Heb ik vroeger weleens gedaan, maar het is helemaal customized op mijn eigen situatie en voor je snapt hoe het werkt.... kun je beter zelf even iets in elkaar flansenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:08 schreef PiRANiA het volgende:
Kunnen jullie een sheet online zetten (zonder gegevens uiteraard)?
Ik raak in de knoop met terugkerende betalingen. Ik wil graag zien op welke datum er wat uitgaat en dergelijken. Doe jij het per dag of per maand?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Heb ik vroeger weleens gedaan, maar het is helemaal customized op mijn eigen situatie en voor je snapt hoe het werkt.... kun je beter zelf even iets in elkaar flansen
Daar kijk ik niet naar. Het enige wat me interesseert is het totaal van elke maand (opgesplitst in 10 catagorieen) en het rollende 12-maand totaal (ook opgesplitst in 10 categorieën). Zo kan ik trends spotten en het budget in de gaten houden.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:11 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik raak in de knoop met terugkerende betalingen. Ik wil graag zien op welke datum er wat uitgaat en dergelijken. Doe jij het per dag of per maand?
Mensen zonder overzicht hebben TIM nodig.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:14 schreef Hi_flyer het volgende:
Heb je ING? Gebruik dan TIM, dat werkt vrij goed.
Ik heb een aantal categorieën gemaakt om trends te spotten. Op basis van de categorieën heb ik grafieken gemaakt, Ik rol het meestal 1x per maandquote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:11 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik raak in de knoop met terugkerende betalingen. Ik wil graag zien op welke datum er wat uitgaat en dergelijken. Doe jij het per dag of per maand?
Een programma van zomaar een gebruiker zou ik niet zo snel vertrouwen. Hoe weet jij of er geen gegevens overdracht plaats zal vinden?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:08 schreef davo1979 het volgende:
Ik gebruik zelf het gratis programma winbank. Je kan potjes maken enz.
Welke tien categorieën gebruik jij dan eigenlijk?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar kijk ik niet naar. Het enige wat me interesseert is het totaal van elke maand (opgesplitst in 10 catagorieen) en het rollende 12-maand totaal (ook opgesplitst in 10 categorieën). Zo kan ik trends spotten en het budget in de gaten houden.
Wat is er mis met TIM? Ja, het is simpel, maar het is goed gecategoriseerd, je kan snel kijken wat het verschil is met een andere periode en je kan vergelijken met huishoudens met dezelfde samenstelling.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:19 schreef BertV het volgende:
[..]
Mensen zonder overzicht hebben TIM nodig.
Veel raken na korte tijd weer hun discipline kwijt.
TIM gaat het tweede jaar geld kosten.
ING houdt van TIM.
[ afbeelding ]
NOFI![]()
Ik heb een simpele exell-sheet met de kosten per maand onder elkaar.
In volgorde van aflopende grootte:quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:15 schreef Goverman het volgende:
[..]
Welke tien categorieën gebruik jij dan eigenlijk?
Ik heb er zes:
- wonen (hypotheeklasten)
- leningen (aflossing van de studieschuld en wellicht hypotheekaflossing)
- lasten (energie, zorg, gem. belasting, internet e.d.)
- huishouden (eten, drinken, schoonmaakzooi)
- vervoer (alles m.b.t. de auto, OV, fiets e.d.)
- overige (gadgets, boeken, contributies, gepind contant geld m.n. voor uitgaan e.d.)
bij mijn is mijn auto mijn hobby (niet om te klussenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
In volgorde van aflopende grootte:
• Wonen (huur + gemeentelijke belastingen)
• Vakanties
• Hobbies
• Auto Vast (Afschrijving, wegenbelasting, verzekering)
• Utilities (water, electriciteit, telefoon, internet)
• Eten (en dingetjes als toilet artikelen, schoonmaakmiddelen,.. m.a.w. de dagelijkse boodschappen)
• Auto Variabel (benzine + onderhoud)
• Kleding
• Premies
• Duurzaam (duurzame aankopen zoals meubilair, pannen, magnetron, etc)
• Gezondheid (bril, contactlenzen etc)
• Overig (alles wat ik cash betaal zoals ijsjes, parkeermeter, etc)
Het zijn trouwens 12 catagorieen zie ik
Maar de eerste 3 zijn 78% van mijn uitgaven.
Er is vast niks mis met TIM.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:28 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Wat is er mis met TIM? Ja, het is simpel, maar het is goed gecategoriseerd, je kan snel kijken wat het verschil is met een andere periode en je kan vergelijken met huishoudens met dezelfde samenstelling.
Meer heb ik niet nodig, ik weet wat mijn financiële situatie is. (beroerd)
Is offline. Maar je moet natuurlijk zelf weten, geef alleen maar aan wat ik prettig vind.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Een programma van zomaar een gebruiker zou ik niet zo snel vertrouwen. Hoe weet jij of er geen gegevens overdracht plaats zal vinden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |