abonnement Unibet Coolblue
pi_108177451
Heb zin in 1.2 *O*
pi_108177475
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:25 schreef maurisioo het volgende:
Heb zin in 1.2 *O*
Ja ik ook, dan wordt er massaal een netwerk van lichten aangelegd op mijn landgoed _O_
  maandag 20 februari 2012 @ 09:45:14 #228
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_108177761
Ik heb nu een goed werkende semi-automatische schapenfarm, dmv een waterflow worden de schapen naar een richel toegedreven zodat ze van bovenaf makkelijk te scheren zijn. Dezelfde waterflow duwt de wool blocks een stream in die de blocks naar een centrale plaats vervoert. Aan beide kanten van de stream is een hok met schapen.

Tot nu toe werkt dit systeem goed maar het heeft een aantal nadelen:

-Niet tot nauwelijks uitbreidbaar, tenzij je er een tweede bovenop zet ofzo.
-Schapen buggen aan alle kanten door plafonds en muren heen, en verplaatsen zich regelmatig van het ene hok naar het andere

Wat ik nu van plan ben is in Sinle Player creative een ander design te testen.
In dit ontwerp worden de schapen door een waterflow naar een nauwe doorgang geduwd, waar men ze dan een voor een kan scheren, daarna worden ze met een waterlift teruggestuurd naar hun wei. Voordeel van dit systeem is dat schaalvergroting geen probleem is. Het is zelfs opdeelbaar in meerdere weides, zodat er altijd schapen met nieuwe wool zijn. Nadeel is dat het een lomp groot systeem is in vergelijk met het huidige.

Heeft er verder iemand ervaring met Schapenfarms?
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_108177785
geniaal idee site, zo heb ik er zelf eigenlijk helemaal niet over nagedacht :D
pi_108177789
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:45 schreef Sitethief het volgende:
Ik heb nu een goed werkende semi-automatische schapenfarm, dmv een waterflow worden de schapen naar een richel toegedreven zodat ze van bovenaf makkelijk te scheren zijn. Dezelfde waterflow duwt de wool blocks een stream in die de blocks naar een centrale plaats vervoert. Aan beide kanten van de stream is een hok met schapen.

Tot nu toe werkt dit systeem goed maar het heeft een aantal nadelen:

-Niet tot nauwelijks uitbreidbaar, tenzij je er een tweede bovenop zet ofzo.
-Schapen buggen aan alle kanten door plafonds en muren heen, en verplaatsen zich regelmatig van het ene hok naar het andere

Wat ik nu van plan ben is in Sinle Player creative een ander design te testen.
In dit ontwerp worden de schapen door een waterflow naar een nauwe doorgang geduwd, waar men ze dan een voor een kan scheren, daarna worden ze met een waterlift teruggestuurd naar hun wei. Voordeel van dit systeem is dat schaalvergroting geen probleem is. Het is zelfs opdeelbaar in meerdere weides, zodat er altijd schapen met nieuwe wool zijn. Nadeel is dat het een lomp groot systeem is in vergelijk met het huidige.

Heeft er verder iemand ervaring met Schapenfarms?
Ja, hoewel zulk soort systemen zeer handig zijn (heb zelf een vergelijkbare gehad.) is hij niet erg ruimte-efficient tegenover bijvoorbeeld een open ruimte met gras er in. Daar kan je veel meer mobs in kwijt en ze buggen ook niet. Ik heb daarom dat soort luxe systemen maar opgegeven..
pi_108177825
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:47 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Ja, hoewel zulk soort systemen zeer handig zijn (heb zelf een vergelijkbare gehad.) is hij niet erg ruimte-efficient tegenover bijvoorbeeld een open ruimte met gras er in. Daar kan je veel meer mobs in kwijt en ze buggen ook niet. Ik heb daarom dat soort luxe systemen maar opgegeven..
het hele idee met minecraft is toch dat die wereld onbeperkt groot is? :D
  maandag 20 februari 2012 @ 09:50:17 #232
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_108177849
Eigenlijk moeten buggende mobs gefixt worden... lijkt soms net of al die dieren met noclip spelen
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_108177852
quote:
4s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:48 schreef gogosweden het volgende:

[..]

het hele idee met minecraft is toch dat die wereld onbeperkt groot is? :D
Ja natuurlijk, maar als ik een kamer moet weghakken hak ik toch liever een kamer van 20x20 uit zodat ik er 50 mobs in kan doen (voorbeeld maar), dan 200x20 voor 50 mobs. :P
pi_108177902
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:50 schreef Sitethief het volgende:
Eigenlijk moeten buggende mobs gefixt worden... lijkt soms net of al die dieren met noclip spelen
ja, komt in 1.2 volgensmij. het is ook nogal een irritante bug
pi_108177910
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:50 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, maar als ik een kamer moet weghakken hak ik toch liever een kamer van 20x20 uit zodat ik er 50 mobs in kan doen (voorbeeld maar), dan 200x20 voor 50 mobs. :P
ach het houd je bezig he :D
pi_108177928
quote:
4s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:53 schreef gogosweden het volgende:

[..]

ach het houd je bezig he :D
Dat wel, maar RSI is natuurlijk een serieus risico in het vak van Minecrafters ;)
pi_108177964
Kun je een schaap naar de neither brengen ? :P
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_108177983
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:55 schreef Stokstaart het volgende:
Kun je een schaap naar de neither brengen ? :P
Nee, hooguit door die spawneggs. Maar wat moet je met een schaap in de nether :P
pi_108177995
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:54 schreef TJV het volgende:
Pssssst autoclicker
Je kan ook naar configuratie-scherm > Hardware and sound > Onder het kopje Devices and printers staat mouse, Klik je daarop en dan staat er: Turn on clicklock. Gebruik ik altijd om obsidian mee te hakken :)
pi_108178025
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:57 schreef MineraalWater het volgende:

[..]

Je kan ook naar configuratie-scherm > Hardware and sound > Onder het kopje Devices and printers staat mouse, Klik je daarop en dan staat er: Turn on clicklock. Gebruik ik altijd om obsidian mee te hakken :)
Ik weet
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  maandag 20 februari 2012 @ 10:00:22 #241
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_108178059
Dat truukje staat standaard aan bij mij, vooral handig bij het minen. Alleen in creative is het vreselijk irri :X.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_108178182

_O_
pi_108178220
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:57 schreef MineraalWater het volgende:

[..]

Je kan ook naar configuratie-scherm > Hardware and sound > Onder het kopje Devices and printers staat mouse, Klik je daarop en dan staat er: Turn on clicklock. Gebruik ik altijd om obsidian mee te hakken :)
_O_ Dat is handig! Dat scheelt weer een hoop.

quote:
Die is van dezelfde makers al Aquila city geloof ik, hoe dan ook _O_ Mooie kleurencombinatie ook.
pi_108178970
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:57 schreef MineraalWater het volgende:

[..]

Je kan ook naar configuratie-scherm > Hardware and sound > Onder het kopje Devices and printers staat mouse, Klik je daarop en dan staat er: Turn on clicklock. Gebruik ik altijd om obsidian mee te hakken :)
nice :)
  maandag 20 februari 2012 @ 10:43:42 #245
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_108179012
Dus wie heeft er zin om een PVP arena te bouwen in mFOK!? :)
  maandag 20 februari 2012 @ 11:02:50 #246
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_108179519
quote:
omg die komt van tweakcraft.net af :D
pi_108179955
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:02 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

omg die komt van tweakcraft.net af :D
Klopt, Ze zeggen wel dat het in survival is gemaakt, Vind ik dus van niet als je dit gebruikt:
Godmode enabled, indestructible tools and quick-teleport navigation using compass for travelling through the Skylands world.
pi_108179997
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 11:18 schreef MineraalWater het volgende:

[..]

Klopt, Ze zeggen wel dat het in survival is gemaakt, Vind ik dus van niet als je dit gebruikt:
Godmode enabled, indestructible tools and quick-teleport navigation using compass for travelling through the Skylands world.
Wat heeft skylands voor nut als je die compass plugin hebt :')
pi_108180512
Godmode en indestructible tools = nevernooitgeen survival. Dat is gewoon crea met wat beperkinkjes.

Sowieso Skylands :')

Maak zoiets dan gewoon met hand in SMP. Kost wat meer tijd, kun je wel met de hand op het hart beweren dat het in survival gemaakt is.
pi_108180762
Vind Skylands sowieso een nutteloos iets :{ Zit niets unieks in..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')