Oh ja, BSH helemaal vergeten.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:12 schreef Spanky78 het volgende:
Een bosch? prima spul, siemens is hetzelfde. Miele is denk ik boven je budget: maar die hebben wel briljante besteklades in de afwasmachines.
Ligt er maar aan. Als je CV-ketel op zolder staat en het een tijdje duurt voor je beneden warm water hebt dan heb je niets aan zo'n constructie, want tegen de tijd dat het water warm is is je vaatwasser alweer klaar met water nemen. Het enige wat je dan bereikt is dat je ketel voor niks water verwarmt. Bovendien spoelt een vaatwasser normaal gesproken voor met koud water, en dat kan dan dus ook niet meer.quote:Op donderdag 24 november 2011 00:04 schreef sijs het volgende:
tip
probeer een apparaat met "hot-fill te kopen, dan kan je hem op de warmwaterkraan aansluiten
is veel beter voor je levensduur (je gebruikt je element niet of nauwlijks), veel goedkoper in gebruik en sneller -want hij hoeft het water niet eerst op te warmen-
Ik begrijp echt niet wat mensen leuk of handig vinden aan die besteklades. Ik heb het een paar keer gebruikt en ik vond het echt voor geen meter werken. Het kost superveel tijd om dat bestek er netjes in te leggen! Geef mij maar zo'n mandje waar je het bestek gewoon in gooit.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:12 schreef Spanky78 het volgende:
Een bosch? prima spul, siemens is hetzelfde. Miele is denk ik boven je budget: maar die hebben wel briljante besteklades in de afwasmachines.
Omdat je nog niet genoeg van de ikea hebt..quote:Beste koop volgens Consumentenbond: LAGAN DW60 vaatwasser
In september 2011 is onze LAGAN DW60 vaatwasser als BESTE KOOP uit de test van de Consumentenbond gekomen. De LAGAN DW60 vaatwasser heeft een zeer gunstige prijs/kwaliteitsverhouding.
Het water- en stroomgebruik van deze vaatwasser zijn laag zodat de machine ook na jaren trouwe dienst nog voordelig is. Prijs per wasbeurt: 0.42
LAGAN geïntegreerde vaatwasser, 259.-
Dat zegt HE-LE-MAAL niks. Ze prijzen Indeit ook vaak de hemel in, en plaatsen Miele op de 10e plaats.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:17 schreef Virgil het volgende:
Toevallig volgens de consumentenbond:
[..]
Omdat je nog niet genoeg van de ikea hebt..
Schoonwassen zal best. Maar hoe lang gaat zo'n vaatwasser zonder storing(en) mee? Op diverse forums heb ik veel trammelant met Whirlpool/Bauknecht gelezen; vaak lekkage van de kuip & pomp. Zelf repareren is te doen; echter moet je een monteur laten komen, dan is een nieuwe wel zo goedkoop, gezien de prijzen van nieuwe vaatwassers op internetwinkels.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:17 schreef Virgil het volgende:
Toevallig volgens de consumentenbond:
[..]
Omdat je nog niet genoeg van de ikea hebt..
Liever een niet zuinige vaatwasser die goed en betrouwbaar werkt, dan een vaatwasser die retezuinig is, niet goed spoelt en vaak stuk gaat.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:02 schreef junkiexp het volgende:
Wij hebben hier een Bosch van de vorige bewoner, zal ongetwijfeld een hoop energie trekken en dat ding is al zeker 10 jaar oud maar doet het heel goed.
Snel en schoon.
En de binnenkant blijft ook erg goed schoon !
Om maar eens een voorbeeld&voordeel te noemen. Het energieverbruik kan je ook redelijk nauwkeurig op je kWh meter bepalen: alles uit en één vaatwasbeurt opnemen. Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:02 schreef junkiexp het volgende:
Wij hebben hier een Bosch van de vorige bewoner, zal ongetwijfeld een hoop energie trekken en dat ding is al zeker 10 jaar oud maar doet het heel goed.
Snel en schoon.
En de binnenkant blijft ook erg goed schoon !
Handleiding?quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Om maar eens een voorbeeld&voordeel te noemen. Het energieverbruik kan je ook redelijk nauwkeurig op je kWh meter bepalen: alles uit en één vaatwasbeurt opnemen. Ben benieuwd!
Zou kunnen idd.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Om maar eens een voorbeeld&voordeel te noemen. Het energieverbruik kan je ook redelijk nauwkeurig op je kWh meter bepalen: alles uit en één vaatwasbeurt opnemen. Ben benieuwd!
bosch sms 5092quote:
De kWh-meterstand in de meterkast opnemen, met één decimaal nauwkeurigheid (...,x kWh), alle electrisch uit, 1 vaatwasserbeurt, kWh-meterstand weer opnemen, verschil = vaatwasserverbruik!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |