abonnement Unibet Coolblue
pi_101034085
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_101034088
Heeft iemand hier al reclame gemaakt voor de draagwandeling van zondag de 28e?

Informatie van D&V:

Utrecht draagwandeling zondag 28 augustus!!

VERVOER NAAR LEPELENBURG, UTRECHT
Vanaf Centraal Station Utrecht kun je de bus nemen op het stadsbusperron: lijn 11 richting De Uithof/WKZ of lijn 4 richting Burg Fokkema Andrealaan. Je stapt uit bij de Stadsschouwburg (op het Lucas Bolwerk). Vanaf daar is het nog 2 minuten lopen.

Hoe moet je lopen vanaf Halte Stadsschouwburg?
Als je uitstapt steek je het fietspad over naar rechts, volg je het zandpad naar beneden dat langs het water loopt. Dus niet het water oversteken! Je kunt nu helemaal langs de singel lopen, tot je uitkomt bij een klein parkje (Lepelenburg, of beter gezegd een groot rond grasveld met wat bomen) met een muziekkoepel. In die koepel zullen we verzamelen, om 10:45 uur

Kom je met de auto?
Kijk dan hier even voor parkeergelegenheid en de route.
Op zondag is het gratis parkeren in Utrecht, dus dat scheelt weer . Wel is het er altijd druk qua parkeren. Je zou het ook nog kunnen proberen op de Maliesingel, daar is vaak wel plek.

WANDELING
Om 11:00 uur zullen we beginnen aan onze wandeling. Deze zal langs een stukje singel, de sterrenwacht, het Ledig Erf, eventueel de Twijnstraat en anders nog een stukje langs de singel, het Centraal Museum, een klein stukje Nieuwegracht en dan weer naar Lepelenburg gaan. We zullen goed opletten of er niet per ongeluk verdwaalde wandelaars ergens achterblijven . Het is een wandeling door een van de mooiste stukjes van Utrecht.

ETEN EN DRINKEN
We gaan na de wandeling lekker picknicken. Met eten en drinken dat iedereen zelf heeft gemaakt of meegebracht. Lekker delen en van elkaar proeven dus. Als iedereen wat meeneemt, dan is er ook voor iedereen genoeg. Wij zullen bekertjes en bordjes meenemen. Vergeet ook het drinken niet. Wellicht een idee om eten en drinken te verdelen als je samen reist? Door de muziekkoepel zitten we ook beschut met slecht weer!
De picknick zal zo rond 12:00 - 12:30 uur beginnen. Als je wil zou je ook dan pas aan kunnen schuiven. En iedereen is natuurlijk vrij om te blijven zolang hij/zij wil.

OVERIG
* Je kunt al je lekkere taarten, salades, broodjes, drinken, tassen, etc achterlaten, daar zal op gepast worden.
* Er is een speeltuintje (omheind) voor de kindjes, en verder een groot veld om lekker een balletje te trappen of gewoon even lekker te zitten.
* Hopelijk hebben we nog een leuke verrassing voor jullie in petto, maar dat is nog niet in kannen en kruiken. Dus daarover later meer.

Foto van vorig jaar (Niels zit bij mij FWCC in Forest Berries)


Hier staan meer foto's.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:39:23 #3
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101040258
Wat leuk, die draagwandeling! Eens kijken of ik manlief zover kan krijgen :D

En die foto <3 en die slapende kiddies ertussen <3
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:03:46 #4
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101043198
Heeft iemand hier ervaring trouwens met deze doeken? Zit wat moois tussen... wel prijzig (incl verzending), maar toch <3
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_101053292
Ik ga ook naar de wandeling. *O* *O*
Ik laat X achter bij opa en oma maar V gaat natuurlijk mee O+ O+
pi_101054368
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:03 schreef Takkembah het volgende:
Heeft iemand hier ervaring trouwens met deze doeken? Zit wat moois tussen... wel prijzig (incl verzending), maar toch <3
Geen ervaring mee, maar wel al een paar keer Jade Spring in m'n mandje gehad... en er weer uitgehaald... en er weer in gedaan :') De prijs hè...
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:35:30 #7
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101056996
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:44 schreef WupWup het volgende:

[..]

Geen ervaring mee, maar wel al een paar keer Jade Spring in m'n mandje gehad... en er weer uitgehaald... en er weer in gedaan :') De prijs hè...
Herkenbaar :')

klil
terugklik
klik
terugklik
*zucht*
klik
terugklik
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:09:05 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_101075180
Draagdoekenwandeling O+

Hier liggen alle doeken dus al tijden ongebruikt :X Jochem was niet heel erg een doekenkind en Ruben is eigenlijk gewoon te lang om hem nog lekker te kunnen dragen.

Dus tja, er ligt hier een en ander te verstoffen, maar kan er ook niet echt afscheid van nemen nog. Zeker mijn gecko's wil ik echt gewoon niet wegdoen :) Mijn Medley die inmiddels heerlijk zacht is, is toch niets iets waar je wat voor terug krijgt, wellicht dat de Didymos shorty Nino Naturel nog iets voor iemand is om over te nemen... De Yamo zou ik ook echt enkel met pijn in mijn hart wegdoen :D

Vrouwen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_101081377
Ik had afgelopen weekend een last minute geboekt, dus we hebben nog even heerlijk gezomerd aan de andere kant van het land. Doekjes mee natuurlijk!
pi_101084214
Indio Mare 4 onderweg *O*
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:44:57 #11
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_101106684
Ow net foto's van de draagwandeling van vorig jaar gekeken! Zo gaaf al die doekies, ik ga ook proberen te komen zondag! ( hopelijk is het dan droog)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:28:35 #12
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_101140890
De zuidelijke draagmeet gaat waarschijnlijk in het weekend van 15-16 oktober plaatsvinden (in Den Bosch?) als er nog mensen zijn die interesse hebben......
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_101140977
Wup, dat ziet er mooi uit! Waar waren jullie? Komen jullie ook naar Utrecht zondag?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_101141859
Ja, ik heb interesse jeetjejom! Ik zie alleen wel dat ik precies dat weekend een nachtdienst heb, dus als je weet of het zaterdag of zondag wordt, kan ik evt ruilen :)

Twinks, nee. Die vorige wandeling is me erg tegengevallen, dus ik loop er niet erg warm voor. Maar als je erna nog een bakkie lust, ik woon 15-20 minuten met de auto verderop ;)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:53:46 #15
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_101142109
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:28 schreef Jeetjejom het volgende:
De zuidelijke draagmeet gaat waarschijnlijk in het weekend van 15-16 oktober plaatsvinden (in Den Bosch?) als er nog mensen zijn die interesse hebben......
Het lijkt mij heel erg leuk, en leerzaam!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_101142204
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:48 schreef WupWup het volgende:
Twinks, nee. Die vorige wandeling is me erg tegengevallen, dus ik loop er niet erg warm voor. Maar als je erna nog een bakkie lust, ik woon 15-20 minuten met de auto verderop ;)
Jamaar, ik ben er toch ;( ;)
Ik ben met de trein en ik denk dat we doodop zijn naderhand :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 24 augustus 2011 @ 21:09:47 #17
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_101142964
Waarom is hij je tegengevallen Wup?
Lijkt mij juist erg gezellig :Y
Maar helaas, ik draag niet, dus ik ben er ook niet bij :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_101144828
Omdat de meeste dames elkaar al (goed) kenden en daardoor behoorlijk kliekten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 21:51:07 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101145211
vraagje.. (ja ik weet dat ik hier nooit post, maar daarom juist :+ ) Zit er iemand in mijn buurt die zin heeft in een kop koffie en mij te leren rugdragen? Ik draag geert graag, maar merk dat buikdragen toch belastend is voor m'n rug; ik wil kijken of rugdragen beter gaat ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101145531
Je weet dat je met een rekbare niet moet gaan rugdragen he!
pi_101145534
Waar is jouw buurt?
pi_101145677
En heb je een foto van hoe je op je buik draagt.
Misschien kan daar ook wat verbeterd in worden dat scheelt vaak ook wel. :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 22:14:22 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101146736
regio rotterdam Wup
En nee, ik wist niet dat je met een rekbare niet kon rugdragen :{
foto, even zoeken :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101146863
Oh, wil ik best doen in ruil voor koffie. Maar niet met een rekbare inderdaad ;) Kan trouwens goed zijn dat je last van je rug krijgt júist doordat je met een rekbare draagt. Dat gaat namelijk doorhangen naarmate je kind zwaarder wordt, zodat het zwaartepunt tijdens het dragen verschuift en zo minder optimaal raakt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 22:24:36 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101147363
Dan heb ik ben ik bang pech Wup; ik heb alleen rekbare doeken (beiden gekregen O+ :@ ) en geld voor 'n nieuwe of 2ehands geweven zit er helaas niet in.

enfin, dit is een foto van gisteren; en hier zit ik weliswaar, maar ik had niemand in de buurt om een foto te maken van me ;)


Wat jij zegt over verschuiven klopt wel, ik heb regelmatig dat ik onderweg opnieuw moet knopen omdat hij scheef lijkt weg te zakken -O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')