Zat zelf te denken aan Air France-KLM, ING, Philips, Randstad, SNS.quote:
Waarom specifiek die 5 aandelen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:07 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Zat zelf te denken aan Air France-KLM, ING, Philips, Randstad, SNS.
Maar dan wel voor een periode van 1,2,3 jaar of wellicht iets langer, ligt eraan hoe het er dan uitziet.
Uitzendwerk zitten immense marges, luchtvaart heeft een gouden toekomst en als er twee bedrijven 0,0% kans hebben op faillissement zijn het sns en ing wel ..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:01 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Waarom specifiek die 5 aandelen?
Hahaha. Jij hebt op allemaal een put? Ik vind het overigens ook allemaal niet zoveel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:59 schreef Sokz het volgende:
[..]
Uitzendwerk zitten immense marges, luchtvaart heeft een gouden toekomst en als er twee bedrijven 0,0% kans hebben op faillissement zijn het sns en ing wel ..
Meen je dit nou serieus? Ik vind het vooruitzicht voor de luchtvaart juist niet rooskleurig. Olie wordt schaarser en dus kan er verwacht worden dat de prijzen voor brandstof omhoog gaan. In de scheepvaart wordt dat redelijk eenvoudig ondervangen door het schip langzamer te laten varen, voor vliegtuigen is dit technisch gezien volgens mij een stuk moeilijker. De luchtvaart kan dus minder makkelijk op de brandstofkosten bezuinigen. Als we dan kijken naar het product van luchtvracht of passagiersvervoer wat vliegmaatschappijen aanbieden, dan zie je een product met, zoals in alle takken van transport, weinig differentiatiemogelijkheden. In een markt waarin sterk geconcurreerd wordt geeft dat vliegmaatschappijen minder mogelijkheden om de winstmarge op peil te houden door een gedifferentieerd product aan te bieden.quote:
Sarcasme uiteraard. Had gedacht dat vooral door het ING faillissement wel overduidelijk zou zijn. .. Maar mooi verwoordt, deel die mening volledig.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus? Ik vind het vooruitzicht voor de luchtvaart juist niet rooskleurig. Olie wordt schaarser en dus kan er verwacht worden dat de prijzen voor brandstof omhoog gaan. In de scheepvaart wordt dat redelijk eenvoudig ondervangen door het schip langzamer te laten varen, voor vliegtuigen is dit technisch gezien volgens mij een stuk moeilijker. De luchtvaart kan dus minder makkelijk op de brandstofkosten bezuinigen. Als we dan kijken naar het product van luchtvracht of passagiersvervoer wat vliegmaatschappijen aanbieden, dan zie je een product met, zoals in alle takken van transport, weinig differentiatiemogelijkheden. In een markt waarin sterk geconcurreerd wordt geeft dat vliegmaatschappijen minder mogelijkheden om de winstmarge op peil te houden door een gedifferentieerd product aan te bieden.
Oh, volgens mij klopt dat wel juist. ING en SNS hebben 0,0 % kans op een faillissement. Dus vandaar de verwarring.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:59 schreef Sokz het volgende:
Had gedacht dat vooral door het ING faillissement wel overduidelijk zou zijn.
Soms worden de meest bizarre aandelen (Saab, Antonov) aantrekkelijk gevonden door beleggers. Ik denk dat sarcasme/ironie niet geschikt is om je punt te maken in een forum over beleggen. (Ik had het zelf niet door).quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:59 schreef Sokz het volgende:
[..]
Sarcasme uiteraard. Had gedacht dat vooral door het ING faillissement wel overduidelijk zou zijn. .. Maar mooi verwoordt, deel die mening volledig.
Philips is geen technologiebedrijf meer, maar een marketingbedrijf, terwijl ze helemaal niet goed in marketing zijn. Dat is vragen om problemen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 05:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Anyway: Philips komt ook voor in je sarcasme lijstje. Waarom zie je dit aandeel niet zitten ?
Philips juist niet .. die zijn op deze koersen niet 'waardeloos'.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 05:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Soms worden de meest bizarre aandelen (Saab, Antonov) aantrekkelijk gevonden door beleggers. Ik denk dat sarcasme/ironie niet geschikt is om je punt te maken in een forum over beleggen. (Ik had het zelf niet door).
Anyway: Philips komt ook voor in je sarcasme lijstje. Waarom zie je dit aandeel niet zitten ?
quote:AMSTERDAM (AFN) - De operationele winstmarge (ebita) van Randstad viel in het derde kwartaal lager uit dan verwacht. Dat stelde analist Gert Steens van SNS Securities donderdag. ,,De ebitamarge leek met 4,9 procent meer op die van het eerste kwartaal (4,8 procent) dan op die van het tweede kwartaal (7,6 procent)'', aldus Steens.
Er is toch niks veranderd? Er zijn gewoon wat meer chips naar voren geschoven? Zoveel risicopremie vond ik nou ook niet in de aandelenkoersen zitten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:20 schreef Sokz het volgende:
Reactie vandaag valt tegen .. had gehoopt op eenzelfde reactie als juni 2009 (meende ik: +8%)
Ik zit 100% in tech en mag niet klagen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:03 schreef Blandigan het volgende:
Als - en dat is een dikke ALS - ik nu in aandelen zou gaan dan zouden het aandelen zijn in de energiesector en innovatieve (tech) sectoren.
3 x raden wat atm. the ster uit mn port is.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Alles verkocht op bepaalde obligaties na
Mijn tijd komt wel weer
[these times are hyped]
Ik beleg alleen in aandelen met een P/E ratio kleiner dan 10, en de afgelopen twee weken zijn die eigenlijk zonder uitzondering omhoog gesprongen. Terecht natuurlijk , maar ik had wel het idee dat het zaakje zwaar ondergewaardeerd was.quote:
Die toetsen zijn kapot op ijn keybordquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:45 schreef Sokz het volgende:
[..]
3 x raden wat atm. the ster uit mn port is.
Sta weer 8e in de IEX - turbocompetitie
Ik ook, maar als koersen op essentieel windowdressing korte termijn nieuws vijftig percent heen en weer pingen, is het tijd om even langs de zijlijn te kijken. Winst nemen is wel eens handig hoor, alhowel ik lange historie van de vroeg verkopen heb. Bevalt primaquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik beleg alleen in aandelen met een P/E ratio kleiner dan 10, en de afgelopen twee weken zijn die eigenlijk zonder uitzondering omhoog gesprongen. Terecht natuurlijk , maar ik had wel het idee dat het zaakje zwaar ondergewaardeerd was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |