abonnement Unibet Coolblue
pi_112103893
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:00 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Zolang je nog wat kan eten en genoeg vocht binnen krijgt overleef je het wel een lange tijd hoor, een mens kan sowieso een maand of 2 zonder eten toch? Niet dat het uber gezond is, maar iets is beter dan niets!
Maand of twee zonder eten? _O- Laat me niet lachen! Een mens kan onder normale condities ongeveer drie weken (21 dagen) zonder eten. Dat kan sterk verlengd worden als je heel, heel veel drinkt, niet beweegt en zo rustig mogelijk blijft in een soort trance-achtige toestand. Veel hongerstakingen zijn zo gegaan. Echter, die mensen waren na afloop wel te zwak om zelf nog te eten en bovendien lijken me dat niet echt omstandigheden die je kunt creëren in een post-apocalyptische wereld.
  zondag 27 mei 2012 @ 22:05:19 #102
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112103967
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:50 schreef Tchock het volgende:
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat je iets hebt aan al je voorbereiding als er daadwerkelijk een grote ramp zich voordoet. Volgens mij ontneem je jezelf iedere kans op een snelle ontsnappingspoging door alles wat je mee moet nemen en bovendien word je meteen een doelwit voor plunderaars.

Als er iets met je voorraad gebeurt -of het nou gestolen word, je gedwongen bent het achter te laten of het bij de ramp zelf beschadigd raakt- ben je ongelofelijk veel moeite en energie kwijt. En ik denk dat die kans heel groot is. Want ik weet niet welke rampen jullie van uit gaan, maar iedere situatie dat je niet in je eigen huis kunt blijven en de wegen niet vrij begaanbaar zijn moet je je proviand achter laten.
Ik bereidt me voor op water rampen (overstromingen) en elektriciteitsuitval, en grondstoffen te kort. n een kernramp. Dat zijn de toch de rampen met de grootste die in Nederland kunnen gebeuren.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_112104060
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:05 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Ik bereidt me voor op water rampen (overstromingen) en elektriciteitsuitval, en grondstoffen te kort. n een kernramp. Dat zijn de toch de rampen met de grootste die in Nederland kunnen gebeuren.
Ik weet niet waar je woont, dat maakt nogal uit voor een waterramp. Als je in het getroffen gebied woont zijn waarschijnlijk je voorraden bedorven, als je er niet woont heb je niet zo veel noodpakket nodig.

En grondstoffentekort, hoe moet ik dat zien? :? En die kernramp, wederom: als je niet getroffen wordt is er een goede kans dat je weinig hulp nodig hebt en als je wel getroffen wordt gaat geen voedselpakket je beschermen tegen stralingsziekte of kanker.
  zondag 27 mei 2012 @ 22:11:37 #104
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112104277
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Weet ik niet.. Ik denk wel dat je je kunt voorbereiden op zoiets. Mits je bv. in een dunbevolkt gebied op het platteland leeft. Ik denk dat dat in NL heel moeilijk is. Mss. dat een oud huis ergens in oost Groningen met een enorme kelder eronder nog enigszins te doen is.
Ik denk alleen steeds aan de volgende stap: dan heb je je lange tijd schuilgehouden, het gros van de mensen is dood. En dan?
Je bent alleen in een verwoeste wereld, je weet niet eens of er wel andere overlevenden zijn en hoe die op je zullen reageren.
En dan? Samen een beschaving weer opbouwen? Het is in wezen een terugval naar het stenen tijdperk. Er is geen wet, geen beschaving, alleen complete barbarij en je zult dan alsnog snel sterven want er is geen medische hulp en je moet maar afwachten of je groentetuintje voldoende oplevert voor de volgende winter.
Iedereen doet toch een poging tot overleven, dat is de overlevings instinct dat iedereen in zich heeft. Ik zal ook liever niet willen leven als alles dood is op de wereld etc, maar uiteindelijk weet ik wel dat ik net als iedereen een op het moment zelf er toch alles aan wil doen om door te gaan, dan help ik liever die instinct zo ver ik kan. Maar ik ga er dan ook meer van uit dat er hier in Nederland rampen gebeuren waar er wel een eind aan komt en dat er nog een aardige kans is om te overleven, meer dat je een tijd niet naar buiten kan zeg maar.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
  zondag 27 mei 2012 @ 22:14:05 #105
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112104401
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik zou een methode willen hebben om snel en pijnloos zelfmoord te kunnen plegen als ik een wereldwijde catastrofe zou overleven.
Ik heb niks te zoeken in een verwoeste wereld. Als het al zou gebeuren, dan.
Daarom heb ik op mijn lijst ook extra medicatie staan _O-
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_112104439
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:14 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Daarom heb ik op mijn lijst ook extra medicatie staan _O-
Nu word ik toch heel nieuwsgierig. Wat voor extra medicatie heb jij om snel en pijnloos zelfmoord mee te plegen?
  zondag 27 mei 2012 @ 22:21:25 #107
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112104716
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nu word ik toch heel nieuwsgierig. Wat voor extra medicatie heb jij om snel en pijnloos zelfmoord mee te plegen?
een soort slaapmedicatie. Is een hulpmiddel voor.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
  zondag 27 mei 2012 @ 22:22:28 #108
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112104767
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maand of twee zonder eten? _O- Laat me niet lachen! Een mens kan onder normale condities ongeveer drie weken (21 dagen) zonder eten. Dat kan sterk verlengd worden als je heel, heel veel drinkt, niet beweegt en zo rustig mogelijk blijft in een soort trance-achtige toestand. Veel hongerstakingen zijn zo gegaan. Echter, die mensen waren na afloop wel te zwak om zelf nog te eten en bovendien lijken me dat niet echt omstandigheden die je kunt creëren in een post-apocalyptische wereld.
O, dat heb ik dan verkeerd. Ik dacht ooit eens zoiets gelezen te hebben.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
  zondag 27 mei 2012 @ 22:23:33 #109
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112104817
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont, dat maakt nogal uit voor een waterramp. Als je in het getroffen gebied woont zijn waarschijnlijk je voorraden bedorven, als je er niet woont heb je niet zo veel noodpakket nodig.

En grondstoffentekort, hoe moet ik dat zien? :? En die kernramp, wederom: als je niet getroffen wordt is er een goede kans dat je weinig hulp nodig hebt en als je wel getroffen wordt gaat geen voedselpakket je beschermen tegen stralingsziekte of kanker.
Ik zit net onder het getroffen gebied ben ik bang, maar als het zo ver is heb ik ook nog een surfplank, dat scheelt.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_112104847
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:22 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

O, dat heb ik dan verkeerd. Ik dacht ooit eens zoiets gelezen te hebben.
Nouja, wat ik dus zei: er zijn mensen die 8 weken zonder voedsel hebben overleefd. En een Japanner heeft ooit 21 dagen zonder water of voedsel gedaan door in een mysterieuze half-comatoestand te geraken waardoor zijn hersenen bloed kregen maar hij geen energie verbruikte.

Alleen alle mensen die dat soort tijden overleven zonder voedsel zijn daarna uitzonderlijk zwak en moeten lang in ziekenhuizen liggen en hebben intense verzorging nodig. Geen toestand waar je jezelf in wil brengen in een ramp.
pi_112104902
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:21 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

een soort slaapmedicatie. Is een hulpmiddel voor.
Klinkt heel gevaarlijk. Maar ja, dat maakt dan niet zo veel meer uit :')
  zondag 27 mei 2012 @ 22:25:28 #112
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112104911
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont, dat maakt nogal uit voor een waterramp. Als je in het getroffen gebied woont zijn waarschijnlijk je voorraden bedorven, als je er niet woont heb je niet zo veel noodpakket nodig.

En grondstoffentekort, hoe moet ik dat zien? :? En die kernramp, wederom: als je niet getroffen wordt is er een goede kans dat je weinig hulp nodig hebt en als je wel getroffen wordt gaat geen voedselpakket je beschermen tegen stralingsziekte of kanker.
En met dat laatste bedoel ik er mee omdat de overbevolking in de toekomst erger wordt en er een tekort komt aan voeding, grondstoffen, benzine noem maar op. Ik denk dat dit een keer zo uit de hand gaat lopen dat daardoor nog een aantal crisisen door ontstaan, zelfs op korte termijn.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_112105022
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:25 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

En met dat laatste bedoel ik er mee omdat de overbevolking in de toekomst erger wordt en er een tekort komt aan voeding, grondstoffen, benzine noem maar op. Ik denk dat dit een keer zo uit de hand gaat lopen dat daardoor nog een aantal crisisen door ontstaan, zelfs op korte termijn.
Op die manier. Maar dan gaat zo'n pakket je toch niet redden? Je koopt er enkel wat meer tijd mee. Of juist minder, als er grootschalige plunderingen komen.
  zondag 27 mei 2012 @ 22:28:00 #114
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112105030
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klinkt heel gevaarlijk. Maar ja, dat maakt dan niet zo veel meer uit :')
Haha, precies :P als de wereld toch niet meer te redden valt, is dit de nood oplossing.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_112105064
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:28 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Haha, precies :P als de wereld toch niet meer te redden valt, is dit de nood oplossing.
Ik bedoel meer dat het heel onbetrouwbaar is :P
  zondag 27 mei 2012 @ 22:29:52 #116
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_112105117
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:23 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Ik zit net onder het getroffen gebied ben ik bang, maar als het zo ver is heb ik ook nog een surfplank, dat scheelt.
Als ik jou was zou ik een tentje bewaren boven in je lokale kerktoren oid.
  zondag 27 mei 2012 @ 22:31:50 #117
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112105232
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Op die manier. Maar dan gaat zo'n pakket je toch niet redden? Je koopt er enkel wat meer tijd mee. Of juist minder, als er grootschalige plunderingen komen.
Ik hoop (en ga er wel van uit) dat ik het met zo'n pakket bij zulk soort rampen wel moet overleven, juist omdat ik me voorbereid op ongeveer 3 á 4 maanden, is een reële tijd om alles weer op orde te krijgen, lijkt mij. En als er plunderingen komen.. Tja.. Dat is een moeilijke, ik denk dat ik er op dat moment heel erg van baal dat wapens illegaal zijn, maar dan moet ik op dat moment iproviseren om mezelf te verdedigen. En als dat niet lukt, ja dan wordt ik dood geschoten. Jammer dan.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
  zondag 27 mei 2012 @ 22:34:52 #118
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112105397
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat het heel onbetrouwbaar is :P
Ik weet zeker in de hoeveelheid die ik heb dat het gaat lukken, ik denk dat het nog betrouwbaarder dan is dan voor een trein springen. Goh, lijkt me wel heel rot, als het dan niet wil lukken :o
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_112105430
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:31 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Ik hoop (en ga er wel van uit) dat ik het met zo'n pakket bij zulk soort rampen wel moet overleven, juist omdat ik me voorbereid op ongeveer 3 á 4 maanden, is een reële tijd om alles weer op orde te krijgen, lijkt mij. En als er plunderingen komen.. Tja.. Dat is een moeilijke, ik denk dat ik er op dat moment heel erg van baal dat wapens illegaal zijn, maar dan moet ik op dat moment iproviseren om mezelf te verdedigen. En als dat niet lukt, ja dan wordt ik dood geschoten. Jammer dan.
Als er massale grondstoffentekorten komen, hoe denk je dat dat in 3 à 4 maanden opgelost is?
pi_112105444
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:34 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Ik weet zeker in de hoeveelheid die ik heb dat het gaat lukken, ik denk dat het nog betrouwbaarder dan is dan voor een trein springen. Goh, lijkt me wel heel rot, als het dan niet wil lukken :o
Welke slaapmiddelen heb je dan? :@
  zondag 27 mei 2012 @ 22:36:08 #121
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112105482
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als er massale grondstoffentekorten komen, hoe denk je dat dat in 3 à 4 maanden opgelost is?
Wonderen bestaan hehe, nee ik heb geen idee eigenlijk :P
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
  zondag 27 mei 2012 @ 22:36:59 #122
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112105535
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Welke slaapmiddelen heb je dan? :@
oxazepam
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_112105984
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:36 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

oxazepam
Dan hoop ik voor je dat je er veeeel hebt :P
  zondag 27 mei 2012 @ 22:45:51 #124
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112106020
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan hoop ik voor je dat je er veeeel hebt :P
:Y
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_112597142
The Just-In-Case:

Overleef in stijl! 8-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')