Dan moet het toch eerst bewezen zijn. Als ik Mr. Knoops hoor, dan blijft er weinig over van het bewijs van het OM.quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:25 schreef Pumatje het volgende:
verrader..
En dan een straf van 5 jaar...
pffrt
De doodstraf is in zulke gevallen meer op zijn plaatsquote:Op dinsdag 29 november 2011 16:25 schreef Pumatje het volgende:
verrader..
En dan een straf van 5 jaar...
pffrt
het niet kunnen bewijzen dat iemand schuldig is , is iets anders dan weten wanneer iemand gewoon damn schuldig is..quote:Op woensdag 30 november 2011 09:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dan moet het toch eerst bewezen zijn. Als ik Mr. Knoops hoor, dan blijft er weinig over van het bewijs van het OM.
Maar is dat wel zeker? Ik heb die filmpjes ook gezien van cockpit beelden Afghanistan. Was weinig op te zien.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:24 schreef Pumatje het volgende:
[..]
het niet kunnen bewijzen dat iemand schuldig is , is iets anders dan weten wanneer iemand gewoon damn schuldig is..
Nederlandse OM kennende doen ze dit echt niet als ze twijfelen.
Moet ik jouw posts over Eric O. en Marco Kroon nog even terughalen? Pas veroordelen als de rechter oordeelt, was het toch? Beiden werden ook verdedigd door Knoops, trouwens.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:24 schreef Pumatje het volgende:
[..]
het niet kunnen bewijzen dat iemand schuldig is , is iets anders dan weten wanneer iemand gewoon damn schuldig is..
Nederlandse OM kennende doen ze dit echt niet als ze twijfelen.
De beelden die jij van een HUD ziet kun jij niet interpreteren, omdat je de noodzakelijke kennis niet hebt. Reken maar dat een inlichtingendienst er van alles uit kan aflezen, bijvoorbeeld de parameters van een F-16 als hij wapens afvuurt. Zulke informatie kan van belangrijk tactisch voordeel zijn. Als je maar genoeg HUD tapes afleest zie je bijvoorbeeld (ik roep maar wat nu) je geen Maverick kunt afvuren als je meer dan 5G trekt, of een angle of bank hebt van meer dan 45 graden. Of dat een Sidewinder of AMRAAM nooit uit de rails mag als je 9G trekt. Of nog simpeler: dat een F-16 niet langer dan twee minuten 'full AB' kan doen, omdat je anders geen brandstof meer door de pompen krijgt. Dergelijke tapes zijn zeer interessant voor een analist.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar is dat wel zeker? Ik heb die filmpjes ook gezien van cockpit beelden Afghanistan. Was weinig op te zien.
Ah ok, zover ik mij herinner was de hud ook niet echt goed te zien maar goed het is alweer 3 jaar terug dat ik ze gezien heb.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De beelden die jij van een HUD ziet kun jij niet interpreteren, omdat je de noodzakelijke kennis niet hebt. Reken maar dat een inlichtingendienst er van alles uit kan aflezen, bijvoorbeeld de parameters van een F-16 als hij wapens afvuurt. Zulke informatie kan van belangrijk tactisch voordeel zijn. Als je maar genoeg HUD tapes afleest zie je bijvoorbeeld (ik roep maar wat nu) je geen Maverick kunt afvuren als je meer dan 5G trekt, of een angle of bank hebt van meer dan 45 graden. Of dat een Sidewinder of AMRAAM nooit uit de rails mag als je 9G trekt. Of nog simpeler: dat een F-16 niet langer dan twee minuten 'full AB' kan doen, omdat je anders geen brandstof meer door de pompen krijgt. Dergelijke tapes zijn zeer interessant voor een analist.
Prima, ik denk namelijk dat Eric O onschuldig is, en Marco geen cokesnuivert..quote:Op woensdag 30 november 2011 22:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Moet ik jouw posts over Eric O. en Marco Kroon nog even terughalen? Pas veroordelen als de rechter oordeelt, was het toch? Beiden werden ook verdedigd door Knoops, trouwens.
En ik denk dat een verdachte (Erik O, Marco Kroon, en OOK deze piloot) pas schuldig is als een rechter hem/haar veroordeelt heeft. Wat jij doet is precies zo reageren als wat veel bezoekers op DEF deden ten tijde van de eerdere processen: iemand veroordelen voor de hele zaak door de rechter beoordeeld was. Destijds ging je daar fel tegen in. Nu doe je het zelf. Terwijl deze piloot zijn situatie niet veel anders is: hij heeft de schijn behoorlijk tegen, net als O. en Kroon destijds.quote:Op donderdag 1 december 2011 15:33 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Prima, ik denk namelijk dat Eric O onschuldig is, en Marco geen cokesnuivert..
Ik weet vrijwel zeker dat de F-16A niet veel geheimen meer voor ze heeft. De MLU heeft die echter zeker wel, zeker op electronica- en bewapeningsgebied. Elke Tape (Software update) heeft namelijk weer nieuwe mogelijkheden.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ah ok, zover ik mij herinner was de hud ook niet echt goed te zien maar goed het is alweer 3 jaar terug dat ik ze gezien heb.
Overigens denk je niet dat de Sovjets/Russen dat al niet weten?
Een proven concept: F-16, F-18, Gripen-A, MiG-29 FulcrumC. Allemaal toestellen die inmiddels als volwassen bekend staan, en dus eigenlijk niet meer geschikt voor de komende 30 jaar. Minder proven: Eurofighter (veel te duur en ondanks een paar jaar aan diensttijd nog altijd niet capabel genoeg), Rafale-C (veel te duur).quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:51 schreef LXIV het volgende:
Gewoon kappen met die JSF en voor de helft van het geld een 'proven concept' van de plank kopen. Dan hoeft de rest van defensie ook niet te bloeden voor dit speeltje.
Wat kosten ze nu per stuk? 130 miljoen toch? Daar kun je een heel tankbataljon voor optuigen! En wij gaan 85 van die kisten kopen! Dat is dus 85 tankbats! Moet je kijken wat we daar mee kunnen, tot aan Moskou oprijden!
Maar een tank EN een vliegtuig kunnen wel in de Noordzee staan en naar die rus kijken?quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:56 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Een proven concept: F-16, F-18, Gripen-A, MiG-29 FulcrumC. Allemaal toestellen die inmiddels als volwassen bekend staan, en dus eigenlijk niet meer geschikt voor de komende 30 jaar. Minder proven: Eurofighter (veel te duur en ondanks een paar jaar aan diensttijd nog altijd niet capabel genoeg), Rafale-C (veel te duur).
Je mag van mij best kritisch zijn op de JSF. Maar ga nou eerst eens iets lezen over dat toestel. Die 130miljoen per kist gaat over de twee ontwikkelingstoestellen, dat is niet de uiteindelijke stuksprijs, die ligt veel lager. Daarnaast is de officele vraag nog steeds 85 toestellen, maar het is een publiek geheim dat het er een stuk of 60 zullen worden, en bovendien wordt overwogen om ze samen met Denemarken en Noorwegen te kopen.
Tenslotte: alhoewel tanks zeker nut hebben, missen ze iets wat vliegtuigen wel hebben: mobiliteit. Een vliegtuig kan vanuit Nederland binnen 4 uur een bom op Rome gooien EN weer terug zijn. Een tank kan dat met de beste wil van de wereld niet. Een vliegtuig kan binnen een dag vanuit Zuid-Europa aan missies meedoen in noordelijk Afrika, een tank kan dat met de beste wil van de wereld niet. En misschien nog wel de belangrijkste taak: een vliegtuig kan binnen een kwartier boven de Noordzee hangen om Russische bommenwerpers te begeleiden, en tank zal dat nooit of te nimmer kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |