abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 februari 2012 @ 08:57:10 #26
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_107507109
Ik ga straks naar de bakken kijken bij de Maanvis in nijmegen. Kijken naar de Juwel bakken van 1,20 m.
pi_107510801
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:48 schreef loecje het volgende:
hoe groot is je bak?
en welke tetra's zijn het eigenlijk?
b50Xd30Xh28 zoiets Klein bakkie dus :D
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:46 schreef loecje het volgende:
neon tetra's zijn wel leuk :)
even afhankelijk van het formaat van je bak wil ik je wel wat opties geven. misschien heeft iemand hier nog wel aanvullingen.
dan kan je zelf kijken welke vissen je leuk vind.
Graag ^O^
Ik heb trouwens een grindbodem met voedingsbodem.. dus echte voedselwroeters lijkt me niet echt geweldig...
Ik weet dat guppies kunnen maar daar houdt het er wel mee op
pi_107512383
50cm bak dus.
het makkelijkste is om je aquarium in te delen in 3 waterlagen. boven, midden, onder.
dan kan je uitgaan van 1 vissoort per waterlaag. de platty's en tetra's zitten beide middenin.

even snel een bestandje (zal dit weekend nog even rustig kijken)
boven:
- koppel Trichopsis pumila(dwerg knorgoerami)
- harem Pseudepiplatys annulatus (ringbandsnoekje)

Midden heb je al bezet.
3 platy's
5 neon tetra's
mooier is om voor 1 soort te kiezen en deze dan aan te vullen tot 10stuks.

onder:
- 10 garnalen (kleinblijvend soort bijv vuurtjes)
- slaken: anatome helena (is een slaketende slak deze worden geen plaag)
- koppel Tateurndina ocellicauda (dan geen koppel in de bovenlaag)
hoe scherp is je grind? anders kan voor onderlaag een klein corydoras soort ook leuk zijn.
pi_107515489
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:23 schreef loecje het volgende:
50cm bak dus.
het makkelijkste is om je aquarium in te delen in 3 waterlagen. boven, midden, onder.
dan kan je uitgaan van 1 vissoort per waterlaag. de platty's en tetra's zitten beide middenin.

even snel een bestandje (zal dit weekend nog even rustig kijken)
boven:
- koppel Trichopsis pumila(dwerg knorgoerami)
- harem Pseudepiplatys annulatus (ringbandsnoekje)

Midden heb je al bezet.
3 platy's
5 neon tetra's
mooier is om voor 1 soort te kiezen en deze dan aan te vullen tot 10stuks.

onder:
- 10 garnalen (kleinblijvend soort bijv vuurtjes)
- slaken: anatome helena (is een slaketende slak deze worden geen plaag)
- koppel Tateurndina ocellicauda (dan geen koppel in de bovenlaag)
hoe scherp is je grind? anders kan voor onderlaag een klein corydoras soort ook leuk zijn.
Klinkt interessant
Geen guppies dus? :D of zijn dat ook middenvissies?

En hoe scherp is je grind... uh... :D _O- Het is van dat fijne zwarte grind
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind slakken niet leuk, ik ben blij dat ik van die andere af ben :D
pi_107524335
guppie's zwemmen vooral midden/boven. ze zijn vrij druk dus ik zou er niet voor kiezen.
maar als jij ze mooi vind vooral wel doen, het is immers jou bak ;)
en tja wat is scherp grind, als je wat op je arm legt en eroverheen wrijft mag het geen pijn doen(speldenprikjes)
ik ben zelf helemaal gek van mn slakken. maar snap dat je daar geen zin in hebt nu je van je plaagslakken af bent.

owja wat natuurlijk ook kan zijn harem Badis badis bengalensis/ Dario dario voor de onderlaag. 1man en 2 of 3 vrouwtjes(max 1 man, bij meer mannen zal de zwakste wegkwijnen). dat kan wel samen met een koppel visje in de bovenlaag.
ik heb ze zelf in de bak, en toch vergeten bij jou lijstje.
ik zal zo nog ff fotospam doen van de mijne.

[ Bericht 15% gewijzigd door loecje op 02-02-2012 18:20:56 ]
pi_107524561
Ms. badis in paarkledij (normaal egaal van kleur, nu duidelijk donkere strepen)




Mr. badis (Ms. badis schiet net links boven in beeld weg)
  vrijdag 3 februari 2012 @ 07:09:09 #32
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_107545670
Zo, mijn project opknappen en herinrichten is begonnen.

Ik ga mijn 110 liter bak helemaal opnieuw opstarten, dus mijn visjes (ik had er nog 10) hebben sinds gisteren een tijdelijk huis gekregen in een nieuw bakje wat ik voor ze heb gekocht.

Dat vangen was nog een hele klus, waarbij vooral mijn braadpanmeerval een lastige klant was, uiteindelijk ben ik het grind eruit gaan scheppen net zolang tot ik het beest tegen kwam en met grind en al in het nieuwe bakje gedaan _O-

Nog een verrassing was een vis waarvan ik dacht ik er nog maar eentje van had maar er twee van bleek te hebben (ik dacht dat er eentje dood was)

Volgende stap is het grind eruit, alles goed schoonmaken, desnoods met een tandenborstel en dan de boel helemaal opnieuw op gaan starten.

Wordt vervolgd dus
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 3 februari 2012 @ 17:00:27 #33
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_107562631
Leuk ben benieuwd Klonk. Foto's zijn welkom.

Weet iemand de binnenmaten toevallig van de Juwel Rio 240.
Ga die binnenkort bestellen. Ga weer zelf een achterwand maken. Ben nog aan het twijffelen wat voor vissen ik ga houden. Malawi is ook erg mooi maar vind het meer plantenbak als ik nu heb ook wel wat hebben. Dus Zuid amerikaans. Hmm nog even over denken.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 19:01:08 #34
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_107565999
( post even op mijn vriend zijn account " sorry schatje" )

Sinds vandaag werk ik ( Aloria) bij de Beestenpot in Uden op de aquarium afdeling. ( vrijdags en zaterdags)

Morgen is er een speciale testdag



Dus als je ooit vragen hebt en je wil real life advies, kom eens langs zou ik zeggen. ^O^
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 21:12:22 #35
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_107572201
Wow... net bij een vriend van een maat zijn aquarium wesen kijken. Malawi, wow ik ben verkocht! Die was echt zo gruwelijk mooi! Heb er een uur echt genietend naar zitten kijken. Alleen zijn witte kreeft al was geweldig. Ik ben eruit! Ik ga mijn zuid amerikaanse bak wegdoen, en ga een 1,20 m Malawi bak maken. New project!
  zaterdag 4 februari 2012 @ 10:22:52 #36
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_107587830
Zo, dan de eerste foto's van mijn projectje :P

We trappen af met het vakantiehuisje, een 30 liter bakje waar de resterende vissen nu inzitten
120204_66470_bakkie1JPG.jpg

En als tweede een blik op het lege aquarium met de achterwand, net een half uur op staan te boenen maar ik krijg de oorspronkelijke kleur niet terug, dus ik ga maar eens op de fiets springen naar de dierenwinkel om te gaan shoppen voor een nieuwe achterwand. En als ik niets moois kan vinden dan blijft deze er gewoon in.
120204_66470_bakkie2.JPG

Ik heb een budget van 400 euro in mijn hoofd, geen flauw idee of dat ga halen, en als het er over heen gaat, helaas dikke pindakaas. Tot nu toe 93 euro uitgegeven aan het kleine aquarium, boek en filtermateriaal :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 4 februari 2012 @ 10:35:02 #37
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_107587988
Met 400,=koop je een leuke 2ehands 2 meterbak op marktplaats :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 4 februari 2012 @ 11:01:37 #38
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_107588518
Ik ben zelf niet zo van marktplaats. Tenminste niet van de bakken die leegstaan. Wil een bak dan op zn minst draaiend zien zodat ik zeker weet dat er geen lekkages zijn. Maargoed een nieuwe kan natuurlijk ook altijd lekken.
pi_107592931
trucje voor bakken die leegstaan. vraag dan of ze de bak op een kranten willen zetten en de avond ervoor voorzichtig vullen met water. bij aankomst de bak met een slang afhevelen en kijken of de kranten nat zijn.

400 euro lukt makkelijk als je slim inkoopt.
mijn aquarium is nog onder de 150euro inclusief alles.
dus aquarium, techniek, planten(gekregen stekjes), bewoners, voer en alle benodigdheden.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 13:40:05 #40
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_107593178
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 10:35 schreef Prowl het volgende:
Met 400,=koop je een leuke 2ehands 2 meterbak op marktplaats :P
ik heb een leuke vriendin en dat wil ik graag zo houden :P

mijn kop wordt er af gerukt als ik een twee meter bak in huis ga zetten :')

budget is puur voor herinrichting van deze bak die ik al een jaar of 8 heb, lekker ruim in het budget om planten en vissen te kopen zodat het echt een mooie bak wordt :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 4 februari 2012 @ 14:24:21 #41
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_107594523
Ik ga mijn bakje ook weer even opfrissen.

Foto nu:

pi_107595355
hey,

Weten jullie een leuk koppel/harem visje voor 60-30-30

Huidige bewoners:
7 corydora panda
7 mini kegelvlek barbeeltjes (Ze blijven kleiner dan de corydora panda's, weet de latijnse naam niet)

Het probleem is dat ik gourami's niet zo leuk vind en iets anders probeer te vinden.

Waterwaarden:
pH 8 (Ben begonnen over turf te filteren om dit iets lager te krijgen)
gH 10
kH 5
pi_107598694
wat vind je niet leuk aan de goerami's?
  zaterdag 4 februari 2012 @ 18:01:09 #44
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_107601217
Opgefrist:

pi_107601480
zo dat is een hele verbetering.
heb je alles eruit gehad? als je het nu wekelijks bijhoud dan zal je ruit ook niet zo groen worden.
het grind wat je hebt, is dat niet scherp?
  zaterdag 4 februari 2012 @ 18:17:19 #46
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_107601701
Zo, drukke dag hier, laatste restjes water en grind eruit gehaald, de ramen ontdaan van allerlei groene narigheid, zeker aan de onderkant goed gepoetst want met een lichte bodem zie je daar dat groen extra goed. Wezen kijken naar een nieuwe achtergrond maar besloten dat we de huidige blijven gebruiken. Maar die zat wat losjes dus die hebben we opnieuw gekit.

Dus ligt de bak nu op zijn kant met de vers gekitte achterkant (en ja ik heb iets onder de ruit liggen om breuk te voorkomen). Morgenavond of Maandag het nieuwe grind erin.

Tevens een nieuwe verwarming gescoord, die er inzat was een beetje een overkill qua vermogen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_107602444
ik ben benieuwd naar het resultaat

heb ook een overkill aan vermogen(150 watt voor 54 liter). maakt dat uit?
  zaterdag 4 februari 2012 @ 19:18:00 #48
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_107603737
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 18:09 schreef loecje het volgende:
zo dat is een hele verbetering.
heb je alles eruit gehad? als je het nu wekelijks bijhoud dan zal je ruit ook niet zo groen worden.
het grind wat je hebt, is dat niet scherp?
Ik heb niet alles eruit gehaald hoor :)

Even ruiten schoongemaakt, een aantal plantjes goed terug in de grond gedaan. Filter in oud water ververst. En vloeibare plantenvoeding erin.

Mijn glas wordt helaas altijd elke week zo groen (ofja, iets minder). Maar zeker elke week zou ik erover heen moeten.. Binnen 3 dagen zal er weer veel groene aanslag op zitten.

Of het grind scherp is, dat weet ik niet?
  zaterdag 4 februari 2012 @ 19:38:20 #49
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_107604395
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 18:36 schreef loecje het volgende:
ik ben benieuwd naar het resultaat

heb ook een overkill aan vermogen(150 watt voor 54 liter). maakt dat uit?
maakt niks uit volgens mij hoor hij zal alleen korter aan staan omdat hij in dat tijdsbestek het water veel meer verwarmd

over verwarmingen gesproken..
heb mijn 100 watt verwarming uit mijn 80 cm aquarium gehaald en in de vijver gelegd :') gisteravond een wak gemaakt en verwarming erin gehangen en tot mijn verbazing was het wak vanochtend nog open :D de vissen zwemmen er ook omheen enzo. In mijn aquarium staat ie sowieso zeer zelden aan aangezien het normaal 24-25 graden is door de verlichting en snachts daalt het misschien een graadje ofzo
pi_107604508
thermostaat slaat bij mij ook alleen snachts soms heel kort aan. en misschien nu overdag als ik niet thuis ben en de verwarming uitstaat. dan kan het binnen vrij koud worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 19:18 schreef Saninl het volgende:

[..]

Ik heb niet alles eruit gehaald hoor :)

Even ruiten schoongemaakt, een aantal plantjes goed terug in de grond gedaan. Filter in oud water ververst. En vloeibare plantenvoeding erin.

Mijn glas wordt helaas altijd elke week zo groen (ofja, iets minder). Maar zeker elke week zou ik erover heen moeten.. Binnen 3 dagen zal er weer veel groene aanslag op zitten.

Of het grind scherp is, dat weet ik niet?
het ziet eruit als een totaal andere bak.
jammer van je groene aanslag. ik maak mn ruiten nooit schoon en nog steeds glashelder.
geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')