abonnement Unibet Coolblue
pi_107780451
Goedemorgen,

We hebben een nieuwbouwhuis gekocht en nu moet ook de trap nog geschilderd worden want deze ziet er niet al te best uit.

Het schilderwerk in huis is allemaal gedaan vanuit het bouwbedrijf met Sigma s2u nova satin ral9010.

We wilde dit zelf nu in ral9010 schilderen en daarna 3 lagen dunne blanke traplak zodat het niet beschadigd. We willen namelijk geen 'halve maantjes' of iets soortgelijks over de trap.

Nu weet ik dat sigma goede lak is, maar dat hebben we niet echt in de buurt.
Kan ik net zo goed een ander merk pakken of zou je dat gaan zien, of is dat echt minder goed?

Bijv. flexa of histor?

Mvg, Jeroen
pi_107780615
Je kan het geloof ik ook online bestellen?

Verder ben ik erg tevreden over Flexa en Histor. Met de trap moet ik nog beginnen (staat al wel in de grondverf) dus ik kan nog niks over de slijtvastheid zeggen. Ik heb daarvoor wel een "betere" lak van Flexa gekocht, dus niet wat je doorgaans voor deuren e.d. zou gebruiken. Dit hebben ze gewoon bij de Gamma, moet je even naar vragen.
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 9 februari 2012 @ 08:47:34 #3
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_107780617
Sigma is wel beter. Misschien dat je via een lokale schilder gewoon aan wat blikken kunt komen. Naast Sigma zijn er ook nog wel andere hoge kwaliteit lakken, ook daar kan een schilder je meer over vertellen :)
pi_107780756
Ok. Anders maar eens een dealer van sigma zoeken in de buurt van mijn werk als dat echt zoveel beter is.
pi_107780889
Bij jou is binnen alles geschilderd met Nova, dus watergedragen.
In de toekomst zul je dus altijd watergedragen moeten gebruiken, want synthetisch over watergedragen gaat niet.
Vraag na of de trap in watergedragen grondverf staat, zoja gebruik watergedragen lak, zo nee ga voor synthetische lak.
pi_107781094
Lekker bestellen vanuit je luie stoel:
http://www.budgetverf.nl/merken/sigma/s2u-nova/
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 9 februari 2012 @ 09:29:48 #7
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107781367
Als je er lak overheen doet gaat de boel wel wat vergelen. Bij watergedragen verf in mindere mate maar het gebeurt wel.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  donderdag 9 februari 2012 @ 09:30:01 #8
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_107781369
Heb zelf onze trap na oplevering ook geschilderd. Tip van mijn kant, kit alle naden en kieren dicht met overschilderbare kit, je trap wordt er een stuk stiller van.

Heb zelf gewoon Histor verf gebruikt, en ondanks dat we zonder schoenen in huis lopen moet ik de trap toch iedere 2-3 jaar even licht schuren en opnieuw verven.
pi_107781497
Mijn vader is thuis bezig om de binnendeuren en kozijnen weer mooi in de lak te krijgen. Hij is altijd schilder geweest en gebruikt altijd Sikkens. Dit keer heb ik voor hem Histor kunnen krijgen, maar hij is zeker niet tevreden over het resultaat. Kozijn en deuren voelen heel ruw aan, daarom is hij weer overgegaan op Sikkens.

Oja, je hoeft 'm niet te vertellen hoe hij moet schilderen, want hij schildert al 50 jaar :P

Just my 2 cents...
pi_107781875
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:30 schreef GTIMk1 het volgende:
Heb zelf onze trap na oplevering ook geschilderd. Tip van mijn kant, kit alle naden en kieren dicht met overschilderbare kit, je trap wordt er een stuk stiller van.

Heb zelf gewoon Histor verf gebruikt, en ondanks dat we zonder schoenen in huis lopen moet ik de trap toch iedere 2-3 jaar even licht schuren en opnieuw verven.
Verf je dan steeds opnieuw met Histor?

Wanneer is het aan te raden om de naden dicht te kitten? Na de grondverf, of na de eerste laklaag?
Klussen deel 1 en 2
pi_107782038
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:52 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Verf je dan steeds opnieuw met Histor?

Wanneer is het aan te raden om de naden dicht te kitten? Na de grondverf, of na de eerste laklaag?
Ik zou zeggen na het lakken. Mijn ervaring is dat als je de kit mee-lakt deze gaat bladderen door het werken van de voegen en dus het samendrukken en uitrekken van de kit.
Geen idee of er iets als blijvend elastische verf bestaat.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107782101
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:29 schreef klusfoobje het volgende:
Als je er lak overheen doet gaat de boel wel wat vergelen. Bij watergedragen verf in mindere mate maar het gebeurt wel.
Hoe zorg je dan dat je de verf er niet af loopt?

Ik zou zelf denken dat een blanke lak nodig is. Iemand daar eventueel ook een tip voor welke?
  donderdag 9 februari 2012 @ 10:02:38 #13
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107782133
ik kit na het gronden en voor het aflakken. Bij een zeer brede naad die gekit is kan het idd gaan bladeren. Kit moet je echter eigenlijk gebruiken op kleine naden en dan gebeurt er niets.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107782514
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:02 schreef klusfoobje het volgende:
ik kit na het gronden en voor het aflakken. Bij een zeer brede naad die gekit is kan het idd gaan bladeren. Kit moet je echter eigenlijk gebruiken op kleine naden en dan gebeurt er niets.
Wat is breed? Hier zitten de kieren tussen de tredes en de stootborden en zijn denk ik niet groter dan 2mm. Maar het valt gewoon heel erg op omdat de trap wit is.

Kitten na aflakken is in principe ook een optie, hoewel de verf RAL9010 is en de kit gewoon wit, vind ik dit niet verkeerd uitzien (bij plinten hebben we dit ook zo gedaan).

Sorry voor de topickaap trouwens maar misschien vindt TS dit ook nuttig om te weten :)
Klussen deel 1 en 2
pi_107782799
Als het nuttig is mag het natuurlijk altijd, geen probleem :) is een forum voor iedereen toch haha

Heb net gekeken voor de lak van sigma, wordt toch ruim 150 euro aan lak, nog zonder de blanke laklaag. En dat is wat buiten budget eigenlijk.

Zou bijv. flexa of histor ook goed werken en net zo'n harde toplaag hebben? Die is toch een stuk goedkoper volgens mij. Er komt toch een blanke laag traplak overheen.

[ Bericht 5% gewijzigd door jdel op 09-02-2012 10:51:26 ]
pi_107784354
Zelf heb ik drie jaar geleden de trap geschilderd met Rubbol BL Satura van Sikkens. Ik heb direct 2 lagen op het geschuurde hout aangebracht. Van slijtplakken is nergens iets te zien. Er zijn wel wat beschadigingen maar dat zijn ook putten in het hout dus daar helpt geen verf aan. Ik had aan 1 pot precies genoeg om de trap 2x te schilderen.

Ik heb dus geen blanke lak oid aangebracht en er liggen ook geen tapijt maantjes op de trap. De kleur is donkerbruin dus wellicht dat je er ook minder op ziet als wit.
live your fears, fear your live
pi_107785723
Kitten na het lakken is af te raden omdat de kit dan vies wordt en moeilijk schoon te krijgen is.
Dus voor het lakken kitten!
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:46:38 #18
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_107787421
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:55 schreef BJDD het volgende:
Kitten na het lakken is af te raden omdat de kit dan vies wordt en moeilijk schoon te krijgen is.
Dus voor het lakken kitten!
:Y
  donderdag 9 februari 2012 @ 13:13:37 #19
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_107788280
Bij de goede verfhandel is dat toch gewoon te koop? Eventueel via internet te bestellen idd.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_107789771
Gebruik om te kitten Den Braven Acryl-W.
Is standaard acrylaat kit, maar dan wel bouwkwaliteit en geen dhz kwaliteit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')