abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 maart 2012 @ 14:11:16 #1
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_108820446
Ik heb vloerverwarming in de badkamer, nu heeft de installateur dit zo aangesloten:



Met een gewone thermostaatknop op de aanvoerleiding.
Nu weet ik dat dit niet goed is, maar hoe los ik dit op?

Door er een vloerverwarmings-unit met pomp tussen te stoppen zoals deze?

Of kan ik gewoon een retourthemostaat op de retourleiding zetten zoals deze?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_108822657
Wordt vaak gedaan met een rtl ventiel. er zijn vast mensen die dit beter dan mij kunnen uitleggen.

Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:13:02 #3
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108823049
Ik heb hier toch behoorlijk wat plaatsvervangende schaamte bij, mijn god, zoiets laat je toch niet achter?
Zucht.............
Zoiets doe je inderdaad met een RTL ventiel, en zoals de afkorting al aangeeft, plaats je die in de retour.
En vervolgens maak je het leidingwerk zo strak mogelijk, niet van die kapstokken zoals op de foto van TS.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108823071
Ik kwam op deze site nog een stukje uitleg tegen.

Is er geen rtl ventiel geplaatst in de verkeerde leiding?
Zelf heb ik ook een thermostaat knop met afstandsvoeler zodat ik een ruimte temperatuur kan instellen.

quote:
Als je een kleine oppervlakte van maximaal 5 m² wilt voorzien van vloerverwarming dan kan dit met een stuk buis en een speciale thermostaatknop, je hebt dan geen verdeler nodig. Dit is te doen met een RTL ventiel als regelaar die in de retourleiding van de vloerverwarming gemonteerd wordt. Dit RTL ventiel, (retour terug loop ventiel) regelt de temperatuur van het water dat door de slang loopt. Als het water wat uit de vloer komt warmer wordt dan 60 graden, dan betekent dat dat de vloer geen warmte meer opneemt.
De klep gaat dan dicht zodat er geen heet water meer de vloer in gaat. Als de vloer afkoelt en weer warmte op heeft genomen gaat de klep weer open. Er mag in geen geval meer dan 35 meter buis op aangesloten worden, anders kan de vloer aan het begin van de slang heet worden zonder dat het ventiel afsluit.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_108823504
quote:
8s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:11 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ik heb vloerverwarming in de badkamer, nu heeft de installateur dit zo aangesloten:

[ afbeelding ]

Met een gewone thermostaatknop op de aanvoerleiding.
Nu weet ik dat dit niet goed is, maar hoe los ik dit op?

Heeft de installateur een ruimtethermostaat in de naastgelegen kamer geplaatst? Is ie 8)7 ?

Laat 'm terugkomen, dit fatsoeneren en een RTL-ventiel in de retour plaatsen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108823856
quote:
8s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:11 schreef BORRREETJEEE het volgende:

Met een gewone thermostaatknop op de aanvoerleiding.

Ik heb al schuin voor de monitor gezeten maar staat er voorop niet "RTL" "Heimeier"
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:34:15 #7
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108823981
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:31 schreef crowone het volgende:

[..]

Ik heb al schuin voor de monitor gezeten maar staat er voorop niet "RTL" "Heimeier"
Ik zou haast denken dat dat er wel op staat.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:39:19 #8
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_108824177
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:13 schreef cvboer het volgende:
Ik heb hier toch behoorlijk wat plaatsvervangende schaamte bij, mijn god, zoiets laat je toch niet achter?
Zucht.............
Zoiets doe je inderdaad met een RTL ventiel, en zoals de afkorting al aangeeft, plaats je die in de retour.
En vervolgens maak je het leidingwerk zo strak mogelijk, niet van die kapstokken zoals op de foto van TS.
Installateur en ik doen geen zaken meer, heb alles ook niet betaald.

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor jullie zeker! :6 En ter verdediging, ik had net de matrassen omgedraaid!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:23 schreef blomke het volgende:

[..]

Heeft de installateur een ruimtethermostaat in de naastgelegen kamer geplaatst? Is ie 8)7 ?

Laat 'm terugkomen, dit fatsoeneren en een RTL-ventiel in de retour plaatsen.
Installateur komt echt niet meer terug.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:31 schreef crowone het volgende:

[..]

Ik heb al schuin voor de monitor gezeten maar staat er voorop niet "RTL" "Heimeier"
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:34 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik zou haast denken dat dat er wel op staat.
Volgens mij niet, maar dat check ik wel ff als ik thuis ben.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:57:01 #9
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_108829760
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:39 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Volgens mij niet, maar dat check ik wel ff als ik thuis ben.
Ik heb even gekeken, maar dat staat er dus wel. Ik kan hem dus gewoon omwisselen van de aanvoer naar de retour?
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_108832238
Yep, wel even stofzuigen daarna. _O-
Let op met plaatsen, volgens mij hebben de RTL ventielen een bepaalde doorstroom richting.


ps. weet je zeker dat de slangen in de vloer liggen? Ze zijn nog al hoog door geboord. :?

[ Bericht 13% gewijzigd door crowone op 07-03-2012 19:10:58 ]
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_108834255
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:13 schreef cvboer het volgende:
Ik heb hier toch behoorlijk wat plaatsvervangende schaamte bij, mijn god, zoiets laat je toch niet achter?
Zucht.............
Zoiets doe je inderdaad met een RTL ventiel, en zoals de afkorting al aangeeft, plaats je die in de retour.
En vervolgens maak je het leidingwerk zo strak mogelijk, niet van die kapstokken zoals op de foto van TS.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben blij dat jij het zo zegt.
Over wel of niet het juiste ventiel heb ik geen mening want ik heb daar geen verstand van.
Maar de aanblik van het leidingwerk is ronduit triest. Als figuren die dit afleveren zich "installateur" mogen noemen ........
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:06:49 #12
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_108835572
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:04 schreef crowone het volgende:
Yep, wel even stofzuigen daarna. _O-
o|O

quote:
Let op met plaatsen, volgens mij hebben de RTL ventielen een bepaalde doorstroom richting.
Ik zal er eens even naar kijken, bedankt voor de tip. Edit: er staat inderdaad een pijltje op.

quote:
ps. weet je zeker dat de slangen in de vloer liggen? Ze zijn nog al hoog door geboord. :?
Volgens mij komen ze uit onder het bad, en gaan ze daarna de vloer in.

Zeg cvboer, jij zat toch in Drenthe? Misschien iets voor wanneer ik weer wat heb.

[ Bericht 2% gewijzigd door BORRREETJEEE op 07-03-2012 20:39:46 ]
The colour of her eyes were the colour of insanity
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 21:15:08 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_108839611
Pfff.. wat een beunhaas werk tjezus :X :N

Zo sluit je zoiets toch ook niet aan op een bestaande installatie ..
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:21:36 #14
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_108840006
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Pfff.. wat een beunhaas werk tjezus :X :N

Zo sluit je zoiets toch ook niet aan op een bestaande installatie ..
nouja, op een bestaande installatie kan nog, maar dan wel net en strak! Dat ie geen koppeling onder het bad plaats kan ik inkomen, maar dan nog niet een halve meter de ruimte in.
pi_108844468
T lijkt me best handig zo voor n handdoek oid scheelt weer n gaatje boren voor n haakje
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:45:40 #16
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108845094
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:06 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

o|O

[..]

Ik zal er eens even naar kijken, bedankt voor de tip. Edit: er staat inderdaad een pijltje op.

[..]

Volgens mij komen ze uit onder het bad, en gaan ze daarna de vloer in.

Zeg cvboer, jij zat toch in Drenthe? Misschien iets voor wanneer ik weer wat heb.
Ik woon inderdaad in Drenthe.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:34 schreef RanTheMan het volgende:
T lijkt me best handig zo voor n handdoek oid scheelt weer n gaatje boren voor n haakje
Dat zeg ik, kapstok. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108845371
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:45 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik woon inderdaad in Drenthe.

[..]

Dat zeg ik, kapstok. :P
Laatste keer dat ik ging boren in de badkamer ging ik door een waterleiding dus dr zijn echt voordelen :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:55:02 #18
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108845633
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:50 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik ging boren in de badkamer ging ik door een waterleiding dus dr zijn echt voordelen :)
Dat zal TS inderdaad niet gebeuren dat hij de cv leiding raakt..........
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:01:52 #19
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108846040

Zo had het ook gekund.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')