abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 februari 2012 @ 11:48:10 #101
331842 Paul_in_the_Dark
Ja hallo met in the Dark?!
pi_108180862
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:41 schreef -Roy- het volgende:
Hoe verhouden deze
[ afbeelding ]
zich ten opzichte van die dure krengen?
Met die hoor je alles gewoon gedempt, dure dingen filteren het geluid. Dus je hoort het geluid mooi en helder en je verstaat mensen goed. Met herriestoppers demp je alles gewoon simpel.
pi_108180894
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:46 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

geen aandelen, wel ervaringsdeskundige met oordoppen :P
Aha, mooi. Ik hoorde net ook al over lineaire doppen etc, mooi spul dan. Dat wist ik ook niet. Duur zeker ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_108181010
tja wat is duur: als je gehoorbeschadiging oploopt dan kun je jezelf achteraf wel voor je kop slaan omdat je het te duur vond (maar je gehoor krijg je er niet meer mee terug...)

ik gebruik mijn doppen voor alles wat (teveel) lawaai maakt
- concerten
- uitgaan
- klussen (boren/zagen/etc.)
- motorrijden
- slapen (als ik weer een kampeer naast een treinrails of snurkend persoon)

oftewel ik gebruik ze regelmatig en dan is het het wel een investerinkje waard ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_108181153
Juist ja, klinkt logisch allemaal. Loopt het trouwens allemaal zo'n vaart tegenwoordig om doof te worden ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_108182457
ga het maar eens voor jezelf na: ben je wel eens thuisgekomen na een avond stappen met een piep in je oor of hoofdpijn? zo ja: dan heb je al wat gehoorbeschadiging opgelopen!
doe je dit te vaak dan gaan er grotere gaten in je gehoor vallen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_108182531
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:45 schreef Leipo666 het volgende:
ga het maar eens voor jezelf na: ben je wel eens thuisgekomen na een avond stappen met een piep in je oor of hoofdpijn? zo ja: dan heb je al wat gehoorbeschadiging opgelopen!
doe je dit te vaak dan gaan er grotere gaten in je gehoor vallen
Valt allemaal wel mee joh.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_108182548
alpine dopjes zijn prima als je ze niet dagelijks gebruikt :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 20 februari 2012 @ 12:57:53 #108
333374 Lithia
Too serious
pi_108182857
Ik gebruik het alleen bij concerten, optredens en alle andere plekken wanneer een band speelt (zoals oefenruimtes). Meestal is metal niet zo stil. :+
Als de band van mijn vriend gaat spelen, dan neem ik mijn drumkoptelefoon mee. Ik ben daar wekelijks, dus goedkope oordopjes gebruik ik liever niet.
Maar bij clubs, disco's, wil ik mensen nog kunnen verstaan. Dat is al moeilijk genoeg zonder oordoppen en bovendien blijven we meestal niet heel lang.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  maandag 20 februari 2012 @ 23:37:47 #109
331842 Paul_in_the_Dark
Ja hallo met in the Dark?!
pi_108211205
Onderzoekje

Gehele artikel hier: http://www.oorcheck.nl/up(...)locaties_jan2011.pdf

quote:
Aanleiding
Gehoorschade door hard geluid kan zowel onder werktijd als in de vrije tijd ontstaan.
Gehoorschade als gevolg van harde geluiden op de werkplek wordt aangepakt door de Arbowet
1
. Boven de 80dB is de werkgever verplicht om maatregelen te nemen om gehoorschade
bij werknemers te voorkomen, door gehoorbescherming ter beschikking te stellen en
voorlichting te geven. Op deze manier wordt ook bijvoorbeeld een barkeeper in een club
beschermd tegen gehoorschade.
De bezoeker van diezelfde club, aan de andere kant van de bar, wordt aan dezelfde
geluidsniveaus blootgesteld als de barkeeper. De bezoeker is echter niet beschermd. Dit
terwijl hij daar vaak wel prijs op stelt. Uit recent onderzoek van Club Judge blijkt namelijk dat
ruim 80% van de stappers de muziek te hard vindt en dat eenzelfde percentage pijnlijke oren
heeft na het stappen
2
.
Uit ander onderzoek blijkt dat er naar schatting elk jaar meer dan 20.000 jongeren bijkomen
met gehoorschade door vrijetijdslawaai
3
. Deze gehoorschade kan, naast het uitgaan, ook
veroorzaakt zijn door het luisteren naar (te) harde muziek via bijvoorbeeld de MP3-speler.
De noodzaak om hier wat aan te doen is tot de internationale politiek doorgedrongen. Er
worden op dit moment op Europees niveau richtlijnen ontworpen die de gebruikers van MP3-
spelers gaan beschermen tegen gehoorschade
4
.
Het is niet meer dan logisch om nu ook heldere afspraken te maken over geluidsniveaus en
gehoorbescherming tijdens het uitgaan.
In vergelijkbare Europese landen, Zwitserland en België, zijn er al afspraken gemaakt over
maximale geluidsniveaus. Binnen Nederland hebben ID&T en Mojo zichzelf voor livemuziek
vrijwillig de geluidsnorm van maximaal 103 dB opgelegd. Daarmee is de tijd rijp voor een
breed gedragen norm, geïnitieerd door alle partijen die betrokken zijn bij geluid tijdens het
uitgaan.
  maandag 20 februari 2012 @ 23:39:21 #110
333374 Lithia
Too serious
pi_108211273
Mensen die hun mp3 speler te hard afspelen. :')
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  dinsdag 21 februari 2012 @ 03:59:56 #111
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_108214437
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:47 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Valt allemaal wel mee joh.
Als je geluk hebt wel ja. Het valt mij op dat er hier alleen over gehoorverlies wordt gesproken. Een paar procentjes van je gehoor af merk je waarschijnlijk niet eens. Die piep in je oren echter kan blijvend zijn en in het slechtste geval je leven flink vergallen. Google maar eens op tinnitus en hyperacusis, of zoek op youtube naar '12000 hz' en ga hier een dagje naar luisteren.
Ik heb dit weliswaar niet door uitgaan maar dankzij een zuiplap met zwaar vuurwerk. Continu fantoomgeluid 'in mijn hoofd' dus, meestal een snijdend hoge piep met ruis, jet engine tinnitus wordt het ook wel genoemd en dat is niet vergezocht. Daardoor ook oorpijn, hoofdpijn, moeheid, angst/stress. Voordat dit gebeurde was ik al voorzichtig met mijn oren (vanwege chronische oorontsteking en gezond verstand), en had ik zelfs nog nooit gehoord van tinnitus. In elk geval kan ik me dus wel voorstellen dat mensen (zoals ikzelf voorheen) niet helemaal beseffen hoe vervelend zo'n gehoorbeschadiging kan uitpakken.
Als ik jouw reactie lees ga ik er vanuit dat jij gehoorschade als 'gehoorverlies' ziet. Was het maar zo :)
It's okay to be white
pi_108214994
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 03:59 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Als je geluk hebt wel ja. Het valt mij op dat er hier alleen over gehoorverlies wordt gesproken. Een paar procentjes van je gehoor af merk je waarschijnlijk niet eens. Die piep in je oren echter kan blijvend zijn en in het slechtste geval je leven flink vergallen. Google maar eens op tinnitus en hyperacusis, of zoek op youtube naar '12000 hz' en ga hier een dagje naar luisteren.
Ik heb dit weliswaar niet door uitgaan maar dankzij een zuiplap met zwaar vuurwerk. Continu fantoomgeluid 'in mijn hoofd' dus, meestal een snijdend hoge piep met ruis, jet engine tinnitus wordt het ook wel genoemd en dat is niet vergezocht. Daardoor ook oorpijn, hoofdpijn, moeheid, angst/stress. Voordat dit gebeurde was ik al voorzichtig met mijn oren (vanwege chronische oorontsteking en gezond verstand), en had ik zelfs nog nooit gehoord van tinnitus. In elk geval kan ik me dus wel voorstellen dat mensen (zoals ikzelf voorheen) niet helemaal beseffen hoe vervelend zo'n gehoorbeschadiging kan uitpakken.
Als ik jouw reactie lees ga ik er vanuit dat jij gehoorschade als 'gehoorverlies' ziet. Was het maar zo :)
Daar zou ik niet van uitgaan dat ik enkel dat bedoel. Maar kut voor je. Sterkte.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 21 februari 2012 @ 09:24:55 #113
367999 toastmann
Pseudoneurowetenschapper
pi_108216038
Als je uitgaat ziet het er niet uit :') Bovendien staat de muziek daar zelden zo hard dat het ook echt drastisch nodig is. Grote feesten/evenementen/concerten is een ander verhaal ;)
gwn geniete
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:24:54 #114
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_108228691
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 08:01 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Daar zou ik niet van uitgaan dat ik enkel dat bedoel. Maar kut voor je. Sterkte.
Ok ok, ik voel me de laatste tijd een beetje een oma, waarschuw iedereen voor gehoorbeschadiging :p
Maar thanks :)
It's okay to be white
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:25:52 #115
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_108232554
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:24 schreef toastmann het volgende:
Als je uitgaat ziet het er niet uit :') Bovendien staat de muziek daar zelden zo hard dat het ook echt drastisch nodig is. Grote feesten/evenementen/concerten is een ander verhaal ;)
Ben je zo onzeker over je uiterlijk dat je denkt dat 2 kleine dopjes het verpesten voor je :') ?

In de gemiddelde disco staat het geluid vaak harder dan 100 decibel, en dan hoef je er niet eens een minuut binnen te staan om schade op te lopen. Gehoorverlies is niet zo ernstig, tinnitus kan je helemaal gek maken en is niet te genezen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_108233401
Trolltopic
What's a mob to a king? What's a king to a god? What's a god to a non-believer?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:08:27 #117
368401 pedobeer
Wil je een worstenbroodje?
pi_108243255
ja ik denk er ook wel aan om ze aan te schaffen, heb een fucking trillend gevoel in mijn oor gehad na carnaval.
pi_108251250
ok
pi_108253992
Ik heb ook van die dingen van Alpine (ook 15 E ofzo). Altijd met feestjes met harde muziek heb ik ze in. Heb van vroeger al een constante piep op de achtergrond, wil niet dat dat erger wordt..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108254025
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108258464
Ik heb filterz en zou niet meer zonder willen. Ik ben veel bezig met het organiseren van feesten dus ik denk dat ik daardoor ook wat vaker in hard geluid sta, dus vond die 170 euro de beste investering die ik kon doen.
pi_108258531
Dat is net als naar de bioscoop gaan met een blinddoek op. Je gaat uit voor de muziek, drank en gezelligheid met vrienden, dan ga je toch geen oordopjes in doen...
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_108258613
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:38 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Dat is net als naar de bioscoop gaan met een blinddoek op. Je gaat uit voor de muziek, drank en gezelligheid met vrienden, dan ga je toch geen oordopjes in doen...
Scheve vergelijking. Immers zorgt een bioscoop niet voor oogschade. Ik ga niet uit voor 115 dBa en oortyfus plus een gehoorapparaat op m'n 50e.
pi_108258647
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:38 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Dat is net als naar de bioscoop gaan met een blinddoek op. Je gaat uit voor de muziek, drank en gezelligheid met vrienden, dan ga je toch geen oordopjes in doen...
Het is ook niet dat je de muziek niet hoort, je hoort het zachter. Wat naar mijn persoonlijke smaak 9 van de 10 keer ook nog eens fijner is. Voordeel is ook nog eens dat je met oordoppen zoals de filterz hierboven mensen beter hoort praten dus je hoeft niet zo te schreeuwen, wat ook fijn is. De paar keer dat ik echt pijn in mijn oren had was toen mijn vriendin het het nodig vond om boven de muziek uit iets te vertellen (lees in m'n oor schreeuwen).
  woensdag 22 februari 2012 @ 12:55:19 #125
164283 Luco
Buongiorno!
pi_108259129
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')