abonnement Unibet Coolblue
pi_104075750
Thijs Zonneveld. Een oud wielrenner maar tegenwoordig aan het werk bij NU.nl als columnist.

Ook de zogenaamde bedenker van de berg die er in Nederland moet komen, de laatste maanden zie je om de haverklap een artikel over die berg met daarin Thijs als de grote bedenker. Afgelopen week zag ik hem lekker borrelen met bobo's over de berg.

Het AD meldt bijvoorbeeld:
quote:
Het begon als een stukje luchtfietserij van oud-wielrenner Thijs Zonneveld in een column in het dagblad De Pers. Maar inmiddels tekent en rekent bouwkundig en plannenmakend Nederland zich suf op een berg van 2000 meter hoog.
Op NU.nl zegt hij zelf:
quote:
Drie maanden en zeven dagen geleden schreef ik op deze plek een column over een polderberg. Een Alpe d'Almere. Een Mount Everdingen. Meer dan een uit de hand gelopen grap was het niet; ik werd dan ook om de haverklap uitgelachen. Maar ondertussen is het veel meer dan een flauw geintje in een column op nu.nl.
Nu begin ik dat aardig zat te worden, een week voordat Thijs met zijn idee kwam stond er op Fok een topic van JohnDDD met *exact* hetzelfde idee.

Op zijn minst had Thijs toch kunnen zeggen dat hij het idee op het FOK!forum had gezien er er iets mee wilde doen, maar dat laat hij zelfs na.

Zijn er meer mensen die vinden dat JohnDDD meer credits moet krijgen?
pi_104076072
Mischien is die Wim Zonneveld wel user JohnDDD.

Of zijn er meer mensen die hetzelfde ide hebben.

nou, groetjons mij TS.
xxx
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 7 november 2011 @ 15:08:17 #3
325593 Antilurker
Ik koop bijna nooit Dreft
pi_104076107
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:07 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Mischien is die Wim Zonneveld wel user JohnDDD.

Of zijn er meer mensen die hetzelfde ide hebben.

nou, groetjons mij TS.
xxx
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:50 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben Thijs Zonneveld niet, maar Thijs je leest hier kennelijk mee, noem me de volgende keer even ;)
ლ(ಠ益ಠლ)
pi_104076173
In dat geval JohnDDD je bent uniek en verdient de nobelprijs omdat je de enige bent die dit idee kan verzinnen! :') :') :')
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 7 november 2011 @ 15:11:19 #5
325593 Antilurker
Ik koop bijna nooit Dreft
pi_104076206
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
In dat geval JohnDDD je bent uniek en verdient de nobelprijs omdat je de enige bent die dit idee kan verzinnen! :') :') :')
Je kan er idd trots op zijn.
ლ(ಠ益ಠლ)
pi_104076209
Wat een idee, zo hee.
  maandag 7 november 2011 @ 15:11:45 #7
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_104076224
Dat idee kwam eerder al naar voren in het tour de france forum.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_104076283
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:11 schreef BlaZ het volgende:
Dat idee kwam eerder al naar voren in het tour de france forum.
Ja en drie keer raden waar dit topic over gaat...
Ik heb geen signature.
  maandag 7 november 2011 @ 15:14:35 #9
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_104076328
Voor dat topic was er iemand met dat idee in een etappe topic
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 7 november 2011 @ 15:15:12 #10
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_104076347
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:14 schreef BlaZ het volgende:
Voor dat topic was er iemand met dat idee in een etappe topic
Dus nog voor JohnDDD? Dan heeft John het dus ook al gejat dus..
Ik heb geen signature.
  maandag 7 november 2011 @ 15:16:03 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_104076379
... volgens mij hebben honderden mensen dat idee al eens gehad en geopperd, wanneer het over wielrennen gaat en het gebrek aan bergen in NL en de problemen die dat oplevert voor onze renners in de grote rondes...

Niet alleen dit jaar, of vorig jaar, maar dat loopt al tientallen jaren terug. Het is namelijk een vrij logische gedachte: je hebt behoefte aan iets, het IS er niet, dus dan vraag je je af of het er zou kunnen komen.
pi_104076540
Het is toch wel heel erg toevallig dat er in het Tour de France forum van Fok, 4 dagen voordat Thijs (wielrenner) het als zijn idee lanceert, iemand over die berg begint.

Het is vaker gebleken dat het FOK!Forum dient als inspiratie voor bijvoorbeeld radiomakers, ik stel me zo voor dat Thijs wat zat te surfen op het Tour de France forum, als oud-wielrenner is dat natuurlijk reteleuk.
  maandag 7 november 2011 @ 15:25:29 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_104076690
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 15:20 schreef Wokkel het volgende:
Het is toch wel heel erg toevallig dat er in het Tour de France forum van Fok, 4 dagen voordat Thijs (wielrenner) het als zijn idee lanceert, iemand over die berg begint.

Het is vaker gebleken dat het FOK!Forum dient als inspiratie voor bijvoorbeeld radiomakers, ik stel me zo voor dat Thijs wat zat te surfen op het Tour de France forum, als oud-wielrenner is dat natuurlijk reteleuk.
Als jij iedere dag op een racefiets zit, fietsend over de kale vlaktes van NL, dan schiet het toch wel eens door je hoofd heen: "Verdomme, hadden we hier maar wat bergen!?!?"

Ik ben niet eens wielrenner, kijk er ook niet naar, en zelfs bij mij is het idee wel eens door het hoofd geschoten...

... alleen ik begrijp meteen dat dat praktisch onhaalbaar zal zijn om dat echt goed en fatsoenlijk aan te pakken, vooral hier in NL.
pi_104076961
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:25 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Als jij iedere dag op een racefiets zit, fietsend over de kale vlaktes van NL, dan schiet het toch wel eens door je hoofd heen: "Verdomme, hadden we hier maar wat bergen!?!?"

Ik ben niet eens wielrenner, kijk er ook niet naar, en zelfs bij mij is het idee wel eens door het hoofd geschoten...
Natuurlijk. Maar bedenk je er dan gelijk de volgende dingen bij?

JohnDDD
quote:
Gewoon ergens in het IJsselmeer een berg van 2000 meter hoogte?
Thijs:
quote:
Metertje of tweeduizend de lucht in.
JohnDDD
quote:
In Nederland hebben we toch altijd al aan landschapsplanning gedaan, op extreme wijze. Denk aan de polder, deltawerken, etc.
Thijs:
quote:
Dit land is plat. Saaaaaaaai plat. Polderplat. Georganiseerd, gestructureerd, rendabel plat. Al dat plat is hartstikke handig om bieten op te verbouwen, koeien te laten rondloeien of wegen zonder omweg aan te leggen, maar sportief gezien is het een ramp.
IceBliss
quote:
In de zomer fietsen, in de winter met kunstmatige sneeuw pistes aanleggen en een bobslee baan. Kunnen we een keer naar iets anders dan schaatsen kijken.
JohnDDD
quote:
Waarom bouwen we niet gewoon Alpe d'Huez na inclusief ski-oord?
Thijs:
quote:
Denk even mee. Wat áls. Wat als we hier in Nederland een berg aanleggen. Gewoon een hoop beton op elkaar. Metertje of tweeduizend de lucht in. Bobsleebaan erop, een paar skipistes, plus een weg met een stel haarspelden.
Je maakt mij niet wijs dat Thijs bedenkt dat een fietsberg inclusief bobsleebaan wel een mooi idee is als dat 4 dagen ervoor precies zo is besproken op een forum. Het noemen van een bobsleebaan is gewoon *te* toevallig.
pi_104077149
Aanklagen voor plagiaat :(
Beneath the gold, the bitter steel
pi_104077378
Anders doet iemand even een tweet richting die gast met de vraag of ie dit idee van het forum af heeft gehaald.
http://twitter.com/#!/thijszonneveld

of een mail op thijs.zonneveld@depers.nl
  maandag 7 november 2011 @ 15:59:58 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_104077955
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 15:33 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar bedenk je er dan gelijk de volgende dingen bij?

JohnDDD

[..]

Thijs:

[..]

JohnDDD

[..]

Thijs:

[..]

IceBliss

[..]

JohnDDD

[..]

Thijs:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat Thijs bedenkt dat een fietsberg inclusief bobsleebaan wel een mooi idee is als dat 4 dagen ervoor precies zo is besproken op een forum. Het noemen van een bobsleebaan is gewoon *te* toevallig.
Mjah, nogmaals, als je al over dat soort zaken nadenkt, dan is het toch ook logisch dat je meerdere functies ervoor bedenkt, zoals dus die bobsleebaan, zoals ski-pistes, etc etc...!?
pi_104079466
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 15:33 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar bedenk je er dan gelijk de volgende dingen bij?

JohnDDD

[..]

Thijs:

[..]

JohnDDD

[..]

Thijs:

[..]

IceBliss

[..]

JohnDDD

[..]

Thijs:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat Thijs bedenkt dat een fietsberg inclusief bobsleebaan wel een mooi idee is als dat 4 dagen ervoor precies zo is besproken op een forum. Het noemen van een bobsleebaan is gewoon *te* toevallig.
Dus je bedoelt dat die Thijs Zonnveld (nooit van gehoord) is een ordinaire dief :r
5 Ferrari's op videoband!
pi_104079633
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:59 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mjah, nogmaals, als je al over dat soort zaken nadenkt, dan is het toch ook logisch dat je meerdere functies ervoor bedenkt, zoals dus die bobsleebaan, zoals ski-pistes, etc etc...!?
Het exact noemen van 2000 meter, in combinatie met die andere punten vind ik alleen logisch door te stellen dat het idee uit het topic van JohnDDD komt.


quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 16:34 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Dus je bedoelt dat die Thijs Zonnveld (nooit van gehoord) is een ordinaire dief :r
Nee, ik vraag me af of hij het idee heeft gepikt en zoja, waarom hij niet mans genoeg is om JohnDDD hiervoor de credits te geven. Stukken uit zijn verhaal zijn immers direct herleidbaar naar de zaken die op het FOK!forum waren besproken.
pi_104080055
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:59 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mjah, nogmaals, als je al over dat soort zaken nadenkt, dan is het toch ook logisch dat je meerdere functies ervoor bedenkt, zoals dus die bobsleebaan, zoals ski-pistes, etc etc...!?
Onzin. Vanwaar de 2000 meter?
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 7 november 2011 @ 18:11:39 #21
545 dop
:copyright: dop
pi_104083628
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 7 november 2011 @ 18:33:34 #22
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_104084406
Als Thijs zorgt dat ze bobsleebaan naar mij vernoemen mogen ze 'm best bouwen.
Tranquillo
  maandag 7 november 2011 @ 18:45:18 #23
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_104084869
En als ze in die berg dan een geheime bergplaats kunnen maken om criminele marokkaantjes, prostuerende cokehoertjes en ander gespuis veilig en voor altijd op te bergen dan mogen ze die bergplaats vernoemen naar mij.

Die berg komt er toch niet.
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')