abonnement Unibet Coolblue
pi_100969142
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

Depressie & Angst #1
Depressie & Angst #2
Depressie & Angst #3
Depressie & Angst #4
Depressie & Angst #5
Depressie & Angst #6
Depressie & Angst #7
Depressie & Angst #8

[ Bericht 1% gewijzigd door cafpow op 20-08-2011 14:23:26 ]
pi_100969151
Hier maar verder. :)
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:45:09 #3
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100969195
:)
Deel 8 staat alleen nog niet in de OP.

Voor de rest ben ik net wakker :X, en misselijk. }:| Alweer.
Ik weet nog niet wat voor dag dit gaat worden. Ik hoop een goede, maar je weet maar nooit ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:19:44 #4
352124 o43blondiee
Onbegrepen Genie.
pi_100970058
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:45 schreef Madame_Paon het volgende:
:)
Deel 8 staat alleen nog niet in de OP.

Voor de rest ben ik net wakker :X, en misselijk. }:| Alweer.
Ik weet nog niet wat voor dag dit gaat worden. Ik hoop een goede, maar je weet maar nooit ...
Ben ik dus niet de enige die last heeft van misselijkheid in de ochtend..
Ieder zijn ding.
pi_100973638
Goedemiddag!

Mijn kastje is klaar :D Ik ben best wel trots op het resultaat, heb daarna wel 1.5 uur geslapen om een beetje bij te komen maar het mag de pret niet drukken! Het volgende project staat al in de grondverf :P

Goed, ik zal even moeten toegeven dat ik een onwijze noob ben als het op foto's erop zetten aankomt, dus ik ga even een linkje geven naar tinypic :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_100974353
Leuk geworden gewoonmezelf ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100976134
@gewoonmezelf87, knap zeg. Ik zou de kast fysiek kunnen maken en witte laag verf eroverheen gooien, maar verder zou ik echt niet komen.
Hier vandaag wel een redelijk dagje, vanmorgen een internetkabel wezen kopen, om de router in de woonkamer te kunnen plaatsen en zo beter bereik te hebben. En de stomme afzuigkap gemonteerd, alleen er moet nog iets veranderd worden, maar we hebben een tijdelijke noodoplossing.
Maar na dat alles beni k maar even in bed gekropen, want ik was echt bekaf.

Nu ben ik aan het afwachten tot maandag..en als dan nog niks ga ik zelf even achter de psych aan :)
pi_100978743
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemiddag!

Mijn kastje is klaar :D Ik ben best wel trots op het resultaat, heb daarna wel 1.5 uur geslapen om een beetje bij te komen maar het mag de pret niet drukken! Het volgende project staat al in de grondverf :P

Goed, ik zal even moeten toegeven dat ik een onwijze noob ben als het op foto's erop zetten aankomt, dus ik ga even een linkje geven naar tinypic :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mooi hoor :) zit ook echt gevoel in, tenminste dat zie ik er aan af.
Zou zelf ook weleens mijn gevoel in iets creatiefs willen leggen, helaas ben ik niet zo kunstzinnig aangelegd.
Een handenarbeid leraar vroeg mij ooit of ik soms gehandicapped was. :P
pi_100979532
bij handarbeid was ik ook een ramp, een hoop heb ik mezelf aangeleerd! wat betreft het gevoel klopt het wel, ik hou erg van vlinders en ze staan voor vrijheid en wedergeboorte, en ik hoop toch een soort anders uit de burn-out te komen! *zweefteefalarm* : P
S. 2014
J. 2016
pi_100979807
Best lekker toch, af en toe een beetje zweven ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100986927
Hi there!

Nou, ik heb de verjaardag overleefd, me voornamelijk bezig gehouden met zusjelief die overduidelijk niet in orde was.
Zijn er hier trouwens meer mensen met PTSS? Ik weet wat het inhoudt enzo, maar lotgenotencontact mis ik wel.
Ja, ik ken 2 forums en op allebei ben ik weggetrapt. Had bij de een 3 dagen niet geschreven en gelijk een mail of ik nog wel lid wou blijven..stom gedoe.
pi_100987123
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:04 schreef sweetdancegirl het volgende:
Hi there!

Nou, ik heb de verjaardag overleefd, me voornamelijk bezig gehouden met zusjelief die overduidelijk niet in orde was.
Zijn er hier trouwens meer mensen met PTSS? Ik weet wat het inhoudt enzo, maar lotgenotencontact mis ik wel.
Ja, ik ken 2 forums en op allebei ben ik weggetrapt. Had bij de een 3 dagen niet geschreven en gelijk een mail of ik nog wel lid wou blijven..stom gedoe.
hmm..tja volgens mij zijn er hier niet al teveel mensen met ptss. Maar ik weet ook niet van iedereen waarom ze angst en/of depressie hebben.
Zelf heb ik niet echt ptss, maar ik heb wel wat nevenefecten gehad van "traumatische" ervaringen..maar eigenlijk een gigantische ophoping van heel veel nare dingen die ik heb gezien of meegemaakt.
Die mijn ontwikkeling erg hebben beinvloed :) Maar ik zou het niet echt ptss noemen ;)
pi_100987937
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:04 schreef sweetdancegirl het volgende:
Hi there!

Nou, ik heb de verjaardag overleefd, me voornamelijk bezig gehouden met zusjelief die overduidelijk niet in orde was.
Zijn er hier trouwens meer mensen met PTSS? Ik weet wat het inhoudt enzo, maar lotgenotencontact mis ik wel.
Ja, ik ken 2 forums en op allebei ben ik weggetrapt. Had bij de een 3 dagen niet geschreven en gelijk een mail of ik nog wel lid wou blijven..stom gedoe.
Tja hoi maar echt praten doe ik niet echt... En ik ben al 3 dagen compleet van slag al gaat het vanavond even wat beter.
pi_100993770
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:04 schreef sweetdancegirl het volgende:
Hi there!

Nou, ik heb de verjaardag overleefd, me voornamelijk bezig gehouden met zusjelief die overduidelijk niet in orde was.
Zijn er hier trouwens meer mensen met PTSS? Ik weet wat het inhoudt enzo, maar lotgenotencontact mis ik wel.
Ja, ik ken 2 forums en op allebei ben ik weggetrapt. Had bij de een 3 dagen niet geschreven en gelijk een mail of ik nog wel lid wou blijven..stom gedoe.
Ik heb zo goed als heel mijn leven PTSS, wat zo'n 2 jaar (ben nu 28) pas volledig naar buiten kwam (toen begon voor mij de therapie pas echt en heb ook zo'n beetje alles daarvoor op zij gezet om beter te gaan worden) daarvoor is het altijd 'goed' verborgen geweest achter allerlei dwanghandelingen en verslavingen etc, waardoor ik mezelf en daarmee ook mijn gevoelens (vooral angst) niet echt ervaarde, ik was er eigenlijk nooit echt, ook voor mezelf niet, dus nooit geweten wie ik was, nu wordt het langzamerhand steeds duidelijker dat het de goeie kant op gaat, waar ik erg blij mee ben :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_100995584
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 07:54 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ik heb zo goed als heel mijn leven PTSS, wat zo'n 2 jaar (ben nu 28) pas volledig naar buiten kwam (toen begon voor mij de therapie pas echt en heb ook zo'n beetje alles daarvoor op zij gezet om beter te gaan worden) daarvoor is het altijd 'goed' verborgen geweest achter allerlei dwanghandelingen en verslavingen etc, waardoor ik mezelf en daarmee ook mijn gevoelens (vooral angst) niet echt ervaarde, ik was er eigenlijk nooit echt, ook voor mezelf niet, dus nooit geweten wie ik was, nu wordt het langzamerhand steeds duidelijker dat het de goeie kant op gaat, waar ik erg blij mee ben :)
tja, daar draait het uiteindelijk om. want wat de PTSS heeft veroorzaakt is goed om te weten, maar belangerijker is imo hoe je er vanaf kunt komen..en een "klachtenvrij" leventje kunt leiden :)
pi_100996715
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:23 schreef cafpow het volgende:

[..]

tja, daar draait het uiteindelijk om. want wat de PTSS heeft veroorzaakt is goed om te weten, maar belangerijker is imo hoe je er vanaf kunt komen..en een "klachtenvrij" leventje kunt leiden :)
Ja, al zie ik het gelukkig niet meer als iets waar ik vanaf zou moeten komen, en zie bepaalde gevoelens en gedachtes niet meer als verkeerd of ongewenst, zijn ze er met een reden en het mag er allemaal zijn net zoals iedereen er mag zijn zoals hij of zij is. Er is niks in een mens wat het niet goed bedoelt, er bestaan wat dat betreft geen foutjes of dergelijke, al lijkt het wanneer je niet herkent dat het bij een overlevingsstrategie en oude overtuigingen hoort op het 1e gezicht wel zo. Daarom is acceptatie van jezelf erg belangrijk, omdat je het deel van je vermogen wat besteed aan dingen die er niet zou mogen (wat niet klopt; het is er dus het mag er zijn) zijn krijgt om positieve en leuke dingen voor jezelf te doen. Alles wat je bestrijd wordt alleen maar sterker, en het willen wegstoppen van bepaalde dingen zorgt ervoor dat ze des te harder terug komen, wat ook logisch is; ze verdienen aandacht. Er wint niemand bij een gevecht tegen jezelf, het gaat om het leren begrijpen en houden van jezelf, dat je dat altijd als basis hebt.

Ik heb geleerd dat het delen van mij zijn die nog niet verwerkt zijn en op die manier vast zitten in het verleden, in de trauma momenten, als overtuigingen diep in mijn onbewuste die oprecht geloven dat er vandaag de dag nog gevaar is voor mij om volledig mezelf te zijn, omdat het destijds te pijnlijk zou zijn geweest om mezelf volledig te ervaren. Verstoord gedrag in de zin van dat het je beperkt neemt je in beslag en houdt een deel van jezelf weg voor de wereld maar ook van jezelf, omdat dat op een bepaald moment vanuit een overlevingsstrategie het veiligst was om er niet te zijn. Van delen die wil ik zeker niet af, ze mogen geheeld worden zodat ze weer beschikbaar komen om lekker te gaan leven en zodat ik er volledig kan zijn als mezelf :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_101015840
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:23 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ja, al zie ik het gelukkig niet meer als iets waar ik vanaf zou moeten komen, en zie bepaalde gevoelens en gedachtes niet meer als verkeerd of ongewenst, zijn ze er met een reden en het mag er allemaal zijn net zoals iedereen er mag zijn zoals hij of zij is. Er is niks in een mens wat het niet goed bedoelt, er bestaan wat dat betreft geen foutjes of dergelijke, al lijkt het wanneer je niet herkent dat het bij een overlevingsstrategie en oude overtuigingen hoort op het 1e gezicht wel zo. Daarom is acceptatie van jezelf erg belangrijk, omdat je het deel van je vermogen wat besteed aan dingen die er niet zou mogen (wat niet klopt; het is er dus het mag er zijn) zijn krijgt om positieve en leuke dingen voor jezelf te doen. Alles wat je bestrijd wordt alleen maar sterker, en het willen wegstoppen van bepaalde dingen zorgt ervoor dat ze des te harder terug komen, wat ook logisch is; ze verdienen aandacht. Er wint niemand bij een gevecht tegen jezelf, het gaat om het leren begrijpen en houden van jezelf, dat je dat altijd als basis hebt.

Ik heb geleerd dat het delen van mij zijn die nog niet verwerkt zijn en op die manier vast zitten in het verleden, in de trauma momenten, als overtuigingen diep in mijn onbewuste die oprecht geloven dat er vandaag de dag nog gevaar is voor mij om volledig mezelf te zijn, omdat het destijds te pijnlijk zou zijn geweest om mezelf volledig te ervaren. Verstoord gedrag in de zin van dat het je beperkt neemt je in beslag en houdt een deel van jezelf weg voor de wereld maar ook van jezelf, omdat dat op een bepaald moment vanuit een overlevingsstrategie het veiligst was om er niet te zijn. Van delen die wil ik zeker niet af, ze mogen geheeld worden zodat ze weer beschikbaar komen om lekker te gaan leven en zodat ik er volledig kan zijn als mezelf :)
Alsof ik over mezelf zit te lezen. Heel erg herkenbaar. Fijn, maar ook confronterend. Dubbel.
pi_101019152
Goedenavond allemaal! :)

Wat een dag, wat een dag! Ik had 2 dagen geen paniekaanval gehad, en vandaag kwam het er volgens mij opgebouwd uit! Ik bleef achter mijn adem hangen en stikte zowat! Daarna veel last gehouden van duizelingen, nu net weer een beetje bijgekomen, En dan heb ik er zo de kolere in, want mijn O+ was er dit weekend, en dan ben ik de hele dag een soort out! En nu is mijn vriend weer naar huis! Ik voel mij ook erg verantwoordelijk voor zijn geluk ofzo, ik weet dat ik dat niet ben, maar dat moet er even uitslijten! Nog een weekje en dan gaan we lekker een midweek op vakantie! Heb er nu wel weer zin in, maar dat wisselt ook per dag en per stemming, terwijl ik wel weet dat als ik er ben, ik het heerlijk vind midden in het bos!

Woensdag gaan vriend en ik samen naar mijn psycholoog, mijn psych vond het nodig om hem er ook een keer bij te betrekken, dus ik ben benieuwd!

Hoe is jullie dag geweest?
S. 2014
J. 2016
pi_101022652
Klinkt naar zou aan de AD gaan als ik jou was.
pi_101023058
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 22:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond allemaal! :)

Wat een dag, wat een dag! Ik had 2 dagen geen paniekaanval gehad, en vandaag kwam het er volgens mij opgebouwd uit! Ik bleef achter mijn adem hangen en stikte zowat! Daarna veel last gehouden van duizelingen, nu net weer een beetje bijgekomen, En dan heb ik er zo de kolere in, want mijn O+ was er dit weekend, en dan ben ik de hele dag een soort out! En nu is mijn vriend weer naar huis! Ik voel mij ook erg verantwoordelijk voor zijn geluk ofzo, ik weet dat ik dat niet ben, maar dat moet er even uitslijten! Nog een weekje en dan gaan we lekker een midweek op vakantie! Heb er nu wel weer zin in, maar dat wisselt ook per dag en per stemming, terwijl ik wel weet dat als ik er ben, ik het heerlijk vind midden in het bos!

Woensdag gaan vriend en ik samen naar mijn psycholoog, mijn psych vond het nodig om hem er ook een keer bij te betrekken, dus ik ben benieuwd!

Hoe is jullie dag geweest?
is best balen. Heb je ooit geprobeerd uit te vinden wat bij jou die aanval triggert? Want in de meeste gevallen een trigger...iets wat ervoor zorgt dat je "knapt".

Hier gaat het wel ok, maar tegelijk niet echt. Thuis is het al een tijd niet echt prettig...en nieuwe school/studie zorgt voor veel stress. En ik heb nu ook echt zoiets van :shit, waar ben ik aan begonnen"...en dan zou ik het liefst gelijk uitschrijven en stoppen.
Verder tja, vandaag in huis bezig geweest met router op de ideale plaats plaatsen en kabeltjes trekken..en met dit weer }:| zo benauwd.
En mijn hoofd laat me niet met rust.. :'(
Nu zit ik te barsten van zenuwen want ik heb morgen dus een startgesprek, maar heb geen idee wat dat inhoudt of wat mee moet. Dus ik neem maar al mijn diploma's en certicaten mee...en ik zie wel..want ik ben al zeer (ironisch bedoelt) tevreden over de start van het schooljaar :N
pi_101023782
Het is juist heel goed Cafpow, dat je bent begonnen op je nieuwe school. Wat een prestatie!
Waar zie je precies tegenop als ik vragen mag?

Hier gaat het wat minder. Heb weer een terugval. Het ging de laatste tijd zo goed eigenlijk, ja nouja niet perfect, maar over het algemeen was ik positief. Totdat ik vandaag weer de leuke ingeving kreeg dat ik toch niet zo leuk ben als ik eerst dacht, dat ik alle moeite moet doen om de mensen bij me te houden, dat niemand echt om me geeft etc. En ja, ergens weet ik dat het onzin is... maarja als het eenmaal in je hoofd zit he... pff.
pi_101023806
Waarom eigenlijk depressie en angst? Komt dat vaak samen voor?
Finally, someone let me out of my cage
pi_101024015
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:46 schreef minibeer het volgende:
Waarom eigenlijk depressie en angst? Komt dat vaak samen voor?
Als je een angststoornis hebt, heb je een grote kans om een depressie te ontwikkelen. Dat komt omdat je dan in feite moe wordt van je eigen gedrag, bang dat het niet verbeterd etc. Als je bv sociale angst hebt, je niet op straat durft en weinig sociale contacten hebt.. wordt je depressief van het feit dat het je niet lukt.
Het komt dus wel vaak samen voor.

Waarom ze dat in één topic hebben gegoten, dat weet ik niet... maar het staat wel enigszins met elkaar in verband ja.
pi_101024610
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:46 schreef Forever152 het volgende:
Het is juist heel goed Cafpow, dat je bent begonnen op je nieuwe school. Wat een prestatie!
Waar zie je precies tegenop als ik vragen mag?

Hier gaat het wat minder. Heb weer een terugval. Het ging de laatste tijd zo goed eigenlijk, ja nouja niet perfect, maar over het algemeen was ik positief. Totdat ik vandaag weer de leuke ingeving kreeg dat ik toch niet zo leuk ben als ik eerst dacht, dat ik alle moeite moet doen om de mensen bij me te houden, dat niemand echt om me geeft etc. En ja, ergens weet ik dat het onzin is... maarja als het eenmaal in je hoofd zit he... pff.
Hmm..tja ik kijk overal tegenop. Weer vroeg te moeten opstaan, in de regen en wind enz. naar school te fietsen. Weer 45 minuten praatjes van leraren aanhoren...waar ik de relevantie met de stof niet van snap. Het moeten voldoen aan eisen.
De stress die het meebrent, want naar school gaan is voor mij deels ivm. autisme altijd een gigantische stressfactor geweest.
Het niet zomaar kunnen zeggen, van ik wil ertussen uit, ik pak mijn koffer en ga mijn familie bezoeken(familie woont in een ander continent en is het belangerijkste voor mij). En een van mijn grootste depressie-oorzaken is moeite hebben met de thuissituatie(helemaal alleen met ma in NL)

En dan nog hetgene nu veel zenuwen brengt..is angst dat alles weer zo als vroeger wordt, dus dat het stomme leventje waar ik vandaan vluchtte weer hetzelfde wordt. Het niet kunnen vinden van aansluiting bij klasgenoten, dat mijn leven weer gaat bestaan uit naar school-naar huis...en weer naar school.
En ook het punt, dat ik me nog nooit in een les heb weten te vermaken tenzij het techniek was. Terecht te komen in dezelfde situatie als op het mbo, me vervelen.. en dan weer de demotivatie, dan weer de spanning, die weer leidt tot extreme laksheid en verzet tegen school..welke leid tot kappen met school, ivm. bore-out.

En ik heb gigantische problemen met routines..ik leer ze bij wijze van uit mijn hoofd..en zodra de routine dusdanig vast is..begin ik me onbewust te verzetten en is alle lol ervanaf. En dat is bij mij zeer snel, en dingen doen zonder plezier is heel erg moeilijk(voor mij).
Zie het maar als een eeuwige vakantie, in het begin ben je niet stoppen, maar op een bepaald moment ben je de vakantie ook zat.

Mischien een goede toevoeging, mijn psycholoog heeft een tijdje gedacht aan hoogbegaafdheid bij mij, omdat ik mij op school altijd verveelde, en langzaam was kwa opdrachten, maar zonder veel moeite(huiswerk) maken, de havo doorgekomen ben. En zonder ooit een boek of echt te studeren mijn MBO gehaald.Maar dat is dus niet zo.
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:50 schreef Forever152 het volgende:

[..]

Als je een angststoornis hebt, heb je een grote kans om een depressie te ontwikkelen. Dat komt omdat je dan in feite moe wordt van je eigen gedrag, bang dat het niet verbeterd etc. Als je bv sociale angst hebt, je niet op straat durft en weinig sociale contacten hebt.. wordt je depressief van het feit dat het je niet lukt.
Het komt dus wel vaak samen voor.

Waarom ze dat in één topic hebben gegoten, dat weet ik niet... maar het staat wel enigszins met elkaar in verband ja.
Ik moet zeggen, dat bijna elke stoornis wel tot depressie kan leiden. Want een stoornis is een probleem in je funccioneren en zodra je die zelf merkt, heb je kans op ontevredenheid welke de circel van depressie kan openen :)
pi_101026481
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:50 schreef Forever152 het volgende:

[..]

Als je een angststoornis hebt, heb je een grote kans om een depressie te ontwikkelen. Dat komt omdat je dan in feite moe wordt van je eigen gedrag, bang dat het niet verbeterd etc. Als je bv sociale angst hebt, je niet op straat durft en weinig sociale contacten hebt.. wordt je depressief van het feit dat het je niet lukt.
Het komt dus wel vaak samen voor.

Waarom ze dat in één topic hebben gegoten, dat weet ik niet... maar het staat wel enigszins met elkaar in verband ja.
Ah, ok. Thanks voor de uitleg :)
Finally, someone let me out of my cage
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')