abonnement Unibet Coolblue
pi_105774037
Vier wassen per dag draaien, met z’n zessen op een kamer slapen, één keer in de week douchen en niet zonder elkaar kunnen. In de 15-delige docusoap Een huis vol staat het bijzondere leven van de gezinnen Baumgard en Deijs centraal. Beide gezinnen hebben twaalf kinderen, die allemaal nog thuis wonen. Hoe dat in z’n werk gaat….?

Samantha (40) en Eugene (46) Baumgard uit Den Haag hebben zeven meiden en vijf jongens. De oudste is 20, de jongste 1,5 jaar.

Het echtpaar zou dolgraag nog een kindje willen, maar dat zit er financieel niet in. Ze hebben geen auto en ze zijn nog nooit op vakantie geweest. Maar dat mag de pret niet drukken: de Surinaamse familie barst van creativiteit en muzikaal talent. Zo doet Eugene regelmatig mee aan jamsessies, deden dochters Tyrona (20) en Yokechia (18) mee in X-factor en was Shauntell (15) met een viool-act te zien in Holland’s got Talent. De familie bestaat verder uit: Levrone (16), Laicerey (13), Roemillo (11), Shayla (10), Shaya (8), Tyrese (6), Nashawn (4), J’Leeta (3) en Shevy (1,5).

De familie Deijs uit Amsterdam-Noord is eveneens een hecht gezin. In hun roze appartementje op vijf hoog hebben ze het heel gezellig samen.

Vader Marcel en moeder Ingridt runnen hier het gezin, bestaande uit: Peter (26), Stefan (24), Melissa (22), Danny (20, Remon (18), Samantha (16), Wesley (15), Kimberley (12), Chantal (10), Jeffrey (8), Naomi (6) en Jordy (1,5). De hele familie is dol op de jongste telg, die het syndroom van Down heeft.

Erg leuk om te volgen: elke werkdag om 19.25 uur op Nederland 1.

Gemist? http://eenhuisvol.ncrv.nl/uitzendinggemist
pi_105774107
Dat ze naar Beverwijk gingen met die snoepzakjes :D

Wel een geinige docu verder :Y
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_105774140
Klinkt leuk! Jammer dat het al even bezig is, maar ga ze nog wel terugkijken.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_105784791
hoe kunnen die lui rondkomen? die lui verdienen niet meer dan jan modaal terwijl een kind tot zn 18e ca 100.000 eur kost!! :?
  maandag 19 december 2011 @ 20:02:38 #5
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_105785785
Serieus? 1 pot erwten en wortelen voor 12 mensen?
吴 曼 迪
pi_105787767
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:45 schreef warezguy05 het volgende:
hoe kunnen die lui rondkomen? die lui verdienen niet meer dan jan modaal terwijl een kind tot zn 18e ca 100.000 eur kost!! :?
De kinderbijslag tikt al aardig aan, daarbij scholings- en gezondheidszorg kosten zijn er niet. Kleding kan je doorgeven als je uitgegroeid bent. Kindgebondenbudget is 3500 euro voor 12 kids per jaar; daarboven op nog iets van 10000 ~ 15000 euro aan kinderbijslag per jaar. Voordeel is dat je gigantische hoge efficiency haalt met alles wat je in huis hebt. Je zet nu 10 kids achter de tv tegen dezelfde stroomkosten.
  woensdag 21 december 2011 @ 19:56:29 #7
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_105879812
Geinig programma. Vind personlijk het gezin in Noord een tikkeltje negatief.
pi_105960740
ik vroeg me af of ze in die flat (a'dam noord) ook nog met 14 man wonen? zijn er niet een aantal al uit huis?

Al dat roze in die flat! Wansmaak! De wandafwerking klopt ook van geen meter. Rare overgangen met behang enzo. Ik kan me een scene herinneren in de keuken waar je onder de afzuigkap verschillende kleuren behang/verf op 1 m2 ziet en wat ook niet opvolgend is. De banen kloppen niet iig.
pi_105963467
''Spelen doe je maar op school, niet hier''

:') :')
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_105963660
De familie Deys ziet er ook gewoon ongezond uit. Bleekneusjes.
pi_105969296
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:50 schreef BarrieButsers het volgende:
''Spelen doe je maar op school, niet hier''

:') :')
Haha die opmerking inderdaad. Ik snap ook niet hoe ze in godsnaam rond kunnen komen.
Verder lijkt het me verschrikkelijk dat je vrijwel nooit echt een moment alleen hebt.
Al hebben ze denk ik wel veel steun aan elkaar.

Zou je verslaafd kunnen raken aan zwanger zijn? :P
Had het idee dat de familie Deys een 13e nog net zo goed zag zitten.
Ik vind het wel leuk om te volgen trouwens
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:55:57 #12
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_105970129
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:37 schreef MOETIG het volgende:
ik vroeg me af of ze in die flat (a'dam noord) ook nog met 14 man wonen? zijn er niet een aantal al uit huis?

Al dat roze in die flat! Wansmaak! De wandafwerking klopt ook van geen meter. Rare overgangen met behang enzo. Ik kan me een scene herinneren in de keuken waar je onder de afzuigkap verschillende kleuren behang/verf op 1 m2 ziet en wat ook niet opvolgend is. De banen kloppen niet iig.
Volgens mij was dat geverfd onder de afzuigkap, mij was het ook al opgevallen :')
吴 曼 迪
pi_105974684
Wel grappig programma. Ook onwerkelijk. Die lui wonen met zn 14'en in een appartementje ter grootte van waar ik alleen in woon (of zelfs nog kleiner) :') Zou spontaan op mn 18e op kamers zijn gegaan als ik er zou wonen....

Ook wel benieuwd wat ze nou doen voor de kost...
pi_105985020
Vader Deijs werkt bij GLS als magazijnploegleider, vader Baumgart is ''logistiek medewerker'' dus zal ook wel gewoon magazijn werk zijn....

Geniale serie overigens, zojuist alle afleveringen even achter elkaar bekeken, familie Baumgart lijkt het allemaal wel voor elkaar te hebben. Kinderen zijn/worden allemaal netjes opgevoed, geen straatschoffies allemaal netjes naar school en beleefd en lekker uitleven in muziek/dans.
Familie Deijs lijkt het wat moeilijker te hebben al heeft die ene dochter toch mooi haar Havo diploma gehaald en die ander had het over latijn op school dus zal ook geen dombo zijn en de liefde voor die kleine Jordy (met down) is wel aandoenlijk. En Samantha zou ik doen.
pi_105985568
Dat meisje met Latijn op school vind ik echt briljant grappig trouwens.

Bij de familie Baumgart vond ik het wel raar dat tante en oma maar iets van drie kinderen bij de naam kenden. Oke, je haalt ze een keer door elkaar, begrijpelijk, maar gewoon de namen niet kennen.. zóveel is twaalf nou ook weer niet. Ik vind dat vioolmeisje wel apart trouwens, vond ik al toen ze meedeed aan Holland's got talent. Ze komt heel vlak/afwezig over ofzo, maar vioolspelen doet ze goed!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_105986698
Oh leuk, een topic over Een Huis Vol. :) Vind het echt een leuke docu om te volgen! Ben zelf meer fan van familie Baumgard, heb het idee dat de kinderen daar toch beter opgevoed worden - zijn beleefd, ouders vinden het belangrijk dat ze genoeg fruit krijgen e.d.. Maar aan de andere kant is het wel heel ontroerend om te zien hoe familie Deys om gaat met Jordi met down.

Oh en @Naamah: dat vond ik ook zo raar! 12 kinderen bij naam kennen is toch ook weer niet zoveel gevraagd... leerkrachten die op een middelbare school werken kennen rustig van 8 of 9 klassen alle 30 leerlingen bij naam - dan is 12 kinderen toch ook wel te doen zou je zeggen :P.
pi_105989546
Het is gewoon niet zo'n hechte familie (wel wat vreemd voor een surinaamse familie), het kwam ook al aardig over dat zowel oma als de tantes het niet eens waren met de hoeveelheid kinderen dat zal de nodige ruzies hebben opgeleverd wat het niet beter zal maken. Ondanks dat ze vertelden het nu wel geaccepteerd te hebben schemerde er toch iets door van schaamte/spanning. Dus denk dat ze elkaar slechts een enkele keer per jaar zien en ze zullen vast ook niet elke keer met 14 man naar de verjaardag van oma, tante 1 of tante 2 gaan.

Ik kan mijn 4 neefjes ook niet uit elkaar houden :') weet zelfs de namen van 2 van de 4 niet uit mijn hoofd. Maar he ik zie die jongens dan ook regelmatig een paar jaar niet
pi_105993876
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:54 schreef ICND het volgende:
Het is gewoon niet zo'n hechte familie (wel wat vreemd voor een surinaamse familie), het kwam ook al aardig over dat zowel oma als de tantes het niet eens waren met de hoeveelheid kinderen dat zal de nodige ruzies hebben opgeleverd wat het niet beter zal maken. Ondanks dat ze vertelden het nu wel geaccepteerd te hebben schemerde er toch iets door van schaamte/spanning. Dus denk dat ze elkaar slechts een enkele keer per jaar zien en ze zullen vast ook niet elke keer met 14 man naar de verjaardag van oma, tante 1 of tante 2 gaan.

Ik kan mijn 4 neefjes ook niet uit elkaar houden :') weet zelfs de namen van 2 van de 4 niet uit mijn hoofd. Maar he ik zie die jongens dan ook regelmatig een paar jaar niet
Dat is waar ja, dan leer je de kinderen ook niet echt kennen natuurlijk en wordt het moeilijk om de juiste naam aan het juiste kind te koppelen. Ik zie zelf mijn familie ook niet echt veel, maar het is zo'n kleine familie dat het nog wel te onthouden is :P. Geloof idd dat als ik 12 neefjes/nichtjes van 1 gezin had, dat ik ze dan ook niet zou kunnen onthouden. Hoewel neefje/nichtje toch altijd wel nog verder weg is dan kleinkind/oma natuurlijk. Maar dan is het meer een kwestie dat ik niet begrijp dat die oma de kleinkinderen niet wat vaker wil zien.
pi_105994296
In het begin vond ik de familie Baumgard ook het leukst maar gaandeweg de afleveringen vind ik wel dat de familie Deijs wat 'echter' overkomt. De kids van de familie Baumgard komen zo tam over, hangen vaak op de bank (nogal verveeld lijkt wel) en ik zie ze eigenlijk nooit echt spelen (behalve zingen en dansen). Zie ook geen speelgoed daar in huis. Ze worden volgens mij best streng opgevoed waar op zich niets mis mee is. Ik vind het er echter wel beetje op lijken dat ze perfect willen overkomen en bij de familie Deijs is het 'echt what you see is what you get'.

Neemt niet weg dat ik paps Baumgard wel een hele leuke vent vindt. Samantha daarentegen zie ik vooral op de bank zitten of aan tafel (fruit snijden en brood klaarmaken) en verder niet heel actief bezig zijn met de kids. Daarentegen kan ze volgens mij wel heeeel lekker koken.

Ik snap ook wel een beetje dat de familie van de Baumgards de namen niet zo goed weten, het zijn ook best ingewikkelde namen.

En die Jordy, wat een scheetje is dat zeg, een inderdaad wat is iedereen lief voor hem, hij had geen beter gezin kunnen treffen!
  zaterdag 24 december 2011 @ 10:38:17 #20
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_105994782
Die Surinaamse vader is wel relaxed.
pi_106069600
Aflevering van vandaag had wel weer een aantal epic moments.
Vooral vader Deijs die op het aller aller aller laatste moment vroeg: ''mot ik hellupu?''
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 29 december 2011 @ 02:14:04 #22
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_106153841
Wat een bazenserie, zie nu net pas voor het eerst een aflevering.
NCRV maakt toch altijd weer mooie programma's _O_
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_106178236
Ik heb net afl. 1 gezien. Ongelooflijk dat die volwassen vent van 27 in een minikamertje wil verblijven met nog 5 broers....met 2 stapelbedden en 's avonds 2 matrassen voor de andere 2.
Ze moeten gewoon over elkaar klimmen om eruit te kunnen.
pi_106179997
Nr 13 komt er dus aan voor de familie Baumgard.
pi_106193184
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:00 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb net afl. 1 gezien. Ongelooflijk dat die volwassen vent van 27 in een minikamertje wil verblijven met nog 5 broers....met 2 stapelbedden en 's avonds 2 matrassen voor de andere 2.
Ze moeten gewoon over elkaar klimmen om eruit te kunnen.
Ik snap ook niet dat die oudsten op dat flatje in Amsterdam Nootd blijven. Geen enkele privacy. Dat heb je toch wel nodig op je 27ste?
En hoe kun je in godsnaam je huiswerk doen in zo'n drukte?

Ik dacht eerst dat vader Baumgard een vriendje of zo was van een van die dochters. Ongelofelijk, die gast lijkt gewoon een jonge gozer. Is het een vader van 12 kinderen!!
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')