abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104969925
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:56 schreef Drassss het volgende:
Och gewoon niet op die site komen, heb je er geen last van ;)
Is toch in en in triest hoe dat ze daar met mensen omgaan? En dat noemt men nu een pro site? Geen wonder dat hun de media niet halen met zulke teksten
pi_104969980
Ik heb er even vluchtig over heen gelezen, maar ik irriteer me vooral aan de manier hoe berichten daar geplaatst worden. Totaal niet te volgen :)
pi_104973737
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:37 schreef Weatherman het volgende:
Vandaag 13:59 uur
Storm, sneeuw en ´Polar low´

Wij staan voor een complete weersomslag. Zo gaan wij vanaf donderdag tot en met maandag een periode tegemoet met veel regen en regelmatig storm of stormachtig weer. Rond Sinterklaas blijft het ruig, dus storm(achtig). Dat is niet het enige, van 5 op 6 december verwacht ik ook de eerste sneeuw. We krijgen dan te maken met een noordwest tot noordelijke stroming waarin flink koude lucht zal toestromen. Tegelijkertijd komen actieve storingen met deze koude stroming mee. Mogelijk een zogenaamd “Polar low” op dinsdag of van dinsdag op woensdag (“Polar low” = depressie gevuld met koude lucht vanaf de Noordpool, sneeuw en storm(achtig) weer). Dus kan het ook na dinsdag ruig en koud blijven met kans op sneeuw. Een periode met overlast voor het verkeer.

Piet Paulusma
Piet moet er altijd een schepje bovenop doen. :')
Life is Music
pi_104974328
Pff GFS = rotmodel. Nu komt het met een zacht briesje *.*...... Hopelijk gooit de 18:00 run weer alles open met wat meer vaart in de atmosfeer..
pi_104974347
GFS geeft nu alweer nieuwe kaarten weer die de storm boven midden-Noorwegen laat trekken.
pi_104974457
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:48 schreef Drassss het volgende:
GFS geeft nu alweer nieuwe kaarten weer die de storm boven midden-Noorwegen laat trekken.
Wacht EC maar af, dan de schade opnemen ;)
pi_104974566
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:50 schreef Weatherman het volgende:

[..]

Wacht EC maar af, dan de schade opnemen ;)
Zeker, maar het lijkt me verstandig om steeds de updates te vermelden.
pi_104975893
@ Weatherman, wat denk je dat ECMWF zal brengen vanavond?

Thanks
pi_104975985
Zelfde kaarten ongeveer
  Moderator dinsdag 29 november 2011 @ 18:45:35 #85
8781 crew  Frutsel
pi_104976622
quote:
Goed artikel! Vooral de laatse zin, we moeten kijken wat de aankomende runs ons voorschotelen
  Moderator dinsdag 29 november 2011 @ 18:49:57 #87
8781 crew  Frutsel
pi_104976786
Zal Geenstijl vast wel op reageren :P
pi_104980658
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 18:49 schreef Frutsel het volgende:
Zal Geenstijl vast wel op reageren :P
quote:
Superstorm des Doods op 5 december
Landgenoten. Weeralarm. Bunkerharde woei op 5 december. U weet, wij gebruiken de uitdrukking "des doods" zelden, wegens geen paniek willen veroorzaken en zoo. Maar nu is er toch echt sprake van een noodlottige Superstorm des Doods op Pakjesavond. Dat zeggen althans de laatste weersvoorspellingen. Zie ook deze apocalyptische kaartje. Nederland weggevaagd door 133 km/h killerwinden. Kortom; TOTALE CHAOS. Zwarte Pieten die van de daken worden geblazen en weer helemaal witmans worden gezandstraald. Wapperende Sinterklazen aan dakgoten. Pepernoten die als shrapnel door de straten van 0031 blazen. Pakjesboot1 die op zee puisten van 140 km/h te verduren krijgt. Die maan die niet meer door de bomen schijnt omdat alle bomen plat liggen. Opwaaiende schoorstenen. Paard van Sinterklaas dat van z'n hoeven wordt gezogen en 200 kilometer verderop terechtkomt. Erik van Muiswinkel die een boomtak op zijn kokosnoot krijgt. ProtesteerPieten die een kopstoot van zichzelf krijgen. En natuurlijk een miljoenmilard kilometer file en honderdduizend gestrande reizigers op Utrecht-Centraal. Ons advies. Blijf thuis. Fake griep. Of doe een ATVeetje komende maandag. Sterkte.
pi_104981372
Sommige leden op onweer online.
Daar zitten echt gasten tussen die volgens mij gewoon gaan huilen als de ene run sneeuw laat zien en de run daarop niet meer. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_104981911
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Sommige leden op onweer online.
Daar zitten echt gasten tussen die volgens mij gewoon gaan huilen als de ene run sneeuw laat zien en de run daarop niet meer. :')
Ze zijn tenminste niet zo laag als die opgeschoten koters op weerwoord. Ook ik kan er behoorlijk kapot van zijn als er geen onweer komt terwijl de kaarten goed zijn. Weer = emotie ;)
pi_104996545
Ah, de storm is weer terug op de kaart ~:)

pi_104996696
:o oeps... idd de storm (orkaan) is terug.

pi_104997000
KNMI Guidance:

Komend weekend trekt de golf onder de jet door de Atlantische Oceaan over en komt vanaf zondagavond boven de Britse Eilanden onder de linker uitgang van de jet-streak te liggen. Vanaf dat moment zal de golf sterk gaan uitdiepen (snelle cyclogenese) en kan zich dan ontwikkelen tot een stormdepressie. Het laag trekt dan in de nacht van zondag naar maandag of maandag overdag over of net ten noorden van ons land langs naar het oosten. De mate van uitdieping en exacte trekrichting is op dit moment nog onzeker maar van groot belang voor het weer op maandag, vooral voor de wind, zie ook modelbeoordeling en onzekerheden.
  woensdag 30 november 2011 @ 09:23:05 #94
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_104997845
"De mate van uitdieping en exacte trekrichting is op dit moment nog onzeker maar van groot belang voor het weer op maandag, vooral voor de wind Neerslag :Y , zie ook modelbeoordeling en onzekerheden. "

Als ik dan toch moet fietsen dan wil ik ook sneeuw!!! ~:)
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
pi_105002514
Heeft Piet al een nieuwe update over zijn "Polar Low"?
pi_105002705
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:14 schreef Frutsel het volgende:
Heeft Piet al een nieuwe update over zijn "Polar Low"?
Nee, maar staat er nog steeds op.
Hij komt vandaag met zijn winterverwachting.. ~:)
pi_105005808
Storm wordt in de Belgische radio aangekondigd... Terwijl de weerfora dat al enkele dagen in de mot hadden = goed bezig zouden we zeggen :D
pi_105006561
Polar Piet was ook op 538, repte nergens over....
pi_105006783
Voor de Duitssprekenden...

quote:
VORWARNUNG - Orkan über Deutschland möglich!

Am ersten Adventswochenende gab es bereits in der Nordhälfte ein kräftiges Sturmtief.

Doch was sich für kommenden Montag andeutet, könnte dieses Ereignis deutlich in den Schatten stellen. Es könnte für viele Regionen Deutschlands der erste große Sturm des Jahres, wenn nicht sogar seit Jahren werden. „Seit Tagen beobachten wir die Entwicklung am kommenden Montag mit Sorge. Es schaut derzeit so aus, als würde ein ausgeprägtes Sturmtief mit seinem Zentrum genau Richtung Norddeutschland ziehen und sich dabei zum Orkan entwickeln“ erklärt Wetterexperte Dominik Jung.

Dabei könnten im Flachland Spitzenwindgeschwindigkeiten bis 100 Stundenkilometer erreicht werden! „In den höheren Lagen sehen wir Orkanböen bis 130, auf den Gipfeln sogar bis 160 Stundenkilometer“ warnt Diplom-Meteorologe Jung.

Das ist eine erste Vorwarnung. Wir werden die Entwicklung der Wetterlage weiterhin im Auge behalten. Es kann sein, dass sich das ganze wieder abschwächt, aber ebenso kann sich die Lage weiter dramatisch zuspitzen.

Im Schlepptau des Sturmtiefs wäre übrigens deutlich kältere Luft, die dann die Flocken bis in tiefere Lagen tanzen lassen würde.
Iemand vertaling nodig?
pi_105006949
Frutsel,...... zeker van dat je dat bericht niet zelf typt? :P . Wat lees ik daar: ergste storm in jaren?

Laat de hel maar losbreken, want dan worden eindelijk de 'amateurs' op de weerfora in de spotlights gezet = iets wat al veel meer had moeten gebeuren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')