abonnement Unibet Coolblue
pi_102341797
Met deze topic wil ik graag ervaringen horen met het gebruik van Keltisch zeezout. Het liefst onderbouwd met onderzoek.
Dus als je het hebt gebruikt wat je ervaringen zijn....
  zaterdag 24 september 2011 @ 22:04:41 #2
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_102342766
- leuk, maar nee -

[ Bericht 76% gewijzigd door vogeltjesdans op 26-09-2011 17:40:35 ]
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_102372537
Wat moet ik me voorstellen bij Keltisch zeezout? Waar wordt het voor gebruikt? Wat zou je moeten ervaren? Wat is het verschil met hedendaags zeezout?
pi_102399311
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij Keltisch zeezout? Waar wordt het voor gebruikt? Wat zou je moeten ervaren? Wat is het verschil met hedendaags zeezout?
Keltisch (zee)zout is zout wat gewonnen wordt langs de kust van Bretagne en is naast de beperkte vindplaats, niet significant anders dan ander zeezout.
Er worden vele gezondheidsclaims gedaan over dat zout, vooral vanwege de aanwezigheid van andere mineralen in het zout dan alleen Na en Cl. Uiteraard nooit bewezen en met een kritische blik al snel opzij geschoven.

Het blijft echter zout en ook van dit goedje is teveel slecht. Of de rest van de mineralen werkelijk een significante bijdrage leveren aan je gezondheid, lijkt mij stug, maar de smaak zal zeker anders zijn, dus in de keuken is dit zout prima op zijn plaats.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 26 september 2011 @ 18:13:35 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102406086
Geen ervaring mee nog, waar is het voor te gebruiken naast de keuken?
The truth was in here.
pi_102406124
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 18:13 schreef Bastard het volgende:
Geen ervaring mee nog, waar is het voor te gebruiken naast de keuken?
lees de link in mijn post...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:00:24 #7
357393 -Moondust-
Vertrouwen in het leven
pi_102711129
Ik gebruik al een paar weken Keltisch zeezout (direct gekocht in 25kg zak bij de importeur wiens broer paludier is in Frankrijk). Het zout smaakt lang niet zo zout als keukenzout. Dat komt door het relatief lage gehalte natriumchloride. Dit nog natte zout zit vol met natuurlijke mineralen en spore-elementen. De gedachte is dat het lichaam deze stoffen in precies de goede verhouding binnenkrijgt via Keltisch zeezout. Van keukenzout wordt gezegd dat het toxisch is voor het lichaam, omdat het geraffineerd is door de industrie. Men zegt dat veel natuurproducten alle voor de mens benodigde stoffen aanbieden in de juiste verhouding en deze stoffen door hun onderlinge synthese een positief effect hebben op ons lichaam.

Ik gebruik het o.a. als sole. Sole is met Keltisch zeezout verzadigd water. Dagelijks begin ik de dag met een theelepeltje sole in een glas lauw water. Ik heb niet direct iets gemerkt, maar ik heb dan ook vrijwel nooit lichamelijke klachten. Wellicht dat op de langere termijn wel effect zichtbaar wordt.

Daarnaast poets ik sindskort mijn tanden na het gewone tandenpoetsen ook nog met wat korreltjes Keltisch zeezout. Mijn mond voelt heel schoon aan. Ik heb nog niet heel duidelijk kunnen zien dat mijn tanden ook witter worden, maar wellicht komt dat nog.
pi_102812072
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:00 schreef -Moondust- het volgende:
Ik gebruik al een paar weken Keltisch zeezout (direct gekocht in 25kg zak bij de importeur wiens broer paludier is in Frankrijk). Het zout smaakt lang niet zo zout als keukenzout. Dat komt door het relatief lage gehalte natriumchloride. Dit nog natte zout zit vol met natuurlijke mineralen en spore-elementen. De gedachte is dat het lichaam deze stoffen in precies de goede verhouding binnenkrijgt via Keltisch zeezout. Van keukenzout wordt gezegd dat het toxisch is voor het lichaam, omdat het geraffineerd is door de industrie. Men zegt dat veel natuurproducten alle voor de mens benodigde stoffen aanbieden in de juiste verhouding en deze stoffen door hun onderlinge synthese een positief effect hebben op ons lichaam.

Ik gebruik het o.a. als sole. Sole is met Keltisch zeezout verzadigd water. Dagelijks begin ik de dag met een theelepeltje sole in een glas lauw water. Ik heb niet direct iets gemerkt, maar ik heb dan ook vrijwel nooit lichamelijke klachten. Wellicht dat op de langere termijn wel effect zichtbaar wordt.

Daarnaast poets ik sindskort mijn tanden na het gewone tandenpoetsen ook nog met wat korreltjes Keltisch zeezout. Mijn mond voelt heel schoon aan. Ik heb nog niet heel duidelijk kunnen zien dat mijn tanden ook witter worden, maar wellicht komt dat nog.
Dat doe ik ook... Vraag mij af of ik de 'sole' ook kan gebruiken bij het koken? Ik zet het woord tussen aanhalingstekens omdat sole de bovenste laag van het Keltisch zout is op de plaats van de productie. Dit zout wordt er als eerste afgeschraapt. Gewoon Keltisch zout wordt daarna geschept en is grijzer en zou nog meer positieve eigenschappen bevatten. Als je op 'Keltisch zout' googled kom je dit verhaal vanzelf tegen. Tja hoe moet je beoordelen of het positief werkt als je geen kwalen hebt? Ik heb wel gehoord dat iemand van gewoon zout hartkloppingen kreeg en dus niet van Keltisch zout.
pi_102812333
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 18:13 schreef Bastard het volgende:
Geen ervaring mee nog, waar is het voor te gebruiken naast de keuken?
Als mest of grondverbetering in de tuin... Dit is geen grapje.
pi_102871993
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:44 schreef Heerda2 het volgende:

[..]

Als mest of grondverbetering in de tuin... Dit is geen grapje.
Dat is wel een duur grapje dan, er zijn betere goedkopere alternatieven voor je tuin...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_102878649
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:00 schreef -Moondust- het volgende:
Ik gebruik al een paar weken Keltisch zeezout (direct gekocht in 25kg zak bij de importeur wiens broer paludier is in Frankrijk). Het zout smaakt lang niet zo zout als keukenzout. Dat komt door het relatief lage gehalte natriumchloride.
wat logisch is als er mindert zout in het Keltische zout zit
quote:
Dit nog natte zout zit vol met natuurlijke mineralen en spore-elementen. De gedachte is dat het lichaam deze stoffen in precies de goede verhouding binnenkrijgt via Keltisch zeezout. Van keukenzout wordt gezegd dat het toxisch is voor het lichaam, omdat het geraffineerd is door de industrie.
water is toxisch voor het lichaam als je maar genoeg in 1 keer drinkt.
quote:
Men zegt dat veel natuurproducten alle voor de mens benodigde stoffen aanbieden in de juiste verhouding en deze stoffen door hun onderlinge synthese een positief effect hebben op ons lichaam.

men zegt zoveel dat betekend niet dat het op iets is gebaseerd
pi_102879466
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:24 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat is wel een duur grapje dan, er zijn betere goedkopere alternatieven voor je tuin...
Maar wel goed voor de bodem!
Van nature zitten alle mineralen e.d. die ook in het Keltische zeezout zitten, in de bodem. Maar door gebruik van kunstmest e.d. zit het in (o.a.) Nederland bijna niet meer in de bodem, en dus ook niet meer in de planten (die je eet) terwijl al deze mineralen erg goed zijn voor je lichaam.
Daarbij heb je maar weinig nodig voor je tuin, je wilt niet de grond verzilten en keltisch zeezout is veel 'sterker' dan gewoon zout (er zit veel meer in, dus voor een m3 aarde heb je aan 3 korrels al genoeg bij wijze van spreke). Dus zo duur is het grapje nu ook weer niet.
Ik doe trouwens bij mijn planten en bloemen ook altijd een korreltje in de aarde/water en daar varen ze zeer wel bij!

Met sol en keltisch zeezout kun je goed koken, doen wij ook. Ik gebruik niks anders meer qua zout (keukenzout uit de supermarkt smaakt ook heel erg vies en plat als je dat zeezout gewend bent).
pi_102880735
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:55 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Maar wel goed voor de bodem!
Van nature zitten alle mineralen e.d. die ook in het Keltische zeezout zitten, in de bodem. Maar door gebruik van kunstmest e.d. zit het in (o.a.) Nederland bijna niet meer in de bodem, en dus ook niet meer in de planten (die je eet) terwijl al deze mineralen erg goed zijn voor je lichaam.
Daarbij heb je maar weinig nodig voor je tuin, je wilt niet de grond verzilten en keltisch zeezout is veel 'sterker' dan gewoon zout (er zit veel meer in, dus voor een m3 aarde heb je aan 3 korrels al genoeg bij wijze van spreke). Dus zo duur is het grapje nu ook weer niet.
Ik doe trouwens bij mijn planten en bloemen ook altijd een korreltje in de aarde/water en daar varen ze zeer wel bij!

Met sol en keltisch zeezout kun je goed koken, doen wij ook. Ik gebruik niks anders meer qua zout (keukenzout uit de supermarkt smaakt ook heel erg vies en plat als je dat zeezout gewend bent).
Nu weet ik niet precies welke mineralen er in keltisch zout zitten, maar weet wel dat er in (goed) kunstmest minimaal een stuk of 12 mineralen zitten. Zonder deze mineralen zal de plant ook niet (goed) groeien. Dat ze niet meer in ons voedsel zitten is derhalve niet waar. Een plant kan niet zomaar een mineraal of spoorelement "missen" en nog steeds functioneren.
Dat er mogelijk soorten zijn die met minder aankunnen betekent dat toevoegen van extra mineralen bij deze soorten geen zin heeft.

Dat er in de bodem niet altijd genoeg mineralen zitten klopt, maar dat is nu juist waar kunstmest voor ingezet wordt (naast de stikstof cyclus).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 10 oktober 2011 @ 09:28:32 #14
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102906064
Hey, ik heb een déjà ri : Ervaringen met Keltisch zout?
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:03:59 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102908469
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:28 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Hey, ik heb een déjà ri : Ervaringen met Keltisch zout?
Tsja als iemand naar TRU gestuurd wordt ;)

Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op het antwoord op deze post uit het andere topic.
(Ervaringen met Keltisch zout?)

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:11 schreef Heerda2 het volgende:
Met deze topic wil ik graag ervaringen horen met het gebruik van Keltisch zeezout. Het liefst onderbouwd met onderzoek.

'Keltisch zout is een belangrijk bestanddeel van het lichaam. Onzin
Men zegt dat: ... jaja men zegt, wie is men?
Het slijmvliesonstekingen en sinussverstoppingen herstelt.
Helpt tegen spierkrampen,
De botten versterkt.
Verzuring uit lichaamscellen trekt.
Onregelmatige hartslag stabiliseert.
Helt tegen slijm in longen helpt.
Zelfs schijnt te helpen om het bloedsuiker in balans te brengen .. het schijnt?
Het een positieve werking bij artritis heeft
Ook bij spataderen helpt.Zeemineralen,Keltisch zeezout, bevat de juiste dosering magnesium en tientallen mineralen. ohja de juiste dosering....

Allereerst moet je niet geconcentreerd zeewater tot je nemen, .staat toch nog iets waars in

maar een verdunning daarvan. Simpel gezegd: .Helaas..

Als je een jampotje neemt en dat voor 1/3e vult met sel gris uit Guerande (Frankrijk), en dan afvult met 2/3e water en schudt, heb je een geconcentreerde zoutwateroplossing die een Sole genoemd wordt. Daarvan neem je 1 tot 2 theelepels per dag opgelost in een standaard glas water van 250 cl. Op deze manier heb je een isotone oplossing, oftewel een oplossing waarvan het zoutgehalte identiek is aan dat van je bloed, nl. 0,9%. Van die 0.9% is het mineralengehalte voor maar liefst 98% identiek aan de mineralensamenstelling van gezond bloed. Hoe kan je in godsnaam beweren dat je 'de juiste dosering' hebt als je iets niet standaards als een jampotje gebruikt.. |:( .

Je kunt hiermee dus op een simpele, effectieve en goedkope manier je bloed zuiveren en helen door de oorspronkelijke genetische informatie en energie weer toe te voegen.
nigger please... srsly

Het enige wat je doet is gebruik maken van de ideale balans die de natuur al voor je heeft samengesteld en deze in de juiste verhouding tot je te nemen.
juist door het af te meten met een 'jampotje'

Door het opgelost in water tot je te nemen, voeg je allereerst weer water toe aan het zout waardoor de minerale krachten in intensiteit toenemen.
wait wut?
Je maakt als het ware je eigen zeewater.
|:(

Door dit zeewater echter in de juiste verdunning tot je te nemen in een vloeibare vorm, dezelfde vorm als je bloed, dien je jezelf als het ware een 'bloedtransfusie' toe. Je bloed herkent deze zoutoplossing en kan er meteen mee aan de gang en transporteert de mineralen naar de cellen die hierdoor geactiveerd worden als nooit tevoren en gaan regenereren i.p.v. degenereren.

het werkt alleen niet op hersencellen |:(

een pagina verder staat vingeryoga voor je cholesterol en ongewenst vet. je hoeft het maar 5 minuutjes per dag te doen en je cholesterol vliegt omlaag en het vet eraf.. (ITS AMAZING MIKE!)

en dezelfde ramon heeft het ook over een ioniserende tandenborstel uit japan, op lichtenergie... :X
  Grootste baggeraar 2022 maandag 10 oktober 2011 @ 11:46:01 #16
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_102909652
Je toon mag wel wat gematigder, beste collega. Dit is R&P niet. TRU bekijkt de zaken op een andere manier. Daar is dit bij uitstek het forum voor en het zou fijn zijn als je dat bij het plaatsen van je reacties in je overweging mee zou nemen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 maandag 10 oktober 2011 @ 11:48:22 #17
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_102909718
Ik weet ook dat er zat bullshit te vinden is in spirituele plekken, maar daar gaat dit topic niet over.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:48:47 #18
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102909731
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je toon mag wel wat gematigder, beste collega. Dit is R&P niet. TRU bekijkt de zaken op een andere manier. Daar is dit bij uitstek het forum voor en het zou fijn zijn als je dat bij het plaatsen van je reacties in je overweging mee zou nemen.
Het is niet eens mijn post ;). Maar er staan zeker een aantal nuttige vragen in.
Aangezien de helft van de post een quote is, was het niet zo makkelijk de hele post te quoten.
pi_102910214
- zo leuk he -

[ Bericht 79% gewijzigd door vogeltjesdans op 10-10-2011 15:01:04 ]
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  Grootste baggeraar 2022 maandag 10 oktober 2011 @ 14:59:47 #20
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_102915390
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:48 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Het is niet eens mijn post ;). Maar er staan zeker een aantal nuttige vragen in.
Aangezien de helft van de post een quote is, was het niet zo makkelijk de hele post te quoten.
Ah okee. Quoten is a bitch :D
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:27:11 #21
357393 -Moondust-
Vertrouwen in het leven
pi_102951684
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:24 schreef The_stranger het volgende:
Dat is wel een duur grapje dan, er zijn betere goedkopere alternatieven voor je tuin...
Een zak van 25kg Keltisch zeezout kost je 60 euro. En gezien de enorme verdunning die je toepast bij de bewatering van planten kan je lang doen met zo'n zak. Kortom, mijns inziens vallen de kosten erg mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Moondust- op 11-10-2011 13:54:26 ]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:39:28 #22
357393 -Moondust-
Vertrouwen in het leven
pi_102952072
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:33 schreef The_stranger het volgende:
Nu weet ik niet precies welke mineralen er in keltisch zout zitten, maar weet wel dat er in (goed) kunstmest minimaal een stuk of 12 mineralen zitten. Zonder deze mineralen zal de plant ook niet (goed) groeien. Dat ze niet meer in ons voedsel zitten is derhalve niet waar. Een plant kan niet zomaar een mineraal of spoorelement "missen" en nog steeds functioneren.
Dat er mogelijk soorten zijn die met minder aankunnen betekent dat toevoegen van extra mineralen bij deze soorten geen zin heeft.

Dat er in de bodem niet altijd genoeg mineralen zitten klopt, maar dat is nu juist waar kunstmest voor ingezet wordt (naast de stikstof cyclus).
Ik heb gelezen dat kunstmest vooral zorgt voor een snelle groei van gewassen, maar niet voor de juiste balans in voedingsstoffen voor gewassen. Kortom, kwantiteit i.p.v. kwaliteit. Het hoeft geen verbazing noch uitleg dat de industrie die uit is op winstmaximalisatie hiervoor kiest. Het moet goedkoop en snel te produceren zijn. Uiteraard moet het er oppervlakkig uitzien als kwaliteit, maar werkelijke niet direct zichtbare kwaliteit is van ondergeschikt belang, omdat het niet bijdraagt aan winstmaximalisatie. Vandaar ook dat men niet moeilijk doet over gifstoffen. De gewillige consument merkt daar niet direct iets van en daarom komen ze ermee weg. De meeste mensen denken dat het voedsel allemaal veilig is, omdat men dat vanuit het systeem zegt.

[ Bericht 7% gewijzigd door -Moondust- op 11-10-2011 13:56:06 ]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:53:57 #23
357393 -Moondust-
Vertrouwen in het leven
pi_102952490
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:37 schreef Heerda2 het volgende:
Dat doe ik ook... Vraag mij af of ik de 'sole' ook kan gebruiken bij het koken? Ik zet het woord tussen aanhalingstekens omdat sole de bovenste laag van het Keltisch zout is op de plaats van de productie. Dit zout wordt er als eerste afgeschraapt. Gewoon Keltisch zout wordt daarna geschept en is grijzer en zou nog meer positieve eigenschappen bevatten. Als je op 'Keltisch zout' googled kom je dit verhaal vanzelf tegen. Tja hoe moet je beoordelen of het positief werkt als je geen kwalen hebt? Ik heb wel gehoord dat iemand van gewoon zout hartkloppingen kreeg en dus niet van Keltisch zout.
Het zout dat als eerste wordt afgeschraapt noemt men fleur de sel (bloem van de zee) en bevat meer natriumcloride dan sel de gris (Keltisch zeezout). Sel de fleur wordt beschouwd als heel smaakvol zout en wordt daarom veel gebruikt in de Franse keuken, met name bij salades. Het is veel duurder dan sel de gris, omdat de winning veel lastiger is en minder grote hoeveelheden oplevert (alleen dun laagje zout dat op het water drijft wordt hiervoor gebruikt). Sel de gris is gezonder, omdat de samenstelling van de mineralen en spore-elementen gelijk is aan zeewater. Het leven op aarde is ontstaan uit de zee vanwege de juiste omstandigheden. Later is het leven ook naar het land gegaan, maar de bron van al het leven op aarde is en blijft de zee. De zee is als het ware onze blauwdruk. Geraffineerd zout lijkt totaal niet meer op die oorspronkelijke blauwdruk en is daarom toxisch voor het lichaam.

Bovenstaande informatie heb ik in de loop der jaren verzameld. Ik pretendeer niet dat dit de waarheid is. Echter, voor mij voelt dit goed aan en dat is voor mij persoonlijk de leidraad.

Keltisch verwijst overigens naar de wijze waarop het zout gewonnen wordt, namelijk d.m.v. een methode die de Kelten zo'n 2000 jaar geleden al gebruikten. In een notedop....zeewater wordt door verschillende baden met zure klei geleid om het te zuiveren. In het laatste stadium wordt het zout uit de baden geschraapt door een paludier. Dit schijnt moeilijker te zijn dan je zou denken. Er is een heuse opleiding voor nodig. Het zout wordt vervolgens verpakt. Op dat moment bevat het zout nog zo'n 7-15% water. Dit wordt bewust gedaan voor de mineralen en spore-elementen die makkelijk oplossen in water, zoals magnesiumverbindingen. Keltisch zeezout is daarom te prefereren boven steenzout, omdat in steenzout nauwelijks of geen water zit waardoor waterminnende mineralen minder aanwezig zijn in dit zout en de afwijking met zeewater derhalve ook groter is.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:21:33 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102953511
Weer wat geleerd vandaag!
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')