abonnement Unibet Coolblue
pi_104663902
vandaag is mijn Schokbreker kapot gegaan. (VW Polo)
nu is er enkele weken geleden een apk + 500 euro aan onderhoud gedaan en ik zie dat ze bij APK Schokbrekers moeten controleren.

sta ik in mijn recht als ik de garage kwik fit (zeg maar niks) hier mee confronteer. als ik de kosten van Schokbrekers vervangen zie word ik ookniet vrolijk :(
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 03:59:40 #2
21636 Feestkabouter
pi_104663963
uit mijn hoofd: ik heb wel eens een apk rapport gehad bij mijn auto, goedgekeurd, maar wel met wat opmerkingen/aandachtspunten. bijvoorbeeld dat het profiel op de banden nog maar net door de keuring kwam, en dat ik die dus goed in de gaten moest houden.

misschien is dit vergelijkbaar? dus dat het meer een mededeling aan jou is: let op, de schokbrekers staan op breken?
ik snap anders niet wat je precies bedoelt met dat je ziet dat ze bij apk de schokbrekers moeten controleren.......
pi_104663965
Apk is een moment opname dus denk van niet alle dingen kunnen kapot gaan
  dinsdag 22 november 2011 @ 04:10:20 #4
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_104663978
Zegt geen reet. Op 't moment van controle kunnen alle gebreken binnen de marges vallen en keuren ze je auto goed. Ze checken je schokbrekers optisch. Ze doen er geen stuiterproef mee.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 22 november 2011 @ 05:28:30 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104664085
Je wordt nu niet blij van de kosten, maar was je dat een paar weken geleden bij de APK wel geweest dan? Blijkbaar waren ze op het moment van keuren gewoon nog goed. Heeft niks met de kwik fit te maken imho :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 november 2011 @ 06:54:03 #6
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_104664222
Bij APK kijken ze naar de uiterlijke staat van de schokbrekers. Dus of ze olie lekken, of ze er rottig uit zien. Functioneel worden de schokbrekers niet getest, is ook geen eis volgens RDW.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  dinsdag 22 november 2011 @ 07:45:37 #7
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_104664461
Het is niet zo dat je met een APK ineens een maand garantie gaat krijgen op je gehele auto.

Blijft wel raar dat de Kwik Fit het niet heeft gezien, want als ze iets graag doen, dan is het wel schokdempers aansmeren. Zelfs al is het nog lang niet nodig.
Schaap
pi_104665159
wat wil je dan bereiken met het 'confronteren'? Want je zult hoe dan ook gewoon moeten betalen voor die schokbrekers. Dit zitten niet bij de prijs van de APK in ofzo....
pi_104671211
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 november 2011 06:54 schreef JaapB het volgende:
Bij APK kijken ze naar de uiterlijke staat van de schokbrekers. Dus of ze olie lekken, of ze er rottig uit zien. Functioneel worden de schokbrekers niet getest, is ook geen eis volgens RDW.
Dat :) Ze kunnen het hooguit als aandachtspunt noteren bij de APK. Die van mij bleken achter helemaal leeg te zijn - zag ik wel aankomen, de auto klepperde als een malle bij drempels - maar kwam gewoon door de APK. Ze zeiden het er toen wel meteen al bij. Schokbrekers heb ik een weekje later laten vervangen :)
pi_104671284
Als kwikfit ook maar een vaag vermoeden heeft dat ze kapot zijn zullen ze niets nalaten om je nieuwe aan te smeren. Dus als zelfs zij zeggen dat ze toen goed waren..
pi_104672043
Die waren gewoon optisch goed bij de keuring en zelfs al was het bij de keuring geconstateerd dat ze in slechte staat waren dan had je reparatie ook moeten betalen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104672610
ja daar hebben jullie gelijk in. ik dacht even aan iets als garantie maar dat is natuurlijk onzin.
pi_104684710
Schokdempers moet je vervangen:

1. Als ze niet meer door de apk komen, lek of verroest
2. Als je ze zelf niet meer lekker vindt rijden, auto ligt niet strak meer op de weg

Zo'n stuiterapparaat zegt m.i. niet zoveel.
.
pi_104684951
Je heb gewoon pech gehad .....
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_104687905
De APK zegt niets over de werking van de schokbreker omdat dit niet te bepalen is!

Het is meer een kwestie van smaak.
Af fabriek is de dempingsgraad van schokbrekers erg verschillend denk bijvoorbeeld maar aan een strak afgeveerde en gedempte BMW of een zachte sloep van een Amerikaan.

Dit is niet kwantificeren daar om zijn schokbreker test banken ook een beetje BS maar de kwikfit wil toch wat verkopen.

Afkeur kan alleen gebeuren op een mechanisch gebrek dus lek of roest
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:50:03 #16
53151 T42
Pinball Wizard
pi_104695833
APK IS GEEN GARANTIE VOOR EEN GOEDDE AUTO!!! leer dat nu eens.

en schokdempers die lekken of zweten zijn afkeur. boor je er een gat in en laat je allen olie er uit is het goedkeur. dus zo krom is het.
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:51:18 #17
53151 T42
Pinball Wizard
pi_104695937
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 08:50 schreef Palomar het volgende:
wat wil je dan bereiken met het 'confronteren'? Want je zult hoe dan ook gewoon moeten betalen voor die schokbrekers. Dit zitten niet bij de prijs van de APK in ofzo....
hij wil denk ik dat zijn apk weer ingetrokken word :P
pi_104697287
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:50 schreef T42 het volgende:
APK IS GEEN GARANTIE VOOR EEN GOEDDE AUTO!!! leer dat nu eens.

en schokdempers die lekken of zweten zijn afkeur. boor je er een gat in en laat je allen olie er uit is het goedkeur. dus zo krom is het.
wat is zweten, en wat is leken dan ? Staat nergens in het APK wetboek, of te wel per keurmeester verschillend, regels zijn op veel plekken nog veel krommer

bij het stuurhuis staat dat alle bouten en moeren ed aanwezig moeten zijn en deugelijk gemonteerd, niet gebroken mogen wezen etc.

pak ik een stabalisator stang, staat enkel dat ie deugelijk gemonteerd moet wezen. Een stuk touw is al APK goedkeur want het zit vast ....

of een uitlaat maken met een cola blikje, is ook goedkeur want gas dicht, en het valt er niet onder uit .....
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:08:59 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_104701561
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

wat is zweten, en wat is leken dan ? Staat nergens in het APK wetboek, of te wel per keurmeester verschillend, regels zijn op veel plekken nog veel krommer

bij het stuurhuis staat dat alle bouten en moeren ed aanwezig moeten zijn en deugelijk gemonteerd, niet gebroken mogen wezen etc.

pak ik een stabalisator stang, staat enkel dat ie deugelijk gemonteerd moet wezen. Een stuk touw is al APK goedkeur want het zit vast ....

of een uitlaat maken met een cola blikje, is ook goedkeur want gas dicht, en het valt er niet onder uit .....
stabalisator haal ik er meestal onderuit ;)
pi_104736670
Apk bedrijfje hier in de buurt plakt gewoon een beetje gungum of een sticker op je lekke uitlaat, is ie dicht voor als er een steekproef komt.

Irritanter zijn keurmeesters bij dealers, die kijken naar afkeurpunten die alleen bij dat merk voorkomen. Zo kunnen bij kleine Renaults de schroefveren roesten en breken. Het enige andere merk waar dit euvel bekend is, is Mercedes omdat taxis altijd te hard en te vaak de stoep op rijden. Als je zoiets bij andere merkdealers verteld kijken ze alsof water brand ;)
.
pi_104737791
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:20 schreef Fer het volgende:
Apk bedrijfje hier in de buurt plakt gewoon een beetje gungum of een sticker op je lekke uitlaat, is ie dicht voor als er een steekproef komt.

Irritanter zijn keurmeesters bij dealers, die kijken naar afkeurpunten die alleen bij dat merk voorkomen. Zo kunnen bij kleine Renaults de schroefveren roesten en breken. Het enige andere merk waar dit euvel bekend is, is Mercedes omdat taxis altijd te hard en te vaak de stoep op rijden. Als je zoiets bij andere merkdealers verteld kijken ze alsof water brand ;)
nee hoor, brekende veren is een kwaal die bij elke auto voor komt, sterker nog, hij staat op #1 van de afkeur punten, en gemiste afkeur punten
  † In Memoriam † donderdag 24 november 2011 @ 23:38:46 #22
25682 2cv
Niet subtiel
pi_104787661
Nog NOOIT een auto afgekeurd gehad op een gebroken veer.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_104788159
Ikke wel.
  † In Memoriam † donderdag 24 november 2011 @ 23:57:12 #24
21636 Feestkabouter
pi_104788443
2 keer (oude Renault).
gelukkig heel goedkoop om te vervangen
pi_104810841
deze week 7 gebroken veren gevonden ,tijdens de apk .
op zo,n 30 keuringen

[ Bericht 1% gewijzigd door vronie op 25-11-2011 18:05:55 (typfout) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')