Is het een bestelbus of persoonsauto? Indien een auto zou je dan gewoon bijtelling moeten betalen (officieel)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:37 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
omdat het een bedrijfsauto is, geen leaseauto op mijn naam, geloof ik. maar als ik hem heb rij ik er ook prive mee, al ga ik er bijvoorbeeld niet mee op vakantie.
BMW heeft geen bestelbussenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Is het een bestelbus of persoonsauto? Indien een auto zou je dan gewoon bijtelling moeten betalen (officieel)
Het zal geen eigen bedrijfsauto zijn maar meer zo'n bedrijfshoertje dat iedereen (mee) kan pakken indien nodig.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Is het een bestelbus of persoonsauto? Indien een auto zou je dan gewoon bijtelling moeten betalen (officieel)
Dan nog moet je bijtelling betalen indien je deze prive gebruiktquote:Op woensdag 14 maart 2012 08:10 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Het zal geen eigen bedrijfsauto zijn maar meer zo'n bedrijfshoertje dat iedereen (mee) kan pakken indien nodig.
Ik weet het, maar zo gaat het in de praktijk meestal niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan nog moet je bijtelling betalen indien je deze prive gebruikt
Er is weleens een leuke zaak geweest met een dienstauto voor wethouders in een bepaalde gemeente. Alle wethouders gebruikten de auto ook prive, en ook allen werden ze (achteraf) voor de bijtelling aangeslagen
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:13 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
We hebben hier in NL nou eenmaal een cultuur van managers en consultanten die neerkijken op de rest van de werkende bevolking. Waarom denk je dat er vrijwel geen jongeren zijn die nog een technische opleiding volgen? Omdat ze zien dat je met een luizenbaantje achter een bureau veel meer kan verdienen. En je handen vies maken? Je moet er toch niet aan denken! Maar de bubbel barst vanzelf een keer. Denk je nou echt dat je op managers en consultanten een duurzame economie kan bouwen? Laat me niet lachen zeg. Blijf vooral denken dat we goed bezig zijn in NL
Mooie stap gemaaktquote:Op woensdag 14 maart 2012 10:48 schreef rapelsen het volgende:
Update:
Oktober 2011
01: Bedrijfstak: Techniek
02: Functie: Jr. Projectmanager
03: Opleiding: Technische Bedrijfskunde
04: Leeftijd: 24 jaar
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 13 ADV dagen
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2600
09: Netto maand salaris: ruim 1800
10: Overuren betaald: Ja, 140%
11: Werkervaring: Inmiddels 1 jaar. Bij aanstelling 0 jaar.
12: Goodies: Laptop + telefoon
Per 1 April naar:
01: Bedrijfstak: Techniek
02: Functie: Jr. Project Manager
03: Opleiding: Technische Bedrijfskunde
04: Leeftijd: 24 jaar
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 13 ADV dagen
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2800
09: Netto maand salaris: nog onbekend
10: Overuren betaald: Ja, 140%
11: Werkervaring: 1,5 jaar
12: Goodies: Laptop + telefoon
Daarnaast: contract voor onbepaalde tijd gekregen en het einde van het jaar maak ik de stap van Jr. Project Manager naar Project Manager.
Tell me about itquote:Op woensdag 14 maart 2012 10:53 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik weet het, maar zo gaat het in de praktijk meestal niet.
Middelgrote industrie is in Nederland nagenoeg onbetaalbaar geworden door o.a hoge grondstofprijzen, concurrentie uit lagere lonen landen etc.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:22 schreef PalmRoyale het volgende:
Dit topic geeft perfect aan waarom NL naar de klote gaat. We hebben hier een overvloed aan managers en consultanten die nutteloze functies vervullen zodat ze lekker kunnen opscheppen over hun geweldige salaris. Er is echter 1 ding wat we hier niet hebben, middelgrote industrie. Dat is wat een land sterk maakt, niet een clubje managers.
Dit. Bij shell, NAM, Philips en grote bedrijven die in de techniek werken nemen ze nu nagenoeg geen technici meer aan, enkel met de juiste vervaring en 10 jaar werkervaring tegen een schijntje uitgezonderd... wie nemen ze wel aan op het moment? Bestuurskundigen! Juristen! Kom gezellig een financial/management traineeship doen en leer die domme techneuten managen!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:22 schreef PalmRoyale het volgende:
Dit topic geeft perfect aan waarom NL naar de klote gaat. We hebben hier een overvloed aan managers en consultanten die nutteloze functies vervullen zodat ze lekker kunnen opscheppen over hun geweldige salaris. Er is echter 1 ding wat we hier niet hebben, middelgrote industrie. Dat is wat een land sterk maakt, niet een clubje managers.
Er zijn echt heel veel beta's die als consultant in het bedrijfsleven terecht komen hoor.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:13 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
We hebben hier in NL nou eenmaal een cultuur van managers en consultanten die neerkijken op de rest van de werkende bevolking. Waarom denk je dat er vrijwel geen jongeren zijn die nog een technische opleiding volgen? Omdat ze zien dat je met een luizenbaantje achter een bureau veel meer kan verdienen. En je handen vies maken? Je moet er toch niet aan denken! Maar de bubbel barst vanzelf een keer. Denk je nou echt dat je op managers en consultanten een duurzame economie kan bouwen? Laat me niet lachen zeg. Blijf vooral denken dat we goed bezig zijn in NL
Ik heb het over de huidige situatie vacatures. Ik ben voor een technische functie geweigerd bij Shell terwijl een vriend Economie studeert en is aangenomen als management-trainee. Hoeeveel managers hebben we nou nodig? En dan zeurt Shell om een tekort aan technici.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er zijn echt heel veel beta's die als consultant in het bedrijfsleven terecht komen hoor.
Zucht, goeie steekproef... Ik ken gelukkig nog talloze technici die de afgelopen jaren bij Shell aan de bak zijn gegaan. Jammer dat het jou niet gelukt is, maar dat zegt mij echt geen donder natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:43 schreef KabulCuisine het volgende:
[..]
Ik heb het over de huidige situatie vacatures. Ik ben voor een technische functie geweigerd bij Shell terwijl een vriend Economie studeert en is aangenomen als management-trainee. Hoeeveel managers hebben we nou nodig? En dan zeurt Shell om een tekort aan technici.
Dat was zeker wel een tijd geleden.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:52 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Zucht, goeie steekproef... Ik ken gelukkig nog talloze technici die de afgelopen jaren bij Shell aan de bak zijn gegaan. Jammer dat het jou niet gelukt is, maar dat zegt mij echt geen donder natuurlijk.
Nee, dit jaar alleen weer een handvol. Ik begrijp het probleem dus niet zo.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:53 schreef KabulCuisine het volgende:
[..]
Dat was zeker wel een tijd geleden.
Hmm, zit in die sector en kan je vertellen dat zulke bedragen echt niet betaald worden aan 22-jarigen. En er zijn genoeg ervaren krachten beschikbaar.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ah, daar blijft het salaris van de chauffeur. Bij de managers.
Idd, je moet niet alles beloven wat er op het internet staat. De marges in de transport en logistiek sector zijn erg klein. Dik 5000 euro bruto betalen aan een 22-jarige gaat never nooit gebeurenquote:Op maandag 19 maart 2012 10:24 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Hmm, zit in die sector en kan je vertellen dat zulke bedragen echt niet betaald worden aan 22-jarigen. En er zijn genoeg ervaren krachten beschikbaar.
Ik snap je onvrede. Ik zou een carrièreswich overwegen. De grafische sector is erg gevoelig voor economische schommelingen. Mijn vorige werkgever was een groot grafisch concern, dat mede door de crisis (en door wanbeleid) is omgevallen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:33 schreef vuvuzela_bukakke het volgende:
01: Bedrijfstak: Grafisch
02: Functie: nabewerker
03: Opleiding: offsetdrukker niv 3
04: Leeftijd: 28 jaar
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: weet niet precies:
13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 1550
09: Netto maand salaris: ruim 1248
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: geen
Tevreden? Dikke dikke NEE, hard werken en hard genaaid worden door de baas, iedere dag veel voor weinig. En als je over je salaris wilt onderhandelen, krijg je te horen dat je blij mag zijn dat je bij hun mag werken... Zit te denken in een carriereswitch...lekker bij een groot bedrijf in de haven werken die mij willen opleiden als procesoperator en waar ik ik kan groeien want ben zeer leergierig en een harde werker...
Tevreden? Redelijk tevreden. Na een fase van onrust bij de vorige werkgever heb ik nu even behoefte aan rust. Door omstandigheden (niet meer werk beschikbaar) werk ik slechts 4 dagen. Mijn loon volstaat voor mij, al denk ik dat het aan de lage kant is, gezien mijn werkervaring en mijn capaciteiten. Ik ben echter een beetje uitgekeken aan het raken op het werk zelf. Ik zie rustig uit naar wat anders.quote:01: Bedrijfstak: Communicatie
02: Functie: Copywriter
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 20 ( = 5 weken per jaar)
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ruim 2.500
09: Netto maand salaris: 2.000 - 2.100 (afhankelijk van km-vergoeding)
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: ruim 10 jaar
12: Goodies: nee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |