SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Memleketler (coğrafi bölgeler)!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik weet niet of ik wel Turkse genen heb, hoor.
Waarom 'quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:50 schreef Arcadia het volgende:
[..]![]()
Ik kom trouwens uit Samsun, Zwarte Zee jweet. Ook volop de beste fruit en ijs dat er is.
Wtf is dit nou. Krijgen we na de Koerden nu ook seperatistische Circassiërs? *genocideneigingen onderdrukken doet*quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:32 schreef WammesWaggel het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Adyghe_people#Origins
Stoer volk trouwens die Circassiers!
Dr Oz en jullie favoriete Fokker rocken die genen gewoon alsof het 1 minuut BC is
Hoe bedoel je precies?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:26 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Volgens Turken is alles wat positief is Turks en alles wat overwint ook Turks.
Syrisch. Sowieso van mijn moederskant. Misschien dat er ooit een Turk tussen zat, of zo. Maar dat is niet bekend.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:52 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mijn fout, waaraan twijfel je dan? Ik ken je hele achtergrond geschiedenis niet.
Als je lief bent, ben je gewoon Turks hoor, dat geldt voor de hele wereldbevolking.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Syrisch. Sowieso van mijn moederskant. Misschien dat er ooit een Turk tussen zat, of zo. Maar dat is niet bekend.
Van mijn vaderskant weet ik het eigenlijk niet, niemand weet het.Maar wat bekend is, is dat die kant ook Syrisch is.
Nou dat doen wij Turken vaak, altans de nationalisten vrij vaak, alles wat goed is krijgt gelijk de stempel "Turks" en wat slecht is, wordt afgeschildert als iets anders.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:53 schreef Bilge het volgende:
[..]
Wtf is dit nou. Krijgen we na de Koerden nu ook seperatistische Circassiërs? *genocideneigingen onderdrukken doet*
[..]
Hoe bedoel je precies?
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:56 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als je lief bent, ben je gewoon Turks hoor, dat geldt voor de hele wereldbevolking.
Wat ben je nu dan?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:57 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik hoef geen Turk te zijn, ben blij met wat ik nu ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:59 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Wat ben je nu dan?
ps:Arap'ım. Herkese böyle diyorum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja, dat was ik. Heb nog niet alles gehoord.![]()
Je aura is Turks, dus ga daar maar vanuit.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik weet niet of ik wel Turkse genen heb, hoor.
Wij zijn niet nationalistisch, wij zijn gewoon het beste van het beste.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:09 schreef famousje het volgende:
Een vraagje: Waarom zijn Turken zo nationalistisch?
Nederland/Duitsland/Engeland etc waren dat ook, maar dat was alweer 65+ jaar geleden..
quote:
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Je aura is Turks, dus ga daar maar vanuit.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:13 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik zou ook graag Turk willen worden. Iemand een kleine samenvatting aan wat ik moet voldoen om geaccepteerd te worden? Ik heb al ervaring met het eten en al eens op vakantie geweest in Turkije.
Zou wel bronnen willen zien.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:11 schreef Bilge het volgende:
Hoe meer ik over Mameluken te weten kom, hoe meer mijn bewondering toeneemt.![]()
Aangezien Circassiers zelf Turken zijn, kunnen ze nooit dominanter worden dan Turken.
Circassiërs zijn veel nationalistischer dan Koerden. Ze zullen bv niet zo gauw hun kinderen met een niet-Circassiër laten trouwen. Maar ze zijn daarnaast ook 'republikeins' (zie CHP, heel veel Circassiërs er tussenin) en dus/ook trouw aan Turkije.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:53 schreef Bilge het volgende:
[..]
Wtf is dit nou. Krijgen we na de Koerden nu ook seperatistische Circassiërs? *genocideneigingen onderdrukken doet*
Oh, als je ervaring hebt met het eten, kom je al ver.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:13 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik zou ook graag Turk willen worden. Iemand een kleine samenvatting aan wat ik moet voldoen om geaccepteerd te worden? Ik heb al ervaring met het eten en al eens op vakantie geweest in Turkije.
Niet te vergeten dat er een hoop Turkmenen in Syrië wonen, maar dit hoeft niet te betekenen dat je Turk bent hoor.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Syrisch. Sowieso van mijn moederskant. Misschien dat er ooit een Turk tussen zat, of zo. Maar dat is niet bekend.
Van mijn vaderskant weet ik het eigenlijk niet, niemand weet het.Maar wat bekend is, is dat die kant ook Syrisch is.
Groei een fatsoenlijke scrotum, genoeg testosteron om Chuck Norris onderdanig te maken en verwerf een titel genaamd 'meatshield'.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:13 schreef Littlerabbit het volgende:
Waarom 'quote:
Leuk om te lezenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:27 schreef Bilge het volgende:
Wisten jullie trouwens dat...
Mameluk in het Arabisch 'witte slaaf' betekent'?
Dat de Mamelukken vooral uit Turken bestonden?
Dat het Arabische Kalifaat van de Abbasiden graag Turkse jongens uit de Caucasus/ Centraal-Azië kocht omdat die geen banden hadden met lokale families/ clans/ religies en daarom loyaal aan hun meester waren?
Dat om dezelfde reden Ottomanen hun elitekorps Janitsaren uit Griekse devsirmes putten?
Dat de Mamelukken van jongs af aan zware en gedisciplineerde scholing in godsdienst en oorlogsvoering kregen om 'goede Islamitische paardrijders en vechters' te worden?
Dat deze slaven door de Arabieren werden gezien als 'een geschenk van god' en 'de echte beschermers van de Islam die zowel de kruisvaarders als de Mongoolse hordes versloegen'?
Dat de witte slaven voortdurend hoge posities bekleedden, waardoor de Arabische bestuurders zich bedreigd voelden.
Dat de Arabische elite terecht bang was, omdat de Turkse slaven in 1250 de macht over Egypte grepen?
Het Kalifaat der Abbasiden voortaan Ed-devlet üt Türkiya heette?
Dit rijk tot 1517 over Egypte, Israel, Palestina, Syrië, Libanon en Zuid-Irak regeerde?
Dat zij de macht verloren aan een andere Turk, Selim 1, die het Mamelukse Rijk toevoegde aan het Ottomaanse Rijk?
Dat de Mamelukken verloren zouden hebben omdat ze zo trots waren op hun cavelerie, dat ze niet in vuurwapens investeerden?
Een beetje als de Japanse Samurai dus?
"Tüfek icat oldu, mertlik gitti"!
Dat de Mamelukken toch als plaatselijke gouverneurs aanbleven?
Dat tijdens de 15e eeuw zo'n beetje de halve bekende wereld onder Turkse heerschappij stond, met het Mogoelrijk in India, het Ottomaanse Rijk, en het Mamelukken rijk?
Dat de opkomst en de neergang van de Mamelukken absoluut een eigen film en computerspelletje (Total War: Mameluk) verdient?
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:13 schreef Littlerabbit het volgende:
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 01:50 schreef Arcadia het volgende:
[..]![]()
Ik kom trouwens uit Samsun, Zwarte Zee jweet. Ook volop de beste fruit en ijs dat er is.
Ok... en qua muziek? Ik luister nu al regelmatig naar Hasan Yilmaz, maar ben nog niet echt bekend met andere artiesten.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:18 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Groei een fatsoenlijke scrotum, genoeg testosteron om Chuck Norris onderdanig te maken en verwerf een titel genaamd 'meatshield'.
[..]
Waarom ''
?
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:17 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Niet te vergeten dat er een hoop Turkmenen in Syrië wonen, maar dit hoeft niet te betekenen dat je Turk bent hoor.
quote:
Die zin klopt toch niet. Het is of "Ne mutlu Türküm diyene", of "Ben Türküm, ne mutlu Türküm diyene".quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |