abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 december 2011 @ 16:17:47 #1
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106129327
Hi!

Ik ben, sinds 2 weken ongeveer, bezig met een ruimtevaartsimulator, Orbiter 2010. Ik zal je zeggen, de leercurve is, zoals overal valt te lezen, nogal steil. Steiler dan je zou denken.

Vooral ook vanwege alle lastige termen enzo. Toen dacht ik. Is er misschien Nederlandse community, ergens onder water? Ik bedoel, ik ben vast niet de eerste die dit gratis programma ooit heeft gedownload met interesse in ruimtevaart.
Dus, vandaar dit topic. Ik zou zeggen: Fok! to the rescue!

Ik ben op zoek naar het volgende:
- Nederlandstalige documentatie rond Orbiter 2010 (of oudere versies)
- Zéér laagdrempelige ruimtevaart documentatie, zijn er boeken waarin de theorie van de banen simpel en toegankelijk wordt uitgelegd.
- Enthousiastelingen! "Speel" jij Orbiter, studeer je aan een ruimtevaartopleiding of ben je gewoon net als ik een toevallige passant? Voeg iets toe aan dit topic. Wie weet wordt het een soort reeks ofzo.

Ikzelf zal in de komende dagen wat linkjes toevoegen, om te beginnen met het 'spel' zelf:
http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/

Hier zijn ook de eerste tutorials en handleidingen te vinden om überhaupt in de ruimte te geraken. De volgende stap is het komen in een stabiele baan rond de aarde, en daar ben ik nu dus nog steeds.

[ Bericht 0% gewijzigd door n00b13 op 28-12-2011 17:14:43 (stijl=steil) ]
pi_106129379
Enigszins off-topic: Maar misschien is EVE: Online wat voor je?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_106129384
Leuke simulator :)
Heb alleen een playback van de shuttle naar het ISS gespeeld, verder ben ik niet gekomen :')
pi_106129406
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:19 schreef drumstickNL het volgende:
Enigszins off-topic: Maar misschien is EVE: Online wat voor je?
:')
  woensdag 28 december 2011 @ 16:23:47 #5
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106129500
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:19 schreef drumstickNL het volgende:
Enigszins off-topic: Maar misschien is EVE: Online wat voor je?
Met alle respect, het heeft volgens mij niks met ruimtevaart te maken. Het heeft niks te maken met wetenschap en je leert er niks van.

Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat ik zo realistisch mogelijk naar de maan, of naar het ISS, of naar een fictief ruimtestation kan reizen. Dat is juist het doel van Orbiter.

Hoe dan ook, toch bedankt voor je toevoeging ;-)
pi_106129592
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:23 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Met alle respect, het heeft volgens mij niks met ruimtevaart te maken. Het heeft niks te maken met wetenschap en je leert er niks van.

Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat ik zo realistisch mogelijk naar de maan, of naar het ISS, of naar een fictief ruimtestation kan reizen. Dat is juist het doel van Orbiter.
Alright, ik zie het verschil en dit is ook interessanter natuurlijk maar hoe dan ook, een simulator blijft toch een soort "game" danwel tussen aanhalingstekens. Tenzij je dit gebruikt om een echte ruimtereis te plannen of ervoor te trainen, wat ik betwijfel.

Daardoor kon het zijn dat je misschien in een space game geïnteresseerd was die eveneens een stijle leercurve heeft.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  woensdag 28 december 2011 @ 16:31:35 #7
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106129729
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:27 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Alright, ik zie het verschil en dit is ook interessanter natuurlijk maar hoe dan ook, een simulator blijft toch een soort "game" danwel tussen aanhalingstekens. Tenzij je dit gebruikt om een echte ruimtereis te plannen of ervoor te trainen, wat ik betwijfel.

Daardoor kon het zijn dat je misschien in een space game geïnteresseerd was die eveneens een stijle leercurve heeft.
Okay. Nee, het gaat me niet specifiek om de leercurve ;-) Het ging me om het wetenschappelijke aspect inderdaad, maar nogmaals, toch bedankt voor je toevoeging.
pi_106131018
STEIL...
  woensdag 28 december 2011 @ 17:13:36 #9
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106131089
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:10 schreef Vstark het volgende:
STEIL...
hihi.. Oeps..
pi_106131232
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:10 schreef Vstark het volgende:
STEIL...
:@ :@ :@
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zondag 1 januari 2012 @ 15:59:42 #11
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106277958
Goed, een update van mij progressie. Ik ben inmiddels zover dat ik in een baan rond de aarde kan komen, daar ben ik gelukkig mee voor nu.

De basis van het komen in een baan leer je het beste via YouTube filmpjes. Deze vent heeft een begrijpelijk filmpje gemaakt:

Volg vervolgens de "DG to the moon" les uit de Tutorials map om te zien hoe je deze dingen in de praktijk brengt.

Naast dit heb ik ook even gekeken naar wat Addons. Zo is er de Star Wars Addon met een op star wars geïnspireerd sterrenstelsel en een flink aantal ruimteschepen uit de films. De soyuz addon, waarin de complete raket van Andre Kuipers is uitgewerkt, erg mooi! Er zijn Addons met de raketten uit de Apollo missies en er is een Addon met een complete Maanbasis waar je door heen kunt lopen met je ruimtepak.

Al deze Addons (op de soyuz & apollo na) zijn goed te gebruiken voor beginners. Bij mij storten de raketten net zo hard weer naar beneden. :)
  maandag 2 januari 2012 @ 23:07:44 #12
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_106334857
Mooie simulator!
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_106353094
Volgens mij zit die simulator vol met bugs of niet? En er is nergens een fatsoenlijke manual te krijgen over de space shuttle.

Gisteren ging het nog wel aardig. Re-play tutorial gevolgd in orbiter zelf. Zelf nagedaan, geen probleem. Vandaag een aantal add-ons geinstalleerd waaronder earth-texture en ISS.

Nu krijg ik ELKE keer als de auto-pilot uitschakelt als ik net in orbit ben, dat die linker klote neus RCS aangaat (zelfs in off-mode!) waardoor ik in een spin raak en naar de aarde tuimel.

Dat was gisteren helemaal niet zo, kon ik lekker een beetje orbiten rond de aarde.

Wat verneukeratief zeg :(
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:06:41 #14
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106359111
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:00 schreef starla het volgende:
Volgens mij zit die simulator vol met bugs of niet? En er is nergens een fatsoenlijke manual te krijgen over de space shuttle.

Gisteren ging het nog wel aardig. Re-play tutorial gevolgd in orbiter zelf. Zelf nagedaan, geen probleem. Vandaag een aantal add-ons geinstalleerd waaronder earth-texture en ISS.

Nu krijg ik ELKE keer als de auto-pilot uitschakelt als ik net in orbit ben, dat die linker klote neus RCS aangaat (zelfs in off-mode!) waardoor ik in een spin raak en naar de aarde tuimel.

Dat was gisteren helemaal niet zo, kon ik lekker een beetje orbiten rond de aarde.

Wat verneukeratief zeg :(
zelf ervaar ik dit probleem niet, maar als je hier een link plaatst naar de addons die je gedownload hebt zal ik het voor je testen.
pi_106359655
http://www.orbithangar.com/searchid.php?ID=3737

http://downloadorbitersim.com/?page_id=93

http://www.orbithangar.co(...)ubmit.x=0&submit.y=0
(4.8)

Nah goed, ik doe het nu manueel, is een stuk makkelijker, kun je ook meteen zelf de hoogte bepalen. Die auto-pilot blijft rond de 60-90km kutten tot de OMS. Manueel gewoon meteen doorknallen tot 150km, en later zelf met OMS bijsturen tot de juiste hoogte.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:10:03 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106364011
Ik speel zelf Kerbal Space Program, da's een wat simpeler spelletje maar ook weldegelijk gebaseerd op echte natuurkunde. :)
http://kerbalspaceprogram.com/
Gratis zolang het in beta is :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:50:44 #17
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106367859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:10 schreef Maanvis het volgende:
Ik speel zelf Kerbal Space Program, da's een wat simpeler spelletje maar ook weldegelijk gebaseerd op echte natuurkunde. :)
http://kerbalspaceprogram.com/
Gratis zolang het in beta is :)
Ziet er zeker leuk uit! Ook realistische ruimteschepen beschikbaar? Space Shuttle ofzo?

Ik vraag me wel af in hoeverre het echt realistisch is, het ziet er meer cartoonistisch uit.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:27:11 #18
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_106372450
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:18 schreef starla het volgende:
http://www.orbithangar.com/searchid.php?ID=3737

http://downloadorbitersim.com/?page_id=93

http://www.orbithangar.co(...)ubmit.x=0&submit.y=0
(4.8)

Nah goed, ik doe het nu manueel, is een stuk makkelijker, kun je ook meteen zelf de hoogte bepalen. Die auto-pilot blijft rond de 60-90km kutten tot de OMS. Manueel gewoon meteen doorknallen tot 150km, en later zelf met OMS bijsturen tot de juiste hoogte.
Sexy, een vrouwelijke spaceshuttlepiloot. :7
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:17:51 #19
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_106374993
Geweldige simulator, mijn spaceshuttle Atlantis vliegt nu voorbij Pluto
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:04:40 #20
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106377363
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:17 schreef ATan het volgende:
Geweldige simulator, mijn spaceshuttle Atlantis vliegt nu voorbij Pluto
jullie zijn er zo te zien een stuk beter in als ik :(
pi_106377518
Als kind dacht ik al, wat is nou de zin van het sturen van een compleet vliegtuig naar de ruimte om een satelliet te lanceren, behalve dan de extra mogelijkheid om een satelliet van de vijand weer mee naar beneden te nemen? Ik ben benieuwd of men dat gedaan heeft. Dit zal denk ik ook het plaatsen van kernbommen in de ruimte hebben voorkomen. De Russen hebben dit waarschijnlijk ook bedacht omdat men ondanks het prima werkende Soyuz systeem toch genoodzaakt zag mee te doen en een eigen demonstratie shuttle te ontwikkelen en te lanceren.
  woensdag 4 januari 2012 @ 08:18:30 #22
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106386010
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:07 schreef Onverlaatje het volgende:
Als kind dacht ik al, wat is nou de zin van het sturen van een compleet vliegtuig naar de ruimte om een satelliet te lanceren, behalve dan de extra mogelijkheid om een satelliet van de vijand weer mee naar beneden te nemen? Ik ben benieuwd of men dat gedaan heeft. Dit zal denk ik ook het plaatsen van kernbommen in de ruimte hebben voorkomen. De Russen hebben dit waarschijnlijk ook bedacht omdat men ondanks het prima werkende Soyuz systeem toch genoodzaakt zag mee te doen en een eigen demonstratie shuttle te ontwikkelen en te lanceren.
okay... Wat is je punt t.o.v. het topic dan? Misschien moet je in het gevolg wat minder obvious een topic proberen te kapen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:18:11 #23
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_106497803
Onverlaatje heeft wel een goed punt.. En het zou gaaf zijn als de Energia en Buran ook in de simulatie zouden zitten. Compleet met russische interface, uiteraard ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')