WAAROM TELLEN WETENSCHAPPELIJKE BOEKEN *** NIET MEE?!?!?!?!?!?!?!?
Ik zet dus drie wetenschappelijke boeken bovenaan. Begin ik met een Nederlands boek, ook nog (hoewel dat boek van Dawkins op 3 veel beter is).
1.) *** Dick Swaab 'wij zijn ons brein'
2.) *** Daniel Dennett 'Darwin's dangerous idea'
3.) *** Richard Dawkins 'Climbing mount improbable'
4.) Rosamond McKitterick 'Charlemange' (is min of meer een biografie)
5.) Edwin Abbott 'Flatland'
6.) Penn Jillette 'God! No!'
7.) Penn Jillette 'SOCK'
8.) Mark Haddon 'the curious incident of the dog in the night time'
9.) Margaret Atwood 'the year of the flood'
10.) Dmitry Glukhovsky 'Metro 2033'
11.) George Orwell '1984'
12.) W F Hermans 'onder professoren'
13.) J S Foer 'everything is illuminated'
14.) Yukio Mishima 'Silk and insight'
15.) Heere Heeresma 'Han de Wit gaat in ontwikkelingshulp'
16.) Midas Dekkers 'lichamelijke oefening' (ofwel; dieren zijn niet zo dom om aan sport te doen)
17.) Midas Dekkers 'Rood: een bekoring'
18.) Nikolaj Gogol 'Dode zielen'
19.) Mark Danielewski 'House of Leaves' (let op; wel de KLEUREN versie!)
20.) Terry Pratchett 'Wyrd sisters' (de leukste van de DISCWORLD boeken)
21.) Neil Gaiman 'American gods'
22.) Neil Gaiman ---- alle SANDMAN comics (okee die SANDMAN verhalen die géén strips zijn dan

heeft 'ie ook geschreven)
23.) China Mieville 'UnLunDun'
24.) Stan Nicholls 'Orcs' (PAS OP; lezen met handschoenen aan want het bloed druipt er uit)
25.) Roald Dahl 'M'n liefje, m'n duifje'
26.) Patrick Süskind 'De contrabas'
27.) Max Brooks 'Zombie survival guide'
28.) de Bijbel (want; eerste boek met zombies [Lazarus en Jesus] ooit)29.) Theodore Sturgen 'de man die de zee verloor'
30.) J.G. Ballard 'De torenflat' (die scene met die kat die aan de pols van zijn eigenaresse knabbelt ......

nog steeds)
Ik weet het; de Bijbel mag niet. Ook niet al doe je een anti bijbel boek (Penn Jillette's 'God! No!') en zo en heb je een reden om de Bijbel toch te kiezen (naast de zombies ook al die incest; Adam en Eva [genetisch identiek], Lot en zijn dochters, de kleinkinderen van Noach).
Had trouwens de neiging om - gezien de overige posts - een top 30 te maken met alleen maar boeken van Terry Pratchett (omdat ik al zijn boeken heb en het de enige schrijver is die ik heb gelezen waarvan ik voldoende boeken voor een lijst van 30 weet ---- waarbij natuurlijk zijn samen met anderen geschreven boeken ook in de lijst zouden staan).
[ Bericht 3% gewijzigd door Beardy op 25-09-2011 15:03:23 ]