abonnement Unibet Coolblue
pi_108548820
Zoals de nickname al laat zien is dit een clone account, voor degenen die het originele account kennen, gelieve dat niet aan elkaar linken hier. Vragen waarom ik hier een clone gebruik worden in dit topic genegeerd.

In dit topic ben ik van plan om de voorbereidingen en status van mijn bouwproject bij te houden.

Het stuk grond is al gekocht, de bouwtekeningen zijn klaar, maar de bouwvergunning is er nog niet.
Het stuk grond is een (vooralsnog) bebost rots van ca 750m2 waarvan het deel dat aan de -doodlopende- weg grenst ca 6-7 meter hoger ligt dan de andere kant die aan een bos van enkele honderden vierkante kilometers grenst.

Wat de aannemer doet:
- begroeing en grond weghalen
- een stuk berg opblazen en de massa verdelen zodat het hoogteverschil wat minder merkbaar is
- drainering, grondisolatie, betonwerk voor de kelder/garage

Wat de huizenleverancier in (als het goed is) juli komt brengen is een houten huis met een deels ingerichtte begane grond, en een lege zolderetage. Het huis wordt in Zweden in modules gebouwd en vervolgens op een aantal vrachtwagens naar Noorwegen gereden om daat vervolgens met een hijskraan op het kelderdeel gezet te worden.
Een klein leger timmerlui, electriciens en dergelijke schroeft dan de boel in elkaar en legt dakpannen, en na 2 a 3 weken staat er een bruikbaar huis, op "enkele" details na...
Op de eerste verdieping moet het volgende gedaan worden: tussen de gipsplaten plamuren, schuren en vervolgens schilderen (totaal ca 140m2 als ik het goed berekend heb), vloer leggen en plinten op hun plek zetten. Op de badkamer en in de gang worden tegels gelegd.

Op de lege zolder moet grof gezien het volgende gebeuren (dat ben ik grotendeels van plan zelf te doen):
- isoleren
- wanden en deuren zetten, plafonds maken
- over loze leidingen heen voor electra en UTP
- slaapkamers en relax ruimte afwerken, badkamer komt later.

De kelder: ramen, verandadeur, deuren en garagepoorten laten installeren en verder voorlopig niks aan doen.

Dit is een eerste "draft", details/correcties en fotos/tekeningen volgen :)

Alle tekeningen staan onder de spoiler :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gereedschap dat ik nog moet kopen. Gaat waarschijnlijk het volgende worden:
Kap- en verstekzaag + tafel: Bosch GCM 8S/PCM 8S, inclusief een PTA 2400. Eventueel een Black & Dekker SMS 500 of Makita LS0714L met bijpassende tafel.

Decoupeerzaag: Bosch PST 900 PEL

Een "tafelzaag" (hoe heten die dingen??) gaat waarschijnlijk de Bosch PTS 10 worden.

Compressor gaat waarschijnlijk een Stanley 2.5 PK 50L worden, omdat ik het niet alleen voor een spijkerpistool wil gaan gebruiken (dan is 20L al genoeg), maar ook voor andere doeleinden.
En een aggregaat (altijd handig als backup, 3000W), Stanley SG3000

[ Bericht 12% gewijzigd door Bouwclone op 01-03-2012 08:49:37 ]
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_108549039
Klinkt erg leuk! Zeker omdat alles in een relatief korte tijdsduur wordt gerealiseerd.

Die 140M2? Is dat totale grondopvervlakte van het hele huis?
pi_108549502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:41 schreef fokexpert het volgende:
Klinkt erg leuk! Zeker omdat alles in een relatief korte tijdsduur wordt gerealiseerd.

Die 140M2? Is dat totale grondopvervlakte van het hele huis?
140m2 is het wandoppervlakte zonder deuren, ramen en andere uitsparingen (en de badkamer en het washok hebben geen verf nodig). Plafondhoogte is 240 of 250.
Het "grond"oppervlak van de eerste verdieping is ca 110, de zolder ca 82 en de kelder ca 147 (zie tekeningen in de OP).

[ Bericht 1% gewijzigd door Bouwclone op 29-02-2012 21:03:52 ]
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_108551274
Deze ga ik volgen! *nordic countries fan is*

Welke regio ga je bouwen? Ga je er zelf ook in wonen?
pi_108551340
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:46 schreef winterapfel het volgende:
Deze ga ik volgen! *nordic countries fan is*

Welke regio ga je bouwen? Ga je er zelf ook in wonen?
Midden-Noorwegen, en ja, om zelf in te wonen.
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_108551968
Ah nice, effe postje dumpen zodat ik 't kan volgen. :)

Ga je geen problemen krijgen met vergunning(en)? Ik hoorde dat ze in Noorwegen immigranten ook als immigranten behandelen... No clue in hoeverre dit klopt, ofc.

Ben benieuwd!
pi_108557942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:04 schreef Nickenator het volgende:
Ah nice, effe postje dumpen zodat ik 't kan volgen. :)

Ga je geen problemen krijgen met vergunning(en)? Ik hoorde dat ze in Noorwegen immigranten ook als immigranten behandelen... No clue in hoeverre dit klopt, ofc.

Ben benieuwd!
Nationaliteit is irrelevant voor een bouwvergunning.
In Denemarken doen ze wat moeilijker (in ieder geval voor vakantiehuizen waar je niet permanent gaat wonen).
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_108561449
Gaaf hoor! Wat mag zoiets kosten?
ADHD-C
pi_108561603
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 21:18 schreef LazyDave het volgende:
Gaaf hoor! Wat mag zoiets kosten?
Daar kom ik tijdens het bouwen wel achter.
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_108563668
tvp, interessant, en een onrealiseerbare droom als ik het hier zat ben :P
pi_108564894
Wat een moed om dit te gaan doen! :Y
Waarom heb je besloten om in zweden een huis te bouwen?

Verder kan ik alleen maar zeggen dat de tekeningen veelbelovend zijn,
en ik ga meegenieten. O+
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:15:30 #12
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108569155
Vanwaar de reden om dit onder een clone te posten?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108569365
Interessant project. :) * Rezania klikt op 'volgen'.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 29 februari 2012 @ 23:21:23 #14
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108569470
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:13 schreef Wzrd het volgende:
Wat een moed om dit te gaan doen! :Y
Waarom heb je besloten om in zweden een huis te bouwen?

Verder kan ik alleen maar zeggen dat de tekeningen veelbelovend zijn,
en ik ga meegenieten. O+
In Zweden?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_108569526
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:21 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

In Zweden?
Het wordt gebouwd in Zweden en geplaatst in Noorwegen, dus het klopt min-of-meer :P
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 29 februari 2012 @ 23:23:15 #16
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108569551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het wordt gebouwd in Zweden en geplaatst in Noorwegen, dus het klopt min-of-meer :P
Zo wel ja. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_108570046
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:13 schreef Wzrd het volgende:
Wat een moed om dit te gaan doen! :Y
Waarom heb je besloten om in zweden een huis te bouwen?

Verder kan ik alleen maar zeggen dat de tekeningen veelbelovend zijn,
en ik ga meegenieten. O+
Scheelt minimaal 50.000¤ en ze konden sneller bouwen (want de kelder en de rest kan parallel), wat ook nog eens flink scheelt qua rentekosten op de bouwlening (want ik betaal pas 1 dag voordat het huis daadwerkelijk geplaatst wordt ipv steeds een beetje). Bouwen in de winter is ook niet echt aan te raden qua kou en vocht. Nu bouwen ze het huis in een droge fabriekshal met stabiele temperatuur en dat scheelt ook weer in de eventuele vochtproblemen.
En de begane grond is standaard ingericht zoals we zelf een huis zouden tekenen, de andere twee verdiepingen verzinnen we er zelf wel bij :).

Al met al, meer dan genoeg redenen om deze optie te kiezen.
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_108597541
Je zegt nu zelf dat t in een fabriekshal gebouwd wordt met stabiele temperaturen maar kan dat geen problemen opleveren later met de winter?

Neem bijv laminaat,dat moet je ook bijna altijd eerst op kamertemp laten komen.
pi_108598706
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:46 schreef Vinz0r het volgende:
Je zegt nu zelf dat t in een fabriekshal gebouwd wordt met stabiele temperaturen maar kan dat geen problemen opleveren later met de winter?
Problemen waarmee? In Nederland wordt ook gewoon gebouwd als het +30 is, en 't is dan niet de bedoeling dat die huizen bij -20 spontaan instorten.
pi_108598898
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 23:23 schreef Cobra4 het volgende:

Zo wel ja. :D
:D
Ja. Altijd leuk om dit soort dingen te moeten uitleggen aan figuren die de OP niet lezen :D

:D

-1
pi_108599209
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:08 schreef Light het volgende:

Problemen waarmee?
Omdat het een houten huis is en hij de link legt met laminaat denk ik dat hij verwijst naar het krimpen/uitzetten van hout. De problemen zij dan niet van instorten zoals jij het er ineens van maakt maar het werken van hout en de gevolgen zoals geluiden en evt. scheuren of zelfs ramen die breken.

Niet dat ik me daar zorgen over maak, ze zullen dat wel onder controle hebben na jaren ervaring daar, maar hij wil even wat meer uitleg schat ik zo in.
pi_108599221
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:08 schreef Light het volgende:

[..]

Problemen waarmee? In Nederland wordt ook gewoon gebouwd als het +30 is, en 't is dan niet de bedoeling dat die huizen bij -20 spontaan instorten.
T leek mij dat er een grote 'schok' door t hout zou gaan waardoor t meer zou gaan uitzetten/krimpen ;)
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:06:25 #23
102912 crv
Screwed up
pi_108601693
tvp,
Leuk om te lezen, misschien moet ik ook een topic openen :+
Succes ^O^

Wij zijn bezig met het bouwen van een huis in Frankrijk.
Nu na een jaar eindelijk de bouwvergunning, hopenlijk eind van het jaar klaar
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_108615426
Mooi topic dit, ga dit zeker volgen.

En crv, ik hoop dat je een topic opent over je huis in Frankrijk. Zou dat graag lezen.
pi_108615531
Wonen in Noorwegen lijkt me heerlijk!
Maar hoe zit het me je werk? Heb je dat daar, of is het een vakantiehuis (lijkt me niet)?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')