abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 februari 2012 @ 18:42:36 #26
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_107640140
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:27 schreef Iemand91 het volgende:
ah, bedankt voor de reacties.

Ja, hij heeft al wat meer 'kennis' over dit gebied dan de eerste 2 personen.
En ik ga nog wel even vergelijken inderdaad. Maar als je van de Sensation XE uitgaat, dan zijn vergelijkbare telefoons eigenlijk alleen dus de Samsung Galaxy SII en Nokia Lumia 800.
Hij schrok alleen wel van het formaat; 3.7-4 inch vond hij ook wel genoeg, maar dan zit je direct met wat 'mindere' toestellen...
Eigenlijk is de Lumia totaal niet vergelijkbaar. WP7, heel ander formaat, mindere specs.
Waar je de Sensation XE mee kan vergelijken is de Galaxy SII, de Sensation, LG Optimus 3D, iPhone 4(S), Sensation XL (is nog groter).
Die 'mindere' toestellen zijn minimaal gelijkwaardig aan de Lumia. Bijv. de Arc S heeft ongeveer dezelfde specs. Maar ik denk dat de audio-output wel beter is dan die van de Lumia. De resolutie van het scherm van de SE is ook wat hoger en de batterijduur is eveneens beter. De Galaxy S Plus is eveneens een vergelijkbaar toestel. Het is alleen nog niet bekend of die Android 4.0 krijgt.
pi_107641193
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:42 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Eigenlijk is de Lumia totaal niet vergelijkbaar. WP7, heel ander formaat, mindere specs.
Waar je de Sensation XE mee kan vergelijken is de Galaxy SII, de Sensation, LG Optimus 3D, iPhone 4(S), Sensation XL (is nog groter).
Die 'mindere' toestellen zijn minimaal gelijkwaardig aan de Lumia. Bijv. de Arc S heeft ongeveer dezelfde specs. Maar ik denk dat de audio-output wel beter is dan die van de Lumia. De resolutie van het scherm van de SE is ook wat hoger en de batterijduur is eveneens beter. De Galaxy S Plus is eveneens een vergelijkbaar toestel. Het is alleen nog niet bekend of die Android 4.0 krijgt.
Tja, vergelijkbaar; het is compleet anders. Android vs. Windows. Mindere specs schijnen niet eens zoveel uit te maken bij Windows.

Maar goed, het zal toch wel Android worden omdat dat nu eenmaal wat verder is.
En inderdaad, de Galaxy SII, Sensation en Sensation XE vergelijken. (Overige toestellen niet zo'n fan van).

Sensation XE t.o.v. Sensation is geloof ik alleen dat de XE Beats gericht is/mee krijgt en een snellere processor.
Beats spul kan heel goed gemist worden (niet nodig), snellere processor is wel leuk natuurlijk.
De XL wordt 'm sowieso niet; te groot en mindere specs.
De S Plus ook interessant; stuk goedkoper ook maar:

Hij moet denk ik ook maar 'ns goed nadenken over abbo: bij verlengen met zijn gewenste min/sms/internet is de Sensation XE gratis, dus ik gok de S2 ook wel. Grote kans dat daar voordelen bij te halen zijn om voor sim-only te gaan met los toestel.
pi_107642655
Ik zou specs even uit je hoofd zetten en gewoon kijken welke in de praktijk het beste werkt. Ik vind zelf een Lumia 10x prettiger werken dan een high-end dual core Android als de Galaxy Nexus.
pi_107645037
Aangezien de persoon waar je hem voor zoekt niet erg veeleisend is qua apps zou ik voor de Desire S gaat. Toch nog een behoorlijk snel toestel met een behoorlijk kleiner prijskaartje. Heb 'm zelf ook en bevalt me prima.
  zondag 5 februari 2012 @ 21:10:06 #30
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_107647617
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 19:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja, vergelijkbaar; het is compleet anders. Android vs. Windows. Mindere specs schijnen niet eens zoveel uit te maken bij Windows.
In het navigeren van het toestel niet. De soepelheid van het menu vind je ook terug in Android 4.0 dat eindelijk ook hardwarematige versnelling van de GUI toepast. Overigens is dat verschil maar klein hoor. Ik heb een WP7 toestel en een Android 2.3 native-toestel. WP7 is iets soepeler, maar zonder te vergelijken, merk je dat niet. Mijn HD2 op ICS is inderdaad iets soepeler, maar het houdt niet over.
quote:
(Overige toestellen niet zo'n fan van).
Zijn ook minder dan de genoemde Android toppers, maar niet minder dan de Lumia. Tussen de Arc S en de Lumia, zou ik kiezen voor de Arc S, omdat deze een betere audio output heeft, iets hogere resolutie, wat Bravia-truukjes mbt het scherm en HDMI out.

quote:
Sensation XE t.o.v. Sensation is geloof ik alleen dat de XE Beats gericht is/mee krijgt en een snellere processor.
Beats spul kan heel goed gemist worden (niet nodig), snellere processor is wel leuk natuurlijk.
Processor is hoger geklokt, maar ga je niet echt merken. Maar als je kan kiezen is de XE natuurlijk leuker. Welke je mooier vind ik persoonlijk. De Beats koptelefoon/headset is toch een stuk beter, maar is inderdaad alleen een meerwaarde wanneer je muziek gaat luisteren (of niet zelf al een betere koptelefoon hebt liggen). Het prijsverschil zal sowieso niet al te groot zijn.
De XL wordt 'm sowieso niet; te groot en mindere specs. De XL heeft inderdaad een mindere GPU. Processor is hetzelfde, maar wel veel meer interne geheugen. Dus of de specs minder zijn, hangt er maar van af. Maar goed, te groot is te groot. En de XL is inderdaad gróót.

quote:
Hij moet denk ik ook maar 'ns goed nadenken over abbo: bij verlengen met zijn gewenste min/sms/internet is de Sensation XE gratis, dus ik gok de S2 ook wel. Grote kans dat daar voordelen bij te halen zijn om voor sim-only te gaan met los toestel.
Zou zomaar kunnen. Onderschat alleen de kosten van het abonnement niet (bellen/smsen + internet). Koos-vriendloos is vaak goedkoper uit, maar iemand die wat meer belt, geldt toch niet altijd hetzelfde voor.
pi_107673144
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 21:10 schreef Xaobotnik het volgende:
Onderschat alleen de kosten van het abonnement niet (bellen/smsen + internet). Koos-vriendloos is vaak goedkoper uit, maar iemand die wat meer belt, geldt toch niet altijd hetzelfde voor.
En daar heb ik net even naar gekeken maar zelfs sim-only is/wordt duur;
Hij zoekt een abbo voor zo'n 250 belminuten, zoveel mogelijk sms (dus vaak zo'n oneindig sms bundel-iets) en genoeg/veel internet (regelmatig youtube bekijken op werk, internetradio e.d.) dus zeg 1GB.

Met sim-only kom je dan op een gemiddeld maandbedrag van zo'n ¤30. (Bij providers Hi, Telfort, KPN, Vodafone)
Bij abbo+toestel betaalt hij zo'n ¤40-43/maand. Verschil tussen die bedragen over 24 maanden is dus zo'n ¤264 en voor dat geld koop je niet zo'n toestel los. (Sensation XE is ¤450)

Dus in zijn geval lijkt het dus nog wel een aardige keus te zijn om voor toestel+abbo te gaan.

Dan ga ik nu nog maar 'ns toestellen vergelijken (Samsung Galaxy SII, Sensation (XE) en de iets mindere, maar stukken goedkopere S Plus).

Hij schrok wel even toen hij de totaalprijs (over 24 maanden) hoorde. Hij handelt in auto's en voor dat totaalbedrag kan hij 3-4 auto's verhandelen. :X
pi_107684741
Morgen maar 'ns 'de stad in' en de Sensation XE, HTC Desire S, Samsung Galaxy S plus en de Samsung Galaxy SII vergelijken...

Hij valt alleen nog een beetje over het formaat van de SII en Sensation XE. :P

Abbo+toestel of sim-only met toestel valt in het voordeel van abbo+toestel. Met zijn gewenste minuten/sms/data is het verschil maximaal zo'n ¤300. En daarvoor koop je het toestel niet los.

[ Bericht 33% gewijzigd door Iemand91 op 06-02-2012 19:57:02 ]
pi_107749519
Bij de mediamarkt geweest: hij is toch wat 'geschrokken' van de grootte van de Sensation XE en de Samsung Galaxy SII. Hoewel de theoretisch kleinere HTC Desire S, Samsung Galaxy S Plus nagenoeg even groot zijn.
En over de hoeveelheid data dat hij gebruikt/gaat gebruiken. 500MB lijkt waarschijnlijk wel genoeg.

Hij zoekt dus eigenlijk qua spec's het snelst, maar qua fysieke afmetingen wat kleiner. iPhone is kort overwogen maar dat wordt 'm niet. Hij is nu eigenlijk wel gericht op de Sensation XE; nu nog op zoek naar het beste abbo+telefoon combinatie...

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 08-02-2012 14:18:39 ]
pi_108222765
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:05 schreef Iemand91 het volgende:
Bij de mediamarkt geweest: hij is toch wat 'geschrokken' van de grootte van de Sensation XE en de Samsung Galaxy SII. Hoewel de theoretisch kleinere HTC Desire S, Samsung Galaxy S Plus nagenoeg even groot zijn.
En over de hoeveelheid data dat hij gebruikt/gaat gebruiken. 500MB lijkt waarschijnlijk wel genoeg.

Hij zoekt dus eigenlijk qua spec's het snelst, maar qua fysieke afmetingen wat kleiner. iPhone is kort overwogen maar dat wordt 'm niet. Hij is nu eigenlijk wel gericht op de Sensation XE; nu nog op zoek naar het beste abbo+telefoon combinatie...
Update; hij heeft zondag de HTC Sensation XE besteld en die is net een kwartier geleden bezorgd.
M'n andere broer gaat deze week de Samsung Galaxy S Plus bij de MM halen.

Nou zoek ik eigenlijk wat ervaringen met die laatste op het gebied van accessoires.
- Ik heb zelf nog nooit een screen protector gebruikt; werkt zoiets eigenlijk wel?
- En wat voor soort hoesje kunnen jullie aanraden die écht stevig is (Lees: tijdens het sluitelen aan auto's (voorover buigen over de spatbord = krak) en op auto circuits).
pi_108223032
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:25 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Update; hij heeft zondag de HTC Sensation XE besteld en die is net een kwartier geleden bezorgd.
M'n andere broer gaat deze week de Samsung Galaxy S Plus bij de MM halen.

Nou zoek ik eigenlijk wat ervaringen met die laatste op het gebied van accessoires.
- Ik heb zelf nog nooit een screen protector gebruikt; werkt zoiets eigenlijk wel?
- En wat voor soort hoesje kunnen jullie aanraden die écht stevig is (Lees: tijdens het sluitelen aan auto's (voorover buigen over de spatbord = krak) en op auto circuits).
Ik weet niet of ze er voor jouw toestellen zijn maar je kunt denken aan merken als Otterbox en Casemate. Ik heb zelf de laatste en die beschermt je toestel echt optimaal.
pi_108570460
Ik heb voor m'n broer vandaag bij de Saturn Groningen de Samsung Galaxy S Plus gehaald (was in de aanbieding). Ben benieuwd hoe hij z'n eerste smartphone bevalt. :P
pi_108571263
Moet jij smartphones voor heel de familie halen ofzo? :')
Run rabbit, run.
pi_108571508
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:02 schreef Expression het volgende:
Moet jij smartphones voor heel de familie halen ofzo? :')
Daar komt het wel op neer ja. Ben zelf eind mei aan de beurt...
pi_109129175
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:59 schreef MichelDonckers het volgende:
Hallo, ik heb ook jullie hulp nodig.. ik mag voor mijn werk een van de volgende Samsung smartphones uitkiezen, maar ik word echt gek van het aanbod. Dit wordt pas mijn eerste smartphone, je zult je afvragen waar heb jij geleefd? :p Maar ik heb eigenlijk altijd simpele en degelijke telefoons gehad, puur om te bellen en te smsen. Voor mijn werk moet ik echter ook vaak mailen en ben ik veel onderweg. Enige 'nadeel' is dat het een Samsung moet zijn, omdat het bedrijf waar ik werk een soort van deal heeft afgesloten. Zouden jullie mij misschien even kunnen helpen? Alvast bedankt!

gr, michel
Heeft het haast? Zoniet, dan kun je misschien beter wachten op wat de Galaxy S3 gaat brengen. Zowel, dan zou ik voor de Galaxy Nexus gaan, of telt die niet mee als Samsung toestel? Van de toestellen op die pagina is de Galaxy S2 nog steeds de beste keus. De Note is bizar groot en de anderen zijn allemaal een flink stuk minder.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2012 14:23:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')