Leuk man, waar ga je de lessen volgen?quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:29 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, over een paar weken begin ik aan mijn rijlessen voor het rijbewijs D. Ik was al zolang aan het kloten met sollicitaties die constant werden afgewezen dat ik het nu zelf maar ga bekostigen. Een duur grapje is het absoluut, maar het is het waard (althans, voor mij )
Inderdaad, als ik bij mezelf kijk naar het verschil tussen de eerste en laatste lesuren, is dat echt een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:18 schreef NoBody122 het volgende:
Zoals bij zoveel dingen, is ervaring ook bij het besturen van een bus de key-factor.
Na een tijdje wordt het vanzelf een 2e natuur, mits je er aanleg voor hebt.
Bij Dam in Ede. Heb heel lang zitten kloten met sollicitaties, maar elke keer als er een schaarse vacature voor in mijn regio (Arnhem) was, dan werd ik na wekenlang wachten toch weer afgewezen. Uiteindelijk heb ik daardoor meerdere jaren werk gedaan wat me eigelijk niet ligt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:56 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Leuk man, waar ga je de lessen volgen?
Ik heb het hele traject net achter de rug.
Ik heb de gehele opleiding(theorie + praktijk) bij E&R opleidingen in Nieuwegein gevolgd.
Aangenomen via Randstad en die hebben alles voor mij betaald.
Het is volgens mij inderdaad best prijzig als je alles zelf moet bekostigen, zeker als je ook code95 erbij moet halen.
Tip voor je lessen, doe het lekker rustig aan, zo snel als die busprofs kun je in het begin echt niet.
Maar dat zullen ze je wel vertellen tijdens je lessen denk ik:P
Om producten voor je OV-chipkaart op te laden.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat is dit nou weer voor een ding
[ afbeelding ]
Blijft het GVU dan nog 2 jaar met die ouwe meuk rijden?quote:
Heel slim.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:20 schreef AeroxV8 het volgende:
Inderdaad, als ik bij mezelf kijk naar het verschil tussen de eerste en laatste lesuren, is dat echt een wereld van verschil.
En dan nog verbaas ik me soms met welk gemak de ervaren collega's door bepaalde versmallingen en andere vage situaties heen knallen, daar doe ik het toch echt wat rustiger aan.
denk het der zal vanzelf het nodige meer in de onderhouds afdeling bivakeren dan op de baan ;-)quote:Op donderdag 22 december 2011 11:05 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Blijft het GVU dan nog 2 jaar met die ouwe meuk rijden?
Het is wel weer een staaltje van pure domheid moet ik zeggen.
4000/4100 van het GVU komen uit april/mei 2000. Volgens mij zijn dat de oudsten.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:59 schreef Bitlord het volgende:
Oude troep; de oudste zijn van oktober 1997. Naast een drietal teolleys in Arnhem is de op een na oudste lijnbus in Nederland uit 2001 ongeveer, als het niet nog later is..
Volgens mij zijn dat de reeksen 4086-4100 en 4102-4106.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
4000/4100 van het GVU komen uit april/mei 2000. Volgens mij zijn dat de oudsten.
Inderdaad wat Ofyles al zegt. Een ophaalautomaat, waarbij je niet rechtstreeks kunt opladen met je PIN-pas.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat is dit nou weer voor een ding
[ afbeelding ]
En toch denk ik dat ondanks de leeftijd het prima bussen zijn. Beter in ieder geval dan de eerste series ambassadors enzo.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:50 schreef GlenSpey het volgende:
De drie trolley's uit de serie 5172 - 5182 (welke nummers het precies zijn weet ik niet) zijn inderdaad de alleroudsten; bouwjaar 1989. Dan rijdt er ook nog een 'prototype' gelede trolley (5201) rond die is gebouwd in 1993. Vervolgens hebben we ook nog de serie 5202 - 5209 die in '97 van de band rolden. Nummers 5210 en 5211 komen -als ik het goed heb- uit 1998.
Het stikt dus van de bejaarde hangbussen hier in Arnhem
Zou Qbuzz daar ook al bussen voor aangeschaft hebben of niet?quote:
nah die leasen het spulquote:Op vrijdag 23 december 2011 10:31 schreef classpc het volgende:
[..]
Zou Qbuzz daar ook al bussen voor aangeschaft hebben of niet?
bus nummer weet ik nietquote:Op donderdag 22 december 2011 22:40 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Inderdaad wat Ofyles al zegt. Een ophaalautomaat, waarbij je niet rechtstreeks kunt opladen met je PIN-pas.
Bij het GVU hebben ze alleen die dingen in de bussen. Bij Connexxion in Utrecht tref je ze in de gele Ambassadors aan. De groene Amba's zijn, voor zover ik daarin gezeten heb, voorzien van de grotere gele apparaten, die in Fryslân in alle bussen in principe standaard zijn.
In welke bus heb jij die eigenlijk gespot?
nee, ze hadden nog een jaar tot de start van de concessie en zolang er nog rechtszaken zijn is het beter om te wachten met de bouw van de bussen. Zie de GD-concessie. Daar had Kubus afspraken met Mercedes. Na de uitspraak van de rechter is daar dezelfde dag nog de eerste bus van de band gerold.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:31 schreef classpc het volgende:
[..]
Zou Qbuzz daar ook al bussen voor aangeschaft hebben of niet?
Op de Lorentzkade? Wat heeft die bus daar te zoeken...quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
xx had vandaag wat materieel over kennelijk. Trof vanmiddag Ramba 8346 aan op de Lorentzkade in Leeuwarden en zag dat de Qliner naar Alkmaar van 15:00 uur door een soortgenoot versterkt werd.
nja als je goede afspraken maakt?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, ze hadden nog een jaar tot de start van de concessie en zolang er nog rechtszaken zijn is het beter om te wachten met de bouw van de bussen. Zie de GD-concessie. Daar had Kubus afspraken met Mercedes. Na de uitspraak van de rechter is daar dezelfde dag nog de eerste bus van de band gerold.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |