abonnement Unibet Coolblue
pi_103076484
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:32 schreef LolaLovesYou het volgende:
Huren er tegenwoordig nog veel mensen fotografen in voor bruiloften?

Ik en mijn zus werken trouwens voor Kaartje2go.nl
Dus als je een kaartje voor jullie vorm gegeven wilt hebben moet je even pmetje sturen,
kunnen we kijken wat we voor jullie kunnen doen.
Ja, dat doen ze, maar meestal niet omdat ze random spam aanbiedingen op fora hebben gekregen.
pi_103109128
Hier zitten de professionals net in de familie :@ Zij studeren dit jaar af als prof. fotografen; en gaan beiden onze dag fotograferen. Ook zijn ze er van 's morgens tot 's avonds laat bij en voor een prijs van bijna niks eigenlijk.... Daar zijn we erg blij mee dat we daarin kunnen besparen :)

Kaarten zullen we in de winkel uitkiezen. Wij zijn niet creatief genoeg om iets te verzinnen ;) (en willen daar onze tijd eigenlijk ook verder niet in steken.)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_103117597
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:09 schreef Jentin het volgende:

[..]

Wij hadden een fotograaf ingehuurd: Jeroen Stracke uit Schiedam. We wilden er geen vrienden of kennissen mee opzadelen; degenen die mooie foto's maken, waren nou ook net degenen die het ja-woord en de kus enzo graag zónder lens ertussen wilden zien. En wat doe je als de foto's tóch niet mooi zijn, of niet naar je zin, of als de cruciale momenten niet gevangen zijn? Het leek ons makkelijker om dan verhaal te halen bij een professional, dan heb je geen scheve gezichten in je vriendenkring/familie/etc. (Niet dat je dan ineens wél de goede foto's hebt, natuurlijk, maar toch.)

Maar goed, dat was onze overweging. Ik snap ook heel goed wanneer je kiest voor een goedkoper (en vaak ook goed) vrienden-/kennissenalternatief, want het was inderdaad wel een smak geld.
Ja voor ons geldt precies hetzelfde. Wij hebben voor het aankleden, de lunch, de ceremonie, de bruidsreportage en waarschijnlijk ook nog wel een stukje van de borrel een professionele fotograaf. Wij vinden dat ook echt de momenten die we graag professioneel in beeld gebracht willen hebben. Vanaf het diner doen we het wel met de hobbyfotografen in de familie. Dat hoeft van ons niet zo strak in beeld te worden gebracht. Losse sfeer dan, dus ook 'losse' foto's. We willen daarvoor een paar mensen vragen zodat ze elkaar een beetje kunnen afwisselen. Niet dat ze de hele avond alleen maar staan te fotograferen. En ook wel even aangeven wat en wie met wie we zeker in beeld willen hebben.
pi_103117783
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:08 schreef PriemGirl het volgende:
Hier zitten de professionals net in de familie :@ Zij studeren dit jaar af als prof. fotografen; en gaan beiden onze dag fotograferen. Ook zijn ze er van 's morgens tot 's avonds laat bij en voor een prijs van bijna niks eigenlijk.... Daar zijn we erg blij mee dat we daarin kunnen besparen :)

Kaarten zullen we in de winkel uitkiezen. Wij zijn niet creatief genoeg om iets te verzinnen ;) (en willen daar onze tijd eigenlijk ook verder niet in steken.)
Oh dat is ideaal! Daar bespaar je dan flink op :) Maar volgens mij heeft zo iedereen wel iets waar hij op kan besparen door zijn netwerk. Wij hebben de hele dag een bevriende professionele videograaf tot onze beschikking. Ook voor bijna niks.

Kaartje, haha ik was hem bijna zelf gaan ontwerpen. We hadden mappen van de drukkerij thuis liggen maar niets wat ons kon bekoren. Vriend is van het strakke en moderne, ik van het klassieke met tierelantijntjes. Uiteindelijk vonden we een mooie op internet. Gelukkig maar, want wij zijn ook niet zo creatief :p
pi_103234550
Wij hebben wat knopen doorgehakt voor de bruiloft.
En een gastenlijst gemaakt, vond ik nog best lastig.
pi_103238219
Jah de gastenlijst is irritant. Je krijgt echt zo'n kettingreactie. Als we die vragen, dan moeten we die ook vragen enzovoort. Tot je opeens aan 150+ gasten zit...
pi_103259698
Ik hoor echt iedereen over die gastenlijst maar wij waren in een uurtje klaar. We hadden een paar mensen bij wie we een beetje twijfelden tussen dag- en avondgasten, maar toen we dat goed op een rijtje gingen zetten was dat ook makkelijk. Uiteindelijk paar mensen over de lijn heen die we hadden getrokken maar zeggen er vast wel wat af en anders dan maken die paar mensen ook niet uit. En mijn vriend heeft vrij veel collega's uitgenodigd. Maar hij vindt dat belangrijk, net zoals ik andere dingen weer belangrijk vindt.

Drukwerk is ook allemaal uitgekozen en begroot. Dat viel me ook reuze mee. Flink veel geld op bespaard.
pi_103261641
Wij hebben daggasten en mensen die alleen voor de receptie en eventueel de ceremonie zijn uitgenodigd, als ze daar zin in hebben.

Kreeg al wel commentaar van een tante dat we de bruiloft wel in het weekend moesten doen want een andere tante zou daar echt geen vrij voor nemen hoor. :{w

Nou, dan doet ze dat toch niet. :')
pi_103268032
Gastenlijst is hier ook een heel gedoe... Maar dat komt ook omdat we een aantal verplicht moeten uitnodigen vanuit mijn ouders.
En omdat we ons feest in België doen en het dus 2u rijden is voor de Nederlandse vrienden en kennissen; vinden we het ook zo stom om mensen die we goed kennen; maar niet goed zat voor het feest; dat we die enkel voor een receptie van 2u laten afkomen...

Maar volgens mij zijn we al een heel eind. Vriendlief is er overuit dat ie zijn voetbalteam gewoon bij het feest wil hebben.

Diegene die er de hele dag bij zijn; die groep is ongeveer 30. Voor de receptie hebben we er in totaal 150 ongeveer; waar er 30 weg zullen gaan wanneer de receptie ten einde is en de rest blijft eten.

We hebben een bus die ons van NL (wij trouwen in NL om 12u) naar de feestlocatie in België brengt en op de bus gaan we lunchen (de rit duurt 2.5u). :D
Echt alle vrienden en familieleden zijn super enthousiast over de bus ! Gelukkig maar _O- O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_103269107
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:33 schreef DanseMacabre het volgende:
Wij hebben daggasten en mensen die alleen voor de receptie en eventueel de ceremonie zijn uitgenodigd, als ze daar zin in hebben.

Kreeg al wel commentaar van een tante dat we de bruiloft wel in het weekend moesten doen want een andere tante zou daar echt geen vrij voor nemen hoor. :{w

Nou, dan doet ze dat toch niet. :')
Haha, groot gelijk!

Wij gaan vandaag de eerste mogelijke locatie bekijken, ben erg benieuwd!
pi_103269123
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Haha, groot gelijk!

Wij gaan vandaag de eerste mogelijke locatie bekijken, ben erg benieuwd!
Oeh succes :D Ik vond het wel spannend :Y

(En uiteindelijk hebben we maar 1 locatie bekeken want die was perfect :@ _O- )
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_103269153
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:57 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Oeh succes :D Ik vond het wel spannend :Y

(En uiteindelijk hebben we maar 1 locatie bekeken want die was perfect :@ _O- )
Daar hoop ik ook op! :D
pi_103269522
lunapella leuk! Ik vond het ook spannend om te gaan kijken.
Wij hebben 2 locaties bekeken voor de vorm maar eigenlijk had ik mijn keuze na de eerste 5 minuten op de 1ste locatie al gemaakt. Maar mn lief wilde vergelijkings materiaal aangezien onze locatie niet echt goedkoop is. Maar ach je trouwt maar 1 keer.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:44:04 #64
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_103272724
hoi hoi, ook wij zijn al weer ruim een maand getrouwd. Nu wil ik van de digitale foto's een mooi digitaal boek maken. iemand nog tips waar ik dat het beste kan doen?
pi_103276351
Ik heb een aantal boeken bij de Kruidvat laten maken en ik vond de kwaliteit van zowel de afdruk als het papier erg goed. (je moet even kijken welke winkels nog meer van dezelfde afdrukcentrale gebruik maken)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 14:01:28 #66
1337 Zak
.........................?
pi_103278210
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:12 schreef Mangostine het volgende:

[..]

En we komen er echt niet uit! Mijn vriend wil naar Schinveld en ik niet! Argh! |:(

Ik/wij twijfelen ook over schinveld! Ik kom van Heerlen dus dan is het toch een beetje vreemd om in Schinveld te trouwen. Maarja Heerlen zelf is eigenlijk niet zoveel keus. Kasteel Hoensbroek valt af (vind mijn vriendin niks), terworm is te klein geen feest mogelijk, de rouch vinden we allebei niet leuk....
pi_103280545
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:33 schreef DanseMacabre het volgende:
Wij hebben daggasten en mensen die alleen voor de receptie en eventueel de ceremonie zijn uitgenodigd, als ze daar zin in hebben.

Kreeg al wel commentaar van een tante dat we de bruiloft wel in het weekend moesten doen want een andere tante zou daar echt geen vrij voor nemen hoor. :{w

Nou, dan doet ze dat toch niet. :')
Haha inderdaad, graag of niet toch. Maar wel vervelend dat je nu al dit soort opmerkingen krijgt.

Al is onze trouwdag ook op een zaterdag :@ Maar dat is onze eigen keuze. Het was gezien ons eigen werk onmogelijk om het de dag ervoor te doen.
pi_103281092
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:10 schreef PriemGirl het volgende:
Gastenlijst is hier ook een heel gedoe... Maar dat komt ook omdat we een aantal verplicht moeten uitnodigen vanuit mijn ouders.
En omdat we ons feest in België doen en het dus 2u rijden is voor de Nederlandse vrienden en kennissen; vinden we het ook zo stom om mensen die we goed kennen; maar niet goed zat voor het feest; dat we die enkel voor een receptie van 2u laten afkomen...

Maar volgens mij zijn we al een heel eind. Vriendlief is er overuit dat ie zijn voetbalteam gewoon bij het feest wil hebben.

Diegene die er de hele dag bij zijn; die groep is ongeveer 30. Voor de receptie hebben we er in totaal 150 ongeveer; waar er 30 weg zullen gaan wanneer de receptie ten einde is en de rest blijft eten.

We hebben een bus die ons van NL (wij trouwen in NL om 12u) naar de feestlocatie in België brengt en op de bus gaan we lunchen (de rit duurt 2.5u). :D
Echt alle vrienden en familieleden zijn super enthousiast over de bus ! Gelukkig maar _O- O+
Hm ja om die reden doen wij dus geen receptie.

Wij hebben voor de avondgasten ook bussen. Iedereen ook super enthousiast over. Kan het me ook wel voorstellen. Tis toch een stuk rijden en nu kan iedereen die wil drinken, dat ook gewoon doen.
pi_103281258
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:01 schreef Zak het volgende:

[..]

Ik/wij twijfelen ook over schinveld! Ik kom van Heerlen dus dan is het toch een beetje vreemd om in Schinveld te trouwen. Maarja Heerlen zelf is eigenlijk niet zoveel keus. Kasteel Hoensbroek valt af (vind mijn vriendin niks), terworm is te klein geen feest mogelijk, de rouch vinden we allebei niet leuk....
En Winselerhof? Ligt ook vlakbij Heerlen toch? Vonden wij ook wel een mooie locatie
pi_103281762
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:05 schreef Lily1987 het volgende:

[..]

Hm ja om die reden doen wij dus geen receptie.

Wij hebben voor de avondgasten ook bussen. Iedereen ook super enthousiast over. Kan het me ook wel voorstellen. Tis toch een stuk rijden en nu kan iedereen die wil drinken, dat ook gewoon doen.
Ja diegene die nu alleen maar naar receptie komen; zijn diegene die we van mijn ouders moeten uitnodigen (collega's van mijn ouders); dus dat boeit niet. Al de anderen komen gewoon naar het feest O+
En wij hebben voor de familie/daggasten sowieso hotel/villa geregeld. De rest moet het zelf maar uitzoeken; maar ik ga er vanuit dat niemand om 5u naar huis zal rijden :@
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  woensdag 19 oktober 2011 @ 15:33:20 #71
1337 Zak
.........................?
pi_103282253
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:08 schreef Lily1987 het volgende:

[..]

En Winselerhof? Ligt ook vlakbij Heerlen toch? Vonden wij ook wel een mooie locatie
Beetje lood om oud ijzer. Is ook geen Heerlen. Qua locatie ook mooi inderdaad. Geen idee wat ze daar voor prijzen tellen al zegt mijn onderbuik dat het duurder is omdat het tot de oostwegel groep hoort.

Wat ook nog een optie is:

Trouwen op Terworm, eten met daggasten op Terworm en dan feest in de spiegelzaal van voormalig hotel Max.
Ik ga toch maar eens prijzen opvragen bij Terworm...

Nadeel van de spiegelzaal is dat ze niet zo gek veel ervaring hebben met trouwerijen en dat je dus veel meer zelf moet regelen. Ook vond ik dat ze nog stevige prijzen rekende. Gewoon horecaprijzen of afkopen voor uit mijn hoofd ¤6 pppu. Bij de Schinvelderhoeve kreeg ik echt het idee dat je een paar gesprekken hebt en dan geen omkijken ernaar. Betaal je ook voor maar als je gaat kijken wat je anders nog allemaal zelf moet regelen... pfff geen tijd voor en uiteindelijk ben je misschien net zoveel kwijt.
pi_103287491
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:21 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Ja diegene die nu alleen maar naar receptie komen; zijn diegene die we van mijn ouders moeten uitnodigen (collega's van mijn ouders); dus dat boeit niet. Al de anderen komen gewoon naar het feest O+
En wij hebben voor de familie/daggasten sowieso hotel/villa geregeld. De rest moet het zelf maar uitzoeken; maar ik ga er vanuit dat niemand om 5u naar huis zal rijden :@
Hm dan snap ik het. Wel vervelend als je ouders ook nog eisen hebben. Maar dan heb je het zo prima opgelost toch.

Ja wij hebben voor de daggasten ook hotelkamers geregeld. Tis toch een lange dag en om dan nog 's nachts terug te moeten. Hebben jullie alleen de bus heen geregeld?
pi_103287522
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:21 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Ja diegene die nu alleen maar naar receptie komen; zijn diegene die we van mijn ouders moeten uitnodigen (collega's van mijn ouders); dus dat boeit niet. Al de anderen komen gewoon naar het feest O+
En wij hebben voor de familie/daggasten sowieso hotel/villa geregeld. De rest moet het zelf maar uitzoeken; maar ik ga er vanuit dat niemand om 5u naar huis zal rijden :@
Betalen je ouders ofzo? Anders hebben ze toch gewoon niks te zeggen over jullie gastenlijst?
pi_103287595
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:33 schreef Zak het volgende:

[..]

Beetje lood om oud ijzer. Is ook geen Heerlen. Qua locatie ook mooi inderdaad. Geen idee wat ze daar voor prijzen tellen al zegt mijn onderbuik dat het duurder is omdat het tot de oostwegel groep hoort.

Wat ook nog een optie is:

Trouwen op Terworm, eten met daggasten op Terworm en dan feest in de spiegelzaal van voormalig hotel Max.
Ik ga toch maar eens prijzen opvragen bij Terworm...

Nadeel van de spiegelzaal is dat ze niet zo gek veel ervaring hebben met trouwerijen en dat je dus veel meer zelf moet regelen. Ook vond ik dat ze nog stevige prijzen rekende. Gewoon horecaprijzen of afkopen voor uit mijn hoofd ¤6 pppu. Bij de Schinvelderhoeve kreeg ik echt het idee dat je een paar gesprekken hebt en dan geen omkijken ernaar. Betaal je ook voor maar als je gaat kijken wat je anders nog allemaal zelf moet regelen... pfff geen tijd voor en uiteindelijk ben je misschien net zoveel kwijt.
Nee maar wel dichterbij dan Schinveld ;) 6 euro p.p.p.u...zit daar de huur van de locatie en hapjes bij in?
pi_103292416
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:21 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Ja diegene die nu alleen maar naar receptie komen; zijn diegene die we van mijn ouders moeten uitnodigen (collega's van mijn ouders); dus dat boeit niet. Al de anderen komen gewoon naar het feest O+
En wij hebben voor de familie/daggasten sowieso hotel/villa geregeld. De rest moet het zelf maar uitzoeken; maar ik ga er vanuit dat niemand om 5u naar huis zal rijden :@
Ik ben blij dat wij dat niet hoeven, van mijn of zijn ouders.
Schoonvader had wel een lijst van allemaal verjaardagen van vage familie waar we rekening mee moesten houden met de datum. :')

Wij doen wel een langere receptie, er moet familie vanuit Brabant komen en dan vind ik een uurtje lullig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')