En heb je enig idee waar ik die kan vinden?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:34 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik ken er 1 die met klitteband aan de hoofdsteun vastgeplakt zit.
Eh.. Nee.. Ik zal wel eens een foto maken voor je..quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:09 schreef Tomaz het volgende:
[..]
En heb je enig idee waar ik die kan vinden?
Thanx jouw V70 was ook heel vet! Echt hele mooie kleur en velgenquote:Op zondag 18 maart 2012 13:59 schreef IrishBastard het volgende:
De 960 van H-D ziet er nog erg netjes uit zeg Mooie bak, en vooral erg groot. Naast de V70 viel pas op hoe gigantisch hij is, gewoon nog iets langer dan de V Verder een stuk hoger (motorkap en kont) dan verwacht. Echt een slagschip
Wat een wereld van verschil poetsen wel niet kan creeërenquote:Op zondag 18 maart 2012 21:08 schreef IrishBastard het volgende:
Ik heb alleen foto's van mijn auto nu ik hem gepoetst heb, maar dat was na onze minimeet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Respectquote:Op zondag 18 maart 2012 21:40 schreef IrishBastard het volgende:
Hij is wel echt een stuk meer shiny dan vanmiddag, maar is al met al ook zo'n drie of vier uur in gaan zitten
Volgende keer kan de locatie wel, maar dan moet de temperatuur gewoon hoger zijn Als het goed is komen dinsdag de spacers, ben benieuwd
Eerst gewassen met Turtle autoshampoo, en daarna met Turtlewax ingesmeerd en uitgepoetst kost wat tijd maar het maakt het wel echt netjesquote:Op zondag 18 maart 2012 22:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Respect
Watvoor spul gebruik je eigenlijk? Echt speciale wax dan? Want ik heb zo'n waxshampoo maar met aparte wax wordt het sowieso beter denk ik?
Ja het moet gewoon beter weer zijn idd ben ook benieuwd hoe het wordt dan na dinsdag:O ongetwijfeld heel vet maar toch benieuwd naar hoe het er definitief uitziet
Ik zal morgen eens kijken of ik die gebakjes op de foto krijg .quote:Op zondag 18 maart 2012 22:27 schreef IrishBastard het volgende:
Supertof Uiteindelijk is een 940 ook niet zoveel meer waard toch Heb je pics?
Turtle is wel mooi spul idd. Ook maar even setje halen binnenkort.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:27 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Eerst gewassen met Turtle autoshampoo, en daarna met Turtlewax ingesmeerd en uitgepoetst kost wat tijd maar het maakt het wel echt netjes
Een turboloze of een turbo?quote:Op zondag 18 maart 2012 22:11 schreef r8v2 het volgende:
Weer twee 745s meegenomen uit Zweden. Bizar eigenlijk, een 945 meenemen en nog moeten bijbetalen op een 745 van 12 jaar ouder .
Nice die 945 LPTquote:
Dat lichtgroen is ook vet!quote:Op zondag 18 maart 2012 23:14 schreef r8v2 het volgende:
Lichtgroen en wit. De witte is wel een beetje een frikandel .
Godver, gaat lekker met de Volvo's http://www.112brabant.nl/(...)ortages&foto_id=6346
Yes way! Zo'n lekker praktische estatequote:
Ja dat wel idd. Maar het design van de 780, zo vet!quote:Op zondag 18 maart 2012 23:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Yes way! Zo'n lekker praktische estate
Erg nice, maar het ding schreeuwt (mede dankzij de R-voorbumper) om grotere velgen.quote:Op zondag 18 maart 2012 21:08 schreef IrishBastard het volgende:
Ik heb alleen foto's van mijn auto nu ik hem gepoetst heb, maar dat was na onze minimeet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Da's hier nog in de buurt ook! Wist niet dat daar een 262 stond.quote:Op zondag 18 maart 2012 23:14 schreef r8v2 het volgende:
Lichtgroen en wit. De witte is wel een beetje een frikandel .
Godver, gaat lekker met de Volvo's http://www.112brabant.nl/(...)ortages&foto_id=6346
Heel erg nice! Zijn dat die 17-inch spaakwielen van de S60?quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:28 schreef IrishBastard het volgende:
Doet dit er meer recht aan Bart-Willem?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja die emmer had ook niet gehoeven. Maar het zat erbij. En vond het echt geen geld voor de setquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:35 schreef IrishBastard het volgende:
Goede zaak! Ik heb toentertijd ook zo'n soort set gekocht, maar dan de shampoo, wax en velgenspray, spons en poetsdoek. Emmer had ik zelf nog wel
Moet wel zeggen dat ik wel tevreden ben, morgen alleen nog even verlengde wielbouten en een paar centreerringen halen omdat dit eigenlijk net te korte bouten zijn, en de spacers een veel te groot naafgat hebben
Het is wel gaaf spul. Het ziet er heel sci-fi uit Maar dat spuit je dus op je auto en dan zorgt dat spul dus dat het vuil loskomt en aan dat spul gaat hechten. Vervolgens kun je het er dan met het spul mee afvegen. En er zit ook iets in dat dan lichte krasjes opvult.quote:
Wat ligt er onder de kap?quote:
Nee, lijkt me niet. Heb zelf een LPT gehad maar die betitel je normaliter niet als turbo.quote:
Sterker nog, HPT loopt op 0.55bar en die van mij op 0.7 . Daartussen merk je overigens weinig verschil maar dat kan komen door de LPG-verdamper die er niet echt op gebouwd is .quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:00 schreef Bart-Willem het volgende:
Hij heeft die LPT al omgebouwd naar een HPT.
Prijs is zo wel een stuk interessanter.. Waarom heb ik zulke vervelende ouders?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:50 schreef Hyman het volgende:
http://link.marktplaats.nl/543278331
je 244 toch maar op MP gezet. B-W ?
linkerdeur is behoorlijk naar de klote aan de onderkant, deurpost precies in de hoek een gat.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:14 schreef Bart-Willem het volgende:
Op zich niet eens een gekke prijs als er veel laswerk aan zit.
Als 't alleen om een deur gaat? Dan is 't wel duur. Ik ken veel spuiters die een stuk goedkoper zijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:45 schreef r8v2 het volgende:
Ik vind dat niet echt duur. Spuiten in Polen is goedkoper ja, maar voor NL vind ik dat inclusief laswerk best een nette prijs.
Zal ik morgen eens doen, kan ik gelijk de foto's naar wimbo in barneveld sturen en naar drieskens ofzo? Ook een volvo klassiekers restaurateurquote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:53 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Als 't alleen om een deur gaat? Dan is 't wel duur. Ik ken veel spuiters die een stuk goedkoper zijn.
Hyman: doe eens pics wat er allemaal roestig is?
Tis ook nog niet echt heel warm dus heb je ook nog niet ècht de airco nodig, als je maar voor de zomer hebt ofzo is het goed tochquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:54 schreef IrishBastard het volgende:
Zo, draagarmen links en rechts besteld, motorsteunrubber is al binnen. Kwam er gister helaas wel achter dat de airco niet aanslaat. Overbruggen van de druksensor leert me dat er te weinig druk in het systeem zit, terwijl het in november volgens de facturen nog afgevuld is, zal wel ergens lekken dus Wordt vast weer een prijzig verhaal
Eerst draagarmen en motorsteunrubber maar doen, heeft wat meer prioriteit
Ook student he?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:12 schreef IrishBastard het volgende:
Klopt, maar airco onderhoud is een stukje lastiger zelf te doen (of je moet gewoon die 10 bar slangen los trekken ) en vaak fiks aan de prijs. Daar baal ik dus van
I feel you bro!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:22 schreef IrishBastard het volgende:
Jep
Die draagarmen zijn al weer een 'rib uit m'n lijf' na de velgen Is maar 150 euro, maar dan moet hij ook nog uitgelijnd worden
Zo'n airco kan ik er dan niet bij hebben De vorige eigenaar was ook oprecht verbaasd omdat hij 5 maanden terug nog afgevuld, gevacumeerd en gerepareerd (verbindingsstukje vervangen) is. Vage shit
Zag dat de stekker wel nogal geoxideerd was, dus die ga ik voor de zekerheid gewoon even schoon maken
Ja airco is maf duur idd. Bij mijn auto kost dat ook een godsvermogen :Squote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:12 schreef IrishBastard het volgende:
Klopt, maar airco onderhoud is een stukje lastiger zelf te doen (of je moet gewoon die 10 bar slangen los trekken ) en vaak fiks aan de prijs. Daar baal ik dus van
8k ? ik zie alleen 800.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:50 schreef Bart-Willem het volgende:
8k? Hebben ze 't motorblok verguld ofzo?
Oh verkeerd gelezen.quote:
Zelfde hierquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:43 schreef H-D het volgende:
Daarom kan ik ook niet wachten tot ik een fatsoenlijke baan heb en du meer geld voor allerlei auto geralateerde dingen
Geeftniet, 8k aan reparaties had ik ook ècht niet gedaanquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:42 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Oh verkeerd gelezen.
@ hierboven: in Geldrop zit ook iemand die oud type airco's om kan bouwen naar de nieuwe types, handig voor 240's! Is niet eens duur.
Mja over +/- 1.5 jr hoop ik iig klaar te zijn met studeren dus hopelijk dan ook een betere baan.quote:
Goede twee jaar hier nog. En dan nog geen vetpot , maar dan moet een goede 740 ofzoiets er wel vanaf kunnenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Mja over +/- 1.5 jr hoop ik iig klaar te zijn met studeren dus hopelijk dan ook een betere baan.
740 is al wel een upgrade toch en misschien gaat je salaris wel heel snel stijgen?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Goede twee jaar hier nog. En dan nog geen vetpot , maar dan moet een goede 740 ofzoiets er wel vanaf kunnen
Is het oude type 740 er eigenlijk met airco? .. Anders moet ik zeker gaan zitten klooien met shit van een 940 in een 740 bouwen. Vind de oude 740 namelijk wel de tofste qua uiterlijkquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:55 schreef H-D het volgende:
[..]
740 is al wel een upgrade toch en misschien gaat je salaris wel heel snel stijgen?
Ik zou eigenlijk wel iets in de richting van een S80 willen als ik ga werken. Zeker als ik diesel (moet) gaan rijden.
Heb even snel gekeken en de 740's die ik kan vinden hebben geen airco...dus wordt dan toch inbouwenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Is het oude type 740 er eigenlijk met airco? .. Anders moet ik zeker gaan zitten klooien met shit van een 940 in een 740 bouwen. Vind de oude 740 namelijk wel de tofste qua uiterlijk
Was zeker een heeeule dure optie destijds op de 740 danquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:05 schreef Bart-Willem het volgende:
Ze zijn er wel maar wel vrij zeldzaam. De 740 van m'n vriendin heeft airco!
Sjoegerd moet gewoon m'n 244 kopen!
Iets met verkrijgbaarheid. Vrij goede 740 van 89 ofzo is best goed te vinden voor weinig geld. 760 is al gauw wat duurder. Eigenlijk moet ik ook een 89-er kopen voor die belastingvrij word.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Heb even snel gekeken en de 740's die ik kan vinden hebben geen airco...dus wordt dan toch inbouwen
Waarom neem je geen 760? Dan heb je standaard airco.
Ja sorry, zit er de komende tijd echt niet in .. Moet voorlopig genoegen nemen met het Citroënnetje en de Opel van mijn ouders van tijd tot tijd.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:05 schreef Bart-Willem het volgende:
Ze zijn er wel maar wel vrij zeldzaam. De 740 van m'n vriendin heeft airco!
Sjoegerd moet gewoon m'n 244 kopen!
Daar heb je dan wel weer een punt idd wel mooi though zo'n 760.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Iets met verkrijgbaarheid. Vrij goede 740 van 89 ofzo is best goed te vinden voor weinig geld. 760 is al gauw wat duurder. Eigenlijk moet ik ook een 89-er kopen voor die belastingvrij word.
Watvoor Opel is het?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja sorry, zit er de komende tijd echt niet in .. Moet voorlopig genoegen nemen met het Citroënnetje en de Opel van mijn ouders van tijd tot tijd.
Astra uit 2000. Best fijne auto om eerlijk te zijn.quote:
Oke. Zal ongetwijfeld best netjes rijden idd. Opel leeft tenslotte auto'squote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Astra uit 2000. Best fijne auto om eerlijk te zijn.
Alleen de stoelen uit Heimens S40 zijn een stuk fijner .. Minder gauw last van mijn rug . Dus eigenlijk moet ik die meejatten van de zomerquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:12 schreef H-D het volgende:
[..]
Oke. Zal ongetwijfeld best netjes rijden idd. Opel leeft tenslotte auto's
Arme Hymanquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Alleen de stoelen uit Heimens S40 zijn een stuk fijner .. Minder gauw last van mijn rug . Dus eigenlijk moet ik die meejatten van de zomer
Gaat hij maar mooi eens fietsen .. Kan ik lekker cheapo op gas richting Duitsland. Moet ie alleen wel andere banden fixen want de auto word volgeladenquote:
Whahhaha xDquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Gaat hij maar mooi eens fietsen .. Kan ik lekker cheapo op gas richting Duitsland. Moet ie alleen wel andere banden fixen want de auto word volgeladen
Omdat het festival waar ik heenga niks voor hem is .. Paar dagen in de metalquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:28 schreef H-D het volgende:
[..]
Whahhaha xD
Waarom ga je niet samen met hem dan?
Aaah vandaar. Maar je mag/wil zn auto lenen dus?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Omdat het festival waar ik heenga niks voor hem is .. Paar dagen in de metal
Nou ik leen de auto van mijn ouders . Ken Heimen via vrienden die ik weer van de middelbare school ken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Aaah vandaar. Maar je mag/wil zn auto lenen dus?
Hoe ken je hem eigenlijk?
Ook fijn. Handiger dan je AX sowieso denk ik.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nou ik leen de auto van mijn ouders . Ken Heimen via vrienden die ik weer van de middelbare school ken.
Veel handiger dan de AXquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Ook fijn. Handiger dan je AX sowieso denk ik.
Aah oke. Leuk hij deed niet dezelfde opleiding ook? Dat dacht ik xD
Ah okequote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Veel handiger dan de AX
Nee Heimen zit in de computerbranche, ik in de autobranche
Een nieuwe V70quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:17 schreef IrishBastard het volgende:
En voor de triplepost: de ICT is koning, nog 1,5 jaar en ik kan ook aan de bak en de diesel fatsoenlijk onderhouden/nog nieuwer/groter gaan rijden
I know daarom voegde ik het ook toe aan de discussie. Voor de droogheid.quote:
Dat is idd ze faciliteren geen sportief bochtenwerk oidquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:51 schreef IrishBastard het volgende:
Die vind ik persoonlijk te groot, en ze geven totaal geen zijdelingse steun Verder zitten ze wel goed ja
Er is toch nog niet gezegd dat ze niet willen betalen? Ik ga er vanuit dat ze wel zo fatsoenlijk zijn. En 't is trouwens fantastisch goede en goedkope reclame voor hun programma.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:08 schreef H-D het volgende:
Ja mja morele plicht heb je doorgaans niet zoveel aan als je met ¤10.000 schade zit en BNN niks wil betalen.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:32 schreef r8v2 het volgende:
Ik heb niet eens geld voor mijn eigen Volvo .
Dat zei ik ook niet. Ik zei alleen maar dat het vanuit zekerheidsoogpunt handig was geweest om die mondelinge toezeggingen van BNN vast te leggen in een schriftelijke overeenkomst. Altijd doordenken tot in de rechtszaal met dit soort shitquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:23 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Er is toch nog niet gezegd dat ze niet willen betalen? Ik ga er vanuit dat ze wel zo fatsoenlijk zijn. En 't is trouwens fantastisch goede en goedkope reclame voor hun programma.
En mag BNN echt niet over de brug komen: een Fok! Volvofanboy-actie starten?
Ik wou ook niet met de collectebus langskomen....maar een media-offensiefje vanuit Fok moet kunnen denk ik..quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:32 schreef r8v2 het volgende:
Ik heb niet eens geld voor mijn eigen Volvo's .
True. Maar ben wel benieuwd of Ruben Nicolai ook zelf voor alle ziekte/verzuimkosten op mocht draaien nadat hij aangereden was.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef r8v2 het volgende:
Naja, ik vind dat BNN eigenlijk niet eens hoeft te betalen. Het had ook een ander zotje kunnen zijn die erin gereden was. En dan zat meneer nog steeds met hetzelfde probleem...
Dat was toch anders?quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:58 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
True. Maar ben wel benieuwd of Ruben Nicolai ook zelf voor alle ziekte/verzuimkosten op mocht draaien nadat hij aangereden was.
Yep, heb een iMiv iPodaansluiting op mijn HU1205.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:50 schreef Charged het volgende:
Even een vraag terzijde..ik wil de standaard radio behouden maar wel een uitbreiding voor een Ipod of ander medium,die mogelijkheid is er via een interface,zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben?
Vet Had getwijfeld over gaan, maar volgend jaar ga ik echt wel. Erg toffe foto's gezien!quote:Op zondag 1 april 2012 21:14 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, 2e geworden in de 140/164/Amazon/andereoudemeuk-klasse @ Elandrun!
Congratzquote:Op zondag 1 april 2012 21:14 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, 2e geworden in de 140/164/Amazon/andereoudemeuk-klasse @ Elandrun!
Proficiat,mooie score.quote:Op zondag 1 april 2012 21:14 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, 2e geworden in de 140/164/Amazon/andereoudemeuk-klasse @ Elandrun!
En jij denkt dat die duikboot-164 circuitwaardig is?quote:Op zondag 1 april 2012 21:37 schreef r8v2 het volgende:
Haha good busy. Het is dat ik geen circuitwaardige auto heb anders had ik ook meegedaan .
Da's waarschijnlijk een 780 geweest. Mooi ding iddquote:Op maandag 2 april 2012 18:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe heet de Bertone coupé met een front dat lijkt op die van de 960? Die zag ik vandaag, gaaf ding!
Ja dat is hem! Die kende ik nog niet. Stoer ding zeg.quote:Op maandag 2 april 2012 19:28 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Da's waarschijnlijk een 780 geweest. Mooi ding idd
Die komt toch wel redelijk vaak voor. Zeker de modellen met nog de 960 type aanduiding.quote:Op maandag 2 april 2012 21:16 schreef CasB het volgende:
De S90 vind ik ook gaaf, die kom ik zo nu en dan nog wel eens tegen.
Ik heb een veel grotere body-roll foto van op de Ring .quote:
Gisteren gezien, Wok zette die foto op GoT.quote:Op maandag 2 april 2012 23:48 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ik heb een veel grotere body-roll foto van op de Ring .
Als hij stuk is gegaan bij de distributiewissel is het sowieso hun fout toch? Die hebben zij toch uitgevoerd?quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Nou er is nieuws: nu vermoeden ze dat de nokkenas-sensor stuk is gegaan door de distributiewissel. Eerst zou 'ie half stuk zijn maar omdat ze 't nu nog eens na gingen kijken is 'ie helemaal stuk gegaan. Motor wil nu helemaal niet meer aanslaan, maar dat zou dus komen door die kapotte sensor. Een ander is besteld en zou nu nog gemonteerd worden maar heb nog niets gehoord.
De vraag is nu: was dat ding wel echt stuk, en hebben ze 'm niet zelf gesloopt? Ik vind het maar vreemd eerlijk gezegd. Nooit problemen en nu "ineens" wel.
Als ie stuk is gegaan met de wissel lijkt het mij dat zij 'm ook gesloopt hebben? Sowieso slecht dat ze dat dan niet gezien hebben ook. Hen ook alle kosten laten dragen dan. Wat een gedoe weerquote:Op vrijdag 6 april 2012 16:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Nou er is nieuws: nu vermoeden ze dat de nokkenas-sensor stuk is gegaan door de distributiewissel. Eerst zou 'ie half stuk zijn maar omdat ze 't nu nog eens na gingen kijken is 'ie helemaal stuk gegaan. Motor wil nu helemaal niet meer aanslaan, maar dat zou dus komen door die kapotte sensor. Een ander is besteld en zou nu nog gemonteerd worden maar heb nog niets gehoord.
De vraag is nu: was dat ding wel echt stuk, en hebben ze 'm niet zelf gesloopt? Ik vind het maar vreemd eerlijk gezegd. Nooit problemen en nu "ineens" wel.
Hoe kan het nou al stuk geweest zijn als zij zelf zeggen dat het tijdens/door de distributiewissel gebeurd zou zijn? Dat is dus beetje tegenstrijdig. Ik zou echt nog steeds geen genoegen nemen met dat je zelf moet gaan betalen. Desnoods een juridische brief oid maar ik vind echt dat zij moeten betalenquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja ze zaten zich al in te dekken dat 't ding al langer stuk zou zijn, maar dan had m'n auto dus vaker slecht moeten starten of zelfs compleet uit moeten vallen tijdens het rijden. Ik vind 't maar een erg vaag verhaal worden eigenlijk.
Een dealer zou gegarandeerd een coulance-regeling getroffen hebben, maar zij gooien het natuurlijk op dat 't al stuk zou zijn.
Hoop voor je dat je de 244 nu verkocht krijgt. Staat al zo lang te koop geloof ik.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:45 schreef Bart-Willem het volgende:
Nu hopen op geen motorschade. Ach ja, goede reden om door te sparen voor een C30 of zo'n nieuw model V70.
Morgen komt er iemand kijken voor m'n 244 diesel, ben benieuwd. Als die verkocht is kan ik aan de witte 240 (die op stalling staat) beginnen. Het beestje is al belastingvrij want hij is van 1986. Zit vermoedelijk wel wat werk aan, maar voor hetzelfde geld is het een nieuwe accu erin en komt 'ie zo door de APK.
van die 2 tandjes verschil zal je geen kromme kleppen krijgen, die krijgt je alleen als de riem breekt (en je hebt geen vrijloper).quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja, alleen wanneer blijkt dat bijvoorbeeld over 1 of 2 maanden er motorschade is zullen ze zich wel indekken dat dat naderhand is ofzo. Maar als er kleppen krom zijn zou het blok sowieso beroerd blijven lopen lijkt me. Morgen ophalen en dan weten we 't.
Een C30 is nou echt een van de weinige Volvo's die ik echt lelijk vind Xdquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:45 schreef Bart-Willem het volgende:
Nu hopen op geen motorschade. Ach ja, goede reden om door te sparen voor een C30 of zo'n nieuw model V70.
Morgen komt er iemand kijken voor m'n 244 diesel, ben benieuwd. Als die verkocht is kan ik aan de witte 240 (die op stalling staat) beginnen. Het beestje is al belastingvrij want hij is van 1986. Zit vermoedelijk wel wat werk aan, maar voor hetzelfde geld is het een nieuwe accu erin en komt 'ie zo door de APK.
Gefeliciteerd met de verkoop!quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:18 schreef Bart-Willem het volgende:
De 244 diesel is verkocht en de V70 is weer opgehaald! Motor loopt nu goed, alleen zat 'ie verschrikkelijk te gieren. Wat bleek: ze hadden met remmenreiniger de boel schoongemaakt en daardoor was de looprol van de multiriem volledig droog komen te staan en is dus gaan gieren. Meteen teruggereden en ze hebben 't even in de olie gezet en zou nu moeten verdwijnen (hij giert al een stuk minder). So far so good, alleen: wat ze ermee gedaan hebben weet ik niet, want ik heb een gigantische trilling aan de achterzijde (en dat met nieuwe banden die er sinds vorige week op liggen) en als ik rem hoor ik een gigantische *KLOEINK!*-geluid (en dan te bedenken dat alle remblokken en remschijven 10k terug vervangen zijn). En ze hebben een proefrit gemaakt van 40km (waar ze volgens mij ook nog een gigantisch lomp hebben gedaan en daar deze klachten door gekomen zijn). :/
Het is nu net alsof ik een of andere zeur ben, maar ik lever een goedwerkende en fijn rijdende auto in en krijg dit terug.
Paupers Als het zo op het gas reageert lijken het inderdaad draagarmen, of hebben ze gewoon de wielen niet goed vastgezet?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:56 schreef Bart-Willem het volgende:
Het lijkt me niet de handrem. Zodra je gas los laat (of gaat remmen) dan gaat heel de auto echt gigantisch trillen. Net alsof alle draagarmen er compleet onderuit donderen. Er valt dus niet echt mee te rijden.
Ben het aardig beu nu! Een simpele 940 of 240 kan ik zelf onderhouden, maar met deze moderne shiznit ben ik afhankelijk van (so-called) specialisten.
RDW zegt ook dat ie rood isquote:
Oh, zo ver had ik nog niet gekeken.quote:
Ik heb ze geen opdracht gegeven om draagarmen los te maken of wielen los te halen. Ik vermoed dat door hun remmenreiniger-schoonmaakactie een motorsteun compleet weggevreten is ofzo.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:51 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Paupers Als het zo op het gas reageert lijken het inderdaad draagarmen, of hebben ze gewoon de wielen niet goed vastgezet?
..en onder de motorkap is trouwens ook alles rood maar volgens mij heeft deze 164 de achterlichten van de 2e generatie 200-serie ofzo. Het klopt gewoon niet.quote:
Wanneer hoor je het dan?quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik hoop een gesloopte motorsteun, maar vrees erger.
Dat heb je ook vaker met 164's die zijn omgebouwd tot station een 165 dus.quote:Op zondag 8 april 2012 03:23 schreef r8v2 het volgende:
164-voorkant aan een '79-'81 240 gelast. Een echte 164 heeft of de oude 140-achterkant, of een oude 140/240-achterkant. Als het fatsoenlijk gedaan is heb je een prima auto, alhoewel de B30 niet bepaald bekend staat om z'n fatsoenlijke koeling.
@B-W: mocht je alsnog problemen hebben, contact me ff. Dan kan ik je doorverwijzen naar die de Beemd-kennis van me, die ziet binnen 10 seconden wat er fout gegaan mocht zijn.
We have a winner!quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:51 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Paupers Als het zo op het gas reageert lijken het inderdaad draagarmen, of hebben ze gewoon de wielen niet goed vastgezet?
quote:Op zondag 8 april 2012 13:55 schreef Bart-Willem het volgende:
Hangt er op 1 wiel gewoon 1 bout al geheel los en de rest moest meer dan 1cm er dieper ingedraaid worden. Die sukkels hebben het wiel dus niet eens meer goed vastgezet en sturen me daarmee de weg op! Ik denk dat als ik 10km er meer mee had gereden het wiel er af was gelopen. :/
quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:51 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
of hebben ze gewoon de wielen niet goed vastgezet?
Auto is dinsdag daar geweest voor de distributieriem, dinsdagavond opgehaald en woensdag vroeg in de middag weer teruggebracht. Vervolgens is zaterdag vroeg in middag de auto opgehaald en later in de middag heb ik dus melding gedaan van die klachten en is er niet gereden met de auto. Zondagochtend krijg ik een mailtje met daarin de melding van "motorsteun is misschien kapot door de olielekkage maar check ook je wielbouten" en is vervolgens 1 uur later inderdaad door me geconstateerd. In die dagen en klachten heeft de auto grotendeels bij de garage gestaan, dus is het extreem aannemelijk dat het hun fout is.quote:Op zondag 8 april 2012 20:58 schreef H-D het volgende:
Moet je wel echt aantonen dat de schade ontstaan is door de uitgevoerde werkzaamheden en dat ie niet al reeds aanwezig is en/of door iemand anders (toedoen) is ontstaan in tijd dat de garage de auto niet meer had. Dat moet je allemaal aannemelijk maken kan best lastig zijn onder omstandigheden.
Dit als ze moeilijk doen uiteraard. Als ze gewoon aansprakelijkheid accepteren is er geen probleem natuurlijk.
Dat is een goed punt. Zij zullen ongetwijfeld beweren dat enige velgschade al aanwezig is ofdat je het zelf gedaan hebt...dus ben eventueel wel voorbereid op veel gezeik als je er echt werk van gaat maken.quote:Op zondag 8 april 2012 22:37 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Auto is dinsdag daar geweest voor de distributieriem, dinsdagavond opgehaald en woensdag vroeg in de middag weer teruggebracht. Vervolgens is zaterdag vroeg in middag de auto opgehaald en later in de middag heb ik dus melding gedaan van die klachten en is er niet gereden met de auto. Zondagochtend krijg ik een mailtje met daarin de melding van "motorsteun is misschien kapot door de olielekkage maar check ook je wielbouten" en is vervolgens 1 uur later inderdaad door me geconstateerd. In die dagen en klachten heeft de auto grotendeels bij de garage gestaan, dus is het extreem aannemelijk dat het hun fout is.
Van die km standen heb je wel een goed punt idd.quote:Op zondag 8 april 2012 23:18 schreef Bart-Willem het volgende:
2 weken, waarvan een halve week de auto bij hen staat. En er erg weinig kilometers gereden zijn (km-standen staan op de facturen en is dus ook aantoonbaar).
Wat ik wil:
- ik moet nu naar een andere garage of de dealer om de auto na te laten kijken, gezien zij 3 fouten gemaakt hebben ermee (distributieriem, gierende looprol van multiriem en 't loszittende wiel). Kost me wederom tijd en brengen extra kosten met zich mee en dat moet gecompenseerd worden.
- Stel dat nu blijkt dat de velg en/of band beschadigd is, en andere zaken beschadigd zijn (denk aan een wiellager, wielnaaf of aandrijfas aangezien het linksvoor was, of iets simpels als opnieuw laten balanceren van het voorwiel voor het geval er nu onbalans of kromming in zit), dan moet dat ook vergoed worden. Deze werkzaamheden wil ik níet door hen laten uitvoeren omdat ze eerdere werkzaamheden niet goed uitgevoerd hebben.
Klinkt misschien teveel gevraagd, maar ja: ik lever een goed werkende/rijdende auto in en tik 1200 Euro af en krijg vervolgens een slechte auto terug die tot driemaal toe niet goed gerepareerd is en zelfs grote gevolgen zou kunnen hebben (denk maar eens in als je op de snelweg ineens je linker voorwiel kwijt raakt).
Ja precies maar als zij het dan kosteloos voor je repareren, na inspectie dan is dat het gewoon dat bedoelde ik.quote:Op zondag 8 april 2012 23:42 schreef Bart-Willem het volgende:
Tja, als zij het zelf nakijken dan zeggen ze natuurlijk dat het goed is (prediken voor eigen parochie enzo). Bovendien zit je ook met eventuele gevolgschade (stel dat een wiellager een gigantische opdonder heeft gehad en nu maar op 50% van zijn kunnen zit ofzo) die door hen natuurlijk weggewuifd wordt. Daarom lijkt me een oordeel door een onafhankelijke partij/andere garage dus eigenlijk noodzaak.
Wtf poging tot diefstal nja beetje wanhopige escape lijkt mijquote:Op dinsdag 10 april 2012 10:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Ondertussen een boze mail gestuurd, en vanochtend reactie gehad. Ze vonden mijn reactie overtrokken en beweren dat ze het wiel niet eens los hebben gehad maar bijvoorbeeld een poging door diefstal geweest zou kunnen zijn. Yeah right!
Het ding heeft 5 dagen bij hen gestaan en ze hebben een wel heel erg uitgebreide proefrit van 40km gemaakt.
Verder willen ze niet tegemoet komen in de kosten of opdraaien voor eventuele vervolgschade.
Erg knap dat op mijn terugrit tijdens de rit dan mensen gestoord zijn tijdens het jatten van mijn wielen! Ter info: mijn V70 heeft daarvoor 4-5 dagen bij hen gestaan (op afgesloten terrein).quote:Beste ,
Ik vind je reactie nogal overtrokken en overbodig.... ik snap wel dat je nu keer op keer even pech hebt, maar een riem die 2 tanden verspringt kan niemand iets aan doen (je zei zelf dat de Volvo-dealer vertelde dat dit wel eens gebeurde) en een drooggelopen spanrolletje wat een beetje piept ook niet, is verder ook helemaal niet zo ernstig. De wielen zijn rondom op moment aangetrokken na montage de vorige keer van jouw andere banden. De laatste keer is het wiel aan de bestuurderskant (da’s links aangezien je bij een auto altijd in de rijrichting praat) er niet af geweest. Als de bouten niet goed aangetrokken waren geweest had je dit dus al veel eerder gehad en loopt het niet pas los na 2 weken. Voor hetzelfde geld zijn er ‘s nachts mensen bezig geweest om jouw velgen met nieuwe banden te stelen en zijn ze gestoord terwijl ze pas 1 velg aan het losdraaien waren?
En als er iets nagekeken moet worden dan doen wij dat hier, ik ga geen kosten betalen die jij meent bij een Volvo-dealer te moeten laten doen.... Daarnaast heb ik je zelfs nog korting gegeven.... iets wat ik normaal bij een particuliere klant ook niet doe. Volgende keer gewoon de auto naar de dealer brengen: die rekenen je een uurloon van 120 euro per uur en maken heus ook wel eens een foutje. Al weet ik eigenlijk niet wat wij fout gedaan hebben..... het goed zetten van de distributieriem hebben we immers gratis gedaan.
Met vriendelijke groet,
Wat een ontzettend asociale mail zeg. Sowieso wel apart dat een garagebedrijf dit soort zaken per mail afhandelt? Ik zou zelf even langs gaan denk ik, of op z'n minst even bellenquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:43 schreef Bart-Willem het volgende:
Extreem wanhopig, zeker als ze eerst zeggen dat ik de wielbouten moet nakijken en vervolgens trekken ze hun keutel in.
Dit was hun reactie:
[..]
Erg knap dat op mijn terugrit tijdens de rit dan mensen gestoord zijn tijdens het jatten van mijn wielen! Ter info: mijn V70 heeft daarvoor 4-5 dagen bij hen gestaan (op afgesloten terrein).
En joepie! Ze hebben hun extreem knullige fout van die distributieriem gratis opgelost! Wat ben ik blij dat ik garantie krijg op onkunde!
Hoe ver ik wil gaan met mijn gelijk halen? Geen idee, ik vrees dat een eventuele rechtsgang duurder kan zijn dan deze reparaties.
Echte he :Squote:Op dinsdag 10 april 2012 21:35 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat een ontzettend asociale mail zeg. Sowieso wel apart dat een garagebedrijf dit soort zaken per mail afhandelt? Ik zou zelf even langs gaan denk ik, of op z'n minst even bellen
Op zich vind ik het wel handig dat het per mail afgehandeld wordt, want des te meer heb je zwart op wit.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:35 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat een ontzettend asociale mail zeg. Sowieso wel apart dat een garagebedrijf dit soort zaken per mail afhandelt? Ik zou zelf even langs gaan denk ik, of op z'n minst even bellen
Dat en dat je niet met dat soort mensen/paupers 'live' hoeft te pratenquote:Op woensdag 11 april 2012 19:26 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Op zich vind ik het wel handig dat het per mail afgehandeld wordt, want des te meer heb je zwart op wit.
Ik heb even op me laten wachten, maar dit zijn toch wel de ergste plekken:quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:53 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Als 't alleen om een deur gaat? Dan is 't wel duur. Ik ken veel spuiters die een stuk goedkoper zijn.
Hyman: doe eens pics wat er allemaal roestig is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
nee, ik heb nog geen mail opgesteld. vanmiddag net de foto's gemaakt.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:18 schreef Sjoegerd het volgende:
Heb je nu al meerdere offertes opgevraagd/beslist wat je gaat doen?
Ik heb dr nu 1 verzonden ik stuur dezelfde mail ook wel naar die andere tent in barneveld.quote:
Verveel je je zo?quote:Op woensdag 11 april 2012 23:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Boh kan niet wachten tot we met die Amazon van Hyman aan de gang gaan.. Heb ik weer wat te doen
Mwoah, ik heb spuiters gezien die veel meer laswerk moesten uitvoeren en waren uiteindelijk zelfs iets goedkoper. Het is niet zo dat zijn wielranden slecht zijn of het ribbeldeel achter, of complete dorpels ofzo. Het scheelt trouwens ook veel als je de auto gestript aanlevert (en da's bij een Amazon niet zo moeilijk).quote:
Die ribbelplaten koop ik nieuw want die zijn wel aan vervanging toequote:Op donderdag 12 april 2012 10:46 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb spuiters gezien die veel meer laswerk moesten uitvoeren en waren uiteindelijk zelfs iets goedkoper. Het is niet zo dat zijn wielranden slecht zijn of het ribbeldeel achter, of complete dorpels ofzo. Het scheelt trouwens ook veel als je de auto gestript aanlevert (en da's bij een Amazon niet zo moeilijk).
Ja best wel. Zit te wachten op de dag dat ik zelf een oldtimer voor de deur mag hebben van mijn ouders. Kan ik lekker klussenquote:
Ja dan kan je wel altijd als je zin hebt iets doen inderdaadquote:Op donderdag 12 april 2012 18:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja best wel. Zit te wachten op de dag dat ik zelf een oldtimer voor de deur mag hebben van mijn ouders. Kan ik lekker klussen
En even op zoek naar een andere telefoon, mijne wil niet meer opstarten en t ouwe beestje genaamd backup werkt ook niet heel lekker meer. Toch maar een tweedehands iPhone 3GS?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dan kan je wel altijd als je zin hebt iets doen inderdaad
Tot die tijd maar de oldtimers van je vrienden kapen dan
Die eerste zin van mijn post die je quote klinkt heel fout eigenlijkquote:Op donderdag 12 april 2012 19:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En even op zoek naar een andere telefoon, mijne wil niet meer opstarten en t ouwe beestje genaamd backup werkt ook niet heel lekker meer. Toch maar een tweedehands iPhone 3GS?
Ja maar ik heb geen zin om honderden euro's uit te geven aan een telefoon .. Vind een 3GS al duur zat op de tweedehandsmarkt.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Die eerste zin van mijn post die je quote klinkt heel fout eigenlijk
Neem sowieso geen HTC, heb er zelf één, echt bagger
Ik wil denk ik over een tijdje zo'n iPhone 4/4S, vind die er net wat beter uit zien dan de 3GS tbh.
Kun je niet eentje met abbo nemen dan?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja maar ik heb geen zin om honderden euro's uit te geven aan een telefoon .. Vind een 3GS al duur zat op de tweedehandsmarkt.
Ik heb nog een mooie amazon opknapper te koop voor je, als je wilt...quote:Op donderdag 12 april 2012 18:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja best wel. Zit te wachten op de dag dat ik zelf een oldtimer voor de deur mag hebben van mijn ouders. Kan ik lekker klussen
Heb je ook nog steeds 2 960's ?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:18 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik heb nog een mooie amazon opknapper te koop voor je, als je wilt...
Kvind de abbo's te duur voor wat ik m gebruik. Vodafone heeft wel een leuke actie nu voor een sim only abbo wat mij wel aanstaat.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:13 schreef H-D het volgende:
[..]
Kun je niet eentje met abbo nemen dan?
Wat doet zo'n 3GS?
Ooh je gebruikt ook niet echt veel internet/data stuff?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kvind de abbo's te duur voor wat ik m gebruik. Vodafone heeft wel een leuke actie nu voor een sim only abbo wat mij wel aanstaat.
3GS met een beetje zoeken vanaf 120 denk ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |