Ik heb al een paar jaar last van winterdepressies, net zoals ongeveer 80% van onze bevolking

Helaas ervaar ik daar gevolgen van die wat verder gaan dan 'was het maar warmer en lichter buiten'. Ernstig genoeg dat ik werd opgenomen in een winterdepressieprogramma van het plaatselijke Universitair Medisch Centrum.
Mijn grootste ergernis aan winterdepressie is dat ik in de lente en zomer prima om of voor 7 uur mijn bed uit kan en altijd vrolijk en positief ben en kan gewoon opblijven. Ik word als het hoogtijd zomer is zelfs 5 uur al wakker door het licht en kan soms pas slapen als het donker is. Maar in de herfst/winter? Ho maar

Ik heb 12 uur slaap nodig, word bizar snel moe en daar ook neerslachtig van. Voor 8 uur mijn bed uitkomen is dagelijks een strijd naarmate het donkerder wordt. Niet voor 21u in bed gaan liggen ook
Na een paar jaar dit proberen zijn de arts daar en ik tot de conclusie gekomen dat dit voor mij niet werkt. Ik krijg dagenlang gigantische koppijn van het licht, ik houd die 5 dagen dat het moet niet eens vol. Dus ik ben daarmee gestopt. Een bekende van me raadde me aan Sint Janskruid te gebruiken, zij had daar baat bij maar raadde me aan meerdere adviezen in te winnen o.a. van mijn huisarts gezien de werking van de pil minder kan worden ervan oid.
Nou ben ik eigenlijk benieuwd of er hier mensen zijn die bekend zijn met het middel en hun ervaringen kunnen delen