abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:07:22 #251
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_103590740
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:03 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Wat wil je kopen?
Zat zelf te denken aan Air France-KLM, ING, Philips, Randstad, SNS.
Maar dan wel voor een periode van 1,2,3 jaar of wellicht iets langer, ligt eraan hoe het er dan uitziet.
Paardelul !!!
pi_103595675
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:07 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Zat zelf te denken aan Air France-KLM, ING, Philips, Randstad, SNS.
Maar dan wel voor een periode van 1,2,3 jaar of wellicht iets langer, ligt eraan hoe het er dan uitziet.
Waarom specifiek die 5 aandelen?
Abre los ojos
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:59:04 #253
256829 Sokz
Livin' the life
pi_103598633
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:01 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Waarom specifiek die 5 aandelen?
Uitzendwerk zitten immense marges, luchtvaart heeft een gouden toekomst en als er twee bedrijven 0,0% kans hebben op faillissement zijn het sns en ing wel .. :)
pi_103602536
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:59 schreef Sokz het volgende:

[..]

Uitzendwerk zitten immense marges, luchtvaart heeft een gouden toekomst en als er twee bedrijven 0,0% kans hebben op faillissement zijn het sns en ing wel .. :)
Hahaha. Jij hebt op allemaal een put? Ik vind het overigens ook allemaal niet zoveel.
Abre los ojos
pi_103604229
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:59 schreef Sokz het volgende:
luchtvaart heeft een gouden toekomst
Meen je dit nou serieus? Ik vind het vooruitzicht voor de luchtvaart juist niet rooskleurig. Olie wordt schaarser en dus kan er verwacht worden dat de prijzen voor brandstof omhoog gaan. In de scheepvaart wordt dat redelijk eenvoudig ondervangen door het schip langzamer te laten varen, voor vliegtuigen is dit technisch gezien volgens mij een stuk moeilijker. De luchtvaart kan dus minder makkelijk op de brandstofkosten bezuinigen. Als we dan kijken naar het product van luchtvracht of passagiersvervoer wat vliegmaatschappijen aanbieden, dan zie je een product met, zoals in alle takken van transport, weinig differentiatiemogelijkheden. In een markt waarin sterk geconcurreerd wordt geeft dat vliegmaatschappijen minder mogelijkheden om de winstmarge op peil te houden door een gedifferentieerd product aan te bieden.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:59:34 #256
256829 Sokz
Livin' the life
pi_103609456
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Meen je dit nou serieus? Ik vind het vooruitzicht voor de luchtvaart juist niet rooskleurig. Olie wordt schaarser en dus kan er verwacht worden dat de prijzen voor brandstof omhoog gaan. In de scheepvaart wordt dat redelijk eenvoudig ondervangen door het schip langzamer te laten varen, voor vliegtuigen is dit technisch gezien volgens mij een stuk moeilijker. De luchtvaart kan dus minder makkelijk op de brandstofkosten bezuinigen. Als we dan kijken naar het product van luchtvracht of passagiersvervoer wat vliegmaatschappijen aanbieden, dan zie je een product met, zoals in alle takken van transport, weinig differentiatiemogelijkheden. In een markt waarin sterk geconcurreerd wordt geeft dat vliegmaatschappijen minder mogelijkheden om de winstmarge op peil te houden door een gedifferentieerd product aan te bieden.
Sarcasme uiteraard. Had gedacht dat vooral door het ING faillissement wel overduidelijk zou zijn. :P .. Maar mooi verwoordt, deel die mening volledig.
pi_103610690
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:59 schreef Sokz het volgende:
Had gedacht dat vooral door het ING faillissement wel overduidelijk zou zijn. :P
Oh, volgens mij klopt dat wel juist. ING en SNS hebben 0,0 % kans op een faillissement. Dus vandaar de verwarring. :P
pi_103612952
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:59 schreef Sokz het volgende:

[..]

Sarcasme uiteraard. Had gedacht dat vooral door het ING faillissement wel overduidelijk zou zijn. :P .. Maar mooi verwoordt, deel die mening volledig.
Soms worden de meest bizarre aandelen (Saab, Antonov) aantrekkelijk gevonden door beleggers. Ik denk dat sarcasme/ironie niet geschikt is om je punt te maken in een forum over beleggen. (Ik had het zelf niet door).

Anyway: Philips komt ook voor in je sarcasme lijstje. Waarom zie je dit aandeel niet zitten ?
pi_103612954
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 05:25 schreef jaco het volgende:

[..]
Anyway: Philips komt ook voor in je sarcasme lijstje. Waarom zie je dit aandeel niet zitten ?
Philips is geen technologiebedrijf meer, maar een marketingbedrijf, terwijl ze helemaal niet goed in marketing zijn. Dat is vragen om problemen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_103614376
Dus banken moeten versneld voldoen aan 9% core tier 1 kapitaal.

Ik zeg: dan gaan ze dus tier 1 kapitaal uitgeven, en daarmee lower tier kapitaal/bonds inkopen voor een discount, waarmee ze nog een leuke winst maken, en en passant hun solvabiliteit oppoetsen ook. :)

*gaat op zoek naar tier 2 stukjes :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 27-10-2011 09:25:36 ]
  donderdag 27 oktober 2011 @ 10:35:30 #261
256829 Sokz
Livin' the life
pi_103616091
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 05:25 schreef jaco het volgende:

[..]

Soms worden de meest bizarre aandelen (Saab, Antonov) aantrekkelijk gevonden door beleggers. Ik denk dat sarcasme/ironie niet geschikt is om je punt te maken in een forum over beleggen. (Ik had het zelf niet door).

Anyway: Philips komt ook voor in je sarcasme lijstje. Waarom zie je dit aandeel niet zitten ?
Philips juist niet .. die zijn op deze koersen niet 'waardeloos'.

quote:
AMSTERDAM (AFN) - De operationele winstmarge (ebita) van Randstad viel in het derde kwartaal lager uit dan verwacht. Dat stelde analist Gert Steens van SNS Securities donderdag. ,,De ebitamarge leek met 4,9 procent meer op die van het eerste kwartaal (4,8 procent) dan op die van het tweede kwartaal (7,6 procent)'', aldus Steens.
:)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 10:49:21 #262
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_103616402
Is de financiele onrust nu voorlopig verleden tijd? Of staan we over een maand weer dik onder de 300?
pi_103616812
Als - en dat is een dikke ALS - ik nu in aandelen zou gaan dan zouden het aandelen zijn in de energiesector en innovatieve (tech) sectoren.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 12:20:32 #264
256829 Sokz
Livin' the life
pi_103619569
Reactie vandaag valt tegen .. had gehoopt op eenzelfde reactie als juni 2009 (meende ik: +8%)
pi_103619762
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:20 schreef Sokz het volgende:
Reactie vandaag valt tegen .. had gehoopt op eenzelfde reactie als juni 2009 (meende ik: +8%)
Er is toch niks veranderd? Er zijn gewoon wat meer chips naar voren geschoven? Zoveel risicopremie vond ik nou ook niet in de aandelenkoersen zitten.

Wat ik niet vat is dat de grote koerssprongen bij financiele instellingen zitten. Lijkt me evident waar op ingezet wordt, wat vandaag 9% eis van core kapitaal is, wordt morgen 10% en overmorgen 11%, en daarnaast moet hybride kapitaal op termijn vervangen worden door echt kapitaal. Ofwel, aandeelhouders van financiele instellingen gaan verwaterd worden, en dit is de eerste belangrijke stap. Daar zou ik geen stijging van de aandelenkoersen van deze instellingen op verwachten....

Bovendien wordt denk ik gemist dat 9% core kapitaal is, maar in de kleine lettertjes zie je staan dat met hybride kapitaal nog wel rekening mag worden gehouden, dat was het wisselgeld.
Onder Basel_III dus niet meer, ga maar eens na hoeveel kapitaal alleen al NL financiele instellingen dan moeten ophalen om hun solvabiliteit op peil te houden als ze hybrids niet meer mogen meetellen. Solvabiliteit, geen liquiditeit!

Nou, als door de bomen het bos nog ziet, zie ik geen hosanna voor bestaande aandeelhouders van financiele instellingen, hoor. En volgens mij institutionele beleggers ook niet :)
pi_103625441
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:03 schreef Blandigan het volgende:
Als - en dat is een dikke ALS - ik nu in aandelen zou gaan dan zouden het aandelen zijn in de energiesector en innovatieve (tech) sectoren.
Ik zit 100% in tech en mag niet klagen. :)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_103626532
Alles verkocht op bepaalde obligaties na :)

Mijn tijd komt wel weer :)

[these times are hyped]
  donderdag 27 oktober 2011 @ 15:45:00 #268
256829 Sokz
Livin' the life
pi_103626617
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Alles verkocht op bepaalde obligaties na :)

Mijn tijd komt wel weer :)

[these times are hyped]
3 x raden wat atm. the ster uit mn port is. 8-)

Sta weer 8e in de IEX - turbocompetitie *O*
pi_103626756
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[these times are hyped]
Ik beleg alleen in aandelen met een P/E ratio kleiner dan 10, en de afgelopen twee weken zijn die eigenlijk zonder uitzondering omhoog gesprongen. Terecht natuurlijk :) , maar ik had wel het idee dat het zaakje zwaar ondergewaardeerd was.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_103627070
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:45 schreef Sokz het volgende:

[..]

3 x raden wat atm. the ster uit mn port is. 8-)

Sta weer 8e in de IEX - turbocompetitie *O*
Die toetsen zijn kapot op ijn keybord
pi_103627151
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik beleg alleen in aandelen met een P/E ratio kleiner dan 10, en de afgelopen twee weken zijn die eigenlijk zonder uitzondering omhoog gesprongen. Terecht natuurlijk :) , maar ik had wel het idee dat het zaakje zwaar ondergewaardeerd was.
Ik ook, maar als koersen op essentieel windowdressing korte termijn nieuws vijftig percent heen en weer pingen, is het tijd om even langs de zijlijn te kijken. Winst nemen is wel eens handig hoor, alhowel ik lange historie van de vroeg verkopen heb. Bevalt prima ;)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 15:59:38 #272
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_103627250
Nu zit ik me echt te verbijten dat ik pasgeleden niet gekocht heb :')
Achja, komt wel weer een nieuwe kans ;)
Paardelul !!!
pi_103628952
Enige tijd geleden postte ik een link naar een grafiek waaruit bleek dat de Franse en Duitse aandelenwaarderingen volgens de Shiller P/E berekening onder hun historische gemiddelde zouden zijn gezakt. Deze grafiek was waarschijnlijk afkomstig van analisten van Societe Generale, maar ik kon dit niet bevestigen.

Europese analisten van Morgan Stanley zeggen nu min of meer hetzelfde. Ditmaal een volledig rapport als de bron: http://www.scribd.com/doc(...)ey-Market-Valuations

Je vindt de Shiller P/E ratio's op pagina 12. De waardering van de UK markt zou nu net onder het 75 jarige gemiddelde zijn gezakt, terwijl Europa als geheel daar al ruim onder zit. Van een ruime 'margin of safety' lijkt echter nog geen sprake. Het rapport staat vol met andere waarderings methoden die ongeveer ditzelfde beeld geven.

NB: Het rapport is gepubliceerd op 3 october. De europese markten zijn sindsdien behoorlijk gestegen.

[ Bericht 5% gewijzigd door jaco op 27-10-2011 16:40:24 (nb toegevoegd) ]
  donderdag 27 oktober 2011 @ 17:03:09 #274
256829 Sokz
Livin' the life
pi_103630038
Interessant, msci op 11,3 en de snp op 19.1. Daarnaast zijn de dividendyields (>4,5%) icm. payout (<45%) ook erg aantrekkelijk.
pi_103630163
Strip 'm eens van de financials.... dan denk ik dat het een heel ander verhaal wordt (alhoewel dividendyields in de US voglens mij inderdaad veel kleiner zijn)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')