quote:Op woensdag 28 december 2011 16:19 schreef drumstickNL het volgende:
Enigszins off-topic: Maar misschien is EVE: Online wat voor je?
Met alle respect, het heeft volgens mij niks met ruimtevaart te maken. Het heeft niks te maken met wetenschap en je leert er niks van.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:19 schreef drumstickNL het volgende:
Enigszins off-topic: Maar misschien is EVE: Online wat voor je?
Alright, ik zie het verschil en dit is ook interessanter natuurlijk maar hoe dan ook, een simulator blijft toch een soort "game" danwel tussen aanhalingstekens. Tenzij je dit gebruikt om een echte ruimtereis te plannen of ervoor te trainen, wat ik betwijfel.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:23 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Met alle respect, het heeft volgens mij niks met ruimtevaart te maken. Het heeft niks te maken met wetenschap en je leert er niks van.
Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat ik zo realistisch mogelijk naar de maan, of naar het ISS, of naar een fictief ruimtestation kan reizen. Dat is juist het doel van Orbiter.
Okay. Nee, het gaat me niet specifiek om de leercurve ;-) Het ging me om het wetenschappelijke aspect inderdaad, maar nogmaals, toch bedankt voor je toevoeging.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:27 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Alright, ik zie het verschil en dit is ook interessanter natuurlijk maar hoe dan ook, een simulator blijft toch een soort "game" danwel tussen aanhalingstekens. Tenzij je dit gebruikt om een echte ruimtereis te plannen of ervoor te trainen, wat ik betwijfel.
Daardoor kon het zijn dat je misschien in een space game geïnteresseerd was die eveneens een stijle leercurve heeft.
zelf ervaar ik dit probleem niet, maar als je hier een link plaatst naar de addons die je gedownload hebt zal ik het voor je testen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:00 schreef starla het volgende:
Volgens mij zit die simulator vol met bugs of niet? En er is nergens een fatsoenlijke manual te krijgen over de space shuttle.
Gisteren ging het nog wel aardig. Re-play tutorial gevolgd in orbiter zelf. Zelf nagedaan, geen probleem. Vandaag een aantal add-ons geinstalleerd waaronder earth-texture en ISS.
Nu krijg ik ELKE keer als de auto-pilot uitschakelt als ik net in orbit ben, dat die linker klote neus RCS aangaat (zelfs in off-mode!) waardoor ik in een spin raak en naar de aarde tuimel.
Dat was gisteren helemaal niet zo, kon ik lekker een beetje orbiten rond de aarde.
Wat verneukeratief zeg
Ziet er zeker leuk uit! Ook realistische ruimteschepen beschikbaar? Space Shuttle ofzo?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:10 schreef Maanvis het volgende:
Ik speel zelf Kerbal Space Program, da's een wat simpeler spelletje maar ook weldegelijk gebaseerd op echte natuurkunde.
http://kerbalspaceprogram.com/
Gratis zolang het in beta is
Sexy, een vrouwelijke spaceshuttlepiloot.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:18 schreef starla het volgende:
http://www.orbithangar.com/searchid.php?ID=3737
http://downloadorbitersim.com/?page_id=93
http://www.orbithangar.co(...)ubmit.x=0&submit.y=0
(4.8)
Nah goed, ik doe het nu manueel, is een stuk makkelijker, kun je ook meteen zelf de hoogte bepalen. Die auto-pilot blijft rond de 60-90km kutten tot de OMS. Manueel gewoon meteen doorknallen tot 150km, en later zelf met OMS bijsturen tot de juiste hoogte.
jullie zijn er zo te zien een stuk beter in als ikquote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:17 schreef ATan het volgende:
Geweldige simulator, mijn spaceshuttle Atlantis vliegt nu voorbij Pluto
okay... Wat is je punt t.o.v. het topic dan? Misschien moet je in het gevolg wat minder obvious een topic proberen te kapen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:07 schreef Onverlaatje het volgende:
Als kind dacht ik al, wat is nou de zin van het sturen van een compleet vliegtuig naar de ruimte om een satelliet te lanceren, behalve dan de extra mogelijkheid om een satelliet van de vijand weer mee naar beneden te nemen? Ik ben benieuwd of men dat gedaan heeft. Dit zal denk ik ook het plaatsen van kernbommen in de ruimte hebben voorkomen. De Russen hebben dit waarschijnlijk ook bedacht omdat men ondanks het prima werkende Soyuz systeem toch genoodzaakt zag mee te doen en een eigen demonstratie shuttle te ontwikkelen en te lanceren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |