abonnement Unibet Coolblue
pi_101386644
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:31 schreef Pan.da het volgende:
Seksuele voorlichting wordt tegenwoordig in de brugklas gegeven. Eerste jaar op het voortgezet onderwijs :)
Op mijn oudere basisschool niet. Dit werd zelfs al gegeven aan het eind van groep zeven. Bij mij dan
pi_101386951
Ik kreeg het al in de derde klas van de lagere school ...dat zou nu klas 5 van de basisschool zijn. Prima om al op deze leeftijd een kind al wijzer te maken. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_101409032
Wat is seksuele voorlichting?
Voorlichting zou al heel vroeg moeten beginnen, kinderen hebben vanaf de geboorte lustgevoelens. Die zijn naturlijk op een ander vlak dan die van volwassenen. Maar Freud heeft het over de anale fase en de orale fase, alles gaat dat in dit gat, dit geeft een bepaald lust gevoel bij kinderen, bij de orale fase zit er ook het stuk proeven in. Voorlichting is nu niet nodig, maar kinderen van ongeveer 2 raken ineens erg geinteresseerd in jongetjes en meisjes en de verschillen. Bij de ouders zijn de geslachtsdelen dan razend interessant. De voorlichting bestaat hier uit het verschil, en het uitleggen dat de 1 een piemeltje heeft en de andere een plassertje. Het orienteren is begonnen.
Vervolgens krijg je de leeftijd dat ze de hele tijd met de geslachtsdelen spelen, vooral bij jongetjes valt dit op. Hier leert het kind wat met seks wel en wat niet kan, met je dingetje spelen doe je op je kamer, niet op de verjaardag van oma.

Op mijn werk beginnen we vaak rond de 10 jaar met de echte voorlichting, die bestaat dan uit wat verliefdheid is, vriendschap en de verschillen tussen man en vrouw wat specifieker te benadrukken, daarna beknopt hoe kinderen worden geboren.

Als ze beginnen te puberen komt het haar verhaal, weer wat ouder over zaadjes en dergelijke, en dan komt ook masturberen, indien daar vraag naar lijkt te zijn.

Geslachtsgemeenschap komt daarna, maar de kinderen die bij mij in de instelling zitten, zijn vaak tot 12 jaar. Ik denk dat iedereen ook op de basis school al voorlichtng heeft gehad.
pi_101409168
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:59 schreef Nico987 het volgende:
dan komt ook masturberen, indien daar vraag naar lijkt te zijn.
Lijkt me toch een redelijk belangrijk onderdeel om te behandelen. :o
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_101410328
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:59 schreef Nico987 het volgende:
Wat is seksuele voorlichting?
Voorlichting zou al heel vroeg moeten beginnen, kinderen hebben vanaf de geboorte lustgevoelens. Die zijn naturlijk op een ander vlak dan die van volwassenen. Maar Freud heeft het over de anale fase en de orale fase, alles gaat dat in dit gat, dit geeft een bepaald lust gevoel bij kinderen, bij de orale fase zit er ook het stuk proeven in. Voorlichting is nu niet nodig, maar kinderen van ongeveer 2 raken ineens erg geinteresseerd in jongetjes en meisjes en de verschillen. Bij de ouders zijn de geslachtsdelen dan razend interessant. De voorlichting bestaat hier uit het verschil, en het uitleggen dat de 1 een piemeltje heeft en de andere een plassertje. Het orienteren is begonnen.
Vervolgens krijg je de leeftijd dat ze de hele tijd met de geslachtsdelen spelen, vooral bij jongetjes valt dit op. Hier leert het kind wat met seks wel en wat niet kan, met je dingetje spelen doe je op je kamer, niet op de verjaardag van oma.

Op mijn werk beginnen we vaak rond de 10 jaar met de echte voorlichting, die bestaat dan uit wat verliefdheid is, vriendschap en de verschillen tussen man en vrouw wat specifieker te benadrukken, daarna beknopt hoe kinderen worden geboren.

Als ze beginnen te puberen komt het haar verhaal, weer wat ouder over zaadjes en dergelijke, en dan komt ook masturberen, indien daar vraag naar lijkt te zijn.

Geslachtsgemeenschap komt daarna, maar de kinderen die bij mij in de instelling zitten, zijn vaak tot 12 jaar. Ik denk dat iedereen ook op de basis school al voorlichtng heeft gehad.
Ik kreeg mijn seksuele voorlichting gewoon van mijn ouders. Zo hoort het eigenlijk ook te zijn.
Mijn moeder hoorde mij, toen ik een jaar of 7/8 was het woord 'neuken' in de mond nemen. Ze vroeg daarna direct of ik wist wat het betekende. Waarop ik vertelde dat het 'vrijen' was. En of ik dan wist wat 'vrijen' inhield etc.
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
pi_101411093
Jah dan moet je wel ouders hebben natuurlijk.. Maar inderdaad wordt het woord neuken toch wel wekelijks besproken bij ons.. Ook homo en lesbi, etc etc

Niet elk kind van elf masturbeert, dus wordt het pas uitgelegd wanneer het kind behoefte aan masturberen lijkt te hebben.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:06:02 #32
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_101411397
Ik ook en ik ben van 1981 dus was ook begin jaren 90.
Dan wel de basisdingen als "waar komen kinderen vandaan" en "sexuele orientatie" en dat soort zaken.

Echte sexuele voorlichting dat je diverse soorten voorbehoedsmiddel kreeg te zien pas op de middelbare school.

Maar ik vind het goed hoor, dat ze dat zo vroeg doen, ik zie daar absoluut geen kwaad in.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:14:02 #33
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_101411639
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:37 schreef Pan.da het volgende:

[..]

Ik kreeg mijn seksuele voorlichting gewoon van mijn ouders. Zo hoort het eigenlijk ook te zijn.
Mijn moeder hoorde mij, toen ik een jaar of 7/8 was het woord 'neuken' in de mond nemen. Ze vroeg daarna direct of ik wist wat het betekende. Waarop ik vertelde dat het 'vrijen' was. En of ik dan wist wat 'vrijen' inhield etc.
uiteraard ook van ouders, sterker nog, mijn oudste van 6 jaar weet al ongeveer waar baby's vandaan komen, zoals ze zelf zegt.
"grote mensen geven elkaar een grote mensen knuffel en als ze graag willen gaat er een zaadje van de papa in de buik bij de mama waar een eitje zit en dan groeit er een baby in de buik die er 9 maanden later door het plassertje naar buiten komt"

Toen ze met de vraag kwam waar babytjes vandaan komen hebben we dat ook als antwoord gegeven, aangezien ik niet dingen ga verzinnen met ooievaars enz.

Maar sommige kinderen willen liever niet met hun ouders over dit onderwerp praten en dan is op school in de groep dit onderwerp bespreken veel makkelijker voor ze.

Bovendien sluit het een het ander niet uit, maar hebben je ouders het onderwerp condooms over geslagen? :D :)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_101411737
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

uiteraard ook van ouders, sterker nog, mijn oudste van 6 jaar weet al ongeveer waar baby's vandaan komen, zoals ze zelf zegt.
"grote mensen geven elkaar een grote mensen knuffel en als ze graag willen gaat er een zaadje van de papa in de buik bij de mama waar een eitje zit en dan groeit er een baby in de buik die er 9 maanden later door het plassertje naar buiten komt"

Toen ze met de vraag kwam waar babytjes vandaan komen hebben we dat ook als antwoord gegeven, aangezien ik niet dingen ga verzinnen met ooievaars enz.

Maar sommige kinderen willen liever niet met hun ouders over dit onderwerp praten en dan is op school in de groep dit onderwerp bespreken veel makkelijker voor ze.

Bovendien sluit het een het ander niet uit, maar hebben je ouders het onderwerp condooms over geslagen? :D :)
Haha ik heb met mijn ouders het nog nooit echt over seks gehad wat betreft hoe je een condoom om een banaan heen schuift, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat op havo wel gehad heb. Nu heb ik ook een heel slecht geheugen :@ Het enige dat m'n pa zegt als ik een neukertje heb: denk je er wel om? :')

edit: oh shit zie het nu pas :')
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:19:45 #35
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_101411789
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:17 schreef Pan.da het volgende:

[..]

Haha ik heb met mijn ouders het nog nooit echt over seks gehad wat betreft hoe je een condoom om een banaan heen schuift, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat op havo wel gehad heb. Nu heb ik ook een heel slecht geheugen :@ Het enige dat m'n pa zegt als ik een neukertje heb: denk je er wel om? :')

edit: oh shit zie het nu pas :')
Wij wel, waren altijd de leukste lessen, moesten we allemaal om de beurt een condoom om een banaan heen doen.
Toen een grietje het heel vlot met haar mond deed keek de leraar wel even vreemd, voor haar was de les dus al te laat. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_101411840
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:15 schreef Karina het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat ik op de lagere school sexuele voorlichting heb gehad, wel later op de middelbare school, dat was tijdens de biologieles. Maar daar werd niet de actie uitgelegd, meer wat alles was en waar het zat :+
Deze geldt ook voor mij. Op de basisschool zeker weten van niet, de middelbare school alleen tijdens de biologieles en idd, geen actie, maar tekeningen en benamingen.
pi_101413352
Mmmhhh sexuele voorlichting kan ik mij eigenlijk niks van herinneren of we dat überhaupt kregen op school.

Ik had alles al uitgezocht in van die "Jouw lichaam" boeken (de titel weet ik zo 1,2,3 niet meer). Dus ruim voor groep 7 wist ik al van de hoed en de rand. Maar ik las dan ook alles wat los en vast zat.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_101414969
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Toen een grietje het heel vlot met haar mond deed keek de leraar wel even vreemd, voor haar was de les dus al te laat. :')
_O-
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:30:26 #39
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_101430041
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:10 schreef Ordos20 het volgende:
Mmmhhh sexuele voorlichting kan ik mij eigenlijk niks van herinneren of we dat überhaupt kregen op school.

Ik ook niet, dus ik heb eigenlijk geen idee hoe ik aan die informatie kom. _O-
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_101439224
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik ook niet, dus ik heb eigenlijk geen idee hoe ik aan die informatie kom. _O-
Ergens in de derde ofzo tijdens Biologie op de middelbare school hadden we wel zo'n demonstratie van een condoom (over een bezemsteel :') ) maar toen kende ik alles al.... dus daarvoor, geen idee.

Maar als het met een beetje tact behandeld wordt, zie ik het punt niet. Beter dat ze er vanaf weten (en ook wat ze kunnen doen tegen zwangerschappen en SOA's enzo) dan dat je ze onwetend laat en je opgescheept zit met tienermoeders, en kids die denken dat anale sex geen sex is enzo (ja Amerika ik kijk naar jouw en je mongolide aanpak met geen sex voor het huwelijk contracten, en crappy voorlichting).

Trouwens, dat herrinert me. Toen mijn zootnje naar de kinderdagopvang ging viel me op dat de meeste ook een heel protocol hadden voor het opvangen van jongens en meisjes die doktertje wilden spelen. En ik was blij verrast dat het op een didactische toer was, en niet de "bah is vies *pets* niet doen".
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_101755182
Ik kreeg een heel beetje in groep 8, maar in de 2e klas vertelden ze er egt alles over bij biologie xD
  FOK!fotograaf vrijdag 9 september 2011 @ 18:19:35 #42
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101756414
Ik kreeg van mijn ouders in groep 5 of 6 het boek "Ben jij ook op mij?", waarin alles heel kindvriendelijk uitgelegd wordt. Vervolgens kreeg onze groep 7 wel sexuele voorlichting van de juf, maar de andere klas niet van hun meester. In de eerste en tweede van de middelbare ging het vervolgens door, met als hoogtepunt het condoom en maandverbandpracticum... En 1 keer raden wie uitgerekend toen met 40 graden koorts ziek in zijn bedje lag? Verder werd er in de tweede klas een deel van de tijd met biologie/verzorging aan besteed in de vorm van het kijken van American Pie. En dat was natuurlijk lachen, gieren en brullen.
En dan hadden we in de tweede of derde klas (varieerde per lichting, eens in de twee jaar) dat geweldige GGD onderzoek waarbij je een aantal plaatjes te zien kreeg en vervolgens moest aanwijzen waar je zaakje het meeste op leek, welke hoeveelheid beharing overeen kwam, of je twee ballen hebt (maar dat wouden ze op de basisschool ook al 2 keer weten...) en al het andere niet sexueel gerelateerde rataplan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_101763201
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik kreeg van mijn ouders in groep 5 of 6 het boek "Ben jij ook op mij?", waarin alles heel kindvriendelijk uitgelegd wordt. Vervolgens kreeg onze groep 7 wel sexuele voorlichting van de juf, maar de andere klas niet van hun meester. In de eerste en tweede van de middelbare ging het vervolgens door, met als hoogtepunt het condoom en maandverbandpracticum... En 1 keer raden wie uitgerekend toen met 40 graden koorts ziek in zijn bedje lag? Verder werd er in de tweede klas een deel van de tijd met biologie/verzorging aan besteed in de vorm van het kijken van American Pie. En dat was natuurlijk lachen, gieren en brullen.
En dan hadden we in de tweede of derde klas (varieerde per lichting, eens in de twee jaar) dat geweldige GGD onderzoek waarbij je een aantal plaatjes te zien kreeg en vervolgens moest aanwijzen waar je zaakje het meeste op leek, welke hoeveelheid beharing overeen kwam, of je twee ballen hebt (maar dat wouden ze op de basisschool ook al 2 keer weten...) en al het andere niet sexueel gerelateerde rataplan.
Ik kreeg ook een boek dat heette: sex en pubertijd en al dat gedoe. xD, ik waas toen 11, het boek is nu uit elkaar gevallen ofzo. xD

[ Bericht 1% gewijzigd door AppelCake op 09-09-2011 21:39:59 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')