abonnement Unibet Coolblue
pi_108124867
Idd, beetje jammer maar ik kan mijn baas meestal wel zover krijgen ze te betalen. Die over content strategy van Erin Kissane vond ik niet de moeite waard eigenlijk. Ik ben wel benieuwd naar Mobile First, aangezien ik daar steeds meer mee te maken krijg tegenwoordig.
pi_108124961
Wij hebben ze ook op het netwerk staan, ik vertik het om zelf te betalen voor PDF-jes ;)

Mobile First heb ik nog niet gelezen. Merk wel dat het voor veel 'creatieve' mensen nog lastig is om vanuit deze insteek te werken, en niet meer totale controle te hebben over een ontwerp. Helemaal in combinatie met de responsive/adaptive hype nu natuurlijk.
Bleuh.
pi_108126779
Ik heb het e.e.a. gelezen en zo tot een goed resultaat gekomen geloof ik. Nu zit ik echter nog met een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden. Weet eigenlijk ook niet zo goed waar ik op zou moeten googlen. Iets met ''display text in blocks css code'' oid maar geen resultaat.

Ik heb nu dus 4 ''blokken'' tekst naast elkaar staan. Onder het ene blok zit 1 regel minder tekst als onder het andere. Ik wil de blokken natuurlijk allemaal vanaf boven gelineerd hebben en niet vanaf onder. Het ene blok begint daarom ook 1 regel lager als het andere. Ik wil deze witregel graag onder het blok hebben en niet er boven.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij deze code te geven of mij de juiste term te geven waarop ik het antwoord kan zoeken?

Margin-top e.d. werken niet. De witregel schuift gewoon mee. Height: of min-height werkt ook niet.

Heb o.a. deze voorbeeldcode gevonden:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<style>
    ul#display-inline-block-example,
    ul#display-inline-block-example li {
        /* Setting a common base */
        margin: 0;
        padding: 0;
    }

    ul#display-inline-block-example li {
        display: inline-block;
        width: 100px;
        min-height: 100px;
        background: #ccc;
    }
</style>

<ul id="display-inline-block-example">
    <li>Item one</li>
    <li>Item two</li>
    <li>Item three</li>
</ul>

maar die geeft ook hetzelfde probleem. Wil ik onder het ene blok 2 regels hebben dan verschuift de bovenkant.
pi_108127026
Dat is volgens mij een bij-effect van display:inline-block.

Probeer ze eens op display:block en float:left ?

-edit-
ff uit mijn hoofd, dus het kan zijn dat ik 't mis heb. later wel ff tijd om te pielen
  zaterdag 18 februari 2012 @ 21:00:16 #280
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_108128094
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 14:18 schreef Tijn het volgende:
Dan zet je het toch gewoon op het body-element ipv een div?
Ik neem aan dat je dit bedoelt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    <script type="text/javascript" data-src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.7.1/jquery.min.js" style="visibility:hidden;"></script>
    <script type="text/javascript" src="http://jscrollpane.kelvinluck.com/script/jquery.mousewheel.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="http://jscrollpane.kelvinluck.com/script/jquery.jscrollpane.min.js"></script>
    <script>
    $(function()
    {
        $('body').jScrollPane();
    });
    </script>
Hij is nu foetsie. Het is weg. En nu? :P

Waarom is het in je voorbeeld trouwens blauw? Waar komen die eigenschappen vandaan? jquery.jscrollpane.min.js?

Fuck it, ik neem de gelijknamige wordpress plugin wel. :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Mirel op 18-02-2012 21:09:11 ]
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 22:42:43 #281
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108131938
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 19:33 schreef PimD het volgende:
Wij hebben ze ook op het netwerk staan, ik vertik het om zelf te betalen voor PDF-jes ;)

Mobile First heb ik nog niet gelezen. Merk wel dat het voor veel 'creatieve' mensen nog lastig is om vanuit deze insteek te werken, en niet meer totale controle te hebben over een ontwerp. Helemaal in combinatie met de responsive/adaptive hype nu natuurlijk.
creatievelingen zijn wel vrij stug. helaas... ze denken echt vanuit een statische situatie, erg zonde. heb t sowieso niet op grafici aangezien ik in mijn rol als interaction designer vaak wordt tegengewerkt omdat designers iets onlogisch ontwerpen 'omdat het mooier is' maar wel onbruikbaar of onlogisch.

ik lees veel op smashingmag en.met name van hun network. daarnaast volg ik een aantal frontenddevs op twitter (waaronder @paul_irish ) en lees ik veel van hun css en javascript artikelen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_108132709
Display: block - Zorgt ervoor dat de tekst half onder elkaar komt te staan en niet naast elkaar.
Echter met float:left; is dat opgelost en werkt het wel! Thanks.

Alleen de copyright tekst wordt naar rechts gepropt. Valt vast wel te fixen.
/ opgelost met een aantal <br>'s maar ik kan er volgens mij al van uit gaan dat dit niet de juiste manier is :) (terwijl het wel werkt)

[ Bericht 15% gewijzigd door Snoepje5 op 18-02-2012 23:27:19 ]
  zondag 19 februari 2012 @ 23:50:04 #283
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108172049
als je jezelf een hoop moeite wil besparen moet je even wat tutorials.lezen over wat block elementen zijn en doen.

blockelementen breng je in een flow en daarmee regel je de positionering (heel basis gezegd)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_108173454
Als ik een containerdiv heb met drie left-floatende divs erin, hoe zorg ik er ookalweer voor dat de containerdiv meeschaalt? Was dat niet iets als.. float:none? Ik ben het vergeten :')
  maandag 20 februari 2012 @ 01:12:07 #285
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108174484
de container moet ook floaten anders schaalt hij niet. als de container margin auto heeft moet je die drie divs een rappers geven met een float left
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 20 februari 2012 @ 01:13:06 #286
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108174501
een wrappers dus. editten met de normale layout op je telefoon werkt niet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_108175339
Je bedoelt overflow:hidden
  maandag 20 februari 2012 @ 08:09:57 #288
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108176636
dan schaalt hij toch juist niet mee? je conten blijft alleen wel zichtbaar
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 20 februari 2012 @ 08:18:50 #289
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_108176705
In de hoogte meeschalen: container ook floaten of na de 3 binnenste divs een <br style="clear:both" />
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_108176740
Dank, vanavond proberen. :D ik wist het gewoon niet meer.
pi_108177932
overflow:hidden werkt, top :D
  maandag 20 februari 2012 @ 09:55:33 #292
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108177957
dan schaalt hij niet mee he. Dat kan problemen opleveren in je flow, of als je container een achtergrond heeft.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_108178659
quote:
11s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:55 schreef Catch22- het volgende:
dan schaalt hij niet mee he. Dat kan problemen opleveren in je flow, of als je container een achtergrond heeft.
Juist wel.
pi_108179373
quote:
11s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:55 schreef Catch22- het volgende:
dan schaalt hij niet mee he. Dat kan problemen opleveren in je flow, of als je container een achtergrond heeft.
Mijn container heeft een achtergrond, en de div schaalt nu wel goed mee. :o en de drie floatende divs zijn ook nog op zn plek. Als ik weer ergens ben met usbverbinding zal ik de code even posten met een shotje
pi_108185185
quote:
5s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:56 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik ben de weg kwijt vandaar dat ik nogal traag van begrip ben :')
Als ik de complete link van de afbeelding aan moet geven dan krijg je D:\werk\wamp\www\joomla\templates\testtemplate\images\favo.jpg

En die link komt inderdaad niet overeen met de eigenschappen van de afbeelding in de browser.
quote:
11s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:57 schreef Catch22- het volgende:
en als je /images/favo.jpg van je link maakt?

en dit is trouwens meer iets voor [html, css, js] voor dummies #21 ;) of eigenlijk [Wordpress] Algemeen topic deel 4
Op aangeven van Catch22- held in wording ga ik in dit topic maar verder.
Ik heb zelf al zitten sleutelen aan die /images map in die html link maar het probleem blijft bestaan.
  maandag 20 februari 2012 @ 14:03:46 #296
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108185246
Heb je geen andere afbeeldingen in die pagina die naar dezelfde map verwijzen?

als je er nu /template/testtemplate/images/favo.jpg van maakt?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_108185960
quote:
11s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:03 schreef Catch22- het volgende:
Heb je geen andere afbeeldingen in die pagina die naar dezelfde map verwijzen?

als je er nu /template/testtemplate/images/favo.jpg van maakt?
Ik heb geen andere afbeeldingen die naar de image map verwijzen.
Ik gebruik nu gewoon een localhost template als speeltuin om dingen uit te proberen.
Als ik jouw link /template/testtemplate/images/favo.jpg gebruik dan doet deze het niet.
De volgende twee doen het ook niet:
D:/Werk/wamp/www/joomla/templates/testtemplate/images/favo.jpg
img src="file:///D|/Werk/wamp/www/joomla/templates/testtemplate/images/favo.jpg

Bij de tweede link verandert de afbeelding van het plaatje zoals hieronder te zien is:

Het gaat dus om de rechter afbeelding.
Bij de eigenschappen bij de rechter krijg ik 'niet beschikbaar'.

edit:
Maar als ik het online ipv localhost zou zetten en ik verwijs naar /images/favo/jpg dan zou ie het moeten doen toch?
pi_108192025
Waarom maak je je paden niet gewoon absoluut t.o.v. je webroot?
pi_108193076
quote:
5s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Waarom maak je je paden niet gewoon absoluut t.o.v. je webroot?
Als je img src="http://localhost/joomla/images/favo.jpg bedoelt; levert ook niks op.
Heb vanalles geprobeerd om de afbeelding zichtbaar te krijgen maar niks lijkt te werken.
  maandag 20 februari 2012 @ 17:22:03 #300
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108193247
Heb je een base href gedefinieerd?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')