Ik werk momenteel bij een bedrijf, waar ik aan 't proef werken ben.
Ik werk momenteel fulltime (van 9 tot plusminus 5 uur, maar dat loopt ook wel eens uit), en ik heb het daar best naar mijn zin.
Ik heb een Wajong-uitkering, en daarom leek het mijn werktrajectbegeleider een goed idee om met een proefperiode te beginnen. Hij heeft voorgesteld dat ik daar minimaal twee tot maximaal drie maanden proef ga werken.
Daarna heeft de werkgever de keuze om mij of te 'ontslaan' of hij moet mij minimaal een half jaar contract aanbieden.
Prima, niets mis met een proefperiode.
Integendeel, dat vind ik voor mezelf ook alleen maar fijn!
Maar..
Toen ik aan mijn werktrajectbegeleider vroeg of ik dan in die proefperiode ook gewoon (een deel van) het salaris kreeg, zei hij letterlijk dat dat niet de bedoeling was van een proefperiode, en dat ik dus voor die maanden werken ook geen salaris krijg.
Ik ben hier heel teleurgesteld over, want ik werk immers ook heel hard, en ik vind dat ik daar - net als een ander - ook gewoon voor beloond mag worden.
Ik ga echt geen drie maanden fulltime werken voor 'niks', om daarna misschien wel te horen te krijgen dat ik toch niet binnen het team pas..
Nu wil ik een mail schrijven (ik vind het lastig om het direct te vragen + hij is zelden op kantoor) naar mijn werkgever, met de vraag of ik toch 'recht' heb op een passend salaris.
Kan ik dat maken?
En hoe kan ik dat dan het beste verwoorden in mijn mail?
Alvast bedankt!