en ze willen dat juist zo snel mogelijk draaiende hebben.
Een infuusje met paracetamol is het devies. Helaas was dat voor mij absoluut niet genoeg pijnstilling bij beide operaties, want ik heb nog dusdanig veel pijn gehad dat ik na huilen, smeken en boos zijn alsnog morfine-injecties kreeg.

Ik ben nog steeds een beetje boos dat die pijn in eerste instantie zo genegeerd werd.
pi_110967972
mijn ervaring in veldhoven is als het goed gaat zijn de zusters lief en aardig en vriendelijk en als het niet goed gaat dan zijn ze niet lief aardig en vriendelijk. Zo slecht was het met mijn gastric bypass en zo goed was het met de plaatsing van de ring.
  maandag 30 april 2012 @ 21:32:06 #136
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_110974985
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:32 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik vond het anders heerlijk :Y
Ik hou niet van die waas :N. En had ook niet meer nodig dan de paracetamol in het infuus.
Als het nodig is dan moeten ze het ook wel geven. Pijn lijden is niet nodig -O-.

Overgeven op een pas geopereerde maag is idd niet echt prettig :X.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:15:03 #137
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111300666
Ik zit telkens erop te hopen dat de brief met de datum voor de screening komt. Maar dat gaat denk ik nog wel ff duren :( Wachtlijst is behoorlijk lang momenteel. Waarschijnlijk pas begin volgend jaar de operatie.
pi_111314081
Beste forummers en mensen met pijn en mensen met ingrepen in het vooruitzicht,

Ik zou, met jullie goedvinden, graag uit eigen ervaring enige waarschuwingen cq advies willen geven over Morfine gebaseerde pijnstillende medicatie.

Er zijn meerdere varianten op deze pijnstiller, elk medicijn met Morfine, valt onder de Opium Wetgeving.
(wat o.a.inhoudt dat de verstrekking onder extreme supervisie van receptverstrekker én apotheker staat!) Je krijgt slechts een zeer beperkt aantal strips of totaal aantal capsules, pillen of vloeibaar medicijn mee, meestal voor 14 dagen. Daarna moet de begeleider in samenwerking met de apotheker, de morfine-medicatie, opnieuw voorschrijven. Het is een gevaarlijk medicijn, derhalve valt dit onder een aparte wetgeving.

NB: In bijv. de USA wordt Morfine MISbruikt als partydrug!!! Dus, die wetgeving is echt noodzakelijk,
het is gevaarlijk want alles wordt beïnvloedt door het gebruik ervan, je coordinatievermogen, je reactievermogen en nog véél meer.

Ikzelf heb al vele jaren extreme zenuwpijnen doordat enkele zenuwbanen worden bekneld.
Morfine in capsulevorm, de sterkste variant is Oxycodon, een morfine-derivaat dat twee tot x-maal zo potent qua werking is als "normale" morfine.
Het helpt, maar slechts kort. De gewenning treedt EXTREEM snel op, evenals de bijwerkingen, die
zeer onsmakelijk en heel erg vervelend zijn.
Nadat ik op een extreem hoog niveau zat, omdat de gewenning dus optrad en de pijn weer toenam, moest de dosering omhoog, ik zat op een gegeven moment aan 400 mg per dag en dat is extreem te noemen, zeker als je nóg pijn houdt, zoveel pijn zelfs dat je niet kunt lopen,zitten,liggen,slapen en je in feite he-le-maal niets meer kunt. Dan komt er een moment dat je lichamelijk in gevaar komt, zeker als er -zoals bij mij het geval is- meerdere medicijnen ingenomen moeten worden én je cholesterolwaarden gevaarlijk worden, je bloed dikker wordt, je hart onregelmatig gaat kloppen en dan
moet je helaas kiezen voor pijn om niet door medicijnvergiftiging kapot te gaan.

Afbouwen van Oxycodon morfine was dus een must.
Iets meer over afbouwen: simpelweg stoppen met gebruik is onmogelijk, geloof me!
Het is dus niet net als paracetamol of zelfs diclofenac, nee, het is noodzakelijk dat de voorschrijvend arts een zeer traag afbouwschema opstelt. Dit lijkt simpel, maar helaas, in de praktijk is dit een verschrikkelijk proces, het kan worden omschreven als een soort van film-scene, waarin je een personage, bijvoorbeeld een harddrugsgebruiker, "detox" gruwel-verschijnselen ziet ondergaan.

Echter, dat is dus letterlijk wat er met je gebeurt als je TE snel afbouwt of gewoon, in mijn geval, zo hoog in je dosering zit, dat je wel snel móet afbouwen...met alle gevolgen vandien.

Wees dus gewaarschuwd, Morfine, in welke vorm dan ook, is een potente pijnstiller, maar het werkt slechts zeer kort én je bent met een week, 2 weken, volledig gewend aan dit medicijn.
De werking neemt snel af, je smeekt om meer, maar dit kun je niet eindeloos volhouden.
Ook is het peperduur, ik heb -én gebruik nog steeds!- tienduizenden euro's aan Morfine gebruikt.

Er zijn kortwerkende Morfines en langwerkende derivaten of morfine gebaseerde medicatie, al dan niet snelwerkend of middels vertraagde afgifte.
Maar als je extreem ernstige pijnen hebt, zoals bijvoorbeeld mensen met terminale kanker, of mensen extreme zenuwpijnen, dan gaat het in het begin slechts om één ding, einde aan de pijn, "no matter what the cost". Heel begrijpelijk dus dat je als pijnpatient absoluut kapotgaat van de pijn, al is het voor terminale patienten een dubbele straf.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat, doordat ik veel in ziekenhuizen kwam en nog steeds kom en als "gedeeld" ziektebeeld, zijnde extreem chronische pijn, dit aspect dus deel met terminale patienten.
Als je spreekt met deze onvoorstelbaar dappere mensen hoor je hartverscheurende verhalen en die gesprekken zullen me bijblijven tot aan mijn eigen einde. In 10 weken tijd heb ik 8 mensen leren kennen en alle 8 zijn deze mensen na onvoorstelbare strijd, bezweken aan hun terminale ziekte.
Ik ben dan zelf niet terminaal, maar de impact die deze kennismakingen op mij hebben gehad en nog steeds hebben is niet onder woorden te brengen. Het stelt dagelijkse "tegenvallers" in een totaal ander perspectief, zelfs mijn eigen ellende!

Samenvattend: Morfine is in de praktijk aanvankelijk een zegen die direct werkt, maar al snel een drama wordt, bovenop je ziekteverschijnselen én de pijn, is de steeds sneller verminderende werking oftewel effectifiteit van pijnstillers als dus Morfine, behorend tot de zwaarste groep van pijnstillende medicatie, met daarnaast vooral in de beginfase, een overweldigende reeks van bijwerkingen.
Elke gebruiker zal deze ervaren, maar gelukkig door de strenge supervisie, zal je arts of begeleider, je helpen met deze bijwerkingen en zullen deze binnen een acceptabele termijn dan ook afnemen, zoniet geheel verdwijnen.

Wees erg voorzichtig en neem ALLE instructies, aanwijzingen en adviezen ALLEMAAL bloedserieus en dan voorkom je problemen, zeer nare bijwerkingen en hopelijk, een einde aan de pijn, waar het natuurlijk allemaal om te doen is.
Leren leven met pijn, in het geval van chronische pijnpatienten, is een langdurig proces dat helaas niet door medicatie kan worden verholpen.
Acceptatie is onderdeel daarvan en dat is misschien nog het allerergste, het moeten accepteren dat je simpelweg minder kunt of mag dan een gezond mens oftewel een niet-chronische-pijnpatient.

Dit gaat gelukkig dus niet voor de meeste forumleden op, dus ik hoop dat jullie iets aan mijn bijdrage hebben. Mijn streven is om geheel zonder morfine door het beschadigde leven te gaan en pijn te accepteren als onderdeel van dit leven. De werkzaamheid houdt simpelweg op en ik wil mijn lichaam gezonder maken.

Succes met jullie ingrepen en medische toestanden en let dus goed op, morfine (even samenvattend als veel derivaten en soorten, voor het gemak nu geschaard onder één noemer)
is een potente en effectieve pijnstiller, maar zoals ook artsen zullen zeggen, bij voorkeur alleen voor tijdelijk gebruik.

Succes en het allerbeste,
groet,
WB
  woensdag 9 mei 2012 @ 07:49:40 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_111322086
In principe krijg je enkel morfine in een medicijnpompje direct na de operatie en dus zeker niet voor thuisgebruik :)
(Gelukkig maar, want het blijft gewoon vies spul).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:59:57 #140
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111324369
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2012 07:49 schreef Troel het volgende:
In principe krijg je enkel morfine in een medicijnpompje direct na de operatie en dus zeker niet voor thuisgebruik :)
(Gelukkig maar, want het blijft gewoon vies spul).
Hebben ze mij ook verteld dat morfine alleen de eerste dag wordt gegeven via een pompje. Daarna moet je gewoon paracetamol slikken. Beste geen ibuprofen wegens maagproblemen. Ibuprofen staat er immers al om bekend dat sommige mensen er maagklachten van krijgen. Voor mij wel vervelend want paracetamol helpt nooit als ik ergens pijn heb, moet altijd 2 ibuprofens nemen.
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:30:30 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_111327201
Herkenbaar. Ergens gok ik dat het te maken heeft met gewenning. Ik heb jarenlang mijn menstruaties geleefd op roze snoepjes, maar na een flinke periode werkte de paracetamol ook weer :) Nu dus weer gewoon af en toe paracetamol (ok, ok, ook niet meer zoveel last van de menstruatie, eerlijk is eerlijk) en het werkt weer.
ibuprofen en dat soort ongeinen gebruik ik niet meer. Heel zelden nog ascal als ik echt last heb van mijn keel, dan werkt zo'n zakje als een tierelier en ben ik er sneller van af.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 mei 2012 @ 12:03:01 #142
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_111328458
Ibuprofen en soortgelijke middelen kun je beter niet slikken, maar als je ze echt moet, kun je er Omeprazol bij slikken. Ik heb nu voor mijn heup ook pijnstillers die ik met Omeprazol moet innemen. Na de operatie moesten Troel en ik sowieso een jaar Omeprazol slikken. Ik slik het nog steeds standaard.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:13:05 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_111328863
Ik slik het niet meer. Soms vraag ik me wel af of het wat klachten zou schelen, maar we laten het maar even zo :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_111344025
ik slikte al omeprazol voor de GBP 20 mg en toen hebben ze het verhoogd naar 40 mg na de operatie en ik heb dat eigenlijk altijd maar zo gelaten.
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:46:08 #145
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111357865
Denk dat ik na m`n laatste pil van de strip die ik nu heb aangebroken al ga overstappen op de prikpil in plaats van tegen de tijd dat ik geopereerd word.

Ik heb zo`n 13 jaar Microgynon30 geslikt, altijd zonder problemen. Vorig jaar kreeg ik opeens een merkloze variant (ook in groen/wit doosje) mee en die ook zonder problemen geslikt. Nu blijkt dat de apotheek opeens weer een variant van een andere fabrikant krijgt, de merkloze hebben ze niet meer. Heb dus dit keer de Eleonore30 meegekregen.

Zit in wit doosje met wat rood/groen eraan. De pillen zijn niet helemaal rond en glad maar plat en ruw. De hormonen die erin zitten zijn precies hetzelfde als in de Microgynon30 en de merkloze variant. Maar toch heb ik sinds ik die Eleonore30 slik (nu bijna 3 weken) last van kleine bloedingen. Telkens 2 tot 3 dagen geen bloeding, dan weer een lichte bloeding, dan weer paar dagen niet, dan weer een dag wel.

Ben al voor onderzoek naar de huisarts en gynaecoloog geweest maar die konden aan mij niets vinden wat die bloedingen veroorzaakt. Ik slik trouwens op advies van de gynaecoloog de pil altijd door omdat ik anders ondanks pilgebruik toch onregelmatig ongesteld ben.

Ik heb nu zelf het idee dat die bloedingen misschien komen doordat ik 1 van de hulpstoffen in de Eleonore30 niet verdraag. Ben naar de apotheek gegaan en gezegd dat ik graag de merkloze variant weer wil, maar dat is onmogelijk zeggen ze. Maar die moeten ze toch gewoon kunnen bestellen?

Maar goed, als ik dan toch op een gegeven moment aan de prikpil moet dan kan ik dat net zo goed zo snel mogelijk doen. Want die bloedingen elke keer word ik zat.
  Moderator / Miss SHO woensdag 9 mei 2012 @ 22:51:34 #146
22592 crew  Ole
pi_111358156
Ik heb nu ethinylestraiol/ levonorgestrel ipv microgynon.

Apotheek moet je wel alternatief kunnen bieden volgens mij. Heb van een ander medicijn ook last als ik een bepaald merk krijg. Die krijg ik dus niet meer nu.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:35:02 #147
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111360039
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:51 schreef Ole het volgende:
Ik heb nu ethinylestraiol/ levonorgestrel ipv microgynon.

Apotheek moet je wel alternatief kunnen bieden volgens mij. Heb van een ander medicijn ook last als ik een bepaald merk krijg. Die krijg ik dus niet meer nu.
Die ethinylestraiol/ levonorgestrel had ik dus ook, witte pilletjes. Volgens apotheker is die niet meer verkrijgbaar :(
  Moderator / Miss SHO woensdag 9 mei 2012 @ 23:39:25 #148
22592 crew  Ole
pi_111360228
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:35 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Die ethinylestraiol/ levonorgestrel had ik dus ook, witte pilletjes. Volgens apotheker is die niet meer verkrijgbaar :(
pas nog gehaald hier. Maar prikpil is sowieso slim. Denk er ook aan om die tzt te nemen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 10 mei 2012 @ 07:42:04 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_111365672
Denk eraan dat na de operatie de hormonen al dan niet minder goed opgenomen worden!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 10 mei 2012 @ 09:23:02 #150
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111367002
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 07:42 schreef Troel het volgende:
Denk eraan dat na de operatie de hormonen al dan niet minder goed opgenomen worden!
In het MCL werd gezegd dat ze nog met onderzoeken bezig zijn omdat nog steeds niet bekend is of de pil nog wel of niet meer goed werkt na een GBP. Vandaar dat ze ook de prikpil aanraden. Maar nu ik dus problemen heb met die Eleonore30 zit ik eraan te denken om na de strip waar ik nu mee bezig ben al over te stappen op de prikpil.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')